Hamulce z RX8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Hej
Pomału szykuje sie do całkowitej renowacji Hebli.
Mam do wymiany tarcze przód i tyl.
Tak i tak chce dac zaciski do proszkowego malowania, dlatego chce kupic używane zaciski aby na spokojnie je dac do lakierni.
Ale chyba odrazu chce kupic zaciski przód i tyl od RX8. Troche większe heble jeszcze nikomu nie zaszkodziły.
Stad moje pytanie:
Wystarczy ze kupie obojętnie jakie z tego modelu ? Czy musze szukac jakis konkretnych? I czy musze jakiej adaptery? Czy poprostu zaciski z jarzmami?
Pomału szykuje sie do całkowitej renowacji Hebli.
Mam do wymiany tarcze przód i tyl.
Tak i tak chce dac zaciski do proszkowego malowania, dlatego chce kupic używane zaciski aby na spokojnie je dac do lakierni.
Ale chyba odrazu chce kupic zaciski przód i tyl od RX8. Troche większe heble jeszcze nikomu nie zaszkodziły.
Stad moje pytanie:
Wystarczy ze kupie obojętnie jakie z tego modelu ? Czy musze szukac jakis konkretnych? I czy musze jakiej adaptery? Czy poprostu zaciski z jarzmami?
Hamulce z RX8 pasują zamiennie do NC, nie trzeba nic przerabiać. Za wyjątkiem osłony tarczy hamulcowej. Tylko szukaj tarcz z RX8 o mocy 231 km, mają większa średnice.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Rocznik nie robi rożnicy

Minus hebli od reksa jest tylko taki, że nie założysz już felg 16 cali oraz co poniektórych 17stek

- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Dzieki!Fiveopac pisze: ↑12 gru 2019, 7:24Rocznik nie robi rożnicypamiętaj by tylne zaciski kupić kompletne ze wspornikiem pod ręczny bo emiksowy nie podpasuje. Osłony tarcz w mx-5 trzeba szlifierką stuningować- obciąć rant po obwodzie (inaczej nie osadzisz tarczy bo mają większe średnice) albo osłony założyć od reksa (nowe kosztują kupę kasy plus trzeba piasty poodkręcać by je wymienić). Nie wiem jak teraz, ale dostać nowe blaszki do tylnego zacisku to było jakies mission impossible. To co było zmiennikiem do tych zacisków w katalogach za cholere nie pasuje, aso nie sprzedawało a w oryginalnych klockach mazdy tych blaszek nie było (fun fact - przednie klocki kupisz w zestawie z blaszkami...)
Minus hebli od reksa jest tylko taki, że nie założysz już felg 16 cali oraz co poniektórych 17stek![]()
W takim razie jest sens wymieniana tylko przodu na rx? Tyl stock?
I jak rozpoznać ktore zaciski sa od mocniejszych wersji? W sensie większe

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Absolutnie nie.
Na USA były wersje z małymi hamulcami + większe jako opcja, na europę jeśli się nie mylę to od samego początku produkcji były z większymi. Wg vinu było to opisane sport suspension - jeśli była taka adnotacja, były większe hamulce.
Powiem ci więcej - szukałem pewnego modelu felg w 17" przez pół roku, i w polsce i za granicą w założonym budżecie, nie udało się kupić i nagle bach - pojawiła się chińska kopia aka Rota D2 ale nie w 17 tylko w 18". Mówię trudno, kupuję i szukam dalej oryginałów. Ori nie znalazłem, ale nie o tym. Jakież było moje zdziwienie, że ta osiemnastka też nie wchodzi - musiałbym albo zeszlifować trochę felgę, albo zacisk. Dopiero dystans 22mm załatwił sprawę.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2787
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Generalnie szukaj zacisków pod tarczę 323mm, do mniejszej będzie problem ze znalezieniem tarcz i klocków najpewniej.
Dodam, ze wg mnie najlepszym zestawem cena/jakość/żywotność są tarcze z Pizza Brakes + klocki Stoptech. Na tarczach będę robił trzeci sezon MC i bynajmniej nie zanosi się aby był to ostatni
Taki lifehack jeszcze, że warto dokupić po jednym zapasowym zacisku (kosztują grosze), często okazuje się, że tłoczek jest zardzewiały albo prowadnicza krzywa co widać dopiero po rozebraniu czy przy montażu.
PS. Nie dam sobie ręki uciąć ale albo do tylnych klocków Ferodo albo Stoptecha dostałem nowe pasujące blaszki.
Dodam, ze wg mnie najlepszym zestawem cena/jakość/żywotność są tarcze z Pizza Brakes + klocki Stoptech. Na tarczach będę robił trzeci sezon MC i bynajmniej nie zanosi się aby był to ostatni

Taki lifehack jeszcze, że warto dokupić po jednym zapasowym zacisku (kosztują grosze), często okazuje się, że tłoczek jest zardzewiały albo prowadnicza krzywa co widać dopiero po rozebraniu czy przy montażu.
PS. Nie dam sobie ręki uciąć ale albo do tylnych klocków Ferodo albo Stoptecha dostałem nowe pasujące blaszki.
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Sluchajcie wiem ze ciezko po zdjeciach, ale możecie zerknąć czy to napewno od 322 rozmiaru ?
Komplet kupiony. Niby od wersji 231 kuni.
W pon chce je dac juz do regeneracji i malowania proszkowego.
Tylne z tego co widze maja elementy od ręcznego hamulca ?





Jak sądzicie, hamulce wejdą pod te ori felgi? Czy szukac dystansów albo felg

Komplet kupiony. Niby od wersji 231 kuni.
W pon chce je dac juz do regeneracji i malowania proszkowego.
Tylne z tego co widze maja elementy od ręcznego hamulca ?





Jak sądzicie, hamulce wejdą pod te ori felgi? Czy szukac dystansów albo felg


Ostatnio zmieniony 08 lut 2020, 9:22 przez Malcolm_x, łącznie zmieniany 3 razy.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Odświerze temat, bo nie widze nigdzie w postach. Czy wystarczy wymienić same zaciski, czy jarzma zacisków też ?
Czy wystarczy założyć zaciski od RX-8 na jarzma z MX-5 ?
Czy wystarczy założyć zaciski od RX-8 na jarzma z MX-5 ?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Już wiem
koniecznie zaciski z jarzmami 
Następne pytanie blaszki montażowe na przednią oś występują jako normalne i w wersji sport suspension, jaka jest różnica i którą wybrać do tarcz 232mm. Czy tuleje prowadzące do zacisków przednich i tylnych są takie same.


Następne pytanie blaszki montażowe na przednią oś występują jako normalne i w wersji sport suspension, jaka jest różnica i którą wybrać do tarcz 232mm. Czy tuleje prowadzące do zacisków przednich i tylnych są takie same.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków

luki_92_92 pisze: ↑12 gru 2019, 23:44
Na USA były wersje z małymi hamulcami + większe jako opcja, na europę jeśli się nie mylę to od samego początku produkcji były z większymi. Wg vinu było to opisane sport suspension - jeśli była taka adnotacja, były większe hamulce.