Strona 1 z 3

I serwis po zakupie NC 2.0

: 16 mar 2019, 6:41
autor: Malcolm_x
witam
Właśnie wleciała wymarzona miata NC 2.0 PRHT przed lift ;)
zanim założe zasłużony temat, chciałbym już odrazu zająć się I wymianą płynów itd.
W tej chwili miata ma 155.000 przebiegu, serwisowana była od początku w ASO, i wydaje mi się że nic poza tym co jest w książce do zrobienia, nie było robione..
Na I ogień koniecznie musi iść olej. 15W40 co polecacie, i jaka ilość wchodzi? Czy warto przepłukać jedną wlewką z płukanki Liqui Moly?
czy zarazem owy olej warto lać? czy iśc w cos standardowego (mobile etc)
co z dyfrem i skrzynią biegów? chciałbym na spokój ducha również wymienic..

Następna sprawa to sprzęgło.
Musze je wymienić.
Jakiej firmy szukać? i co wchdzi w skład kompletu??
dziekuje wam bardzo za odp!

Przepraszam za pytania nowiciusza, lecz chce to szybko ogarnąć, aby jak najszybciej móc wykorzystać potencjał :)

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 16 mar 2019, 7:10
autor: VooR
Ja po zakupie (NBFL co prawda) zrobiłem płukanie. Olej w skrzyni wymieniłem i znacząco poprawił pracę. W dyfrze tylko skontrolowałem stan. Płyn hamulcowy też nowy wjechał. Wyszedłem z założenia że nie zaszkodzi wszystkie płyny zmienić, żeby mieć pewność co do tego elementu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 16 mar 2019, 8:03
autor: meewosh
15w40 ??? Taki był zalany? Jeśli tak, to prognozuję duże zużycie oleju, które ktoś się starał w ten sposób zmniejszyć.
Tam powinno być dobrej klasy 5w30 lub 5w40.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka


Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 16 mar 2019, 20:36
autor: Malcolm_x
IMG_8534.jpg
IMG_8534.jpg (185.02 KiB) Przejrzano 4942 razy
moja pomylka, 5W40 :)

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 mar 2019, 8:03
autor: Malcolm_x
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy taki zestaw na wymiane bedzie ok?

Olej w skrzyni 2L - Ford 75w90
Olej w dyfrze - 1L - Ford 75w90/ albo MOTUL 90 PA SAE 90?

olej silnikowy - MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE?? wlasnie jaki.. chce lac naprawde dobry olej, wymiany chce robic co 6000-7000 km

plukanka do silnika - LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH

filtr powietrza - K&N https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 7365415201?

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 mar 2019, 9:53
autor: janux
Malcolm_x pisze:
17 mar 2019, 8:03
Olej w skrzyni 2L
Jeśli masz skrzynię 6b to będziesz potrzebował 2,1L

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 mar 2019, 11:25
autor: mutra
Malcolm_x pisze:
17 mar 2019, 8:03
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy taki zestaw na wymiane bedzie ok?

Olej w skrzyni 2L - Ford 75w90
Olej w dyfrze - 1L - Ford 75w90/ albo MOTUL 90 PA SAE 90?

olej silnikowy - MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE?? wlasnie jaki.. chce lac naprawde dobry olej, wymiany chce robic co 6000-7000 km

plukanka do silnika - LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH

filtr powietrza - K&N https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 7365415201?
motul 300v power racing to bardzo dobry olej jeżeli upalasz auto, w codziennej eksploatacji IMO lepiej wybrać coś tańszego z optimum parametrów w niższych temperaturach np Motul sport ester 5w40, millers CFS, valvoline synpower 5w40 i oczywiście :kciuk: :mrgreen: Fuchs titan race pro s :mrgreen: :kciuk: tym bardziej, że planujesz wymianę dosyć często.

