I serwis po zakupie NC 2.0

Oliwy + sprzęgło

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 sty 2021, 7:50

flatline pisze:
17 sty 2021, 17:58
Czyszczenie zabiło przepustnice u IrkaJ :)
powtorzmy to jeszcze 100 razy. A potem bijac pokłony skandujmy wspolnie "nie czyscmy przepustnicy w NCku bo może się popsuć" :P

wszystko może się popsuć albo pójść źle. Zdarza się niefart. Ale to nie jest argument by niczego nie próbować!

Tomai udało się czyszczenie przepustnicy, mi też. I pewnie komuś jeszcze też. Więc jest to wykonalne a ryzyko nie jest ekstremalnie duże.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 lut 2021, 20:44

Fifkers pisze:
26 mar 2019, 20:42
Olej w skrzyni wymienisz od spodu, ale jest jeszcze odrobina oleju od góry pod lewarkiem, choć tego chyba mało kto wymienia.
Wlasnie ciekawilo mnie ile wchodzi tam od gory... Wiesz moze? Z tego co ludzie wczesniej pisali to styka 2L do skrzyni ale jak ktos chce jeszcze od gory to musi miec 3 litry z czego pewnie na wszystko razem nie zejdzie nawet 2.5L.

Ktos uzywal moze Ravenolu? Ogolnie czytam dobre opinie o ich produktach, szczegolnie polecane do automatow w najnowszych generacjach mazdy.
Ale zastanawia mnie cena litru oleju do skrzyni od nich. Marka pewna, sklep pewny a cena jakos bardzo niska, szczegolnie jak sie porowna do niby taniego oleju Forda. Nie chodzi o żulenie 100zł na sprawdzony produkt jakby co :)

https://motostacja.com/p/RAVENOL-RAV-TSG-75W90-1L/
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 lut 2021, 21:52

Od góry wchodzi niewiele, ale już nie pamiętam ile. 100-200ml? Myślę, że coś takiego.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
loockas
Posty: 143
Rejestracja: 29 kwie 2013, 8:59
Model: NC
Wersja: PaRHaTy
Lokalizacja: Imielin

27 lut 2021, 23:20

bjorm pisze:
17 lut 2021, 20:44
Ktos uzywal moze Ravenolu?
Ja mam w skrzyni i dyfrze Ravenol. Przejeździłem na nim 2 sezony, teraz będę wymieniał wiosną. Pewnie znowu kupię to samo. Płaciłem podobnie, ok 40zł za RAVENOL MTF-1 75W85 1L i 25zł za RAVENOL EPX SAE 90 GL-5 1L do dyfra.

Co do oleju w lewarku, to weszło mi tam coś ok 230ml. W sumie kupiłem 3l i coś tam jeszcze chyba zostało.
Calak
Donator
Donator
Posty: 36
Rejestracja: 22 cze 2019, 21:08
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Łódź

24 mar 2021, 11:01

Hej pytanie do Was mam takie jaki olej wybrać oraz płyn chłodniczy?

Olej silnikowy: Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 czy MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE
Olej w dyfrze; Valvoline 80W-90 Limited Slip czy Motul 90PA lub Motul Gear 300 LS 75W90 1L
Płyn chłodzący: Ravenol HJC FL22 czy Motul Inugel G13
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

24 mar 2021, 19:33

Calak pisze:
24 mar 2021, 11:01
Hej pytanie do Was mam takie jaki olej wybrać oraz płyn chłodniczy?

Olej silnikowy: Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 czy MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE
Olej w dyfrze; Valvoline 80W-90 Limited Slip czy Motul 90PA lub Motul Gear 300 LS 75W90 1L
Płyn chłodzący: Ravenol HJC FL22 czy Motul Inugel G13
uważam że 5w40 to lepsza opcja i bardziej ufał bym motulowi
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

25 mar 2021, 7:42

Ta są 2 różne oleje, nieporównywalne. Do daily zalecany jest 5w30. Poczytaj wątek olejowy, jest długi ale zawiera mase informacji.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

25 mar 2021, 10:05

Ja tam jestem zdania że nie musi być jakiś super hiper za milion monet a żeby był częściej wymieniany niż producent zaleca. Trzymać się zaleceń jakościowych a marka oleju to już kwestia indywidualna. Dużej różnicy nigdy nie zauważałem w swoich samochodach stosując różne oleje.
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 mar 2021, 10:25

Ważne jest też by nie trafić na podrabiany olej. Dlatego z super hiper kultowymi markami warto uważać...

Ja z uporem maniaka od kilku lat do wszystkich aut które mam/mialem leje taniego (76zl/4L) Elfa 900NF 5w40, wszystkie silniki żyją włącznie z 1.6 NA które upalalem przez 5 lat w MC

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 mar 2021, 13:22

Właśnie z powodu dużego ryzyka kupna podróbki ja nigdy nie kupowałem Motula.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 mar 2021, 15:15

Fifkers pisze:
25 mar 2021, 13:22
Właśnie z powodu dużego ryzyka kupna podróbki ja nigdy nie kupowałem Motula.
Mialem to samo napisac :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
PKzalew
Donator
Donator
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NA
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2021, 22:42

Ej, no ale myślicie, że kupując Motula czy Millersa np. w Petrostarze można trafić na podróbkę? Mi się zawsze wydawało, że jak kupujesz z takiego oficjalnego, sprawdzonego sklepu, to można mieć pewność, że to orginał...
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

29 mar 2021, 6:55

Ja z kolei po przemysleniu zdecydowalem sie zalac podzespoly takim zestawem..
Załączniki
20200514_123859.jpg
20200514_123859.jpg (7.95 MiB) Przejrzano 2729 razy
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 kwie 2021, 19:53

Gunner pisze:
29 mar 2021, 6:55
Ja z kolei po przemysleniu zdecydowalem sie zalac podzespoly takim zestawem..
W gratisie zabawa ze zdrapką :mrgreen: Można sprawdzić czy olej jest oryginalny na stronie my.ravenol.com.
Jutro zaleje dyfer i skrzynie jak pogoda będzie sprzyjać.
Załączniki
161799.jpg
161799.jpg (492.8 KiB) Przejrzano 2658 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

10 kwie 2021, 1:06

Tomai pisze:
09 kwie 2021, 19:53
Gunner pisze:
29 mar 2021, 6:55
Ja z kolei po przemysleniu zdecydowalem sie zalac podzespoly takim zestawem..
W gratisie zabawa ze zdrapką :mrgreen: Można sprawdzić czy olej jest oryginalny na stronie my.ravenol.com.
Jutro zaleje dyfer i skrzynie jak pogoda będzie sprzyjać.
Oooo,nawet nie wiedziałem ze mozna sobie podrapac 🙂
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 lip 2021, 20:36

Hej , jakie świece wkładacie do eNCeka ? słyszałem twierdzenie że irydowych nie trzeba wymieniać ale zajrzałem do swoich i widzę że są już trochę podpalone, poza tym to FoMoCo, więc możliwe że w aucie są od początku. Znalazłem takie Denso na allegro , 3 lata temu wkładałem takie do Mazdy 6 i dalej jeżdżą.

https://allegro.pl/oferta/4-x-swieca-za ... 0684654309
Załączniki
IMG_20210730_203420_1_copy_1508x2016.jpg
IMG_20210730_203420_1_copy_1508x2016.jpg (446.77 KiB) Przejrzano 2300 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

31 lip 2021, 14:56

Żadnego odzewu, czyli faktycznie nikt nie zmienia :kciuk:
Czyli będzie Denso :bicz:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 lip 2021, 19:09

no z tym ze nie trzeba zmieniac to przesada. Co jakies 100tys km wypadaloby zmienic

ITV20TT to wlasciwe swiece do 2.0
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

31 lip 2021, 20:10

Alex pisze:
31 lip 2021, 19:09
no z tym ze nie trzeba zmieniac to przesada. Co jakies 100tys km wypadaloby zmienic

