I serwis po zakupie NC 2.0

Oliwy + sprzęgło

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

16 mar 2019, 6:41

witam
Właśnie wleciała wymarzona miata NC 2.0 PRHT przed lift ;)
zanim założe zasłużony temat, chciałbym już odrazu zająć się I wymianą płynów itd.
W tej chwili miata ma 155.000 przebiegu, serwisowana była od początku w ASO, i wydaje mi się że nic poza tym co jest w książce do zrobienia, nie było robione..
Na I ogień koniecznie musi iść olej. 15W40 co polecacie, i jaka ilość wchodzi? Czy warto przepłukać jedną wlewką z płukanki Liqui Moly?
czy zarazem owy olej warto lać? czy iśc w cos standardowego (mobile etc)
co z dyfrem i skrzynią biegów? chciałbym na spokój ducha również wymienic..

Następna sprawa to sprzęgło.
Musze je wymienić.
Jakiej firmy szukać? i co wchdzi w skład kompletu??
dziekuje wam bardzo za odp!

Przepraszam za pytania nowiciusza, lecz chce to szybko ogarnąć, aby jak najszybciej móc wykorzystać potencjał :)
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

16 mar 2019, 7:10

Ja po zakupie (NBFL co prawda) zrobiłem płukanie. Olej w skrzyni wymieniłem i znacząco poprawił pracę. W dyfrze tylko skontrolowałem stan. Płyn hamulcowy też nowy wjechał. Wyszedłem z założenia że nie zaszkodzi wszystkie płyny zmienić, żeby mieć pewność co do tego elementu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1139
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

16 mar 2019, 8:03

15w40 ??? Taki był zalany? Jeśli tak, to prognozuję duże zużycie oleju, które ktoś się starał w ten sposób zmniejszyć.
Tam powinno być dobrej klasy 5w30 lub 5w40.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

16 mar 2019, 20:36

IMG_8534.jpg
IMG_8534.jpg (185.02 KiB) Przejrzano 4855 razy
moja pomylka, 5W40 :)
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

17 mar 2019, 8:03

Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy taki zestaw na wymiane bedzie ok?

Olej w skrzyni 2L - Ford 75w90
Olej w dyfrze - 1L - Ford 75w90/ albo MOTUL 90 PA SAE 90?

olej silnikowy - MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE?? wlasnie jaki.. chce lac naprawde dobry olej, wymiany chce robic co 6000-7000 km

plukanka do silnika - LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH

filtr powietrza - K&N https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 7365415201?
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

17 mar 2019, 9:53

Malcolm_x pisze:
17 mar 2019, 8:03
Olej w skrzyni 2L
Jeśli masz skrzynię 6b to będziesz potrzebował 2,1L
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 mar 2019, 11:25

Malcolm_x pisze:
17 mar 2019, 8:03
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy taki zestaw na wymiane bedzie ok?

Olej w skrzyni 2L - Ford 75w90
Olej w dyfrze - 1L - Ford 75w90/ albo MOTUL 90 PA SAE 90?

olej silnikowy - MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE?? wlasnie jaki.. chce lac naprawde dobry olej, wymiany chce robic co 6000-7000 km

plukanka do silnika - LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH

filtr powietrza - K&N https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 7365415201?
motul 300v power racing to bardzo dobry olej jeżeli upalasz auto, w codziennej eksploatacji IMO lepiej wybrać coś tańszego z optimum parametrów w niższych temperaturach np Motul sport ester 5w40, millers CFS, valvoline synpower 5w40 i oczywiście :kciuk: :mrgreen: Fuchs titan race pro s :mrgreen: :kciuk: tym bardziej, że planujesz wymianę dosyć często.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

17 mar 2019, 12:17

skrzynia 5 biegowa.
Fuchs titan race pro s mowicie ze dobra opcja?
a ten fordowski do dyfra bedzie ok? tam chyba prawie 1L wchodzi co?

chce dzis wszystko zamawiac.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

17 mar 2019, 20:12

Ja leję do silnika 5W-30 ostatnio Eneos Sustina ale teraz kupiłem Motul.
Do dyfra potrzebny jest specjalny olej do przekładni o ograniczonym poślizgu, jaką jest nasza LSD. Większość leje Motul 90PA.
Olej do skrzyni to - Ford 75w90, kup 3 litry bo 2 to za mało.

Wysłane z Tapatalka

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

17 mar 2019, 20:16

nikolakis pisze:
17 mar 2019, 20:12
Ja leję do silnika 5W-30 ostatnio Eneos Sustina ale teraz kupiłem Motul.
Do dyfra potrzebny jest specjalny olej do przekładni o ograniczonym poślizgu, jaką jest nasza LSD. Większość leje Motul 90PA.
Olej do skrzyni to - Ford 75w90, kup 3 litry bo 2 to za mało.

Wysłane z Tapatalka
dzieki! a ile wchodzi do dyfra?
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

17 mar 2019, 20:31

1 litr wystarczy.

Wysłane z Tapatalka

Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

19 mar 2019, 16:32

ja właśnie wymieniałem płyny i do skrzyni wchodzi teoretycznie 2.1 litra, przy czym praktycznie 2 l wystarczą :)
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

26 mar 2019, 6:38

Słuchajcie, do wymiany oleju w skrzyni trzeba rozbierać tunel środkowy i lać przez lewarek?
Drugie pytanie, kupiłem motula 90PA do cyfra, lecz zauważyłem że jest to mineral, nie lepiej lać syntetyk pokroju właśnie fordowskiego?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 mar 2019, 9:15

Nie trzeba rozbierać tunelu w kabinie, ale można wymienić też olej w samym mechanizmie zmiany biegów pod lewarkiem i żeby się tam dostać trzeba tunel zdjąć. Ze zdjęciem tunelu nie ma dużo zabawy, w 10min można się zmieścić.
Co do oleju to ten motul jest przystosowany do dyfrów LSD, a olej forda nie, więc dla mnie to jest odpowiedź.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

26 mar 2019, 17:43

Wszystkie mają dyfry LSD? Bo różnie kupiłem NC ale 1,8 i będę na dniach wymieniał wszystkie płyny.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 mar 2019, 18:36

1,8 nie mają LSD.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

26 mar 2019, 20:01

Fifkers pisze:
26 mar 2019, 9:15
Nie trzeba rozbierać tunelu w kabinie, ale można wymienić też olej w samym mechanizmie zmiany biegów pod lewarkiem i żeby się tam dostać trzeba tunel zdjąć. Ze zdjęciem tunelu nie ma dużo zabawy, w 10min można się zmieścić.
Co do oleju to ten motul jest przystosowany do dyfrów LSD, a olej forda nie, więc dla mnie to jest odpowiedź.
Przepraszam bo nie zrozumiałem, czyli nie trzeba zdejmować tunelu? Można od spodu?

I jeszcze jedno pytanie, jakie świece polecacie?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 mar 2019, 20:42

Olej w skrzyni wymienisz od spodu, ale jest jeszcze odrobina oleju od góry pod lewarkiem, choć tego chyba mało kto wymienia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

21 maja 2019, 8:15

Jeśli chodzi o olej do skrzyni Ford 75w90 to mówimy o tym?
https://ford.sklep.pl/product-pol-15238 ... 90199.html
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

22 maja 2019, 7:29

Tak
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

23 maja 2019, 21:34

olej kup oryginal mazdy z servisu 140 zl
Robertus
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

16 maja 2020, 17:11

Podłączę się pod temat. NCFL1 zakupiona, przebieg 36000km, cały czas serwisowana w ASO, ostatnia wymiana oleju silnikowego w lipcu 2019. Niestety brak info o wymianie oleju w skrzyni biegów oraz dyfrze, stąd moje pytanie. Według instrukcji obsługi olej w skrzyni biegów oraz dyfrze powinien być już też wymieniony ze względu na wiek, nie przebieg. Gdzie na Śląsku jest jakiś magik od NC'ków? Najlepiej w okolicy Katowic.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

16 maja 2020, 17:30

To chyba magik niepotrzebny do wymiany płynów w tych elementach. Masz na forum chyba sekcje polecane warsztaty.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

15 sty 2021, 23:33

No właśnie... kilka pytań. Bo pierwszy raz mam NC... olej 5w30 czy 5w40?
Po przejechaniu 200 km temp. pokazuje ze ciągle zimna.... termostat? Powietrze z nawiewów gorące ok...
zauważyłem tez falowanie obrotów jadąc np 100 km/h i wrzucam luz... obroty faluja od 650-900..... zatrzymam się ..i obroty trzymają sie ładnie na ok. 900... o co chodzi?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 sty 2021, 9:33

Padnięty termostat w NC częsta rzecz, wymiana niezbyt skomplikowana ani droga. Przy okazji mozesz wyczyścić przepustnice - ostrożnie, nie lej rozpuszczalnika ile wlezie

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 sty 2021, 17:07

Alex pisze:
16 sty 2021, 9:33
Padnięty termostat w NC częsta rzecz, wymiana niezbyt skomplikowana ani droga. Przy okazji mozesz wyczyścić przepustnice - ostrożnie, nie lej rozpuszczalnika ile wlezie Obrazek

przy użyciu Tapatalka
Na przyszły weekend jak wszystko dobrze pójdzie będę miał udostępniony ciepły garaż z kanałem .. . także plan jest na olej, filtry, płyn i termostat... Chciałbym też przeczyścić przepustnicę , bo wkurza mnie te falowanie obrotów... widziałem na YouTube że w tym silniku termostat i przepustnica to takie combo:)
Coś podpowiecie w kwestii przepustnicy?

Ktoś na forum pisał że u Niego czyszczenie przepustnicy skończyło się jej wymianą....tego trochę się boje.... mam użyć jakiegoś pędzelka, czy szmatką? Benzyna ekstrakcyjna będzie ok?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 sty 2021, 17:29

Przepustnica jest owszem blisko termostatu i trzeba ja zdjąć by go wymienić.

Już nie pamiętam czym ja czyscilem, chyba szmatka i benzyna ekstrakcyjna. Strat nie było.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

17 sty 2021, 17:58

Czyszczenie zabiło przepustnice u IrkaJ :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 sty 2021, 18:27

flatline pisze:
17 sty 2021, 17:58
Czyszczenie zabiło przepustnice u IrkaJ :)
Nooo.... właśnie 😐
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

24 sty 2021, 7:11

Tomai pisze:
17 sty 2021, 18:27
flatline pisze:
17 sty 2021, 17:58
Czyszczenie zabiło przepustnice u IrkaJ :)
Nooo.... właśnie 😐
To ja tylko dodam że u mnie po wyczyszczeniu przepustnicy wszystko ok👍, obroty przestały falować 😎
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