Swap 2.0 na poliftowy 2.0, a może na 2.5?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

17 sty 2021, 17:49

bjorm pisze:
17 sty 2021, 17:38
Przypomnisz moze ile kosztuje zakodowanie kluczykow lub immo?
Rozumiem, ze te koszty odpadaja jesli masz kluczyk i ecu z jednego auta?
Ktoś ostatnio mówił że 150 PLN udało mu się jakiś czas temu w nieautoryzowanym pkt. Od kluczyka. Przekodowanie immo w ASO to około 1000 PLN. ECU warto zmienić żeby mieć vvt przy SWAP z 1.8. w przypadku 2.0 nie trzeba nic robić poza strojeniem i kupnem licencji np ecutek
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 sty 2021, 18:07

Mogę zakodować PATS (czyli immo / kluczyki) za stówkę. Albo wyłączyć immo częściowo, wtedy jest zachowane istniejące sparowanie kluczykow z zegarami.

Serio 1.8 ma mniejsze srednice wydechu od 2.0? Jakie to konkretnie srednice? 2 vs 2,25 cala?


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 sty 2021, 18:32

Przeciez wydechy pasuja zamiennie do 1.8 i 2.0. Tak samo kolektory.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

18 sty 2021, 0:06

bjorm pisze:
17 sty 2021, 18:32
Przeciez wydechy pasuja zamiennie do 1.8 i 2.0. Tak samo kolektory.
Możliwe, że pomieszało mi się. Wydawało mi się że sekcja środkowa ma 1 i 7/8" w NC 1.8
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

18 sty 2021, 10:51

W każdym NC średnica wyjścia z kolektora to 2.5 , a część centralna to 2,25".
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

21 sty 2021, 9:40

Pytanie odnośnie kolektora ssącego, tego metalowego, czy przy swapie na 2.5 usuwać te klapki czy zostawić w spokoju? Jakie ew korzyści są przy ich usunięciu lub ew problemy?
Załączniki
s-l225.jpg
s-l225.jpg (5.89 KiB) Przejrzano 1007 razy
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

04 lut 2021, 10:14

Five już mi po cichu podpowiedział żeby usunąć.
Silniczek 2.5 durateca z przebiegiem 100km! już do mnie jedzie :)
Alex jak tam, odebrałeś furę? Nic się nie chwalisz jak chodzi po swapie
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lut 2021, 11:57

Ziolko73 pisze:
04 lut 2021, 10:14
Alex jak tam, odebrałeś furę? Nic się nie chwalisz jak chodzi po swapie
Nie chwale sie bo jeszcze nie odebralem, zreszta gdyby nawet to wole za mocno nie sprawdzac gdyż obecnie zima ciezka, opony letnie a dsc brak. Chodza sluchy ze jest driftowoz :mrgreen:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

04 lut 2021, 12:07

Hehe, no to ogień na tłoki:)
Mam nadzieję że będziesz Pan zadowolony.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

05 lut 2021, 1:06

Alex pisze:
04 lut 2021, 11:57
Ziolko73 pisze:
04 lut 2021, 10:14
Alex jak tam, odebrałeś furę? Nic się nie chwalisz jak chodzi po swapie
Nie chwale sie bo jeszcze nie odebralem, zreszta gdyby nawet to wole za mocno nie sprawdzac gdyż obecnie zima ciezka, opony letnie a dsc brak. Chodza sluchy ze jest driftowoz :mrgreen:
W zimie, na letnich jeśli leży choćby 2mm śniegu to i z DSC nie da się ruszyć z miejsca takim samochodem. Testowałem przy ostatnim śniegu. 2 osoby musiały mnie wpychac z powrotem do garażu. Ujechałem 15 metrów
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
szyszong
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2021, 14:39
Model: NC
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Warszawa

10 sie 2022, 15:24

Ahoj!

Przepraszam, że odgrzebuję kotleta :)

Mam pytanie w temacie:
Auto: NC, przedliftowe 2.0. Silnik jest bardzo chory, wygląda na to, że będzie swap na 2.5.


Pytanie: czy osprzęt z silnika 2.0 pasuje do 2.5?
Gołe słupki chodzą jednak w zupełnie innych cenach :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 sie 2022, 15:40

szyszong pisze:
10 sie 2022, 15:24
Ahoj!

Przepraszam, że odgrzebuję kotleta :)

Mam pytanie w temacie:
Auto: NC, przedliftowe 2.0. Silnik jest bardzo chory, wygląda na to, że będzie swap na 2.5.


Pytanie: czy osprzęt z silnika 2.0 pasuje do 2.5?
Gołe słupki chodzą jednak w zupełnie innych cenach :)
Tu masz wszystko:
viewtopic.php?f=26&t=18041&hilit=Ultimate+guide
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
szyszong
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2021, 14:39
Model: NC
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2022, 13:49

Dzięki śliczne!

Wydawało mi się, że przeszukałem całe forum, ale jednak najważniejsze mi uciekło ;/
ODPOWIEDZ