Problem z EVAP
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
Drodzy miatowicze.
Czy ktoś mierzył się z powtarzającym się błędem P0445 (duży wyciek z EVAP)? Taki błąd (lampka check engine) pojawia mi się co kilkanaście dni (ale raczej nieregularnie). Tylko i wyłącznie po odpaleniu (nigdy w trakcie jazdy i zawsze na zimnym silniku). Układ został sprawdzony, mechanik nie zauważył nieszczelności. Korek wlewu paliwa też wydaje się szczelny. Wzrostu spalania nie zauważyłem, nie czuć też żadnych niepokojących zapachów. Myślałem o wymianie kanisterka EVAP, ale cena ponad 1000 zł za część mnie powstrzymała. Zastanawiam się, czy w ogóle to ruszać.
Mazda MX-5 NC 2.0. r. 2007 wersja amerykańska.
Czy ktoś mierzył się z powtarzającym się błędem P0445 (duży wyciek z EVAP)? Taki błąd (lampka check engine) pojawia mi się co kilkanaście dni (ale raczej nieregularnie). Tylko i wyłącznie po odpaleniu (nigdy w trakcie jazdy i zawsze na zimnym silniku). Układ został sprawdzony, mechanik nie zauważył nieszczelności. Korek wlewu paliwa też wydaje się szczelny. Wzrostu spalania nie zauważyłem, nie czuć też żadnych niepokojących zapachów. Myślałem o wymianie kanisterka EVAP, ale cena ponad 1000 zł za część mnie powstrzymała. Zastanawiam się, czy w ogóle to ruszać.
Mazda MX-5 NC 2.0. r. 2007 wersja amerykańska.
Nie miałeś na myśli kodu P0455: EVAP system leak detected (gross leak/no flow)?
Jeżeli tak to tutaj masz serwisówkę Mazdy do tego błędu:
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 86000.html
Może to rozwiąże Twój problem

EDIT. Jeżeli jest to jednak kod P0445 to powinna być to usterka czysto elektryczna, zwarcie. Info tutaj:
https://www.obd-codes.com/p0445
- michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
Odkopuję swój stary temat. Czy ktoś próbował usuwać wspomniany zawór EVAP? Rozważam pozbycie się tego cholerstwa, bo prawdopodobnie powoduje ono u mnie problemy z odpaleniem auta po zatankowaniu do pełna i okazjonalny check engine. Ale czy to możliwe i bezpieczne dla auta?
W Europie nigdzie tej części nie można dostać, a w Stanach za niepewną używkę wychodzi 700 zł.
W Europie nigdzie tej części nie można dostać, a w Stanach za niepewną używkę wychodzi 700 zł.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Blad oznacza raczej że jest nieszczelność gdzieś w układzie, niekoniecznie w okolicach zbiornika. W serwisowce są procedury jak to sprawdzać, inna sprawa czy wykonalne łatwo w warunkach warsztatowych, ale są.
Używkę za 25 zł można zaryzykować, jeśli nie pomoże a nie uda się znaleźć nieszczelności zawsze można wyprogramowac błąd z ECU. Jak coś odezwij się na PW
przy użyciu Tapatalka
Używkę za 25 zł można zaryzykować, jeśli nie pomoże a nie uda się znaleźć nieszczelności zawsze można wyprogramowac błąd z ECU. Jak coś odezwij się na PW
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
To nie o ten filtr chodzi tylko o zawór oparów paliwa https://www.ebay.com/itm/293125894005
'Mechanik zdążył już mi to zdiagnozować. Nieszczelności nie ma - układ był już sprawdzany.
Problemem jest nie tyle błąd, to dziwne problemy przy odpaleniu, gdy zatankuje się do pełna. Auto potrafi się wtedy "przykrztusić". Podobno to objaw uszkodzonego zaworu.
Zapomniałem dodać, że obecnie wywala już nie tylko P0455, ale też P2187.
'Mechanik zdążył już mi to zdiagnozować. Nieszczelności nie ma - układ był już sprawdzany.
Problemem jest nie tyle błąd, to dziwne problemy przy odpaleniu, gdy zatankuje się do pełna. Auto potrafi się wtedy "przykrztusić". Podobno to objaw uszkodzonego zaworu.
Zapomniałem dodać, że obecnie wywala już nie tylko P0455, ale też P2187.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jesli nie da sie kupic tanio uzywki ani nowki za sensowna cene (w ASO albo Carspeed rozumiem pytales?) sprobowalbym rzezby z zaworem z jakiegos innego auta np.michalkow pisze: ↑10 paź 2022, 17:27To nie o ten filtr chodzi tylko o zawór oparów paliwa https://www.ebay.com/itm/293125894005
'Mechanik zdążył już mi to zdiagnozować. Nieszczelności nie ma - układ był już sprawdzany.
Problemem jest nie tyle błąd, to dziwne problemy przy odpaleniu, gdy zatankuje się do pełna. Auto potrafi się wtedy "przykrztusić". Podobno to objaw uszkodzonego zaworu.
Zapomniałem dodać, że obecnie wywala już nie tylko P0455, ale też P2187.
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor- ... 1999716141
to mniej lub bardziej typowa rzecz, elektrozawor 2 pinowy. Mierzyles mu rezystancje?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Zerknę, czy nie lezy gdzies u mnie taki zaworek ale nie spotkałem się jeszcze z jego awarią, poza tym na 90% nie jest aktywny przy odpalaniu. Zacznij od wymiany korka wlewu paliwa. Skoro wali błedem P2187 to moze to byc pompa paliwa lub wtrysk.
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Rozwiązałeś problem z EVAP?
U mnie tez zaczął wyskakiwać błąd P0455 - EVAP System - large leak detected.
Pojawia się co kilkanaście dni przy odpalaniu, nigdy podczas jazdy. Miata nie ma żadnych dolegliwości, odpala normalnie, jeździ normalnie, spalanie się nie zmieniło, nie ma żadnych wycieków i nie ma żadnych innych błędów.
Wymieniłem korek wlewu paliwa na razie na taki z mazdy 3 BL ale wydaje się być trochę szerszy niż oryginalny. Znalazłem na Allegro korek valeo 745378, który ma niby pasować do NC i chyba zamówię.
Czy przy strojeniu można kompletnie dezaktywować działanie tego systemu evap? Czy jednak jest to do czegoś potrzebne?
U mnie tez zaczął wyskakiwać błąd P0455 - EVAP System - large leak detected.
Pojawia się co kilkanaście dni przy odpalaniu, nigdy podczas jazdy. Miata nie ma żadnych dolegliwości, odpala normalnie, jeździ normalnie, spalanie się nie zmieniło, nie ma żadnych wycieków i nie ma żadnych innych błędów.
Wymieniłem korek wlewu paliwa na razie na taki z mazdy 3 BL ale wydaje się być trochę szerszy niż oryginalny. Znalazłem na Allegro korek valeo 745378, który ma niby pasować do NC i chyba zamówię.
Czy przy strojeniu można kompletnie dezaktywować działanie tego systemu evap? Czy jednak jest to do czegoś potrzebne?
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
1. mozna ten blad zablokowac podczas strojenia
2. EVAP jest potrzebny o tyle ze nie chcemy zanieczyszczac atmosfery oparami paliwa. Poza tym zawsze lepiej je spalic w silniku i w ten sposob wykorzystac
ja podejrzewam ze tez mam taki lub podobny problem tyle ze blad mi sie nie pokazuje - wersje europejskie sa chyba bardziej tolerancyjne niz USA. Ale przy odkrecaniu korka brak podcisnienia i jest zapach paliwa/spalin gdy sie zatrzymam. Cos czuje ze trzeba sie bedzie wczolgac pod auto i obejrzec okolice pochlaniacza oparow
2. EVAP jest potrzebny o tyle ze nie chcemy zanieczyszczac atmosfery oparami paliwa. Poza tym zawsze lepiej je spalic w silniku i w ten sposob wykorzystac
ja podejrzewam ze tez mam taki lub podobny problem tyle ze blad mi sie nie pokazuje - wersje europejskie sa chyba bardziej tolerancyjne niz USA. Ale przy odkrecaniu korka brak podcisnienia i jest zapach paliwa/spalin gdy sie zatrzymam. Cos czuje ze trzeba sie bedzie wczolgac pod auto i obejrzec okolice pochlaniacza oparow
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
No właśnie u mnie tez przy odkręcaniu zero efektu zassania korka, a np. jak tankuje Suzuki GV to przy odkręcaniu aż słychać syczenie korka tak mocno jest zassany.
Ale w miacie żadnego zapachu paliwa/spalin podczas postoju nie mam. Zamówiłem nowy korek Valeo, wymienię i dam znać czy coś się polepszyło
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Może komuś się przyda to info
Korek Valoe 745378 nie pasuje do mx5 NC, pomimo, ze w specyfikacji podane jest, ze powinien pasować.
Nie da się go w ogóle wkręcić i po połowie obrotu już przeskakuje jakby był wkręcony na maksa. Duża jego cześć wystaje ponad wlew.
Mam teraz założony korek z mazdy 3 BL i wkręca się on zdecydowanie lepiej ale i tak różni się on trochę od korka który miałem oryginalnie.
W oryginalnym korku tak wytarł się plastikowy gwint, ze praktycznie nie dało się go już wkręcić - nie ma w ogóle tego efektu dokręcenia z charakterystycznym przeskokiem.
Porównanie korka z 3 BL do tego valeo (valeo po prawej)
Korek Valoe 745378 nie pasuje do mx5 NC, pomimo, ze w specyfikacji podane jest, ze powinien pasować.
Nie da się go w ogóle wkręcić i po połowie obrotu już przeskakuje jakby był wkręcony na maksa. Duża jego cześć wystaje ponad wlew.
Mam teraz założony korek z mazdy 3 BL i wkręca się on zdecydowanie lepiej ale i tak różni się on trochę od korka który miałem oryginalnie.
W oryginalnym korku tak wytarł się plastikowy gwint, ze praktycznie nie dało się go już wkręcić - nie ma w ogóle tego efektu dokręcenia z charakterystycznym przeskokiem.
