Jaka wygodna kierownica do NC?
Średnica, odsadzenie i naba
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Pytanie do użytkowników trzeciej generacji mx5.
Seryjna kierownica w moim aucie ma niedobry rozmiar i jest w niewłaściwym miejscu. Fabryczna regulacja pozawala zmieniać położenie z „kiepsko” na „źle”. Jestem dość wysoki (186) i mam długie i tłuste nogi. Kierownicę potrzebuję bliżej, wyżej i mniejszą. Jest tu ktoś, kto sobie poradził z tym tematem? Jakieś przemyślenia
Mam nabę momo k5702, to podobno pasuje. Odsadzenie naby 60mm. Potrzebuję dobrać wieniec, najchętniej w zamszu.
A czym Wy kierujecie w swoich NCkach? Wygodnie Wam z tym?
Seryjna kierownica w moim aucie ma niedobry rozmiar i jest w niewłaściwym miejscu. Fabryczna regulacja pozawala zmieniać położenie z „kiepsko” na „źle”. Jestem dość wysoki (186) i mam długie i tłuste nogi. Kierownicę potrzebuję bliżej, wyżej i mniejszą. Jest tu ktoś, kto sobie poradził z tym tematem? Jakieś przemyślenia
Mam nabę momo k5702, to podobno pasuje. Odsadzenie naby 60mm. Potrzebuję dobrać wieniec, najchętniej w zamszu.
A czym Wy kierujecie w swoich NCkach? Wygodnie Wam z tym?
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
U mnie nie jest tak źle, przybliżyłem trochę fotel, położyłem bardziej oparcie i mam 3-4 cm luzu nad głową. Nie próbowałem jeszcze w kasku ale czuję że to może być problem.
Chyba do jazdy na codzień zostawię seryjny fotel a wymyślę coś na okazje, kiedy trzeba ubrać chełm.
Chyba do jazdy na codzień zostawię seryjny fotel a wymyślę coś na okazje, kiedy trzeba ubrać chełm.
W przedliftach mozna zostawic fabryczne fotele, a za pomocą 2 blaszek obniżyć mocowania i mamy fotele niżej o (jeśli dobrze pamiętam) 2-3cm. Opis w wątku Fiveopaca w dziale o naszych mx-5.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Fifkers pisze:W przedliftach mozna zostawic fabryczne fotele, a za pomocą 2 blaszek obniżyć mocowania i mamy fotele niżej o (jeśli dobrze pamiętam) 2-3cm. Opis w wątku Fiveopaca w dziale o naszych mx-5.
Polifta mam. To nie ma na to gotowego patentu?
Co do kierownicy, to coś już zamówiłem. Dam znać jak zainstaluję.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tutaj znajdziesz patent na poliftowe siedzenia: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=398248
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Tak sobie poradziłem z kierownicą:
33cm średnicy vs seria 37cm
3cm bliżej kierowcy
Dużo wygodniej pod każdym względem. Nie zasłania zegarów. Na żywo jest większa niż wydaje się na zdjęciu.
Naba, której użyłem (MOMO K5702) w sumie nie bardzo pasuje do MX5 NC. Tzn pasuje wieloklinem ale reszta to rzeźba. Trzeba przerabiać zaczepy czujnika polozenia kierownicy, kalksonu też nie da się podłączyć bez custmowych rozwiązań.
Czy jest jakaś naba, która pasuje P&P zamiast seryjnej kierownicy, tak żeby nie było konieczne demontowanie tego urządzenia, które obraca kablami?
33cm średnicy vs seria 37cm
3cm bliżej kierowcy
Dużo wygodniej pod każdym względem. Nie zasłania zegarów. Na żywo jest większa niż wydaje się na zdjęciu.
Naba, której użyłem (MOMO K5702) w sumie nie bardzo pasuje do MX5 NC. Tzn pasuje wieloklinem ale reszta to rzeźba. Trzeba przerabiać zaczepy czujnika polozenia kierownicy, kalksonu też nie da się podłączyć bez custmowych rozwiązań.
Czy jest jakaś naba, która pasuje P&P zamiast seryjnej kierownicy, tak żeby nie było konieczne demontowanie tego urządzenia, które obraca kablami?
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
- Model: NB
- Wersja: 1.8 Specmiata
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Sorry, że odkop po takim czasie, ale chcę zaraz zamówić kierownicę i tę samą nabę i nie wiem jak z dystansami, a auto jeszcze długo będzie stało w serwisie i nie mam jak się przymierzyć. Ty masz tylko nabę i na to bezpośrednio już założoną kierownicę i to ci daje 3cm bliżej fotela? Czy masz tam jeszcze jakiś dystans? Jeśli tak to jaki? I jaki dokładnie model kierownicy? Bo sprawdzę sobie jej odsadzenie.konradviper pisze: ↑14 mar 2018, 18:19Tak sobie poradziłem z kierownicą:
33cm średnicy vs seria 37cm
3cm bliżej kierowcy
Dużo wygodniej pod każdym względem. Nie zasłania zegarów. Na żywo jest większa niż wydaje się na zdjęciu.
F0E9F219-6D5E-4ECF-BD95-8153290E88F4.png
Naba, której użyłem (MOMO K5702) w sumie nie bardzo pasuje do MX5 NC. Tzn pasuje wieloklinem ale reszta to rzeźba. Trzeba przerabiać zaczepy czujnika polozenia kierownicy, kalksonu też nie da się podłączyć bez custmowych rozwiązań.
