Optymalny zakres obrotów dla 1.8

Nie znalazłem odpowiedzi lupką, więc zapytam w nowym temacie

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Pablito
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2022, 15:28
Model: NC
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Gdynia

21 kwie 2025, 3:27

Drodzy koledzy i koleżanki, pytam o podstawy, ale ponoć od nich należy zwykle zaczynać.
Jeżdżąc nieśpiesznie (NC 1.8 5b 2007r) i spokojnie w miejskiej dżungli mam raczej dziaderskie przyzwyczajenia do trzymania silnika na stosunkowo niskich obrotach, 1800-2800 i zmiana biegu przy wartościach krańcowych. Czy uważacie, bądź macie informacje, że taki zakres potencjalnie może już być szkodliwy dla układu korbowo-tłokowego i innych układów? Jakie sami trzymacie lub rekomendujecie obroty do codziennej, miejskiej jazdy?
Z góry dziękuję za podzielenie się wiedzą :winner:
mnap89
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2017, 18:39
Model: NC
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

21 kwie 2025, 9:15

Również jeżdżę jak stara baba więc podłączam się do pytania :P
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4739
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 kwie 2025, 9:15

Witaj,

takie obroty nie beda jakos specjalnie szkodliwe, do leniwej jazdy ok. Do dynamicznej warto pokrecic wyzej
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
g88
Posty: 13
Rejestracja: 30 kwie 2024, 11:56
Model: NC FL
Wersja: jeszcze 1.8 :)
Lokalizacja: Żory

24 kwie 2025, 11:54

Alex pisze:
21 kwie 2025, 9:15
Witaj,

takie obroty nie beda jakos specjalnie szkodliwe, do leniwej jazdy ok. Do dynamicznej warto pokrecic wyzej
... i sprawdzać konsumpcję oleju :D
ODPOWIEDZ