Porównanie korka z 3 BL do tego valeo (valeo po prawej)
- michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
Oj, przegapiłem kilka postów:) Sprawa u mnie wyglada tak:
- wymieniłem korek wlewu paliwa na nowy OEM,
- miałem czyszczona przepustnice,
- wymieniono mi świece.
Błąd niestety co jakiś czas się pojawia. Czasem tez wywali p2187. Poza błędami występuje tylko jeden uciążliwy objaw - czasami przy wrzuceniu z postoju biegu wstecznego albo D (mam automat) na 1-2 sekundy spadają obroty na tyle ze zaczyna telepać autem. Podobnie zdarza się po zatankowaniu auta. Tak jednak dzieje się tylko czasami. Poza tym wszystko gra - spalanie w normie, osiągi tez. Zastanawiam się czy po prostu tego nie olać.
- wymieniłem korek wlewu paliwa na nowy OEM,
- miałem czyszczona przepustnice,
- wymieniono mi świece.
Błąd niestety co jakiś czas się pojawia. Czasem tez wywali p2187. Poza błędami występuje tylko jeden uciążliwy objaw - czasami przy wrzuceniu z postoju biegu wstecznego albo D (mam automat) na 1-2 sekundy spadają obroty na tyle ze zaczyna telepać autem. Podobnie zdarza się po zatankowaniu auta. Tak jednak dzieje się tylko czasami. Poza tym wszystko gra - spalanie w normie, osiągi tez. Zastanawiam się czy po prostu tego nie olać.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Spędziłem dziś trochę czasu pod autem by się przyjrzeć układowi. No i w wersji EU jest tak:
Do pochłaniacza dochodzą 3 rurki:
- podciśnienie z komory silnika
- podłączenie do baku
- podłączenie do czegoś (zaworka?) przyczepionego do nadwozia. Fotka nr 2
Podciśnienie z komory silnika mam wyraźne. Na podłączeniu do baku jest już słabsze. Podobne jest na wężyku nr 3
Zatkanie wężyka powoduje że podciśnienie do baku rośnie, co jakiś czas jest też zmiana/zawahanie w pracy silnika. Czyli zbiornik jest szczelny.
Po eksperymentach odkręciłem korek paliwa. Podciśnienia brak.
Myślę co by tu sprawdzić dalej.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Do pochłaniacza dochodzą 3 rurki:
- podciśnienie z komory silnika
- podłączenie do baku
- podłączenie do czegoś (zaworka?) przyczepionego do nadwozia. Fotka nr 2
Podciśnienie z komory silnika mam wyraźne. Na podłączeniu do baku jest już słabsze. Podobne jest na wężyku nr 3
Zatkanie wężyka powoduje że podciśnienie do baku rośnie, co jakiś czas jest też zmiana/zawahanie w pracy silnika. Czyli zbiornik jest szczelny.
Po eksperymentach odkręciłem korek paliwa. Podciśnienia brak.
Myślę co by tu sprawdzić dalej.


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Podrazylem wczoraj trochę sprawę EVAPa i faktycznie ten układ potrafi trochę życie uprzykrzyć. Np nieszczelność albo przytkanie w którymś miejscu potrafi wywołać duuuuużą (nawet 25% i więcej) zmianę korekt paliwowych zwłaszcza na biegu jałowym co pasowałoby do objawów jakie ma Michalkov (okazjonalny spadek obrotów przy ruszaniu i błąd p2187).
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 873
- Rejestracja: 07 lip 2012, 8:44
- Model: NC
- Wersja: NCEC_R
- Lokalizacja: Szczecin
Widzę, że masz zakonserwowane podwozie…może zaworek który jest wpięty w podwozie jest zalepiony konserwacją. Kup nowy w ASO, kosztuje grosze…a może rozwiąże Twój problemAlex pisze: ↑28 kwie 2023, 8:55Spędziłem dziś trochę czasu pod autem by się przyjrzeć układowi. No i w wersji EU jest tak:
Do pochłaniacza dochodzą 3 rurki:
- podciśnienie z komory silnika
- podłączenie do baku
- podłączenie do czegoś (zaworka?) przyczepionego do nadwozia. Fotka nr 2
Podciśnienie z komory silnika mam wyraźne. Na podłączeniu do baku jest już słabsze. Podobne jest na wężyku nr 3
Zatkanie wężyka powoduje że podciśnienie do baku rośnie, co jakiś czas jest też zmiana/zawahanie w pracy silnika. Czyli zbiornik jest szczelny.
Po eksperymentach odkręciłem korek paliwa. Podciśnienia brak.
Myślę co by tu sprawdzić dalej.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Pzdr. A

- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
To nawet filtr nie jest, w środku nie ma w zasadzie nic.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
Dziwna sprawa. Za radą sąsiada popsikałem przepływomierz takim szybko wysychającym specyfikiem do czyszczenia styków. Na oko wyglądał na czyściutki, ale pomyślałem, że czemu nie. Od tego czasu przelatałem ok. 500 km i wszelkie objawy ustały. Nie ma błędów, ani opisywanych przeze mnie spadków obrotów. Zobaczymy co będzie dalej.