[NC] lekka zmiana brzmienia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
cos takiego. Interesuje mnie zwlaszcza rozwiazanie od strony mechanicznej by sensownie działało (dzwięk i osiągi). Chętnie zobaczyłbym foty i poczytalbym wrażenia po dłuższym okresie użytkowania
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Aliexpress + lokalny tlumikarz powinien zaowocować podobnym efektem
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Odkopię temat po raz kolejny - mam u siebie w pełni seryjny wydech i wkładkę K&N do filtra, co ogólnie daje przyzwoite brzmienie ale nadal to jest totalna seria.
Dolot
Zastanawiam się co by można było zrobić, pierwsza myśl to był jakiś customowy dolot, aczkolwiek z doświadczenia wiem że w niektórych silnikach daje to ogromną różnice dźwiękową a w innych żadnej różnicy. Dodatkowo, takie filtry są często wątpliwej jakości, potrafią zaciągnąć wodę, czy bardzo źle wpłynąć na pracę silnika (problemy z czujnikami itp.).
Wydech
Z drugiej strony jeśli chodzi o wydech, to widziałem że dużo osób poleca wycięcie kata i customowy kolektor. Z tym że znowu z doświadczenia np. z Hondami Civic i CRXem wycięcie kata powodowało takie metaliczne brzęczenie, najlepiej się sprawdzał kat, większa rura i końcowy. Auto służy mi jako daily, mam zamiar zrobić od czasu do czasu jakąś trasę (już mam kilka set km za sobą) więc nie chcę żeby było zbyt głośno. Widziałem w innych wątkach że pojawiały się opinie o aktywnych wydechach albo zamocowaniu tylko zaworu przed końcowym.
Dolot
Zastanawiam się co by można było zrobić, pierwsza myśl to był jakiś customowy dolot, aczkolwiek z doświadczenia wiem że w niektórych silnikach daje to ogromną różnice dźwiękową a w innych żadnej różnicy. Dodatkowo, takie filtry są często wątpliwej jakości, potrafią zaciągnąć wodę, czy bardzo źle wpłynąć na pracę silnika (problemy z czujnikami itp.).
Wydech
Z drugiej strony jeśli chodzi o wydech, to widziałem że dużo osób poleca wycięcie kata i customowy kolektor. Z tym że znowu z doświadczenia np. z Hondami Civic i CRXem wycięcie kata powodowało takie metaliczne brzęczenie, najlepiej się sprawdzał kat, większa rura i końcowy. Auto służy mi jako daily, mam zamiar zrobić od czasu do czasu jakąś trasę (już mam kilka set km za sobą) więc nie chcę żeby było zbyt głośno. Widziałem w innych wątkach że pojawiały się opinie o aktywnych wydechach albo zamocowaniu tylko zaworu przed końcowym.
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Serio słychać różnicę po włożeniu K&N? Próbowałem już w paru samochodach (wolnossak, turbo...) i różnica była tylko w portfelu
Planujesz robić remap?
Planujesz robić remap?
Ciężko powiedzieć, bo dopiero co kupiłem i już była ta wkładka - ogólnie raczej wątpię że to robi jakąkolwiek różnicę. Jako że wcześniej miałem blisko 400 konnego 3.0 R6 turbo na aktywnym wydechu, to przesiadka do serii 2.0 była dość bolesna. Aczkolwiek jakieś 1000+ km później, stwierdzam że nie jest aż tak źle. Przydałby się nieco bardziej "agresywny" dźwięk - wiem że to tylko R4 i nie mogę mieć zbyt dużych wymagań, choć te stare silniki hondy d-serii czy b-serii brzmiały naprawdę nieźle.
Remap'u nie planuję, mimo iż silnik ma już ponad 200k na liczniku, to pracuje dość zdrowo, dół nie jest najgorszy, ciągnie do samego końca i jest dość elastyczny niemal na każdym biegu. Poza tym, remap raczej nie wypłynąłby w żaden sposób na brzmienie silnika.
Generalnie, chciałbym nieco "poprawić" brzmienie, ale jeśli customowe doloty nie dają nic, albo jeszcze psują i jedyna opcja to głośne wydechy końcowe to chyba lepiej zostać przy serii. No chyba że właśnie jakiś zawór w wydechu, to byłoby rozwiązanie uniwersalne?