ITV20TT to wlasciwe swiece do 2.0
Mam teraz 104 tys.....to zmienię :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

04 sie 2021, 12:35

Tomai pisze:
30 lip 2021, 20:36
Znalazłem takie Denso na allegro
Były kiedyś robione badania, że jakieś 80% świec na ali, allegro itp. to podróbki (szczególnie dotyczy to droższych, czyli irydowych).
Nigdy w życiu nie wsadziłbym takiego czegoś do swojego silnika, oszczędzisz 100 złotówek polskich, a możesz mieć gorsze osiągi lub zgoła kawałki świec pałętających się w komorze spalania :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 sie 2021, 13:41

bonito pisze:
04 sie 2021, 12:35
Tomai pisze:
30 lip 2021, 20:36
Znalazłem takie Denso na allegro
Były kiedyś robione badania, że jakieś 80% świec na ali, allegro itp. to podróbki (szczególnie dotyczy to droższych, czyli irydowych).
Nigdy w życiu nie wsadziłbym takiego czegoś do swojego silnika, oszczędzisz 100 złotówek polskich, a możesz mieć gorsze osiągi lub zgoła kawałki świec pałętających się w komorze spalania :)
Oo... jakieś badania....mmhm... podasz źródło tych badań?

Nie no świece, wiadomo tylko ASO :kciuk:

A tak już na poważnie.... nigdzie nie napisałem że skorzystałem z najtańszej oferty z allegro, tylko z oferty sprzedawcy u którego brałem już nie raz filtry, oleje, świece do kilku różnych aut na przestrzeni kilku lat i nigdy żadnych problemów nie było.
Skoro Ty byś tego nigdy do swojego silnika nie wsadził to super 👍 ok👌
Ale pozwól też że do mojego silnika będę wkładał części jakie JA zdecyduje :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

04 lis 2021, 20:29

Troszkę odkopię, jest jakaś duża różnica między Fordowskim olejem do skrzyni a Ravenolem MTF-1 75W-85 ? Chce zrobić swojej Mazduni pełen serwis olejowy i skłaniam się ku Ravenolowi, ale wolę się upewnić u bardziej doświadczonych :D
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 lis 2021, 21:35

Tajgeree pisze:
04 lis 2021, 20:29
Troszkę odkopię, jest jakaś duża różnica między Fordowskim olejem do skrzyni a Ravenolem MTF-1 75W-85 ? Chce zrobić swojej Mazduni pełen serwis olejowy i skłaniam się ku Ravenolowi, ale wolę się upewnić u bardziej doświadczonych :D
U mnie skrzynie i dyfer zalałem Ravenolem kilka miesięcy temu, chodzi bez problemu.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 lut 2022, 20:42

Panowie, jeśli chodzi o pasek osprzętu wielorowkowy .... to ten :

https://allegro.pl/oferta/pasek-wieloro ... 1052630145

czy ten :

https://allegro.pl/oferta/pasek-klinowy ... 0671772482

Bo 2 różne numery ,a niby obydwa pasują wg allegro ....

Który do przedlifta 2,0 ?

Mam podejrzenia że ten tanśzy będzię do wersji bez klimy......były takie ?..... w sumie tak ma w opisie....bez klimy...
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

25 lut 2022, 22:57

Tomai pisze:
25 lut 2022, 20:42
Panowie, jeśli chodzi o pasek osprzętu wielorowkowy .... to ten :

https://allegro.pl/oferta/pasek-wieloro ... 1052630145

czy ten :

https://allegro.pl/oferta/pasek-klinowy ... 0671772482

Bo 2 różne numery ,a niby obydwa pasują wg allegro ....

Który do przedlifta 2,0 ?

Mam podejrzenia że ten tanśzy będzię do wersji bez klimy......były takie ?..... w sumie tak ma w opisie....bez klimy...
Owszem, były NC 2.0 bez klimy. :D Są też różne numery paska wg katalogu dla wesji bez klimy i z klimą:

Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 lip 2022, 9:57

Jesli na zimnym nie ma piskow a po jezdzie na postoju slysze piszczenie to znaczy ze oprocz paska wymienic rolke napinacza czy caly napinacz z rolka?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

18 sty 2023, 22:53

Tomai pisze:
25 lut 2022, 20:42
Panowie, jeśli chodzi o pasek osprzętu wielorowkowy .... to ten :

https://allegro.pl/oferta/pasek-wieloro ... 1052630145

czy ten :

https://allegro.pl/oferta/pasek-klinowy ... 0671772482

Bo 2 różne numery ,a niby obydwa pasują wg allegro ....

Który do przedlifta 2,0 ?

Mam podejrzenia że ten tanśzy będzię do wersji bez klimy......były takie ?..... w sumie tak ma w opisie....bez klimy...
Założyłem w sobotę ten https://allegro.pl/oferta/gates-pasek-w ... Y2NkNWY%3D

dobra cena i .....kręci sie :))
NC 2,0 2006
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

19 sty 2023, 16:38


Tomai pisze:Mam teraz 104 tys.....to zmienię :kciuk:
U mnie jest 54k i się zastanawiam nad zmianą, bo podobno lubią się zapiekać (10 lat już tam siedzą). Chyba że po odkręcaniu okaże się że dobrze wyglądają. Co kupiłeś? Jaki moment dokręcania?



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

19 sty 2023, 17:42

monkahead pisze:
19 sty 2023, 16:38
Tomai pisze:Mam teraz 104 tys.....to zmienię :kciuk:
U mnie jest 54k i się zastanawiam nad zmianą, bo podobno lubią się zapiekać (10 lat już tam siedzą). Chyba że po odkręcaniu okaże się że dobrze wyglądają. Co kupiłeś? Jaki moment dokręcania?



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Proponuję wykręcić i zobaczyć jak wyglądają.
Włożyłem Denso , jeżdżą już 21 tys, nic się nie dzieje.

Świece w każdym aucie dokręcam zawsze ręką , z użyciem niewielkiej siły " na wyczucie".
Strzelam że wg instrukcji nie będzie to więcej niż 20-30 Nm.

Jako ciekawostkę dodam że do Mazdy 6 kombi 2,0 147 koni, na podtlenku LPG, też włożyłem Denso, tam już jeżdżą 30 tys.

Wydaje mi się że zarówno NGK i Denso będą dobrym wyborem.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 sty 2023, 21:06

Tomai pisze:
19 sty 2023, 17:42
Strzelam że wg instrukcji nie będzie to więcej niż 20-30 Nm.
10—14 N·m {1.1—1.4 kgf·m, 8—10 ft·lbf}

Rozumiem że to jest procedura odpowietrzenia układu po wymianie płynu, głównie chodzi o pkt. 10?

"7. Refill the coolant into the coolant reserve tank up to the F mark on the tank.
8. Install the cooling system cap.
CAUTION:

If the water temperature gauge rises too high, stop the engine and decrease the water temperature to prevent overheating. Then, verify the malfunctioning part and repair or replace it.

If the engine coolant level in the coolant reserve tank is below the L mark during engine coolant air bleeding operation, stop the engine, and after the engine coolant temperature decreases, add engine coolant. Then, resume the engine coolant air bleeding operation.

9. Start the engine and warm up the engine by idling.
NOTE:

If the accelerator pedal is depressed continuously for a specified time, the engine speed may decrease to the idle speed. This is due to the fuel cut control operation, which prevents overheating, and it does not indicate a malfunction.

10. After the engine warms up, perform the following steps. At this time, be careful of the coolant temperature to prevent overheating.
a. Run the engine at approx. 2,500 rpm for 5 min.
b. Run the engine at approx. 3,000 rpm for 5 s, then idle.
c. Repeat step (2) 4—5 times.

11. Stop the engine, and inspect the coolant level after the coolant temperature decreases. If it is low, repeat steps 7—10."
ODPOWIEDZ