Czy jest jakaś naba, która pasuje P&P zamiast seryjnej kierownicy, tak żeby nie było konieczne demontowanie tego urządzenia, które obraca kablami?
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Kierownica z odsadzeniem 4cm + naba 5cm. To daje kierownicę 3cm bliżej niż seria.
Podczepię się pod temat: zastanawiam się nad kupieniem spłaszczonej na dole kierownicy do NCFL, może do tego trochę odświeżonej. Znalazłem 2 opcje:
http://www.maximonia.pl/modyfikacja-tun ... wnicy.html - ok.1000 PLN
https://motoropolis.wordpress.com/inter ... 2006-2015/ - ok. 3000 PLN
3x drożej za to, że lubiany na miata.net GuardianDesigns średnio mi podchodzi... Polecacie inne firmy/jakie macie doświadczenia?
http://www.maximonia.pl/modyfikacja-tun ... wnicy.html - ok.1000 PLN
https://motoropolis.wordpress.com/inter ... 2006-2015/ - ok. 3000 PLN
3x drożej za to, że lubiany na miata.net GuardianDesigns średnio mi podchodzi... Polecacie inne firmy/jakie macie doświadczenia?
- BikeBert
- Posty: 74
- Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
- Model: NC FL
- Wersja: PRHT
- Lokalizacja: Chorwacja
Pozwolę sobie na małą dygresję w tej materii. Pod koniec zeszłego roku także postanowiłem zmienić oryginalną kierownicę w mojej Miacie NC, ponieważ fabryczna jest dla mnie po prostu zbyt cienka i mało ergonomiczna. Stanąłem zatem przed podobnym dylematem, jak wielu właścicieli MX5. Na początku także natknąłem się na firmę MAXIMONIA, jednak po obejrzeniu zdjęć na ich stronie oraz zdjęć kierownicy jednego użytkownika forum, który skorzystał z ich usług, miałem mieszane uczucia. Nie jestem fanem przerostu formy nad treścią, a ich niektóre kierownice wyglądają jak Pudzian po treningu: bicepsy, tricepsy, wąsy – nie wiadomo jak i gdzie to złapać. Co gorsze, MAXIMONIA dokleja gąbki tylko w niektórych miejscach i cała kierownica ma większą średnicę niż OEM. Taki nadmuchany Pudzian wygląda dla mnie po prostu komicznie w takim małym aucie, jak Miata. Jednak de gustibus non est disputandum, więc szanuję także gusta innych.
Później zobaczyłem zdjęcia kierownicy Guardian Designs i dla mnie wizualnie był to strzał w dziesiątkę, odpowiednia grubość pochwytu, średnica kierownicy mniejsza niż OEM, subtelne „bicepsy”, delikatne wypłaszczenie na dole. Później sprawdziłem cenę i… trochę zbiło mnie z tropu. Jednak okazało się, że dla forumowiczów jest inny, bardziej przystępny cennik. Następnie zaczął się grad pytań z mojej strony o technologię, rodzaj skóry, obszycia, kolory, wymiary, customowe dopasowanie itp., itd. Powiem krótko, takiego podejścia do klienta [zwłaszcza upierdliwego i wymagającego jak ja] bardzo dawno nie uświadczyłem, a na pewno nie w Polsce. Korespondencja w Maximonia wyglądała, jakbym gadał z robotem: kopiuj/wklej gotowe szablony odpowiedzi. Za to od Guardiana, na każde pytanie otrzymywałem precyzyjną i szczegółową odpowiedź. Podczas naszej długiej konwersacji dowiedziałem się sporo o procesie projektowania i wykonania kierownicy. Nie są to gąbki przyklejane w przypadkowych miejscach; cały pochwyt kierownicy jest odlewany i tworzy jedną integralną całość, poza tym Guardian od lat specjalizuje się w kierownicach do Miaty, więc jego doświadczenie z tym konkretnym modelem auta jest na pewno większe niż firmy z uniwersalnym podejściem do tematu. Poza tym, mój chorobliwy perfekcjonizm wiązał się z bardzo zindywidualizowanym zamówieniem i spełnieniem ścisłych tolerancji wymiarowych, wszycia kompozytowych elementów, itp. [chodziło głównie o dopasowanie mieszków do customowej gałki zmiany biegów oraz dźwigni hamulca ręcznego]. Na taką indywidualizację zamówienia nie mógłbym liczyć w żadnej innej firmie. To co otrzymałem spełniło moje oczekiwania w 100%. Jakość wykonania i atencja do detali na najwyższym poziomie. Wszystko spasowało jak przysłowiowa rękawiczka.
Wrażenia z jazdy? Wspaniałe, nawet moja dziewczyna stwierdziła, że w końcu ma wrażenie, że trzyma coś porządnego w rękach
Kierownica ma idealny pochwyt i średnicę, „bicepsy” są tam gdzie być powinny i kciuki same się na nich układają. Spłaszczenie jest realne, tj. pozostawia miejsce na nogi, jeśli ktoś tego potrzebuje [dla mnie było to czysto wizualne wrażenie]. Trzymając tę kierownicę ma się wrażenie, że prowadzi się luksusowe, sportowe auto. Teraz, z perspektywy czasu nie mam wątpliwości dlaczego produkty Guardiana są droższe niż „konkurencja”, jak to mówią „you get what you pay for”.
Podsumowując, kierownica Guardiana to rękodzielnicza wirtuozeria niczym skrzypce Stradivariusa.
Poniżej kilka zdjęć mojego Stradivariusa
♦ Guardian Designs - kierownica CORSA-D + mieszki ♦








