[NC] Skrzynie biegów / dyferencjały (EUR/USA)

czyli wątek o przełożeniach wszelakich występujących w NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

01 sie 2013, 19:07

Ponieważ w przypadku NC/NCfl/NCflfl temat przełożeń poszczególnych biegów i przełożeń dyfra jest z lekka pokręcony, zamieszczam tabelę zawierającą chyba wszystkie możliwe konfiguracje.
Generalnie:
:arrow: skrzynia 5MT zarówno w USA jak i w Europie przez wszystkie lata produkcji miała te same przełożenia, różnica występowała w przełożeniu dyferencjału (Europa 3,909 / USA 4,1)
:arrow: skrzynia 6MT w USA zawsze posiadała krótsze trzy pierwsze przełożenia, podobnie jak przy "piątce" występowała różnica w dyfrach (Europa 3,727 / USA 4,1); od ostatniego liftingu (MY 2013) wydłużeniu uległ najwyższy bieg
:arrow: skrzynia 6AT na wszystkich rynkach posiadała te same przełożenia i identyczne przełożenie dyferencjału (4,1)
Dokładne zestawienia w załączonym pliku. Oczywiście parametry opony można modyfikować.
W polach zaznaczonych na czerwono musimy wpisać wartość zgodnie z komentarzem.
Miłego analizowania! :mrgreen:

Tabelki przygotowywałem w oparciu o katalogi pochodzące z różnych rynków i różnych lat produkcji. Jeśli posiadacie inne dane - dawajcie znać, może odkryjemy jakieś nowe różnice.
Jedyne czego nie jestem pewny to przełożenie główne przy skrzyni 5MT w wersji Europejskiej przed ostatnim liftingiem. Właścicieli takiej konfiguracji proszę o rozkręcenie auta do 3000rpm na piątym biegu i zapamiętanie prędkości. Powinna ona wynosić 108km/h

Edit: Wszystko wskazuje na to, że europejskie NC 5MT sprzed pierwszego liftingu miały przełożenie główne 4,1. Zagadką pozostają NCfl 5MT.
Załączniki

[Rozszerzenie xls zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Ostatnio zmieniony 05 gru 2013, 18:14 przez Dżunior, łącznie zmieniany 2 razy.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 sie 2013, 22:52

Bardzo fajny arkusz, przyda sie nastepnym pokoleniom ;) Generalnie cala ameryka grzeje sie na europejskie dyferencjały (dlusze) i jelsi ktos chce sie wymienic to hamburgery przyjma je w kazdej ilosci. Kiepskim pomyslem, jest tez kupno dyfrow od RX-8. Pasuja na mocowania ale trzeba przerabiac kratownice. Poza tym maja choro krótkie przelozenia, niezdatne do naszych silnikow.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2013, 15:03

VI @ 7000 - 338,08

hrhrhr :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

05 sie 2013, 16:16

Wrzuć dyfer z europejskiej 2.0 zrobi się ponad 371km/h. :mrgreen:

BTW, wiesz już gdzie szukać Torsena. :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2013, 18:30

No. U ciebie na tylnej osi :D
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

05 sie 2013, 18:43

Jeśli tylko uda mi się dorwać 3,727... :mrgreen: Dziwnie się czuję wbijając 4. bieg miedzy rondami oddalonymi od siebie o 300metrów... :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2013, 19:43

Deal, a nawet rezerwuje :) Pamiętaj :)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

05 sie 2013, 21:01

no właśnie, kiedyś już chyba poruszałem tę kwestię, ale czemu w żadnej generacji przy automacie nie pokusili się o wrzucenie torsena? czy tylko dlatego, że automat to z definicji dupowóz i nie ma sensu, czy jest jakiś powód "techniczny"?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2013, 21:07

Jedyna różnica względem manuala jaka przychodzi mi do głowy, to niekontrolowane przyśpieszenie przy depnięciu gazu do oporu i mocnej redukcji automatu, które w połączeniu ze szperą oraz z brakiem hamowania silnikiem po puszczeniu owego gazu może w teorii doprowadzić do niefajnego bączka, jakich wiele na jutubie, najczęściej w Vette. Albo uznali że dupowóz, ale w takim razie po co manetki :P
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

05 gru 2013, 18:15

Po testach drogowych: drobna poprawka odnośnie europejskich NC (sprzed pierwszego liftingu) 5MT.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