Szpera w turbo NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

11 lis 2016, 18:30

Witam, od jakiegoś czasu nosze się z zamiarem założenia turbo do swojej madzi, tak żeby osiągnąć jakieś 250 KM. Tylko obawiam się jak to zniesie szpera. Jak myślicie czy mechanizm różnicowy przeniesie taką moc oraz czy żywotność silnika nie spadnie drastycznie?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 lis 2016, 18:58

MorpheusJG pisze:Witam, od jakiegoś czasu nosze się z zamiarem założenia turbo do swojej madzi, tak żeby osiągnąć jakieś 250 KM. Tylko obawiam się jak to zniesie szpera. Jak myślicie czy mechanizm różnicowy przeniesie taką moc oraz czy żywotność silnika nie spadnie drastycznie?

W paru NC było ponad 300 KM, u five'a było 400KM. Z tego co pamiętam to akurat z dyframi problemów nie było. Co do odporności to myślę, że 2.0 250KM przyjmie bez problemu. Przy większych mocach chyba lepiej najpierw swap na 2,5 i potem turbo.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

12 lis 2016, 1:15

MorpheusJG pisze:Witam, od jakiegoś czasu nosze się z zamiarem założenia turbo do swojej madzi, tak żeby osiągnąć jakieś 250 KM. Tylko obawiam się jak to zniesie szpera. Jak myślicie czy mechanizm różnicowy przeniesie taką moc oraz czy żywotność silnika nie spadnie drastycznie?

Dyfry to akurat najmniejsze zmartwienie. Seryjny silnik w NC nie należy do najbardziej wytrzymałych. 280 myślę, że zniesie, powyżej tego możesz giąć korby, w NCFL _chyba_ jest trochę lepiej.
Będę wiedział na dniach, jak mój silnik pójdzie do rozbiórki. Do tego dochodzi skrzynia z NC, którą dość łatwo zabić momentem, generalnie lepiej go trzymać <450/500 ;).
No i pytania, kto to ma stroić, kto zakłada turbo, jaki turbo kit ?
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

28 gru 2016, 18:07

Jet u nas szpec co się tym zajmuje i posiada własną hamownię. Co do podzespołów to nic dokładnie jeszcze nie wiem, ale jedno jest pewne ze będą to nowe rzeczy. Byłem już na oględzinach i wstępnej rozmowie.Gość trochę zawalony robotą a mi nie spieszy się tak bardzo. Wspominał też ze prawdopodobnie komp będzie do wymiany. le zanim się zdecyduję chcę poznać oponie innych co to już robili bo to jest moje jedyne auto i nie mam zamiaru wpakować w niego całkiem nie mało kasy, pojeździć do 100 czy 150 tys km i oddać silnik na złom.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

28 gru 2016, 18:41

Hm. No nie zadałeś w sumie żadnego pytania, więc trudno cokolwiek odpowiedzieć.
Jeżeli gość z góry zakłada, że wyrzuci seryjnego kompa, to chyba nie ma zbyt wielkiego pojęcia o tym modelu, w NC/NCFL raczej korzysta się z ECUTeka. Na śwince nie znam w sumie nikogo, kto by tę generację stroił na śwince, a SA pozbawi Cię kontroli trakcji i paru innych pierdół.
Pamiętaj też, że pakując się w zwiększanie mocy, na 70% trzeba będzie zainwestować w szperę, opony, felgi, warto wpakować trochę kasy w zawias, porządne strojenie, itp. itd. Nie powiedziałeś nic o budżecie, więc odpowiedzi tutaj to trochę wróżenie z fusów. Nie za bardzo rozumiem ideę wymyślania koła na nowo i fabrykowania turbo kitu, gdzie gotowych rozwiązań jest multum, a potencjalna różnica w kosztach między robieniem tego w Polsce, a sprowadzaniem z zagranicy i cłem to w sumie kropla w morzu wydatków. Jak z reguły mówi się wybierz dwa, tak w przypadku NC powiem wybierz jedno: tanio, dużo mocy, bezawaryjnie.
Co do przebiegów, to znowu, trudno określić, są serie, które tyle nie przejeżdżają. 150k kilometrów z silnika, który miał np. 100 koni mniej w serii to mocno optymistyczne założenie.

Chyba, że ma to być uturbienie auta za 10k, to wtedy w sumie cokolwiek tutaj napisałem nie ma znaczenia.

EDIT:
W sumie jeszcze jedno, do 10k to możesz pobawić się w stożek, kolektor 4-1, wydech i remap i ~190 koni będzie.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

28 gru 2016, 18:47

Mi chodzi i to czy jeśli zwiększę moc do max 250 KM to czy silnik szpera i sprzęgło wytrzymają to bez większego problem.No sprzęgło to może nie. Budżet to około 15k
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

28 gru 2016, 18:53

MorpheusJG pisze:Mi chodzi i to czy jeśli zwiększę moc do max 250 KM to czy silnik szpera i sprzęgło wytrzymają to bez większego problem.No sprzęgło to może nie. Budżet to około 15k

Silnik - jeżeli nie trafiłeś na jakiś nieszczęsny egzemplarz, to tak.
Sprzęgło - nie.
Szpera - tak.
Sprzęgło to na start ~2k z robocizną, więc budżet zostaje 13k. Strojenie na ECUTeku to kolejne ~2k, więc zostaje 11k.
IMO, w tym budżecie nawet nie ma co myśleć o sensownym uturbieniu NC.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

28 gru 2016, 19:03

Napisalem około 15 więc 17 to też będzie około. Ale może powinienem liczyć się z wydatkiem20k+??
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

28 gru 2016, 19:53

Szczerze ? To jest raczej takie minimum z lekkim buforem w przypadku fuckupów.
Ja wiem, że znajdzie się kolektyw sceptyków, którzy uturbili auta za połowę tej kwoty, ale z reguły są to ludzie, którzy na robociznę sami poświęcili dość dużo czasu.
Jest na forum parę projektów doładownych NC, np. mój, Five'a, możesz zobaczyć co tam było robione, chwilę poszukać ( albo po prostu spytać ) ile to kosztowało i sam zobaczysz, że 20k to jest raczej taki miły start, najczęściej weryfikowany w najmniej pożądanym momencie przez rzeczywistość. Swego czasu miałem rozpiskę ile mnie wszystko wyniosło, jak chcesz mogę Ci wysłać w PW. W wielkim skrócie, mimo tego, że kupowałem rzeczy w MEGA okazyjnych cenach, to i tak nie zmieściłem się w tej kwocie.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

29 gru 2016, 11:14

No to mnie "pocieszyłeś" :? Teraz to już sam nie wiem czy wydawać taką kasę czy kupić coś gotowego po sprzedaży mx...
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

29 gru 2016, 11:36

Policz ile potrzebujesz i pomnóż x2 to wyjdzie Ci ile powinieneś mieć kasy :D
życie jest brutalne :kciuk: ja sam o tym dobrze wiem.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

29 gru 2016, 13:56

Mialem przez święta te rozmowę z dobrym znajomym... no i powtórzę co mu powiedzialem "wg. Mnie".

Mysle ze jezeli jestem typem: kierowcy użytkownika, ktory oczekuje ze bedzie mial poprostu żwawszy samochod i nie chcesz zagłębic sie w tajniki tematu zwiększania mocy:
- to należy pozostać na seryjnym kompie
- drugie primo nie przekraczać 250KM/350-400Nm w zależności od relacji moc/moment wynikających z setupu, zeby nie nabawić sie problemów napędowych...
- przygotować 20k +15-20% w glowie na ewentualne "dodatki" ktore zawsze wychodzą.
- last not least.. traktować od tego momentu samochod rozwojowo- to sie nigdy nie kończy, niemal zawsze przekracza wartość nabywcza auta, no i uzależnia.