Później zobaczyłem zdjęcia kierownicy Guardian Designs i dla mnie wizualnie był to strzał w dziesiątkę, odpowiednia grubość pochwytu, średnica kierownicy mniejsza niż OEM, subtelne „bicepsy”, delikatne wypłaszczenie na dole. Później sprawdziłem cenę i… trochę zbiło mnie z tropu. Jednak okazało się, że dla forumowiczów jest inny, bardziej przystępny cennik. Następnie zaczął się grad pytań z mojej strony o technologię, rodzaj skóry, obszycia, kolory, wymiary, customowe dopasowanie itp., itd. Powiem krótko, takiego podejścia do klienta [zwłaszcza upierdliwego i wymagającego jak ja] bardzo dawno nie uświadczyłem, a na pewno nie w Polsce. Korespondencja w Maximonia wyglądała, jakbym gadał z robotem: kopiuj/wklej gotowe szablony odpowiedzi. Za to od Guardiana, na każde pytanie otrzymywałem precyzyjną i szczegółową odpowiedź. Podczas naszej długiej konwersacji dowiedziałem się sporo o procesie projektowania i wykonania kierownicy. Nie są to gąbki przyklejane w przypadkowych miejscach; cały pochwyt kierownicy jest odlewany i tworzy jedną integralną całość, poza tym Guardian od lat specjalizuje się w kierownicach do Miaty, więc jego doświadczenie z tym konkretnym modelem auta jest na pewno większe niż firmy z uniwersalnym podejściem do tematu. Poza tym, mój chorobliwy perfekcjonizm wiązał się z bardzo zindywidualizowanym zamówieniem i spełnieniem ścisłych tolerancji wymiarowych, wszycia kompozytowych elementów, itp. [chodziło głównie o dopasowanie mieszków do customowej gałki zmiany biegów oraz dźwigni hamulca ręcznego]. Na taką indywidualizację zamówienia nie mógłbym liczyć w żadnej innej firmie. To co otrzymałem spełniło moje oczekiwania w 100%. Jakość wykonania i atencja do detali na najwyższym poziomie. Wszystko spasowało jak przysłowiowa rękawiczka.
Wrażenia z jazdy? Wspaniałe, nawet moja dziewczyna stwierdziła, że w końcu ma wrażenie, że trzyma coś porządnego w rękach

Podsumowując, kierownica Guardiana to rękodzielnicza wirtuozeria niczym skrzypce Stradivariusa.
Poniżej kilka zdjęć mojego Stradivariusa

♦ Guardian Designs - kierownica CORSA-D + mieszki ♦








Ostatnio zmieniony 16 kwie 2019, 7:11 przez BikeBert, łącznie zmieniany 4 razy.
- BikeBert
- Posty: 74
- Rejestracja: 06 maja 2018, 10:26
- Model: NC FL
- Wersja: PRHT
- Lokalizacja: Chorwacja
Ponieważ moje zamówienie było bardzo specyficzne, jego koszt byłby tak samo reprezentatywny jak średnie zarobki nauczycieli podawane przez MEN

Proponuję skontaktować się w tej sprawie bezpośrednio z forumowiczem guardian.