Bypass końcowego tłumika

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

nukepower
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2024, 9:32

Zrobiłem sobie bypass końcowego tłumika z przepustnicą, ale jest problem taki, ze fajnie wszystko brzmi na postoju + małym otwarciu przepustnicy do +-20%, natomiast przy wciśnięciu gazu na maksa wydech robi się cichy, tak jakby przepustnica się zamykała.

Pytanie moje, czy ktoś robił podobny patent i jeżeli tak to gdzie podpinał przewód podciśnienia.

Poniżej zdjęcia jak to u mnie jest podpięte, może coś źle zrobiłem ;/
be9c2a6d-25fc-46b2-b170-937bf2620f4e.jpeg
be9c2a6d-25fc-46b2-b170-937bf2620f4e.jpeg (399.67 KiB) Przejrzano 1773 razy
417297603_408611584949114_9033772098968713414_n.jpg
417297603_408611584949114_9033772098968713414_n.jpg (164.82 KiB) Przejrzano 1773 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4735
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 cze 2024, 9:49

Brzmi jakby zanikało podciśnienie otwierające zawór. Może zaworek zwrotny na wężyku szwankuje?

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
nukepower
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2024, 12:35

Zmieniłem źródło podcisnienia i jest duża poprawa, ale nadal nie jest idealnie.

Podpinałem na krótko z oimięciem zaworu i było to samo.
448852804_981806423442524_4877951612553721155_n.jpg
448852804_981806423442524_4877951612553721155_n.jpg (355.04 KiB) Przejrzano 1767 razy
448431806_998121678562109_136625493968969834_n.jpg
448431806_998121678562109_136625493968969834_n.jpg (350.38 KiB) Przejrzano 1767 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4735
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 cze 2024, 20:59

A sprawdziłeś zawór jednokierunkowy czy przepuszcza tylko w jedną stronę? On jest potrzebny. Ma pozwolić nabić podciśnienie w rurce przez długość auta. Przy pełnym bucie podciśnienia w kolektorze nie ma a jest przecież potrzebne by otworzyć bypass

Druga możliwość to nieszczelność. Na rurkach, zaworze sterującym albo elemencie wykonawczym.

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
nukepower
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2024, 15:06

Po wymianie zaworka wszystko działa, dzieki za pomoc ;)
pawel.l
Posty: 51
Rejestracja: 21 mar 2024, 12:13
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2024, 11:15

nukepower pisze:
09 lip 2024, 15:06
Po wymianie zaworka wszystko działa, dzieki za pomoc ;)
Czy mówisz o tym elektrozaworze? Właśnie zakładałem u siebie bypass, i niestety mam taką sama sytuację odpalam jest OK po chwili jak tylko dodam gazu spada ciśnienie i zamyka się zawór.

EDIT: To jednak moja wina, chciałem być sprytniejszy i podłączyłem się do lampki w bagażniku :bang: więc działa tylko przy otwartym.
nukepower
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2024, 11:42

Nie, chodzi o zaworek zwrotny.
ODPOWIEDZ