Brak mocy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Witam. Coś nie tak z moją miatą, po gwałtownym wciśnięciu gazu np podczas wyprzedzania lub jak chcę dynamiczniej przyspieszyć, wystepuje taki efekt jakby turbodziury w dzieslu. Dopiero po odjęciu gazu i stopniowym spokojnym przyspieszaniu auto jedzie, zbiera się prawidłowo. Dzieję się tak od około 3tys obrotów wzwyż. Dodam że filtr powietrza, świece sprawdzone i wymienione na nowe, wszystkie stare wyglądały ok więc wykluczam żeby na którymś cylindrze wypadał zapłon, ale takie właśnie mam odczucia. Paliwo tankowałem na innej stacji niż poprzednio żeby ew wykluczyc złą jakość. Spróbuję jeszcze dodać coś do czyszczenia wtrysków.
Ktoś coś jeszcze podpowie co by ewentualnie sprawdzić, wymienić?
Ktoś coś jeszcze podpowie co by ewentualnie sprawdzić, wymienić?
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Błędy z ecu odczytane? Jakie korekty paliwa krótko i długoterminowe?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Błędów w ecu brak, czytane forscanem lite. Te korekty czytać na wolnych obrotach czy pod obciążeniem w trakcie jazdy robić jakieś logi? Nie chciałem tutaj nikomu coś nakreślać, ale myślałem też że może pompka paliwa nie wyrabia z podawaniem odpowiedniej ilości paliwa? Bo to tak wygląda jakby chciał a nie może. Kurde przy niskich obrotach tak fajnie ciągnie do przodu, nawet na piątym biegu a potem robi się mułek.
ps. Miatka ma gdzieś jakiś filterek paliwa, bo może tu być wąskie gardło? Od spodu nic takiego nie zauważyłem oprócz filtra węglowego oparów.
ps. Miatka ma gdzieś jakiś filterek paliwa, bo może tu być wąskie gardło? Od spodu nic takiego nie zauważyłem oprócz filtra węglowego oparów.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Moze być też kat zatkany, albo coś innego. Trzeba zdiagnozować, wrzuć logi, zobaczymy. Zarówno na wolnych jak i pod obciążeniem.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Nie no aż tak źle to nie jest;) ma tylko lekką zadyszkę przy mocniejszym depnięciu między 2800 a 3500rpm, potem jak coś zaskoczy to znowu ładnie ciągnie do przodu.
Poza tym z silnika 1.8 chyba nie bardzo idzie zrobić swap na 2.5
Wczoraj wlałem specyfik do paliwa do czyszczenia wtryskiwaczy, dzisiaj przejechałem ok 100km i jakby już lepiej. Pojeżdże jeszcze trochę do wyczerpania paliwa i zobaczę co dalej, może coś tam faktycznie było zasyfione w układzie paliwowym.
Poza tym z silnika 1.8 chyba nie bardzo idzie zrobić swap na 2.5
Wczoraj wlałem specyfik do paliwa do czyszczenia wtryskiwaczy, dzisiaj przejechałem ok 100km i jakby już lepiej. Pojeżdże jeszcze trochę do wyczerpania paliwa i zobaczę co dalej, może coś tam faktycznie było zasyfione w układzie paliwowym.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Poza tym z silnika 1.8 chyba nie bardzo idzie zrobić swap na 2.5
[/quote]
Polecam lekturę forum
Idzie, idzie
[/quote]
Polecam lekturę forum

Idzie, idzie

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Polecam lekturę forum

Idzie, idzie

[/quote]
Oj idzie, ale może lepiej od razu kupić Z4 albo zeswapowane mx5. NC 1.8 to naprawdę do jazdy ciężki przypadek. Wysokie obroty nie ratują sytuacji. Można się pościgac z Fabia 1.4 (wolnossąca)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Jak to szybko sprawdzić? Mój przed wymianą pierścieni i uszczelniaczy brał mega dużo oleju a mam te objaw "przydlawiania" i odczucie przyspieszenia przy odejmowaniu gazu.Fiveopac pisze:Sprawdź koniecznie stan pierwszego katalizatora w kolektorze wydechowy. Możliwe, że zapycha ci silnik.
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Najpewniej wyjąc kolektor, odkręcić łączenie z reszta wydechu i wcisnąć oko czy na drugim katalizatorze nie leżą kawałki pierwszego. Niemniej pierwszy kat potrafi też się rozsypac z przodu i wtedy dodatkowo silnik lubi sobie zassać jego resztki..meewosh pisze: ↑01 kwie 2020, 5:55Jak to szybko sprawdzić? Mój przed wymianą pierścieni i uszczelniaczy brał mega dużo oleju a mam te objaw "przydlawiania" i odczucie przyspieszenia przy odejmowaniu gazu.Fiveopac pisze:Sprawdź koniecznie stan pierwszego katalizatora w kolektorze wydechowy. Możliwe, że zapycha ci silnik.
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Bardzo łatwy, popularny i przyjemny swap 
[/quote]
...i chyba też bardzo kosztowny;)
Kolego meewosh dokładnie jak u mnie, mam wrażenie że przy odejmowaniu gazu jakby chciał przyspieszać/dostawać mocy.
A ten pierwszy katalizator jest dokładnie w kolektorze wydechowym i czy można go jakoś wydłubać bez żadnych konsekwencji typu świecący check?

[/quote]
...i chyba też bardzo kosztowny;)
Kolego meewosh dokładnie jak u mnie, mam wrażenie że przy odejmowaniu gazu jakby chciał przyspieszać/dostawać mocy.
A ten pierwszy katalizator jest dokładnie w kolektorze wydechowym i czy można go jakoś wydłubać bez żadnych konsekwencji typu świecący check?
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Pierwszy kat jest zintegrowany w kolektorze i wygląda to paskudztwo o tak : Można go wytłuc, wyskoczy błąd drugiej sondy ale poza świeceniem na nic nie wpływa. Jakby co jestem w stanie go na stałe usunąć w oprogramowaniuZiolko73 pisze: ↑01 kwie 2020, 14:09Bardzo łatwy, popularny i przyjemny swap
...i chyba też bardzo kosztowny;)
Kolego meewosh dokładnie jak u mnie, mam wrażenie że przy odejmowaniu gazu jakby chciał przyspieszać/dostawać mocy.
A ten pierwszy katalizator jest dokładnie w kolektorze wydechowym i czy można go jakoś wydłubać bez żadnych konsekwencji typu świecący check?

- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Wyjeździłem dzisiaj połowę baku z tym magicznym środkiem do wtrysków i powiem że to naprawdę pomogło. Przegoniłem też miatkę na wyższych obrotach, bo nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel i póki co jestem miło zaskoczony.
Może też, coś tam przy okazji wydmuchało z katalizatora i póki co nie mam zastrzeżeń co to tego skromnego 1.8
A tak na marginesie powiem że trochę mnie kusi taki swap na 2.5;) tylko niech mi to ktoś wybije z głowy bo pewnie duże koszta co?
Może też, coś tam przy okazji wydmuchało z katalizatora i póki co nie mam zastrzeżeń co to tego skromnego 1.8
A tak na marginesie powiem że trochę mnie kusi taki swap na 2.5;) tylko niech mi to ktoś wybije z głowy bo pewnie duże koszta co?
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex
