Cześć wszystkim, niedawno stałem się szczęśliwym(to się dopiero okaże) posiadaczem NCka. Auto kupiłem ze "stukającym" silnikiem z perspektywą na 2.5 swapa. Jednak jako że coś tam się interesuje mechaniką zaczęło mnie to stukanie zastanawiać skąd pochodzi dokładnie. Poczytałem trochę internetu, sprawdziłem napinacz paska który podobno też daje podobne stukanie a w drugiej kolejności pokrywa w górę i sprawdzenie wałków oraz samego vvt. Wyjąłem zawór zmiennej fazy, był czysty bez żadnych opiłków czy syfów. W drugiej kolejności wziąłem się za sprawdzenie wariatora zmiennej fazy bo podobno też lubią puścić "locking pin" i stukać. No i zaobserwowałem to co na filmie. Proszę o wypowiedź kogoś bardziej ogarniętego w silnikach czy to faktycznie może być przyczyna. Wałkiem mogę obracać w lewo po czym lekko sprężynuje i odbija z powrotem w prawo. Wydaje mi się że powinno być wszystko sztywno ale nie miałem jeszcze styczności z tymi silnikami więc prosze o pomoc.
https://www.youtube.com/shorts/VDYVs9gd4Wc
Uszkodzone koło zmiennej fazy VVT NC 2.0?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy