[NC] lekka zmiana brzmienia

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3677
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

21 lis 2020, 7:50

Kolega z forum ma przepustnice na pstryk w kabinie. O to ci chodzi mniej więcej wyjściowo?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lis 2020, 8:13

bjorm pisze:
21 lis 2020, 7:50
Kolega z forum ma przepustnice na pstryk w kabinie. O to ci chodzi mniej więcej wyjściowo?
cos takiego. Interesuje mnie zwlaszcza rozwiazanie od strony mechanicznej by sensownie działało (dzwięk i osiągi). Chętnie zobaczyłbym foty i poczytalbym wrażenia po dłuższym okresie użytkowania :)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3677
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

21 lis 2020, 9:38

マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

21 lis 2020, 21:19

Zajebiste. Gdyby Malcolm coś takiego sprzedawał to bym kupił zamiast Cobalta.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lis 2020, 21:30

Aliexpress + lokalny tlumikarz powinien zaowocować podobnym efektem

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
pawel.l
Posty: 13
Rejestracja: 21 mar 2024, 12:13
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2024, 14:22

Odkopię temat po raz kolejny - mam u siebie w pełni seryjny wydech i wkładkę K&N do filtra, co ogólnie daje przyzwoite brzmienie ale nadal to jest totalna seria.

Dolot

Zastanawiam się co by można było zrobić, pierwsza myśl to był jakiś customowy dolot, aczkolwiek z doświadczenia wiem że w niektórych silnikach daje to ogromną różnice dźwiękową a w innych żadnej różnicy. Dodatkowo, takie filtry są często wątpliwej jakości, potrafią zaciągnąć wodę, czy bardzo źle wpłynąć na pracę silnika (problemy z czujnikami itp.).

Wydech

Z drugiej strony jeśli chodzi o wydech, to widziałem że dużo osób poleca wycięcie kata i customowy kolektor. Z tym że znowu z doświadczenia np. z Hondami Civic i CRXem wycięcie kata powodowało takie metaliczne brzęczenie, najlepiej się sprawdzał kat, większa rura i końcowy. Auto służy mi jako daily, mam zamiar zrobić od czasu do czasu jakąś trasę (już mam kilka set km za sobą) więc nie chcę żeby było zbyt głośno. Widziałem w innych wątkach że pojawiały się opinie o aktywnych wydechach albo zamocowaniu tylko zaworu przed końcowym.
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 104
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

24 kwie 2024, 14:27

Serio słychać różnicę po włożeniu K&N? :roll: Próbowałem już w paru samochodach (wolnossak, turbo...) i różnica była tylko w portfelu ;)

Planujesz robić remap?
pawel.l
Posty: 13
Rejestracja: 21 mar 2024, 12:13
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2024, 14:39

Ciężko powiedzieć, bo dopiero co kupiłem i już była ta wkładka - ogólnie raczej wątpię że to robi jakąkolwiek różnicę. Jako że wcześniej miałem blisko 400 konnego 3.0 R6 turbo na aktywnym wydechu, to przesiadka do serii 2.0 była dość bolesna. Aczkolwiek jakieś 1000+ km później, stwierdzam że nie jest aż tak źle. Przydałby się nieco bardziej "agresywny" dźwięk - wiem że to tylko R4 i nie mogę mieć zbyt dużych wymagań, choć te stare silniki hondy d-serii czy b-serii brzmiały naprawdę nieźle.

Remap'u nie planuję, mimo iż silnik ma już ponad 200k na liczniku, to pracuje dość zdrowo, dół nie jest najgorszy, ciągnie do samego końca i jest dość elastyczny niemal na każdym biegu. Poza tym, remap raczej nie wypłynąłby w żaden sposób na brzmienie silnika.

Generalnie, chciałbym nieco "poprawić" brzmienie, ale jeśli customowe doloty nie dają nic, albo jeszcze psują i jedyna opcja to głośne wydechy końcowe to chyba lepiej zostać przy serii. No chyba że właśnie jakiś zawór w wydechu, to byłoby rozwiązanie uniwersalne?

ITB

Pozostaje jeszcze opcja atomowa (nieco off-topic w sumie, bo to już raczej nie jest "lekka" zmiana :diablo: ) czyli ITB, widziałem że BBR ma takie kity np tutaj https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nc ... tle-bodies pytanie tylko jak mocno to się "drze", widziałem sporo opinii że takie auto już się kompletnie nie nadaje na daily i jest znacznie głośniej niż nawet jakiś przerobiony wydech. Do tego jak to wpływa na żywotność silnika, itp.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2024, 15:01 przez pawel.l, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 104
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

24 kwie 2024, 15:00

Oj tak, soundtrack to zdecydowanie najsłabsza strona NC :(

O dolocie się nie wypowiem, bo nie mam pojęcia.

A o remap pytałem, bo tylko wtedy grzebanie przy kolektorze (tzn. wstawienie kolektora od Andy'ego, bez pierwszego katalizatora) ma sens. Jak chcesz zostawić serię, to tylko końcowy, opcjonalnie aktywny (polecam). Sam zawór puszczający spaliny pod auto to słaby pomysł.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 kwie 2024, 15:45

ja po raz kolejny kupilem zestaw z Ali

https://pl.aliexpress.com/item/10050061 ... ry_from%3A

czekam az przyjdzie i daje do wspawania. Jak dla mnie efekt jest mega :diablo: , a mozliwosc wylaczenia jak sie ma dosyc to super sprawa 8-) :lol:

update: mialem dzis okazje przejechac sie byłą NC i zdecydowanie ten mod to jest to :twisted: zestaw zostal zamontowany za mojej kadencji 3 lata temu i ciagle działa jak należy 8-)
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2024, 20:43 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 kwie 2024, 17:08

Miałem kiedyś w NC stożek, ale różnicy nie było żadnej, albo bardzo mała. W NA czy NB dolot wyraźnie wpływa na dźwięk, a w NC już nie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
nukepower
Posty: 119
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2024, 21:53

Podbijam propozycje Alexa, tania i bardzo fajna opcja z bypassem końcowego tłumika. Postaram się na dniach wrzucić jakiś filmik jak to u mnie gada.
ODPOWIEDZ