[NC] Wymiana dachu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Panie i Panowie,
Witam serdecznie. Jestem "swiezak" zarówno z MX5 (od czerwca ubiegłego roku) jak i na forum (od dzisiaj) - kłaniam się nisko.
Planuje zmiane dachu w swoim NC 2006. Moj jest troszkę zniszczony na zgięciach. Wyczytałem na forum ze to najprawdopodobniej zła pielęgnacja i dach popękał. W serwisie usłyszałem 15tys . NA KMParts 3,5tys . Znalazłem na allegro dach (799zl ):
http://allegro.pl/show_item.php?item=5918587498
i pytanie czy ktoś kiedyś zmieniał dach w NC, czy to bardzo skomplikowana sprawa i czy ktoś kiedyś kupował od użytkownika allegro mazdarx8_2008 (Słupca)
Pozdrawiam Wszystkich!
Witam serdecznie. Jestem "swiezak" zarówno z MX5 (od czerwca ubiegłego roku) jak i na forum (od dzisiaj) - kłaniam się nisko.
Planuje zmiane dachu w swoim NC 2006. Moj jest troszkę zniszczony na zgięciach. Wyczytałem na forum ze to najprawdopodobniej zła pielęgnacja i dach popękał. W serwisie usłyszałem 15tys . NA KMParts 3,5tys . Znalazłem na allegro dach (799zl ):
http://allegro.pl/show_item.php?item=5918587498
i pytanie czy ktoś kiedyś zmieniał dach w NC, czy to bardzo skomplikowana sprawa i czy ktoś kiedyś kupował od użytkownika allegro mazdarx8_2008 (Słupca)
Pozdrawiam Wszystkich!
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Ja zmieniałem w Niebieskiej, sam (poza ostatnim etapem zdjęcia całego dachu i założenia nowego, tu potrzebne 2 osoby ze względu na ciężar i środek ciężkości stelaża. Czas to około 4.5 godziny, krok po kroku wg instrukcji serwisowej.
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... r_trim.pdf
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... r_trim.pdf
Czytasz exterior od strony 8, gdzie masz namiary gdzie szukać instrukcji, część lub wszystkie są w interior.
CONVERTIBLE TOP REMOVAL/INSTALLATION
1. Cover both sides of the rear window glass with thick cloth to protect the window.
2. Remove the following parts:
1. Console (See CONSOLE REMOVAL/INSTALLATION .)
2. Quarter trim (See QUARTER TRIM REMOVAL/INSTALLATION .)
3. Scuff plate (See SCUFF PLATE REMOVAL/INSTALLATION .)
4. Tire house trim (See TIRE HOUSE TRIM REMOVAL/INSTALLATION .)
5. Aeroboard (See AEROBOARD REMOVAL/INSTALLATION .)
6. Front seat back bar garnish (See SEAT BACK BAR GARNISH
REMOVAL/INSTALLATION .)
7. Back trim (See BACK TRIM REMOVAL/INSTALLATION .)
8. Seat belt set plate (See SEAT BELT REMOVAL/INSTALLATION .)
9. Seat back crossmember assembly (See SEAT BACK CROSSMEMBER ASSEMBLY
REMOVAL/INSTALLATION .)
10. Rear side trim (See .)
11. Rear package trim (See REAR PACKAGE TRIM REMOVAL/INSTALLATION .)
12. Side shelf (See .)
13. Seat belt upper anchor installation bolt (See SEAT BELT REMOVAL/INSTALLATION .)
3. Disconnect the rear window defroster connector.
4. Remove in the order indicated in the table.
5. Install in the reverse order of removal.
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... r_trim.pdf
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... r_trim.pdf
Czytasz exterior od strony 8, gdzie masz namiary gdzie szukać instrukcji, część lub wszystkie są w interior.
CONVERTIBLE TOP REMOVAL/INSTALLATION
1. Cover both sides of the rear window glass with thick cloth to protect the window.
2. Remove the following parts:
1. Console (See CONSOLE REMOVAL/INSTALLATION .)
2. Quarter trim (See QUARTER TRIM REMOVAL/INSTALLATION .)
3. Scuff plate (See SCUFF PLATE REMOVAL/INSTALLATION .)
4. Tire house trim (See TIRE HOUSE TRIM REMOVAL/INSTALLATION .)
5. Aeroboard (See AEROBOARD REMOVAL/INSTALLATION .)
6. Front seat back bar garnish (See SEAT BACK BAR GARNISH
REMOVAL/INSTALLATION .)
7. Back trim (See BACK TRIM REMOVAL/INSTALLATION .)
8. Seat belt set plate (See SEAT BELT REMOVAL/INSTALLATION .)
9. Seat back crossmember assembly (See SEAT BACK CROSSMEMBER ASSEMBLY
REMOVAL/INSTALLATION .)
10. Rear side trim (See .)
11. Rear package trim (See REAR PACKAGE TRIM REMOVAL/INSTALLATION .)
12. Side shelf (See .)
13. Seat belt upper anchor installation bolt (See SEAT BELT REMOVAL/INSTALLATION .)
3. Disconnect the rear window defroster connector.
4. Remove in the order indicated in the table.
5. Install in the reverse order of removal.
rasco pisze:Panie i Panowie,
Witam serdecznie. Jestem "swiezak" zarówno z MX5 (od czerwca ubiegłego roku) jak i na forum (od dzisiaj) - kłaniam się nisko.
