Witam
Mam prosbe do użytkowników NC.
Czy któryś z Was mógłby wrzucić filmik z dzwiękiem silnika ? Przy delikatnym dodawaniem gazu do 2500-3000 obr.
We wrześniu moja Mazda miała remont. Przy okazji poprosiłem o wymianę zaworka PCV skoro było rozebrane (dostęp do niego jest arcy trudny bo jest na bloku silnika pod kolektorem, którego zkolei ciężko zdjąć gdyż trzyma go rurka egr i trzeba mieć dłonie gejszy żeby ją odkręcić).
Wszystko OK, ale od czasu remontu pojawił się dzwięk, którego na 99% nie było wcześniej.
Chodzi o dźwięk podobny do dzwięku sprężarki.
Jest on słyszalny pomiędzy 2000 -3000 obr. w momencie zdjęcia nogi z gazu przy zmianie biegu czy też zwalnianiu.
Słychać go mocno w kabinie i jest irytujący.
Błędów żadnych nie wybija. Wymieniłem profaktycznie 2 rolki paska i napinacz. Co spowodowało, że osprzęt pracuje ciszej a przez to jeszcze bardziej słychać to wycie.
Dzwięk ten dobiega spod kolektora dolotowego. A wracając do zaworka PCV ostatnio natknąłem się na serwisówkę Mazdy i jest tam uwaga, że przy wymianie zaworka należy zwrócić uwagę na małą uszczelkę, która na nim jest a która nie występuje w komplecie z nowym.
Stąd moje obawy, że być może mechanik tego nie zauważył przy zmianie.
I teraz ten świst jest spod zaworka, a jest na tyle mała ilość lewego powietrza, że nie zakłóca pracy silnika i nie pokazuje błędu.
Bo przecież nic więcej nie ma w tej okolicy. Pompe wody i wspomagania wykluczam bo zrzuciłem pasek klinowy i uruchomiłem silnik a dźwięk nadal był. Sam kolektor i klapki w nim chyba nie dawałyby takiego dzwięku. No chyba że uszczelka kolektora nie trzyma ale to raczej byłoby sporo lewego powietrza i wyrzuciłoby błąd.
Co o tym sądzicie ?
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś nagrał swój silnik dla porównania i wrzucił go tutaj.
https://youtu.be/NYokLn2g1sI
https://youtu.be/kqsmXTEMK5Q
Prośba głównie do posiadaczy NC, ale nie tylko.
Czy to lewe powietrze ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy