Re: [NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006
: 09 mar 2019, 16:02
Donek, jak ustawić ten czujnik? Kupiłem używany, więc nie wiem czy będzie działał poprawnie?
Forum wszystkich generacji NA/NB/NC/ND
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=6588
W miejscu gdzie jest wtyczka w środku jest taki biały plastik z dziurką, musisz go cofnąć w ta sama stronę co się wypina kość elektryczna z czujnika aż się zablokuje. Jak już będzie zablokowany to wyciągasz ten bolec biały który naciska pedał hamulca, musisz to robić z wyczuciem, tam są ząbki, będziesz czuł ze przeskakują i bolec się wyciąga. Jak już dojdzie do końca, powinieneś to wyczuć, to wtedy wkładasz go na miejsce w samochodzie i przekręcasz. Jak już będzie na miejscu podpinasz kostkę elektryczną i ona zwolni ten plastik który wyciągnąłeś na początku i wtedy czujnik powinien zablokować się w prawidłowej pozycji i będzie wyregulowany odpowiednio. W trakcie montażu czujnika i wpinania kostki postaraj się nie naciskać pedału hamulca, ma być puszczony cały czas.Fifkers pisze:Donek, jak ustawić ten czujnik? Kupiłem używany, więc nie wiem czy będzie działał poprawnie?
Jeśli masz to podłączone tak jak piszesz to jest to źle zrobione. Już kilka razy to było wyjaśniane. Czerwony przewód obetnij/wyrwij/ cokolwiek. On jest niepotrzebny. Zielony musisz podłączyć do masy.
Dzieki!!!
Ja pomimo braku tempomatu miałem w ncfl 2010 nieaktywne wskaźniki tempomatu w zegarach. Po dorobieniu wiązki i podłączeniu okablowania do odpowiedniego ECU (wymiana ECU z 1.8 na 2.0) obsługującego ta funkcję, wskaźniki zaczęły działać bez dodatkowej ingerencjijanux pisze: ↑29 lip 2020, 10:13Orientuje się ktoś może, czy jeśli wymieniłbym deskę rozdzielczą na taką, która ma wskaźniki tempomatu, to powinne one zadziałać? Oryginalnie u siebie nie miałem tempomatu (więc i kontrolek w desce), udało mi się dołożyć tempomat i zastanawiam się czy (i jak) da się dołożyć wskaźniki.
PS Dzięki Five i cała reszto społeczności, która dołożyła swoją cegiełkę w tym temacie
A ja odradzam wyciąganie tego białego plastiku chyba że chcesz piny z wtyczki wyciągać. By wsadzić piny od tyłu wystarczy podnieść białą blokadę która jest wewnątrz wtyczki, bliżej strony od komputera, odpowiednio dobranym płaskim wkrętakiem, a najlepiej dwoma, bo trzeba ją podważyć w dwóch miejscach. Widać ją na zdjęciu 6Piny we wtyczce ECU są identyczne z tymi, które dokładałem do wtyczki pod kierownicą.
Idąc za radą Arturo_tiburon dokładałem brakujące 2 piny od przodu wtyczki.
W tym celu usunąłem zabezpieczenie pinów w postaci białej wkładki podważając lekko szary plastik wtyczki w oznaczonych żółtym kolorem miejscach (zdjęcie nr 4).
Potwierdzam, ta metoda jest 10x łatwiejsza i mocno skraca czas instalacji tempomatu. Poza tym łatwiej w takiej opcji wyciągnąć dwie plastykowe zaślepki w miejscu wpinanych pinów.Bimbak pisze: ↑13 sie 2020, 22:41A ja odradzam wyciąganie tego białego plastiku chyba że chcesz piny z wtyczki wyciągać. By wsadzić piny od tyłu wystarczy podnieść białą blokadę która jest wewnątrz wtyczki, bliżej strony od komputera, odpowiednio dobranym płaskim wkrętakiem, a najlepiej dwoma, bo trzeba ją podważyć w dwóch miejscach. Widać ją na zdjęciu 6
Jeśli dobrze zrozumiałem - ten tempomat który Ci zamontowali nie jest wpięty do kompa, tylko to jest urządzenie które „przytrzymuje” pedał gazu w określonej pozycji? Jeśli tak, to nie będzie to działało z EcuTekiem, w sensie nie będziesz mógł zmieniać map za pomocą tego tempomatu.essowot pisze: ↑16 sie 2020, 9:59Mazda z 2007 roku założony przez ASO Mazdyw Holandii tempomat "gold cruise" który fizycznie operuje pedałem gazu będzie współpracował z EcuTec czy bez montażu fabrycznego tempomatu się nie obejdzie? https://photos.app.goo.gl/p4yh1mAj6B9W33wV7
Tak "przytrzymuje" pedał gazu jednak jest w stanie śledzić prędkość samochodu tzn. można dodawać przyciskami po 1km/h bądź trzymać je i przyśpieszać/zwalniać. Jadąc z górki samemu odejmuje gazu a pod górkę dodaje żeby utrzymać zadaną prędkość, więc musi być podłączony do ECU bo jest w stanie sprawdzać prędkość obrotową silnika? Standardowo wciśnięcie hamulca lub sprzęgła wyłącza tempomat.janux pisze: ↑16 sie 2020, 20:20Jeśli dobrze zrozumiałem - ten tempomat który Ci zamontowali nie jest wpięty do kompa, tylko to jest urządzenie które „przytrzymuje” pedał gazu w określonej pozycji? Jeśli tak, to nie będzie to działało z EcuTekiem, w sensie nie będziesz mógł zmieniać map za pomocą tego tempomatu.essowot pisze: ↑16 sie 2020, 9:59Mazda z 2007 roku założony przez ASO Mazdyw Holandii tempomat "gold cruise" który fizycznie operuje pedałem gazu będzie współpracował z EcuTec czy bez montażu fabrycznego tempomatu się nie obejdzie? https://photos.app.goo.gl/p4yh1mAj6B9W33wV7