Zakupiłem blaszki obniżające fotele produkcji Five, natomiast po zamontowaniu mocno ograniczyła się regulacja fotela do tyłu.
Czy ktoś tu może poradził sobie z tym ?
Myślałem nad wycięciem jeszcze trochę wewnętrznej szyny.
Blaszki obniżające fotel Five
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Dobrze zamontowałem, już kontaktowałem się z producentem i powiedzieli, że tak jest ;d Już dodali też tą informację na stronie. W fotelu kierowcy trzeba skrócić też tą wewnętrzną szynę i wtedy ma się ok 90% tego co na fabrycznych mocowaniach, brakuje 2 ząbków do samego końca. Temat dotyczy tylko wersji poliftowych, lub przedlifta z regulacja wysokosci fotela.
Trochę z innej baczki, ale może to komuś pomoże. Fotele z regulacją wysokości w nc to moim skromny zdaniem śmietnik. W najniższej możliwej pozycji siedzi się w nich dużo wyżej jak w fotelach bez tej regulacji. Samo siedzisko jest też beznadziejnie twarde i płaskie. Jest też wyżej w stosunku do boczków, więc fotel z regulacją gorzej trzyma tyłek na boki.
Generalnie zamiast wymieniać blaszki na obniżające w takim fotelu, lepiej go oddać na skup i zakupić fotel bez regulacji wysokości. Może się okazać, że to obniży wam fotel podobnie jak blaszki (nie wiem jak bardzo obniżają blaszki w stołkach z regulacją), a dodatkowo zyskacie na komforcie siedzenia. Różnica jest na prawdę odczuwalna.
A jak ktoś ma fotel z bardzo ładną skórą, którą chciałby zachować, to całkiem możliwe, że pokrycie da się w całości przeszczepić. Jedyne co budzi moje wątpliwości to to czy materiał na siedzisko ze stołka z regulacją będzie odpowiednio szeroki, by dobrze pasować na siedzisko bez tej regulacji. Może ktoś inny ma z tym doświadczenie?
Generalnie zamiast wymieniać blaszki na obniżające w takim fotelu, lepiej go oddać na skup i zakupić fotel bez regulacji wysokości. Może się okazać, że to obniży wam fotel podobnie jak blaszki (nie wiem jak bardzo obniżają blaszki w stołkach z regulacją), a dodatkowo zyskacie na komforcie siedzenia. Różnica jest na prawdę odczuwalna.
A jak ktoś ma fotel z bardzo ładną skórą, którą chciałby zachować, to całkiem możliwe, że pokrycie da się w całości przeszczepić. Jedyne co budzi moje wątpliwości to to czy materiał na siedzisko ze stołka z regulacją będzie odpowiednio szeroki, by dobrze pasować na siedzisko bez tej regulacji. Może ktoś inny ma z tym doświadczenie?
Fotel z regulacją też da się trochę obniżyć. A konkretnie tył siedziska obniża się jakieś 2cm względem oparcia. Jest gdzieś na forum opisane jak to zrobić. Z tego pamiętam to jakieś elementy stelaża przykręca się na odwrót co powoduje obniżenie siedziska. Nie jest to taki efekt jak blaszki w fotelach bez regulacji, ale dobre i to.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Blaszki (wygięte) do fotela z regulacją obniżają dokładnie tyle co blaszki (płaskie) w zwykłym fotelu (przynajmniej w mojej wersji).
Obniżenie samego siedziska ma ten minus, że robi się wielka szpara na łączeniu siedzisko - oparcie.
Zgadzam się, że seryjne fotele z regulacją wysokości to jedna wielka pomyłka.
Obniżenie samego siedziska ma ten minus, że robi się wielka szpara na łączeniu siedzisko - oparcie.
Zgadzam się, że seryjne fotele z regulacją wysokości to jedna wielka pomyłka.
Blaszki ktore trzymaja fotel, tak jak piszesz, przykreca sie nad płozą prowadzącą a nie pod (jak jest oryginalnie). Wtedy fotel opada o te 2-3cm ale tez skraca sie mozliwość odsunięcia fotela do tyłu o te 4-5cm. Coś za coś.Fifkers pisze: ↑10 kwie 2024, 13:20Fotel z regulacją też da się trochę obniżyć. A konkretnie tył siedziska obniża się jakieś 2cm względem oparcia. Jest gdzieś na forum opisane jak to zrobić. Z tego pamiętam to jakieś elementy stelaża przykręca się na odwrót co powoduje obniżenie siedziska. Nie jest to taki efekt jak blaszki w fotelach bez regulacji, ale dobre i to.
Jest to opisane na miata.net, szukaj "chicken mod".Fifkers pisze:Nie, nie to nie o blaszki chodzi. To elementy w stelażu pod pianką siedziska po bokach.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
- Maximus1919
- Posty: 102
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
To ja może zadam pytanie z innej beczki, czy te blaszki obniżające z polifta da się zamontować w NCFL2 z USA? Bo stronie patrzyłem na to i wydaje mi się że niekoniecznie będzie to pasowało, a przynajmniej nie są te mocowania takie same jak w EU :/