Dzisiaj na przeglądzie wyszło, że utknął jakiś kamień (nie mam pojęcia jakim cudem) i zgniótł jeden przewód paliwowy.
Co teraz? Da się to naprawić tnąc i doczepiając coś czy trzeba cały wymienić?
Jeśli cały to jaki to dużo zabawy?
P.S. Zdjęcie się wyświetla do góry nogami, a po kliknięciu jest ok. To przewód idący lewą stroną patrząc od dołu z tyłu.
[NC] przewód paliwowy do naprawy/wymiany
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Ja właśnie dostałem z Carspeeda przewód do NB, OE za chyba 340 zł - to się wydaje najrozsądniejsza forma naprawy (nie ryzykujesz wycieków po sztukowaniu).
W UK jestem, więc trochę ceny wyższe i więcej utrudnień, ale do rzeczy:
- pojechałem do Mazdy i pokazali mi diagram z którego wynika (i tak powiedzieli) że tylko jeden przewód jest paliwowy a reszta to hamulcowe
- podjechałem na warsztat zerknąć i mechanik powiedział, że to jest paliwowy bo te 2 są grubsze a 2 cieńsze to hamulcowe. Dodał, że najprawdopodobniej jest to przewód powrotny.
Ktoś bawił się tym przy NC? Teraz nawet nie wiem jak mam część zamówić jak w maździe nie wiedzą co to za przewód na podstawie zdjęć i lokalizacji, a nie mam czasu odstawić auto i czekać kilka tygodni na przysłanie/odesłanie części.
Mechanik powiedział, że jak niskie ciśnienie to można obciąć i łatać ale jakie ciśnienie tam to on nie wie, więc ryzyko że po obcięciu wyjdzie, że nie da się łatać.
Widziałem w internecie zestawy do łatania które są drogie i profesjonalne, więc jeszcze myślę czy to popularne, że ktoś się specjalizuje właśnie w łataniu przewodów paliwowych.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
- pojechałem do Mazdy i pokazali mi diagram z którego wynika (i tak powiedzieli) że tylko jeden przewód jest paliwowy a reszta to hamulcowe
- podjechałem na warsztat zerknąć i mechanik powiedział, że to jest paliwowy bo te 2 są grubsze a 2 cieńsze to hamulcowe. Dodał, że najprawdopodobniej jest to przewód powrotny.
Ktoś bawił się tym przy NC? Teraz nawet nie wiem jak mam część zamówić jak w maździe nie wiedzą co to za przewód na podstawie zdjęć i lokalizacji, a nie mam czasu odstawić auto i czekać kilka tygodni na przysłanie/odesłanie części.
Mechanik powiedział, że jak niskie ciśnienie to można obciąć i łatać ale jakie ciśnienie tam to on nie wie, więc ryzyko że po obcięciu wyjdzie, że nie da się łatać.
Widziałem w internecie zestawy do łatania które są drogie i profesjonalne, więc jeszcze myślę czy to popularne, że ktoś się specjalizuje właśnie w łataniu przewodów paliwowych.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
https://sam-naprawiam-bmw.com.pl/wymian ... h-tylnych/
Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
Fajną stronę znalazłem na której jest ładny diagram i opisane czym mój przewód jest:
Problem w tym, że nie wiem w którym momencie się zaczyna mój przewód. Czy to skrajny po prawej koło Xa w kółku zanim sie skrzyżuje czy po skrzyżowaniu.
Drugi problem, że akurat tych części nigdzie nie znajduję online, żeby przeczytać opis (np. w NA było napisane co jest fuel a co co innego).
http://catcar.info/mazda/?lang=en&l=bWF ... c3EzPT0%3D
Problem w tym, że nie wiem w którym momencie się zaczyna mój przewód. Czy to skrajny po prawej koło Xa w kółku zanim sie skrzyżuje czy po skrzyżowaniu.
Drugi problem, że akurat tych części nigdzie nie znajduję online, żeby przeczytać opis (np. w NA było napisane co jest fuel a co co innego).
http://catcar.info/mazda/?lang=en&l=bWF ... c3EzPT0%3D
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
NC ma system paliwowy bez powrotu, więc jest tylko jeden przewód.
Na diagramie zaczyna sie numerem 45-111 (złącze przy pompie paliwa) a kończy 1325/13-150B wejściem w listwę paliwową. Numer oem NE5145110D lub NE5145110E
Na diagramie zaczyna sie numerem 45-111 (złącze przy pompie paliwa) a kończy 1325/13-150B wejściem w listwę paliwową. Numer oem NE5145110D lub NE5145110E

tubuk pisze: ↑07 kwie 2019, 23:50Fajną stronę znalazłem na której jest ładny diagram i opisane czym mój przewód jest:
Problem w tym, że nie wiem w którym momencie się zaczyna mój przewód. Czy to skrajny po prawej koło Xa w kółku zanim sie skrzyżuje czy po skrzyżowaniu.
Drugi problem, że akurat tych części nigdzie nie znajduję online, żeby przeczytać opis (np. w NA było napisane co jest fuel a co co innego).
http://catcar.info/mazda/?lang=en&l=bWF ... c3EzPT0%3D
Wczoraj jeszcze doczytałem, że to co mnie interesuje to jest przewód od "evaporation", czyli rozumiem, że to mniej ważne i mniej niebezpieczne niż paliwowy. Teraz kilka opcji:
- albo naciągnąć jakiś gumowy przewód na miejsce zgięcia i spiąć żeby ładnie wyglądało
- albo ciąć i wstawić coś pomiędzy.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
- albo naciągnąć jakiś gumowy przewód na miejsce zgięcia i spiąć żeby ładnie wyglądało
- albo ciąć i wstawić coś pomiędzy.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
To jest przewód od odsysania oparów paliwa ze zbiornika do kolektora, ciśnienia tam raczej nie ma za dużego, paliwo raczej kapać z niego nie będzie, ale opary paliwa też lubią się zapalać
wzmocnij może miejsce uderzenia klejem do alu/stali , zabezpiecz wężykiem i tyle.

tubuk pisze: ↑08 kwie 2019, 9:27Wczoraj jeszcze doczytałem, że to co mnie interesuje to jest przewód od "evaporation", czyli rozumiem, że to mniej ważne i mniej niebezpieczne niż paliwowy. Teraz kilka opcji:
- albo naciągnąć jakiś gumowy przewód na miejsce zgięcia i spiąć żeby ładnie wyglądało
- albo ciąć i wstawić coś pomiędzy.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Dokładnie tak myśl tylko jak poprowadzi wężyk wzdłuż do tego miejsca? Od przodu czy od tyłu samochodu.Fiveopac pisze:To jest przewód od odsysania oparów paliwa ze zbiornika do kolektora, ciśnienia tam raczej nie ma za dużego, paliwo raczej kapać z niego nie będzie, ale opary paliwa też lubią się zapalaćwzmocnij może miejsce uderzenia klejem do alu/stali , zabezpiecz wężykiem i tyle.
Gdzie ten przewód z przodu idzie? Na wykresie idzie na inny diagram

Wszystko zrobione.
Mechanik powiedział, że ciśnienie jest niskie, a z racji, że nie było wycieków żadnych to nałożyłem JB weld które ma wytrzymałość >3000psi. Nałożyłem grubo i przegląd przeszedł
.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Mechanik powiedział, że ciśnienie jest niskie, a z racji, że nie było wycieków żadnych to nałożyłem JB weld które ma wytrzymałość >3000psi. Nałożyłem grubo i przegląd przeszedł

Sent from my SM-G935F using Tapatalk