[NCFL] Jakie świece polecacie silnik 2.0L

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

04 maja 2016, 15:04

Jak w temacie, oczywiście nie za drogie nie za tanie do normalnej jazdy nie na tor
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

04 maja 2016, 16:43

Ja wrzuciłem NGK, we Wrocławiu w Fota były chyba po 42zl za sztukę.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 maja 2016, 18:34

irekJ pisze:42zl za sztukę

Aż tyle? W NB prawie cały komplet był za te pieniądze...
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2016, 18:38

W nc masz irydowe.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 maja 2016, 18:47

I wszystko jasne :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

05 maja 2016, 10:34

[irekJ] a pamiętasz może model tych świec, no i czy Focie może kupić normalnie człowiek z ulicy bo kiedyś mogły kupować tylko zarejestrowane u nich firmy.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

05 maja 2016, 12:26

marzdin pisze:[irekJ] a pamiętasz może model tych świec, no i czy Focie może kupić normalnie człowiek z ulicy bo kiedyś mogły kupować tylko zarejestrowane u nich firmy.


Z tego co pamiętam to w sklepach dla zwykłych zjadaczy chleba dostaniesz tylko jeden model NGK pasujący do NC 2.0. Wystarczy podać dane auta i znajdą w katalogu.
Ja tam kupuję różne drobiazgi od dłuższego czasu i nigdy nie miałem problemu kupić na człowieka z ulicy. Mówię o sklepie stacjonarnym na Legnickiej.

Do tego, jak dotąd, mają ceny ok 10% niższe niż sklepy internetowe z częściami i wszystko do odbioru następnego dnia.
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

05 maja 2016, 16:19

[irekJ]
Dzięki za info, bede musiał tam pogonić młodego aby złożył zamówienie :)
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

05 maja 2016, 22:17

A co ile wymiana wg.serwisu? :roll:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

05 maja 2016, 23:05

Miatacz pisze:A co ile wymiana wg.serwisu? :roll:

Według książki serwisowej co 100 000km, ale myślę, że nie warto z tym zwlekać aż tak długo
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 maja 2016, 16:52

Z jakiego powodu? Spotkałem się wieloma głosami, że świece irydowe można traktować jako niewymienne i że potrafią przeżyć silnik. Ba! Swego czasu miałem w rękach naukową rozprawę któregoś z producentów świec w której również pojawiła się sugestia, że świece irydowe można traktować jako element nie podlegający wymianom okresowym (komu jak komu, ale akurat producentowi najbardziej powinno zależeć na jak najczęstszych wymianach).

Nie twierdzę że wymiana jest zbędna, ale zastanawiam się jaki miałby być powód częstszych wymian?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

06 maja 2016, 18:33

Dżunior pisze:Z jakiego powodu? Spotkałem się wieloma głosami, że świece irydowe można traktować jako niewymienne i że potrafią przeżyć silnik. Ba! Swego czasu miałem w rękach naukową rozprawę któregoś z producentów świec w której również pojawiła się sugestia, że świece irydowe można traktować jako element nie podlegający wymianom okresowym (komu jak komu, ale akurat producentowi najbardziej powinno zależeć na jak najczęstszych wymianach).

Nie twierdzę że wymiana jest zbędna, ale zastanawiam się jaki miałby być powód częstszych wymian?


Wcale nie podważam zaleceń producentów i nie wątpię w trwałość tego rodzaju świec. Jednak jeśli to jeden z kluczowych elementów układu zapłonowego mający pośredni wpływ na żywotność silnika, to chyba nie warto żałować tych paru stówek na wymianę, przecież nie robi się tego co rok ;)

Zasugerowałem tak, ponieważ sam zastanawiam się nad wymianą. W moim NC obecny przebieg to 80k km i co jakiś czas mam problemy z rozruchem, częściej na ciepłym silniku. Akumulator ma pół roku, więc to nie on. Zauważyłem, że przy nawet niezbyt gwałtownym przyspieszaniu silnik szarpie tak do 1800 rpm i nie ma na to wpływu paliwo, 95, 98 czy 100 oktanów. No chyba, że taka jest jego charakterystyka, to wyprowadźcie mnie proszę z błędu.

To jedyny NC z jakim obcowałem i nie mam tak dużego doświadczenia jak Ty Dżunior, więc nie bij :oops:

A Wy co ile zmieniacie u siebie świece?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

06 maja 2016, 18:57

Ja w moim pięciolatku wymieniłem przy 80k km.
Jak byłem w ASO na przeglądzie to własnie powiedzieli, że zalecenie to 5 lat lub 100k km.

Choć akurat nie odczuwałem żadnych problemów jak i po wymianie nie widzę żadnej różnicy. Stare świece też nie wyglądały na zużyte w jakikolwiek sposób.
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

07 maja 2016, 14:03

5 lat Madzi już pękło , ale obserwuję, że jakoś zaczyna mi dziwnie działać silnik jk stopniowo wciskam gaz to idzie nawet od 2 tys obrotów, ale jak nagle depne to nie ma kopa, chyba że kręcę powyżej 5 tys. (mój stary fiat pod tym względem lepiej reagował) a szale goryczy przelało to jak podjeżdżałem pod bardo i aby przyśpieszyć musiałem redukować z 4 na 3-kę przy prędkości rzędu 60 do 70 km/h Po poczytaniu forum natrafiłem, że jest to znane zjawisko i jest to kwestia świec (nie obwiniam paliwa a Schella choć zawsze tankuje na BP), swoją drogą nie mam pojęcia jakie świece są po poprzednim właścicielu wiem tylko że było to kobieta z Poznania.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

08 maja 2016, 1:04

A co mają świece do już uruchomionego silnika?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 maja 2016, 7:24

tubuk pisze:A co mają świece do już uruchomionego silnika?

Maja i to calkiem sporo, nawet w dieslu.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

09 maja 2016, 1:56

Alex pisze:
tubuk pisze:A co mają świece do już uruchomionego silnika?

Maja i to calkiem sporo, nawet w dieslu.

Mógłbyś rozwinąć?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 maja 2016, 6:51

w wspolczesnych dieslach swiece (żarowe!) wspomagaja samozaplon dzieki czemu czemu m.in silnik pracuje bardziej kulturalnie, jest lepszy sklad spalin w pewnych warunkach pracy etc.

W benzyniaku zas swieca zaplonowa inicjuje zaplon mieszanki. Brak zaplonu - brak pracy silnika badz danego cylindra w ogole. Slaby zaplon to nieprawidlowe rozchodzenie sie plomienia zapalonej mieszanki, misfire'y i tego typu zjawiska, w efekcie nieprawidlowe zachowania silnika typu dlawienie sie, szarpanie itp.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 maja 2016, 10:45

o ciekawe info :kciuk:
masz moze jakies odnosniki albo info jakie silniki wysokoprezne uzywaja swiec podczas pracy, a nie tylko przy rozruchu? chetnie poczytam :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 maja 2016, 11:28

obawiam sie ze nie mam, diesle to zuo :P
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

09 maja 2016, 21:34

Czyli jeśli 3 z 4 świec nie działają a silnik odpali to znaczy, że będzie jeździć na jednym cylindrze? Sorry jeśli głupie pytanie, pewnie kłania się wiedza z budowy silników :).
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 paź 2020, 10:27

Witam, stary wątek ale na temat wiec nie bede nowego zakladac.
W torbie z fruktami znalazlem swiece o takie jak na foto. Wedle google pasuja do MX-5 ale 1.8 i rownoczesnie do Mazdy 3 2.0
Jak szukam po L34118110 to w ogole mazda nie wyskakuje, jak szukam po ITR6F13 to tylko 1.8 MX-5.

Czy one na pewno beda pasowac do 2.0 przedliftowego?

https://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX-5-I ... 1156852126


swiece.jpg
swiece.jpg (873.78 KiB) Przejrzano 1346 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Bartlomiej
Donator
Donator
Posty: 87
Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2022, 9:37

Odkopuje, żeby nie zakładać nowego tematu.

Chcę wymienić świece w NCFL 2.0 i stoję przed wyborem:

1. NGK ILTR6A-13G (laser iridium)
2. Denso ITV20TT (iridium twin)

Czy pomiędzy tymi świecami jest jakaś istotna różnica? Nastawiony jestem na zakup tych NGK ale jeżeli ktoś ma w tym jakieś doświadczenie i może polecić coś sprawdzonego to chętnie wysłucham
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

31 sie 2022, 15:41

Bartlomiej pisze:
31 sie 2022, 9:37
Odkopuje, żeby nie zakładać nowego tematu.

Chcę wymienić świece w NCFL 2.0 i stoję przed wyborem:

1. NGK ILTR6A-13G (laser iridium)
2. Denso ITV20TT (iridium twin)

Czy pomiędzy tymi świecami jest jakaś istotna różnica? Nastawiony jestem na zakup tych NGK ale jeżeli ktoś ma w tym jakieś doświadczenie i może polecić coś sprawdzonego to chętnie wysłucham
Włożyłem te Denso w zeszłym roku, około 10 tys km temu. Nic się nie dzieje złego.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 wrz 2022, 6:12

マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

18 sty 2023, 22:29

Tomai pisze:
31 sie 2022, 15:41
Bartlomiej pisze:
31 sie 2022, 9:37
Odkopuje, żeby nie zakładać nowego tematu.

Chcę wymienić świece w NCFL 2.0 i stoję przed wyborem:

1. NGK ILTR6A-13G (laser iridium)
2. Denso ITV20TT (iridium twin)

Czy pomiędzy tymi świecami jest jakaś istotna różnica? Nastawiony jestem na zakup tych NGK ale jeżeli ktoś ma w tym jakieś doświadczenie i może polecić coś sprawdzonego to chętnie wysłucham
Włożyłem te Denso w zeszłym roku, około 10 tys km temu. Nic się nie dzieje złego.
Szukałem czegoś, i przypadkowo natknąłem się na tego posta z tamtego roku.
Na dzień dzisiejszy pewnie wsadziłbym NGK , bo dużo osób poleca.
To tak informacyjnie Denso już przejechały 21 tys i odpalają zawsze za pierwszym razem, spalanie na tym samym poziomie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