Mozna wkładać używane turbiny, mozna stroić na ecumasterze det3.. mozna robic rożne rzeczy i miec faktycznie doladowany samochod za relatywnie male pieniądze...- ale jezeli chcesz nie cofać sie i go nie upośledzać, nie ładować sie w klopoty i po prostu miec radochę z auta dalej, to ja bym szedl wskazana droga.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

30 gru 2016, 11:44

Im więcej czytam, tym bardziej jestem dalej od pomysłu niż na samym początku. Ileż te części mogą kosztować ze na kilka rzeczy trzeba wydać taką kasę...Ale wierzę Wam bo w końcu przerabialiście temat. Co jest w takim razie takim niezbędnym minimum żeby mieć te 230-250 KM? Turbo, sprzęgło, wałki rozrządu, filtr powietrza z dolotem, intercooler, odprężenie silnika nowe uszczelki, wskaźniki ciśnienia oleju i doładowania....czy to nadal za mało?? Czy może jeszcze sportowe wałki nowy komputer..kute tłoki i korbowody pomijam po czytałem że to nie jest potrzebne do tak "małej" mocy..nic więcej nie przychodzi mi do głowy... Nie potrzeba mi moim zdaniem silnika 2.5 litrowego jak sugerował REE ponieważ ten już nieźle daje radę. Więc dwulitrowy z turbo to byłoby naprawdę aż nadto.
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

30 gru 2016, 13:06

NIe znam twojego kolesia co bedzie robił. Ale odezwij się do Andy na forum czyli
Funo Auto Tuning (FAT) na fb https://web.facebook.com/fatpl/?fref=ts
Napisz jemu czego oczekujesz i jaki masz budżet. On Ci wyceni co i jak sie da za to, ciągle wychwytuje u mnie jakieś niedoróbki i robię rzeczy po 2x. Zamiast raz u niego.
Jesli nie budujesz tego sam w szopie, to juz lepiej oddac komus kto serio wie co robić. Nawert jak wycena się rożni, to i tak dobrniesz to tej wiekszej ale odroczysz chwile w czasie. A jak remont to ja przekroczysz.
Pamiętaj też że doładowanie silnika zaraz wychwyci słabe punkty w silniku. Jak coś padało to turbo to zaraz wykaże :D a mogles tylko mysleć że silnik igła.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2016, 13:09 przez SPAM, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

30 gru 2016, 13:09

Mój silnik ma dopiero 63 tyś przebiegu..
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

30 gru 2016, 13:29

Rozumiem i gratuluje zaakupu, jesli masz go od nowosci i znasz jego kazdy km to ma to znaczenie. I jeśli dalej zostanie w serii.
Turbo rządzi się swoimi prawami :D jesli był zle traktowany dowiesz się o tym pierwszy :D

Moj silnik w teorii ma chyba max 10tyś km od kiedy rozebrałem go na cz1 i wszystko robiłem dla siebie z pasją.
Jednak coś może pójść nie tak i za poł roku moze się rozpaść, bo modziłeś :D powodów może być wiele. Ja jestem na to gotowy w głowie.

ja Ci podpowiem tylko jeszcze turbinę,
do 300km i takiej pojemnosci poszukaj łatwo dostępnej td04-16. jeśli masz piniądz to moze kupuj nową jak Ci ktoś dobierze FMIC ma jakies podobno dobre chinczyki co warto.
td04-13 da rade do 250km
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

30 gru 2016, 15:43

ja keidys podjalem rozmowe tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 2&t=187580
dla chcacego nic trudnego. jest wiele ludzi ktorzy uturbili tanio, ale jest tez duzo ludzi ktorzy uturbili tanio ale po 5 latach uzytkowania sa w stanie pwoeidziec ile po tym tanio musieli dolozyc bo wiecznie bylo cos nie tak. :)
ja bym polecil nie turbo td04-16t a td04-19t. tak samo wstaje a duzo lepsiejsza turbina (sprawnosc 76% w duzo szerszym zakresie niz 71% 16stki).
Obrazek
Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2016, 17:14

Najlepiej to jednak chyba kupic gotowy projekt od kogoś :)
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