ITB
Pozostaje jeszcze opcja atomowa (nieco off-topic w sumie, bo to już raczej nie jest "lekka" zmiana ) czyli ITB, widziałem że BBR ma takie kity np tutaj https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nc ... tle-bodies pytanie tylko jak mocno to się "drze", widziałem sporo opinii że takie auto już się kompletnie nie nadaje na daily i jest znacznie głośniej niż nawet jakiś przerobiony wydech. Do tego jak to wpływa na żywotność silnika, itp.
Remap'u nie planuję, mimo iż silnik ma już ponad 200k na liczniku, to pracuje dość zdrowo, dół nie jest najgorszy, ciągnie do samego końca i jest dość elastyczny niemal na każdym biegu. Poza tym, remap raczej nie wypłynąłby w żaden sposób na brzmienie silnika.
Generalnie, chciałbym nieco "poprawić" brzmienie, ale jeśli customowe doloty nie dają nic, albo jeszcze psują i jedyna opcja to głośne wydechy końcowe to chyba lepiej zostać przy serii. No chyba że właśnie jakiś zawór w wydechu, to byłoby rozwiązanie uniwersalne?
ITB
Pozostaje jeszcze opcja atomowa (nieco off-topic w sumie, bo to już raczej nie jest "lekka" zmiana ) czyli ITB, widziałem że BBR ma takie kity np tutaj https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nc ... tle-bodies pytanie tylko jak mocno to się "drze", widziałem sporo opinii że takie auto już się kompletnie nie nadaje na daily i jest znacznie głośniej niż nawet jakiś przerobiony wydech. Do tego jak to wpływa na żywotność silnika, itp.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2024, 15:01 przez pawel.l, łącznie zmieniany 1 raz.
- SrogaDroga
- Donator
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Oj tak, soundtrack to zdecydowanie najsłabsza strona NC
O dolocie się nie wypowiem, bo nie mam pojęcia.
A o remap pytałem, bo tylko wtedy grzebanie przy kolektorze (tzn. wstawienie kolektora od Andy'ego, bez pierwszego katalizatora) ma sens. Jak chcesz zostawić serię, to tylko końcowy, opcjonalnie aktywny (polecam). Sam zawór puszczający spaliny pod auto to słaby pomysł.
O dolocie się nie wypowiem, bo nie mam pojęcia.
A o remap pytałem, bo tylko wtedy grzebanie przy kolektorze (tzn. wstawienie kolektora od Andy'ego, bez pierwszego katalizatora) ma sens. Jak chcesz zostawić serię, to tylko końcowy, opcjonalnie aktywny (polecam). Sam zawór puszczający spaliny pod auto to słaby pomysł.
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ja po raz kolejny kupilem zestaw z Ali
https://pl.aliexpress.com/item/10050061 ... ry_from%3A
czekam az przyjdzie i daje do wspawania. Jak dla mnie efekt jest mega , a mozliwosc wylaczenia jak sie ma dosyc to super sprawa
update: mialem dzis okazje przejechac sie byłą NC i zdecydowanie ten mod to jest to zestaw zostal zamontowany za mojej kadencji 3 lata temu i ciagle działa jak należy
https://pl.aliexpress.com/item/10050061 ... ry_from%3A
czekam az przyjdzie i daje do wspawania. Jak dla mnie efekt jest mega , a mozliwosc wylaczenia jak sie ma dosyc to super sprawa
update: mialem dzis okazje przejechac sie byłą NC i zdecydowanie ten mod to jest to zestaw zostal zamontowany za mojej kadencji 3 lata temu i ciagle działa jak należy
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2024, 20:43 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Miałem kiedyś w NC stożek, ale różnicy nie było żadnej, albo bardzo mała. W NA czy NB dolot wyraźnie wpływa na dźwięk, a w NC już nie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Ostatnio trafiłem na taki materiał https://youtu.be/ZlyHWk7hVeM?si=-DRkacc9ouGdhMMx czy ktoś z Was testował może taki wydech z tym rezonatorem "Helmholtz"? Raczej temat dość niszowy, ale mogłoby to mieć potencjał jako taki cichszy wydech na niższych obrotach, a głośny kiedy potrzeba
A tutaj analiza działania takiego rezonatora: https://www.youtube.com/watch?v=TaO9QKyjiQI
A tutaj analiza działania takiego rezonatora: https://www.youtube.com/watch?v=TaO9QKyjiQI