Planuje zmiane dachu w swoim NC 2006. Moj jest troszkę zniszczony na zgięciach. Wyczytałem na forum ze to najprawdopodobniej zła pielęgnacja i dach popękał. W serwisie usłyszałem 15tys . NA KMParts 3,5tys . Znalazłem na allegro dach (799zl ):
http://allegro.pl/show_item.php?item=5918587498
i pytanie czy ktoś kiedyś zmieniał dach w NC, czy to bardzo skomplikowana sprawa i czy ktoś kiedyś kupował od użytkownika allegro mazdarx8_2008 (Słupca)
Pozdrawiam Wszystkich!
Dach jestes w stanie sam wyjąć, do założenia już potrzeba dwóch osób. Operacja nie jest skomplikowana. Ja robiłem na <czuja> I zeszło mi 3-4godzinki.
Uważaj na tego złodzieja ze Słupcy, jak juz chcesz od niego kupic to pojedź i osobiście wszystko sprawdź na miejscu.
Ignacy pisze:Uważaj na tego złodzieja ze Słupcy, jak juz chcesz od niego kupic to pojedź i osobiście wszystko sprawdź na miejscu.
Napisz coś więcej, może się przydać.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czy ow sprzedawca ze Slupcy ma na imie Mateusz? Bo jesli tak to mialem okazje kupic od niego Prelude - nie byl to zbyt szczesliwy pomysl :-/
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
@zoharek - dzieki za manual. Podejscie do tematu planuje na weekend, Mam nadzieje, ze bedzie pogoda odpowiednia bo pod chmurka bedzie robiony
@radek77 - Dach nie przecieka, nie ma z nim problemow. Ale po prawej i lewej stronie na zgieciach jest pekniecie. Nawet bardziej powiem, rozdarcie. Postaram sie dodac kilka fotek co zamieniam. Wystawie tez na allegor, moze ktos bedzie chcial kupic
@Ignacy - pojechalem osobiscie. Zabralem tatusia do pomocy Dach czekam. Wyglada dobrze, obtarc nie ma, caly na laczeniach. Jestem laikiem w temacie wiec cieko powiedziec czy czegos nie brakuje albo czy nie zostalem oszukany. Na pierwszy rzut oka - wszystko OK. Cena 800zl. Byl tez inny na Allegro, 100zl tanczy ale na zdjeciach wygladal gorzej. A poza tym o to 1500zl. Czyli cena naprawde promocja. Jedno dziwne, gosc nie chcial zeby kupic przez Allegro - tlumaczyl to wzgledami finansowymi, prowizja itp.
Pozdrawiam!
@radek77 - Dach nie przecieka, nie ma z nim problemow. Ale po prawej i lewej stronie na zgieciach jest pekniecie. Nawet bardziej powiem, rozdarcie. Postaram sie dodac kilka fotek co zamieniam. Wystawie tez na allegor, moze ktos bedzie chcial kupic
@Ignacy - pojechalem osobiscie. Zabralem tatusia do pomocy Dach czekam. Wyglada dobrze, obtarc nie ma, caly na laczeniach. Jestem laikiem w temacie wiec cieko powiedziec czy czegos nie brakuje albo czy nie zostalem oszukany. Na pierwszy rzut oka - wszystko OK. Cena 800zl. Byl tez inny na Allegro, 100zl tanczy ale na zdjeciach wygladal gorzej. A poza tym o to 1500zl. Czyli cena naprawde promocja. Jedno dziwne, gosc nie chcial zeby kupic przez Allegro - tlumaczyl to wzgledami finansowymi, prowizja itp.
Pozdrawiam!
rasco pisze:Jedno dziwne, gosc nie chcial zeby kupic przez Allegro - tlumaczyl to wzgledami finansowymi, prowizja itp.
To akurat nic dziwnego, oszczędził kilkadziesiąt złotych na prowizji. Częsta praktyka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Sprawa jest w toku, jak się zakończy opiszę co i jak.
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Ale czemu na dłużej? Wymiana to 4-5 godzin solo, plus druga osoba potrzebna na 5 minut na samo wyjęcie/włożenie konstrukcji, gdzieś po 2-3 godzinach od początku. Jak wydrukujesz sobie serwisówkę, to idziesz bez pośpiechu krok po kroku. A jak pogoda nie sprzyja, to się ustaw gdzieś na publicznym zadaszonym parkingu typu IKEA Tylko ktoś Ci musi dach przywieźć, zawieźć wtedy. Ja wymieniałem pod chmurką, ale było ciepło, w wątku Niebieskiej możesz znaleźć kiedy.
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Chodzi mi o to, czy da się zamiast dachu miękkiego wstawić dach twardy składany (PRHT) w NC przedliftowym. Wiem, że klapa bagażnika idzie inna do dachu miękkiego a inna do PRHT, do tego trzeba by było wymienić ten kawałek deski w której jest przycisk do awaryjnych na taki z przyciskami do dachu, ale chodzi mi o to czy jest to fizycznie możliwe? Czy są już w samochodzie otwory na przykręcenie PRHT itp?
Witam
Zalozylem dach od NA do NB i zauwazylem podczas ze podczas jazdy z wieksza predkoscia szum jest tak wielki ze glowa boli,kupilem dach od NB i to samo!czy to normalne w tych autach?po zapieciu dachu na srodku widoczne jest ewidentnie,ze dach odstaje od budy ,zarowno w pierwszym jak i w drugim przypadku.Pytanie,czy mozna to jakos wyregolowac?
pozdrawiam
Zalozylem dach od NA do NB i zauwazylem podczas ze podczas jazdy z wieksza predkoscia szum jest tak wielki ze glowa boli,kupilem dach od NB i to samo!czy to normalne w tych autach?po zapieciu dachu na srodku widoczne jest ewidentnie,ze dach odstaje od budy ,zarowno w pierwszym jak i w drugim przypadku.Pytanie,czy mozna to jakos wyregolowac?
pozdrawiam