Cześć,
Mam kilka pytań odnośnie dyfra w NCFL 2009 2.0 Sport (6b, bille, prht).
Przeczytałem chyba wszystkie wątki tutaj i na zagranicznych forach, jednak kilka rzeczy nie daje mi spokoju:
- LSD Fuji działa na innej zasadzie niż Torsen, w związku z czym czy przy wymianie oleju potrzebny jest olej z dodatkiem LSD/LS czy wystarczy zwykły olej przekładniowy spełniający normę przewidzianą w instrukcji
- według instrukcji zalecanym olejem jest SAE90 GL-5, jednak w ASO zaproponowano mi ori olej Mazda 80w90 (bez dodatku LSD/LS) i uparcie twierdzą, że nie musi mieć żadnego dodatku do LSD, gdyż jest to olej rekomendowany przez katalog Mazdy (dodatkowo nie jest to zgode z instrukcją- 80w90 nie jest to to samo co SAE90)
- obecnie jest dostępny tylko jeden olej spełniający SAE90 GL-5 i ma jeszcze dodatek do LSD- Motul PA90 i nasuwa mi się następujące pytanie: Czy lać Motula, czy oryginał Mazda?
Nie chcę zmieniać oleju na 75w90- nie spełnia on rekomendowanych norm i w dodatku jest syntetyczny.
[NCFL] Dyfer Fuji- kilka pytań
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- patryk69
- Posty: 68
- Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
- Model: NC
- Wersja: 3rd Gen. Limited
- Lokalizacja: Warszawa/LBN
Większość osób na forum wlewa do tych fuji właśnie tego Motula PA90 (w tym ja sam) i jest ok
W ASO sprzedadzą Ci to co mają, a niekoniecznie to, co tam być powinno, więc lepiej stosować się do zaleceń producenta, a nie pana z działu obsługi.
Inna sprawa, że te oleje z logo mazdy sprzedawane w ASO to po prostu ELF, tylko po dużo wyższej cenie (przynajmniej tak jest z silnikowymi)

W ASO sprzedadzą Ci to co mają, a niekoniecznie to, co tam być powinno, więc lepiej stosować się do zaleceń producenta, a nie pana z działu obsługi.
Inna sprawa, że te oleje z logo mazdy sprzedawane w ASO to po prostu ELF, tylko po dużo wyższej cenie (przynajmniej tak jest z silnikowymi)

-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
To ja na przekór chyba wszystkim leję Redline'a 75w90 dedykowanego do LSD.
Znawcą nie jestem, ale nie zdziwiłbym się gdyby w dyfrze był 80w90 ze względu na oszczędność po prostu.
Ten Redline jest mocno popularny w USA do NCków..
Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że Redline kosztuje 100zł, a Motul 50zł - a ja zmieniam olej raz w roku w dyferencjale - do rozważenia
Tylko teraz nie wiem czy dobrze przechodzić z syntetyka na mineralny.
Znawcą nie jestem, ale nie zdziwiłbym się gdyby w dyfrze był 80w90 ze względu na oszczędność po prostu.
Ten Redline jest mocno popularny w USA do NCków..
Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że Redline kosztuje 100zł, a Motul 50zł - a ja zmieniam olej raz w roku w dyferencjale - do rozważenia

-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
irekJ pisze:I do tego Motul 90PA jest w bańce 2l więc na dwie zmiany
Szpera dla mnie w aucie to jest w ogóle rzecz naj naj naj



Ja uważam, że powinno się wlać tylko olej spełniający specyfikację producenta! Raz w innym aucie zalałem skrzynię biegów olejem "trochę" innym (lepszym), za chwilę musiałem zmieniać na właściwy (trudności z przełączaniem biegów).
Producent dobiera olej pod konkretną konstrukcję, i jeżeli ktoś nie jest inżynierem trybologiem i wie co robi używając innego oleju, może doprowadzić do wadliwego działania przekładni czy dyferencjału.
A już na opinii ASO nie polegałbym w ogóle - ich wiedza na temat MX-5 jest najczęściej znikoma (brak doświadczenia z uwagi na małą ilość serwisowanych samochodów).
Producent dobiera olej pod konkretną konstrukcję, i jeżeli ktoś nie jest inżynierem trybologiem i wie co robi używając innego oleju, może doprowadzić do wadliwego działania przekładni czy dyferencjału.
A już na opinii ASO nie polegałbym w ogóle - ich wiedza na temat MX-5 jest najczęściej znikoma (brak doświadczenia z uwagi na małą ilość serwisowanych samochodów).
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
bonito pisze:Ja uważam, że powinno się wlać tylko olej spełniający specyfikację producenta! Raz w innym aucie zalałem skrzynię biegów olejem "trochę" innym (lepszym), za chwilę musiałem zmieniać na właściwy (trudności z przełączaniem biegów).
Producent dobiera olej pod konkretną konstrukcję, i jeżeli ktoś nie jest inżynierem trybologiem i wie co robi używając innego oleju, może doprowadzić do wadliwego działania przekładni czy dyferencjału.
A już na opinii ASO nie polegałbym w ogóle - ich wiedza na temat MX-5 jest najczęściej znikoma (brak doświadczenia z uwagi na małą ilość serwisowanych samochodów).
Pewnie masz rację - ale jeszcze nie trafiłem na info, żeby Redline komuś szperę załatwił a u hambugsów NCków jeździ masa i to raczej większość 2.0 z LSD i mnóstwo ludzi leje Redline'a