Szpera w turbo NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

31 gru 2016, 10:09

Fifkers pisze:Ja bym dobrze przemyślał turbienie silnika NC, bo nie są one zbyt trwałe nawet w serii... W NCFL już jest lepiej.

Oj tam, oj tam. Wszystko zależy od mocy docelowej i tego jak ona jest rozwijana. Mało turbo NC tutaj jest, może Five mógłby się wypowiedzieć do jakiej mocy seryjny silnik daje radę. Ale myślę, że 220-240KM to przyjmie. Wiadomo - mało, no ale jak chce się więcej to już trzeba liczyć się z konsekwencjami :P
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

31 gru 2016, 13:03

Tak jak unaimed1337 wspomniał, do szczęścia potrzebujesz turbiny garrett gt28rs, doładownie 0,5 bara ustawione samym aktuatorem , tarcza sprzegla nabita okladzina z dodatkiem kevlaru, strojenie przy pomocy zakupionego/pożyczonego interface'u MazdaEdit (najtaniej, dostatecznie) lub EcuTek (najdrożej, najlepiej). Strojenie wykonasz zdalnie np w firmie http://www.dynotronicstuning.com/ lub http://www.moto-east.com i bedzie bezawaryjne 240-250 koni.
Skrzynia wytrzyma, dyfer wytrzyma, silnik wytrzyma o ile nie bedziesz sprawdzał ile maksa wyciągniesz na autostradzie.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

31 gru 2016, 13:09

Rozumiem że skoro nic nie piszesz o wałkach rozrządu to jest to niepotrzebne w mojej przypadku?
Taką radę to ja rozumiem :lol:
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

01 sty 2017, 18:43

unaimed1337 pisze:
MorpheusJG pisze:Im więcej czytam, tym bardziej jestem dalej od pomysłu niż na samym początku. Ileż te części mogą kosztować ze na kilka rzeczy trzeba wydać taką kasę...Ale wierzę Wam bo w końcu przerabialiście temat. Co jest w takim razie takim niezbędnym minimum żeby mieć te 230-250 KM? Turbo, sprzęgło, wałki rozrządu, filtr powietrza z dolotem, intercooler, odprężenie silnika nowe uszczelki, wskaźniki ciśnienia oleju i doładowania....czy to nadal za mało?? Czy może jeszcze sportowe wałki nowy komputer..kute tłoki i korbowody pomijam po czytałem że to nie jest potrzebne do tak "małej" mocy..nic więcej nie przychodzi mi do głowy... Nie potrzeba mi moim zdaniem silnika 2.5 litrowego jak sugerował REE ponieważ ten już nieźle daje radę. Więc dwulitrowy z turbo to byłoby naprawdę aż nadto.

O jezu, o połowie z tych rzeczy nawet nie myśl.
Potrzebujesz:
-Kolektor wydechowy
-DP
-Turbo
-Wszystkie przewody,
-Filtr Powietrza
-Orurowanie
-Intercooler
-Zimniejsze świece, oleje, nowy filtr oleju
-BOV/DV
-Kabel ECUTek + strojenie
-MAP 3 barowy
-najprawdopodobniej relokacja akumulatora do bagażnika

Nie chcę zabrzmieć niemiło, ale wystarczy wpisać MX5 NC Turbo Kit i zobaczyć pierwsze zdjęcie, gdzie czarno na białym jest cały zestaw z osobnym zdjęciem dla każdego podzespołu + napisana lista...

Jak chcesz dmuchać w okolicach 270 to zwycajne GT28RS z A/R 0.86 będzie idealne. Szybko wstaje (u mnie okolice 2100 rpm) i ładnie idzie. Jeszcze raz napomknę, że najdroższe jest tanie turbienie.

EDIT: Pomyliłem A/R


"Rzuć" proszę okiem, znalazłem coś takiego: http://www.bellengineering.net/product_ ... cts_id=357

http://www.bellengineering.net/articles.php?tPath=31_35 -------06-09 NC S3 Turbo Instructions

Czy to wystarczyłoby?
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

01 sty 2017, 21:06

MorpheusJG pisze:"Rzuć" proszę okiem, znalazłem coś takiego: http://www.bellengineering.net/product_ ... cts_id=357

http://www.bellengineering.net/articles.php?tPath=31_35 -------06-09 NC S3 Turbo Instructions

Czy to wystarczyłoby?


Generalnie rzecz biorąc, to jest turbo kit, który posiadam ja i Five, ja mam wersję z upgradem od moto-east czyli:
http://www.moto-east.com/store/mazda/20 ... o-kit.html
+
http://www.moto-east.com/store/mazda/20 ... grade.html

Z innych wykonawców to:
http://www.moto-east.com/store/mazda/20 ... o-kit.html
http://fab9tuning.com/fab9tuning-efr-v- ... -nc-06-15/

Tylko pamiętaj, że nawet gotowe turbo kity nie są pozbawione wad i pewnie trochę Ci zajmie eliminowanie bolączek, które w nich występują.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
ODPOWIEDZ