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 mar 2019, 12:17
autor: Malcolm_x
skrzynia 5 biegowa.
Fuchs titan race pro s mowicie ze dobra opcja?
a ten fordowski do dyfra bedzie ok? tam chyba prawie 1L wchodzi co?

chce dzis wszystko zamawiac.

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 mar 2019, 20:12
autor: nikolakis
Ja leję do silnika 5W-30 ostatnio Eneos Sustina ale teraz kupiłem Motul.
Do dyfra potrzebny jest specjalny olej do przekładni o ograniczonym poślizgu, jaką jest nasza LSD. Większość leje Motul 90PA.
Olej do skrzyni to - Ford 75w90, kup 3 litry bo 2 to za mało.

Wysłane z Tapatalka


Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 mar 2019, 20:16
autor: Malcolm_x
nikolakis pisze:
17 mar 2019, 20:12
Ja leję do silnika 5W-30 ostatnio Eneos Sustina ale teraz kupiłem Motul.
Do dyfra potrzebny jest specjalny olej do przekładni o ograniczonym poślizgu, jaką jest nasza LSD. Większość leje Motul 90PA.
Olej do skrzyni to - Ford 75w90, kup 3 litry bo 2 to za mało.

Wysłane z Tapatalka
dzieki! a ile wchodzi do dyfra?

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 mar 2019, 20:31
autor: nikolakis
1 litr wystarczy.

Wysłane z Tapatalka


Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 19 mar 2019, 16:32
autor: waran
ja właśnie wymieniałem płyny i do skrzyni wchodzi teoretycznie 2.1 litra, przy czym praktycznie 2 l wystarczą :)

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 26 mar 2019, 6:38
autor: Malcolm_x
Słuchajcie, do wymiany oleju w skrzyni trzeba rozbierać tunel środkowy i lać przez lewarek?
Drugie pytanie, kupiłem motula 90PA do cyfra, lecz zauważyłem że jest to mineral, nie lepiej lać syntetyk pokroju właśnie fordowskiego?

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 26 mar 2019, 9:15
autor: Fifkers
Nie trzeba rozbierać tunelu w kabinie, ale można wymienić też olej w samym mechanizmie zmiany biegów pod lewarkiem i żeby się tam dostać trzeba tunel zdjąć. Ze zdjęciem tunelu nie ma dużo zabawy, w 10min można się zmieścić.
Co do oleju to ten motul jest przystosowany do dyfrów LSD, a olej forda nie, więc dla mnie to jest odpowiedź.

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 26 mar 2019, 17:43
autor: Andrut
Wszystkie mają dyfry LSD? Bo różnie kupiłem NC ale 1,8 i będę na dniach wymieniał wszystkie płyny.

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 26 mar 2019, 18:36
autor: Fifkers
1,8 nie mają LSD.

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 26 mar 2019, 20:01
autor: Malcolm_x
Fifkers pisze:
26 mar 2019, 9:15
Nie trzeba rozbierać tunelu w kabinie, ale można wymienić też olej w samym mechanizmie zmiany biegów pod lewarkiem i żeby się tam dostać trzeba tunel zdjąć. Ze zdjęciem tunelu nie ma dużo zabawy, w 10min można się zmieścić.
Co do oleju to ten motul jest przystosowany do dyfrów LSD, a olej forda nie, więc dla mnie to jest odpowiedź.
Przepraszam bo nie zrozumiałem, czyli nie trzeba zdejmować tunelu? Można od spodu?

I jeszcze jedno pytanie, jakie świece polecacie?

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 26 mar 2019, 20:42
autor: Fifkers
Olej w skrzyni wymienisz od spodu, ale jest jeszcze odrobina oleju od góry pod lewarkiem, choć tego chyba mało kto wymienia.

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 21 maja 2019, 8:15
autor: janux
Jeśli chodzi o olej do skrzyni Ford 75w90 to mówimy o tym?
https://ford.sklep.pl/product-pol-15238 ... 90199.html

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 22 maja 2019, 7:29
autor: flatline
Tak

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 23 maja 2019, 21:34
autor: koro13
olej kup oryginal mazdy z servisu 140 zl

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 16 maja 2020, 17:11
autor: monkahead
Podłączę się pod temat. NCFL1 zakupiona, przebieg 36000km, cały czas serwisowana w ASO, ostatnia wymiana oleju silnikowego w lipcu 2019. Niestety brak info o wymianie oleju w skrzyni biegów oraz dyfrze, stąd moje pytanie. Według instrukcji obsługi olej w skrzyni biegów oraz dyfrze powinien być już też wymieniony ze względu na wiek, nie przebieg. Gdzie na Śląsku jest jakiś magik od NC'ków? Najlepiej w okolicy Katowic.

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 16 maja 2020, 17:30
autor: bjorm
To chyba magik niepotrzebny do wymiany płynów w tych elementach. Masz na forum chyba sekcje polecane warsztaty.

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 15 sty 2021, 23:33
autor: Tomai
No właśnie... kilka pytań. Bo pierwszy raz mam NC... olej 5w30 czy 5w40?
Po przejechaniu 200 km temp. pokazuje ze ciągle zimna.... termostat? Powietrze z nawiewów gorące ok...
zauważyłem tez falowanie obrotów jadąc np 100 km/h i wrzucam luz... obroty faluja od 650-900..... zatrzymam się ..i obroty trzymają sie ładnie na ok. 900... o co chodzi?

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 16 sty 2021, 9:33
autor: Alex
Padnięty termostat w NC częsta rzecz, wymiana niezbyt skomplikowana ani droga. Przy okazji mozesz wyczyścić przepustnice - ostrożnie, nie lej rozpuszczalnika ile wlezie

przy użyciu Tapatalka


Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 sty 2021, 17:07
autor: Tomai
Alex pisze:
16 sty 2021, 9:33
Padnięty termostat w NC częsta rzecz, wymiana niezbyt skomplikowana ani droga. Przy okazji mozesz wyczyścić przepustnice - ostrożnie, nie lej rozpuszczalnika ile wlezie Obrazek

przy użyciu Tapatalka
Na przyszły weekend jak wszystko dobrze pójdzie będę miał udostępniony ciepły garaż z kanałem .. . także plan jest na olej, filtry, płyn i termostat... Chciałbym też przeczyścić przepustnicę , bo wkurza mnie te falowanie obrotów... widziałem na YouTube że w tym silniku termostat i przepustnica to takie combo:)
Coś podpowiecie w kwestii przepustnicy?

Ktoś na forum pisał że u Niego czyszczenie przepustnicy skończyło się jej wymianą....tego trochę się boje.... mam użyć jakiegoś pędzelka, czy szmatką? Benzyna ekstrakcyjna będzie ok?

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 sty 2021, 17:29
autor: Alex
Przepustnica jest owszem blisko termostatu i trzeba ja zdjąć by go wymienić.

Już nie pamiętam czym ja czyscilem, chyba szmatka i benzyna ekstrakcyjna. Strat nie było.

przy użyciu Tapatalka


Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 sty 2021, 17:58
autor: flatline
Czyszczenie zabiło przepustnice u IrkaJ :)

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 17 sty 2021, 18:27
autor: Tomai
flatline pisze:
17 sty 2021, 17:58
Czyszczenie zabiło przepustnice u IrkaJ :)
Nooo.... właśnie 😐

Re: I serwis po zakupie NC 2.0

: 24 sty 2021, 7:11
autor: Tomai
Tomai pisze:
17 sty 2021, 18:27
flatline pisze:
17 sty 2021, 17:58
Czyszczenie zabiło przepustnice u IrkaJ :)
Nooo.... właśnie 😐
To ja tylko dodam że u mnie po wyczyszczeniu przepustnicy wszystko ok👍, obroty przestały falować 😎