30 gru 2016, 17:17

piwo pisze:td04-16
SPAM pisze:Rozumiem i gratuluje zaakupu, jesli masz go od nowosci i znasz jego kazdy km to ma to znaczenie. I jeśli dalej zostanie w serii.
Turbo rządzi się swoimi prawami :D jesli był zle traktowany dowiesz się o tym pierwszy :D

Moj silnik w teorii ma chyba max 10tyś km od kiedy rozebrałem go na cz1 i wszystko robiłem dla siebie z pasją.
Jednak coś może pójść nie tak i za poł roku moze się rozpaść, bo modziłeś :D powodów może być wiele. Ja jestem na to gotowy w głowie.

ja Ci podpowiem tylko jeszcze turbinę,
do 300km i takiej pojemnosci poszukaj łatwo dostępnej td04-16. jeśli masz piniądz to moze kupuj nową jak Ci ktoś dobierze FMIC ma jakies podobno dobre chinczyki co warto.
td04-13 da rade do 250km


Nie mam jej od nowości ale jak ją kupiłem to pachniała nowością a przebiegu miała 40 tys. Jeśli chodzi o td04-16 to nic mi to nie mówi hehe. Czy to garrett? Bo one są podobno naj...
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

30 gru 2016, 17:22

Piwo, skad bierzesz mapy? jest tam td04h-13c
Dokladnie taka? nie HL nie 13g itp
nigdzie nie mogłem odszukać dokładnie swoej a liczyłem wlasnie kilka dni temu maxa mojej i jaka kolejna.
tez nie wiedziałem jaka sprawność przyjmować z 115km po remoncie i z dwoma wałkami wydechowymi. ile %

Co do turbiny dla niego to pisał ze chce 250 to i po co walic loche :D a zawsze te minimalne różnice miedzy nimi poczuje.
moze faktycznie niech pcha to co ja mam td04h-13c czy tam td04hl-13 ja to nawet nie wiem co to turbo dziura tak to wstaje :D

------ edit
sera td04 to chyba najpopularniejsza turbina
tania łatwo dostępna
producent mitsubishi dla wielu innych marek, moja np z volvo 2.0 czy tam 2.3
garetta to raczej do grubych projektów sie pakuje
Ostatnio zmieniony 30 gru 2016, 17:29 przez SPAM, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

30 gru 2016, 17:27

Uwierzcie mi ze jeśli byłoby mnie tylko stać to zakułbym ją na około 350-380 Km. Ale niestety to już baaardzo jak dla mnie duży wydatek. :(
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

30 gru 2016, 17:30

Dopisze tutaj bo widze piszemy w jednym czasie. a ja juz dodałem wyżej


sera td04 to chyba najpopularniejsza turbina
tania łatwo dostępna dlatego Ci ja polecam
producent mitsubishi dla wielu innych marek, moja np z volvo 2.0 czy tam 2.3
garetta to raczej do grubych projektów sie pakuje
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

30 gru 2016, 17:35

Nie obraźcie się, ale im więcej czytam na ten temat, tym głupszy się robię :|
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

30 gru 2016, 17:42

do dziś tak mam (y)
gorzej jak wchodzisz na etap ze myslisz ze wiesz juz wszystko :D

wyzej masz mapy powietrza mowiac potocznie. sa specjalne wzory ktore w połączeniu z danymi twojego silnika przewidzisz wydajnosc turbiny.
w silniku wszystko da sie obliczac i raczej powinno sie obliczac :D
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

30 gru 2016, 17:54

Ja chciałem max 250 KM uzyskać i dowiedzieć się czy podzespoły fabryczne wytrzymają..a tu wykresy jakieś dziwne :) i głowa od czytania większa hahaha..Widzę że muszę jeszcze raz skalkulować budżet i zobaczyć czy dam rade.
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

30 gru 2016, 18:09

to masz odpowiedz
napedy wytrzymaja
propozycje turrbiny do 250 td04-13c
chlopaki napisali cos o kompach do NC

powodzenia i milego upalania :D i cierpliwosci
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 gru 2016, 19:03

