[NC] Dymiące hamulce po ostrzejszej jeździe.

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

23 kwie 2015, 16:31

Hej,
Ostatnio po dość ambitnej jeździe z dużą ilością dohamowań, straciłęm w pewnym momencie dużą część siły hamowania.
Jak stanąłęm na poboczu, to czuć było spalenizną, a z tylnych (i troche z przednich) hamulców wydobywał się dym.
Czy coś mogło się uszkodzić, czy po prostu przegrzałem tarcze/klocki i tyle ?
Klocki z przodu i z tyłu i tarcze z tyłu mają dopiero około 700 kilometrów.
Z góry dziękuję za odpowiedzi :).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2015, 17:17

unaimed1337 pisze:Czy coś mogło się uszkodzić, czy po prostu przegrzałem tarcze/klocki i tyle ?

unaimed1337 pisze:straciłęm w pewnym momencie dużą część siły hamowania.

Zdejmij klocki i zobacz czy są się powierzchnia zeszkliwiła. Jak tak to wymiana.
unaimed1337 pisze:a z tylnych (i troche z przednich) hamulców

Ciekawe w sumie że bardziej z tyłu niż z przodu.
unaimed1337 pisze:Klocki z przodu i z tyłu i tarcze z tyłu mają dopiero około 700 kilometrów.

Co założyłeś, że nie wytrzymało paru dohamowań ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

23 kwie 2015, 20:07

Niestety nie mam dostępu do garażu, więc/ sam ich raczej nie ściągnę, czy w dowolnym serwisie mi to sprawdzą bez kłopotu ?
I jaki jest mniej więcej koszt takiej usługi (przepraszam, nie orientuję się, bo nie mam jeszcze wielkiego doświadczenia za kółkiem)
Z przodu tarcze OEM, z tyłu tarche BOSCH, klocków nie znam, ale przedzwonię jutro do mechanika, który mi to wstawiał i napiszę.
700 km temu jeszcze nie wiedziałem o istnieniu EBC, a ewidentnie wypada w nie zainwestować.

To, że z tyłu bardziej, to faktycznie dziwne, a nie jest tak dlatego, że tarcze z tyłu (BOSCHowskie) są gorsze od OEM ?
Dziękuję za zainteresowanie :)

EDIT: Po odczekaniu wtedy jakichś 20 minut hamowanie trochę się polepszyło, a teraz już jest w normie, czy w takim razie jest już okej, czy dalej może być jakieś uszkodzenie ?
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2015, 21:22

unaimed1337 pisze:700 km temu jeszcze nie wiedziałem o istnieniu EBC, a ewidentnie wypada w nie zainwestowa

EDIT: Po odczekaniu wtedy jakichś 20 minut hamowanie trochę się polepszyło, a teraz już jest w normie, czy w takim razie jest już okej, czy dalej może być jakieś uszkodzenie ?


Byłbym ostrożny z tą tezą o EBC, gdyż z własnego doświadczenia wiem, że poniżej żółtych spalenizna nie jest niczym dziwnym :) - dotyczy ebc Green.
Jeśli hamowanie wróciło do normy, to znaczy że zwyczajnie przegrzałeś hamulce. Jeśli klocki się zeszkliły jak wspomniał majkel, powinieneś usunąć zeszkloną warstwę lub wymienić klocki. Tylko jak tak, to na jakieś lepsze :)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

23 kwie 2015, 22:30

Korzystając z okazji wtrącę szybkie pytanie: nacinane tarcze usuwają z czasem tę zeszkloną warstwę, czy to nie ma żadnego związku?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2015, 1:12

nickesh v2.0 pisze:Korzystając z okazji wtrącę szybkie pytanie: nacinane tarcze usuwają z czasem tę zeszkloną warstwę, czy to nie ma żadnego związku?

Niektórzy tak twierdzą, szczególnie miłośnicy lowendowych klocków i nacinanych tarcz. Ja osobiście uważam, że należy stosować klocki z taką mieszanką, która się tak nie zachowa w żadnej sytuacji. Zeszklony klocek to zniszczony klocek.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

24 kwie 2015, 9:55

Pytanie jakie klocki? Co z płynem hamulcowym, może już nie daje rady? Czy dobrze założone?

