Falujące obroty 2.0/160km NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Debet

10 sty 2013, 14:05

Witam
Wiem, że wątek na ten temat już był ale nie doczytałem w nim... żadnej konkretnej diagnozy, pomocy.... więc powielam, odgrzewam kotleta.....

Następujący problem jest taki, że falują mi obroty 500-1000rpm.. na biegu jałowym lub jak z biegu wrzucam na luz... przez jakieś 20s potem silnik pracuje już równo..... wczoraj zaobserwowałem jak samochód stał 1.5tyg nie odpalany to z garażu (pod mocnym kątem) musiałem wciskać więcej gazu bo miałem wrażenie, że zgaśnie również przy ruszaniu.... na noc podłączyłem akumulator i dziś z garażu nie musiałem tego gazu już tak dodawać... ale przy zrzucaniu biegu na luz... zafalują.... przepraszam za chaos w moim poście...... co może być nie tak silniczek krokowy? coś nie wyregulowane itp.... Pozdrawiam i z góry dziękuje za udzielanie się w temacie i pomoc.
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

10 sty 2013, 14:14

Debet pisze: na noc podłączyłem akumulator i dziś z garażu nie musiałem tego gazu już tak dodawać... ale przy zrzucaniu biegu na luz... zafalują....


To znaczy, że wyjmujesz akumulator z samochodu? Jeżeli tak, to opisany objaw jest normalny i powinien ustać po nagrzaniu silnika.
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Debet

10 sty 2013, 14:35

OK dzięki
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 15:04 przez Debet, łącznie zmieniany 1 raz.
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

10 sty 2013, 14:49

Procedura jest następująca:
Wsiadasz w samochód, kręcisz się po okolicy aż silnik złapie normalną temperaturę, wracasz do domu. Powinno ustąpić. Przy wyjętym aku, to normalne - przepustnica się kalibruje czy coś w ten deseń...
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

10 sty 2013, 16:53

Opisywał to kiedyś Five - normalna dla NC procedura ustawiania idle (po odłączeniu akumulatora).
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
gaworek
Posty: 240
Rejestracja: 03 maja 2011, 15:56
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2013, 20:50

Nie wiem jak przebiega adaptacja przepustnicy w Mazdach, ale w mojej Toyocie wyglada to nastepująco:
Na zimnym silniku odlaczamy aku zeby zresetowac komp. Podlączamy aku, uruchamiamy silnik i zostawiamy na biegu jałowy az wlaczy się wentylator, gdy wentylator sie wylaczy gasimy silnik. Odpalamy silnik i jedziemy na wycieczke z roznym obciazeniem silnika.
Awatar użytkownika
pantier
Donator
Donator
Posty: 251
Rejestracja: 30 cze 2012, 19:56
Model: NC FL2
Wersja: Sport + Recaro
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2013, 21:17

Debet, mialem tak samo u siebie w NC jak samochod stal dlugi czas w garazu i padl mi akumulator. Po odpaleniu pojawily sie plywajace obroty ale po jakims czasie zanikly. Wydaje mi sie ze dane krotkoterminowe zapisywany w kompie przy braku zasilanie poprostu sie kasuja i samochod musi kolejny raz sie wyskalowac :mrgreen:
ODPOWIEDZ