MorpheusJG pisze:Im więcej czytam, tym bardziej jestem dalej od pomysłu niż na samym początku. Ileż te części mogą kosztować ze na kilka rzeczy trzeba wydać taką kasę...Ale wierzę Wam bo w końcu przerabialiście temat. Co jest w takim razie takim niezbędnym minimum żeby mieć te 230-250 KM? Turbo, sprzęgło, wałki rozrządu, filtr powietrza z dolotem, intercooler, odprężenie silnika nowe uszczelki, wskaźniki ciśnienia oleju i doładowania....czy to nadal za mało?? Czy może jeszcze sportowe wałki nowy komputer..kute tłoki i korbowody pomijam po czytałem że to nie jest potrzebne do tak "małej" mocy..nic więcej nie przychodzi mi do głowy... Nie potrzeba mi moim zdaniem silnika 2.5 litrowego jak sugerował REE ponieważ ten już nieźle daje radę. Więc dwulitrowy z turbo to byłoby naprawdę aż nadto.


Po pierwsze przeczytaj uważnie jeszcze raz co napisałem (2,5 dla dużych mocy, do 250KM seria powinna bez problemu dać radę).
Co do Twojej listy, walki mogą być seria, kucizna niepotrzebna, komp seria. Brakuje mi tak na szybko AFR (szerokopasmowego chyba że NC ma w serii - nie wiem), czujnik stuku powinien być w serii, temp oleju, jakaś chłodnica oleju też nie jest głupia, ebc, do dolotu bov, pierdoły typu węże do turbo, itd. Do tego nigdzie nie widzę nic o kolektorze do turbo, dp i całym wydechu dalej. No i oczywiście strojenie. To tak na szybko co mi przychodzi do głowy.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

30 gru 2016, 19:07

MorpheusJG pisze:Im więcej czytam, tym bardziej jestem dalej od pomysłu niż na samym początku. Ileż te części mogą kosztować ze na kilka rzeczy trzeba wydać taką kasę...Ale wierzę Wam bo w końcu przerabialiście temat. Co jest w takim razie takim niezbędnym minimum żeby mieć te 230-250 KM? Turbo, sprzęgło, wałki rozrządu, filtr powietrza z dolotem, intercooler, odprężenie silnika nowe uszczelki, wskaźniki ciśnienia oleju i doładowania....czy to nadal za mało?? Czy może jeszcze sportowe wałki nowy komputer..kute tłoki i korbowody pomijam po czytałem że to nie jest potrzebne do tak "małej" mocy..nic więcej nie przychodzi mi do głowy... Nie potrzeba mi moim zdaniem silnika 2.5 litrowego jak sugerował REE ponieważ ten już nieźle daje radę. Więc dwulitrowy z turbo to byłoby naprawdę aż nadto.

O jezu, o połowie z tych rzeczy nawet nie myśl.
Potrzebujesz:
-Kolektor wydechowy
-DP
-Turbo
-Wszystkie przewody,
-Filtr Powietrza
-Orurowanie
-Intercooler
-Zimniejsze świece, oleje, nowy filtr oleju
-BOV/DV
-Kabel ECUTek + strojenie
-MAP 3 barowy
-najprawdopodobniej relokacja akumulatora do bagażnika

Nie chcę zabrzmieć niemiło, ale wystarczy wpisać MX5 NC Turbo Kit i zobaczyć pierwsze zdjęcie, gdzie czarno na białym jest cały zestaw z osobnym zdjęciem dla każdego podzespołu + napisana lista...

Jak chcesz dmuchać w okolicach 270 to zwycajne GT28RS z A/R 0.86 będzie idealne. Szybko wstaje (u mnie okolice 2100 rpm) i ładnie idzie. Jeszcze raz napomknę, że najdroższe jest tanie turbienie.

EDIT: Pomyliłem A/R
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

30 gru 2016, 19:32

takie rady aż się miło czyta :))) poza: jak chcesz dmuchać w okolicach 270 to zwycajne GT28RS z A/R 0.86 będzie idealne...Ze jak??
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 gru 2016, 20:29

Ja bym dobrze przemyślał turbienie silnika NC, bo nie są one zbyt trwałe nawet w serii... W NCFL już jest lepiej.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