[NC] Akumulator do NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4754
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 gru 2020, 19:43

W NA zawsze odlaczałam akumulator gdy wiedziałem że będzie stała więcej niż tydzien-dwa. W NC można robić podobnie, nie ma w niej przecież jakieś specyficznej elektroniki

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Apc
Posty: 122
Rejestracja: 24 wrz 2020, 15:53
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

14 gru 2020, 19:45

bjorm pisze:
14 gru 2020, 14:14
Mi wczoraj padł aku ale o dziwo po dosłownie 12 tygodniach bez ładowania i jeżdżenia. 12 tygodni w garażu temp około 10C. Dwa tygodnie temu jeszcze ładnie zapalił ale wczoraj kaplica, dziś ładnie odpalił na kablach z 65Ah z Peugeota 206 :D czy kupując nowy aku muszę się trzymać 45Ah czy mogę wziąć np 65Ah? Jakie to ma znaczenie i konsekwencje dla auta?
Jak nie korzystasz z auta przez dłuższy czas podepnij sobie "na stałe" Cteka 5.0. Naładuje i będzie utrzymywał aku w 100% gotowości. Tak mały akumulator jak jest w MX5 po 3 miesiącach stania nie dziwię się, że nie odpalił auta.
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3847
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 gru 2020, 19:49

Alex pisze:
14 gru 2020, 19:43
W NA zawsze odlaczałam akumulator gdy wiedziałem że będzie stała więcej niż tydzien-dwa. W NC można robić podobnie, nie ma w niej przecież jakieś specyficznej elektroniki
Spróbuję ale nie wiaze sie to pozniej z uczeniem sie biegu jalowego i nierownymi obrotami na jalowym?
Apc pisze:
14 gru 2020, 19:45
Jak nie korzystasz z auta przez dłuższy czas podepnij sobie "na stałe" Cteka 5.0. Naładuje i będzie utrzymywał aku w 100% gotowości. Tak mały akumulator jak jest w MX5 po 3 miesiącach stania nie dziwię się, że nie odpalił auta.
Co to za ustrojstwo?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4754
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 gru 2020, 19:53


bjorm pisze:
Alex pisze:
14 gru 2020, 19:43
W NA zawsze odlaczałam akumulator gdy wiedziałem że będzie stała więcej niż tydzien-dwa. W NC można robić podobnie, nie ma w niej przecież jakieś specyficznej elektroniki
Spróbuję ale nie wiaze sie to pozniej z uczeniem sie biegu jalowego i nierownymi obrotami na jalowym?
Nie jest to duży problem. Tytusr ostatnio drazyl temat i znalazł proste rozwiązanie.



przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Apc
Posty: 122
Rejestracja: 24 wrz 2020, 15:53
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

14 gru 2020, 20:14

Apc pisze:
14 gru 2020, 19:45
Jak nie korzystasz z auta przez dłuższy czas podepnij sobie "na stałe" Cteka 5.0. Naładuje i będzie utrzymywał aku w 100% gotowości. Tak mały akumulator jak jest w MX5 po 3 miesiącach stania nie dziwię się, że nie odpalił auta.
Co to za ustrojstwo?
[/quote]

Porządny prostownik. Bardzo popularny. Poczytaj w sieci.

http://ctek-ladowarki.pl/33-%C5%82adowa ... xs-50.html

http://ctek-ladowarki.pl/39-z%C5%82%C4% ... ct-m6.html

Urządzenie jest mistrzostwem świata. .Nie można go porównywać z chińskimi prostownikami za 50zł z Lidla itp.

W motocyklach, gdzie dostęp do aku jest ogarniczony mam zamontowane kabelki "Comfort connect", w autach podpinami fabrycznymi krokodylkami.
Obrazek
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 gru 2020, 12:36

Mój NC lubił przejadać prąd bokiem ze względu na liczne ustrojstwa wpięte w instalację.
Najskuteczniejszym rozwiązaniem, przy dłuższych przestojach, było co jakiś czas podpięcie aku do prostownika na kilka godzin. Jak planowałem odpalać auto po dłuższym czasie (a aku nie był ładowany) to podpinałem też jumpstarter/powerbank aby rozrusznik nie kręcił z samego akumulatora. Generalnie aku przetrwał kilka zim i był ok :)
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 134
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

08 lut 2021, 11:09

Cześć,
Przeczytałem wątek bo mam podobny problem. Mój akumulator potrafi się rozładować po tygodniu stania w garażu. Zacząłem się zastanawiać nad kupnem nowego, ale póki zima, to chciałem sprawdzić jeszcze co się stanie jak podłączę go do prostownika. Znajomy polecił mi wspomnianego w poprzednim poście CTEK 5.0, tylko zastanawia mnie:

1. Czy jak akumulator jest naładowany na 100% cały czas i potem doładowywany z 99% na 100% to nie wpływa to negatywnie na jego żywotność?
2. Czy w takim wypadku zakupienie tego https://allegro.pl/oferta/ctek-mxs-5-0- ... 9841925312 prostownika i podłączenie NCka na zimę (podpięty 24/7 w garażu aż do wiosny) to dobry pomysł?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3847
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 lut 2021, 15:45

Nie wiem jak jest najzdrowiej dla aku ale jakbym mial strzelac to lepiej dac mu sie troche rozladowac i podladowac prez noc do full (tyle zajelo ctekowi 7 naladowanie aku 45ah od niemal zera do full, niecala noc) i odlaczyc znowu na tydzien, dwa. Ja tak robie przynajmniej.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NCFL 2.0 ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2692
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

08 lut 2021, 17:41

Sandro pisze:
08 lut 2021, 11:09
Cześć,
Przeczytałem wątek bo mam podobny problem. Mój akumulator potrafi się rozładować po tygodniu stania w garażu. Zacząłem się zastanawiać nad kupnem nowego, ale póki zima, to chciałem sprawdzić jeszcze co się stanie jak podłączę go do prostownika. Znajomy polecił mi wspomnianego w poprzednim poście CTEK 5.0, tylko zastanawia mnie:

1. Czy jak akumulator jest naładowany na 100% cały czas i potem doładowywany z 99% na 100% to nie wpływa to negatywnie na jego żywotność?
2. Czy w takim wypadku zakupienie tego https://allegro.pl/oferta/ctek-mxs-5-0- ... 9841925312 prostownika i podłączenie NCka na zimę (podpięty 24/7 w garażu aż do wiosny) to dobry pomysł?
Mam i korzystam z dobrodziejstwa jakim jest CTEK MXS 5.0 TEST & CHARGE. Nikt jeszcze nie zwrócił mi uwagi, że to niebezpieczne czy też wyniszcza akumulator. W garażu podłączam do auta, którym nie będę jeździł przez dłuższy czas i o nic się nie martwię. Troszkę wyższy model od zwykłego CTEK'a 5.0, ale złotówki nie żałuję. Nigdy nie zawiódł.

Proponuję się zapoznać z info na stronie
https://www.ctek24.pl/project/ctek-mxs-5-0-testcharge/
lub krótka instrukcja obsługi:
https://www.ctek24.pl/wp-content/upload ... igh_PL.pdf
Pełna instrukcja:
https://asset.conrad.com/media10/add/16 ... v-12-v.pdf
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

10 lut 2021, 19:56

Mam CTEK 5.0 od dłuższego czasu. W Marinerze, który cała zimę garażował aku było podłączone całymi tygodniami i nic się nie stało. Świetny prostownik.
Awatar użytkownika
homik
Donator
Donator
Posty: 51
Rejestracja: 26 lip 2018, 15:37
Model: NC FL
Wersja: 1.8 Athletic LtdEd
Lokalizacja: Kraków

03 sie 2024, 22:22

Nie udało mi się dziś odpalić NC, najpierw myślałem że padła bateria w pilocie, ale po otwarciu ręcznie zamka drzwi okazało się, że padło wszystko całkowicie, nawet nie otwiera bagażnika z kabiny, żadne kontrolki się nie zapalają. Auto jest w ciągłym, acz nieczęstym użytkowaniu, średnio raz w tygodniu (również w zimie). Poprzednio jeździłem 3 dni temu i oznak żadnych padającego akumulatora nie było. I tu pytanie, czy to "normalne" że w ciągu tych trzech dni padł sam z siebie do zera?
Akumulator swoje lata ma, jest to Yuasa 3000, ja nim jeżdżę (bezobsługowo) od 2019 roku.
lm-
Donator
Donator
Posty: 201
Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
Model: NC
Wersja: Sport 2.0
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

04 sie 2024, 5:51

3 dni absolutnie nie. Albo aku to już naprawdę straszna padaka, albo coś żre prąd. Ale jak po 3 dniach auto ma 0 odpowiedzi na cokolwiek, to stawiam, że coś żre prąd. Trzeba wpiąć amperomierz przy baterii i wypinać po kolei bezpieczniki i obserwować jak się zmienia prąd.

Pamiętaj tylko, że jak podpinasz auto do prądu, to w pierwszej chwili masz duży przepływ prądu, który może upalić bezpiecznik albo sam amperomierz w zależności od budowy. Po prostu miej to na uwadze.
ODPOWIEDZ