Ja ostatnio miałem tą samą historie na Ułężu ze świeżo zmienionymi klockami Brembo (niby jakieś miękkie), przypaliły się po 4 kółkach, piszczą niemiłosiernie, narazie jeżdze ale generalnie do niczego się nie nadają i w planach jest zmiana... Tylko u mnie przód, tył z tymi samymi klockami jest OK.
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2015, 11:16

koucz pisze:Pytanie jakie klocki? Co z płynem hamulcowym, może już nie daje rady? Czy dobrze założone?


Płyn hamulcowy wpływa na skuteczność, a tej jak widać nie zabrakło ;)
Na okazjonalne wypady na trackday - EBC Yellow stuff, Hawk HP+, Mintex M1155...
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

27 kwie 2015, 9:30

koucz pisze:Ja ostatnio miałem tą samą historie na Ułężu ze świeżo zmienionymi klockami Brembo (niby jakieś miękkie), przypaliły się po 4 kółkach,

No niestety nowe klocki wymagają docierania i nic tego nie przeskoczy.. silne hamowania na nie dotartych zawsze kończą się tak samo.. a nawet miejscowo uszkodzone klocki/tarcza robią potem kłopoty..
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

29 kwie 2015, 17:10

padło tu troszeczkę teorii.. a ja napiszę co ja wiem "z życia" ;-)

pierwsze, to kolego spaliłeś hamulca, o ile płynu nie wygotowałeś a tarcz nie zwichrowałeś to jest spora szansa że niedługo hamulec wróci do normy, na jak długo- najstarsze wróżki nie wiedzą, może się okazać że klocek zaczyna brać nie równo i zje tarcze w taki sposób fikuśny że nie można przewidzieć. Tak jak napisano już: "szkliwo" na klocku najczęściej eliminiuje go z dalszego użycia. Ale pocieszę Cię, zeszliwić równo cały duży klocek.. to nie łatwa sprawa!
W kontekście EBC.. ja zrobiłem sporo doświadczeń z tym hamulec w życiu, nie z racji fanatyzmu do tej marki, bo ma sporo krytyków, ale ze względu na to że red/yellow jest wyczulwanie skuteczniejszych hamulecem w pewnych warunkach od wszelkich zamienników czy OEM-ów z jedną olbrzymią zaletą : dostępność i trwałość. Dosyć dobrze z nim zyję w kontekście ilości przejechanych kilometrów- czego np. nie mogę powiedzieć o tarczach nawiercanych mikoda, bo miałem raz i niestety trafiłem że je zajechałem "w moment".

Co do nacinania i nawiercania tarcz, tutaj to mitów jest tyle że.. no po prostu cały internet wie co innego.

Mnie stara szkoła norweska nauczyła kiedyś że: otworty są do odprowadzania brudu z powierzchni ciernych (tarcz/klocek), rowki/nacięcia do odprowadzania wilgoci. Wariacji na ten temat jest sporo..
Dla mnie osobiście tarcza wiercona i nacinana... WYGLĄDA :mrgreen:
(pozdrowienia dla mojego ulubionego mechanika teamu T. Maakinena- Pekki który ten jak i wiele innych ciekawych news-ów mi w życiu sprzedał, mimo że tego nigdy nie przeczyta).


Koucz
wyjmij klocki, papier ścierny.. ja wiem p180? zeszlifuj ręcznie śligając "po stole" (po papierze) 0.5mm i zakładaj spowrotem. Pojeździj delikatnie, dotrzyj je do tarcz 40-50km i może wcale nie trzeba od razu do śmietnika.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

03 maja 2015, 12:52

grzes pisze:Koucz
wyjmij klocki, papier ścierny.. ja wiem p180? zeszlifuj ręcznie śligając "po stole" (po papierze) 0.5mm i zakładaj spowrotem. Pojeździj delikatnie, dotrzyj je do tarcz 40-50km i może wcale nie trzeba od razu do śmietnika.


Po Ułężu pojechałem na przegląd do Marcina z Roadsterów, coś tam przy nich majstrował i stwierdził, że mogę jeździć, hamują skutecznie. Największym problemem jest fakt, że niesamowicie piszczą, prawdopodobnie jakiś gówniany model mi się trafił.
ODPOWIEDZ