NC1 - problem z wtyczkami do cewek
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej ludki,
jak niektórym już wiadomo NC1 ma taki feler że prędzej czy później zaczynają dziać się dziwne rzeczy typu silnik przerywa, nie chce jechać jak powinien, raz jest lepiej a raz gorzej, itd. Problem jest we wiązce do cewek zapłonowych. Do każdej cewki dochodzi gruba ciężka wiązka, która sobie drga i po kilkunastu latach urywają się kabelki przy samych cewkach. Wizualnie wiązka może wyglądać na nieuszkodzoną jednak przewód potraf być przerwany w środku.
watek na miata.net
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=684724
0. (porada gratis) na wstępie przygotowujemy lutownicę i prąd do niej. Nie radzę testować jeśli nie mamy ww. pod ręką, w leśnej głuszy itepe
1.Test praktyczny: zdejmujemy pokrywę silnika i na pracującym silniku zaczynamy targać kolejno wiązkami do cewek. Jeśli przy którejś cewce praca silnika zmieni się - mamy usterkę
niezależnie od wyniku testu proponuję rozwinac izolację z 4 wiązek, naszym oczom ukażą się łączenia przewodów zalane jakąś gumpodobną masą. To jest obciążnik - przyczyna problemu. Ja zdecydowałem się zostawić tak rozwinietą wiązkę, wygląda to brzydko ale zmniejsza szansę usterki.
Później wpadłem na pomysł nieco lepszy estetycznie
Porządna - w teorii - metoda diagnostyki: wypadanie zaplonow jest rejestrowane przez PCM a dane na ten temat mogą być odczytywane z monitorow OBD2 np poprzez Forscana. Moja praktyka mówi jednak że to w NC nie działa. Owszem coś pokazuje ale:
- mając już wyraźny problem na 3 cylindrze, diagnostyka pokazywała pojedyńcze wypadania zapłonów ... na cylindrach 1 i 4. Na 3 zero wypadnieć. A problem byl bardzo wyraźny, auto jeździło jakby chciało a nie mogło. Zanim doszedłem ocb minął tydzień więc danych powinno być być sporo.
- przy silniku pracujacym na 3 cylidrach (kabel urwany, odpialem dodatkowo wtryskiwacz by nie przytrzec silnika) migający check engine, pojawił się dopiero po kilkuset metrach albo kilometrze. Faktycznie po 2-3km jazdy do warsztatu na 3 cylindrze było zarejestrowanych kilkaset wypadnięć zapłonu. Ale ta ilość wydaje mi się zbyt mała ... 5 minut jazdy ze średnimi obrotami powiedzmy 1500 to o ile dobrze liczę 1500/2*5min = 3750 a pokazywało bodaj 300coś. Niestety, procedury diagnostyczne w NCkowym PCM są jak widać dość kulawe. Przynajmniej w europejskich wersjach, USA moze ma lepiej bo inaczej na pewno
2a. rozwiązanie na szybko
Jeśli zostaniemy z kabelkiem w ręce a silnik pracuje na np. 3 cylindrach na szybko można dolutować się do kawalka kabelka wystającego z wtyczki. Nie należy się łudzić że długo to podziała, zresztą kabelków jest w sumie 12 i jest szansa że niedługo urwie się kolejny. Co nie zmienia faktu że czekając na nowe wtyczki 2 tygodnie przejeżdzilem bez przygod
2b. rozwiązanie nieco bardziej porządne. Kupujemy zestaw nowych wtyczek do cewek:
wtyczki sa uzywane w Nissanach, Inifiniti Suzuki:
MOTOALL Ignition Coil Connector Plug Wire Harness Pigtail Wiring Loom 3-wire Female for Nissan Infiniti Suzuki J48817102 645-787 - 4pcs
np. na amazon.com
https://www.amazon.com/gp/product/B07H7 ... UTF8&psc=1
albo na Aliexpress po wpisaniu J48817102 645-787 w wyszukiwarke
https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... 02+645-787
i wymieniamy, najlepiej od razu wszystkie 4.
jak niektórym już wiadomo NC1 ma taki feler że prędzej czy później zaczynają dziać się dziwne rzeczy typu silnik przerywa, nie chce jechać jak powinien, raz jest lepiej a raz gorzej, itd. Problem jest we wiązce do cewek zapłonowych. Do każdej cewki dochodzi gruba ciężka wiązka, która sobie drga i po kilkunastu latach urywają się kabelki przy samych cewkach. Wizualnie wiązka może wyglądać na nieuszkodzoną jednak przewód potraf być przerwany w środku.
watek na miata.net
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=684724
0. (porada gratis) na wstępie przygotowujemy lutownicę i prąd do niej. Nie radzę testować jeśli nie mamy ww. pod ręką, w leśnej głuszy itepe
1.Test praktyczny: zdejmujemy pokrywę silnika i na pracującym silniku zaczynamy targać kolejno wiązkami do cewek. Jeśli przy którejś cewce praca silnika zmieni się - mamy usterkę
niezależnie od wyniku testu proponuję rozwinac izolację z 4 wiązek, naszym oczom ukażą się łączenia przewodów zalane jakąś gumpodobną masą. To jest obciążnik - przyczyna problemu. Ja zdecydowałem się zostawić tak rozwinietą wiązkę, wygląda to brzydko ale zmniejsza szansę usterki.
Później wpadłem na pomysł nieco lepszy estetycznie
Porządna - w teorii - metoda diagnostyki: wypadanie zaplonow jest rejestrowane przez PCM a dane na ten temat mogą być odczytywane z monitorow OBD2 np poprzez Forscana. Moja praktyka mówi jednak że to w NC nie działa. Owszem coś pokazuje ale:
- mając już wyraźny problem na 3 cylindrze, diagnostyka pokazywała pojedyńcze wypadania zapłonów ... na cylindrach 1 i 4. Na 3 zero wypadnieć. A problem byl bardzo wyraźny, auto jeździło jakby chciało a nie mogło. Zanim doszedłem ocb minął tydzień więc danych powinno być być sporo.
- przy silniku pracujacym na 3 cylidrach (kabel urwany, odpialem dodatkowo wtryskiwacz by nie przytrzec silnika) migający check engine, pojawił się dopiero po kilkuset metrach albo kilometrze. Faktycznie po 2-3km jazdy do warsztatu na 3 cylindrze było zarejestrowanych kilkaset wypadnięć zapłonu. Ale ta ilość wydaje mi się zbyt mała ... 5 minut jazdy ze średnimi obrotami powiedzmy 1500 to o ile dobrze liczę 1500/2*5min = 3750 a pokazywało bodaj 300coś. Niestety, procedury diagnostyczne w NCkowym PCM są jak widać dość kulawe. Przynajmniej w europejskich wersjach, USA moze ma lepiej bo inaczej na pewno
2a. rozwiązanie na szybko
Jeśli zostaniemy z kabelkiem w ręce a silnik pracuje na np. 3 cylindrach na szybko można dolutować się do kawalka kabelka wystającego z wtyczki. Nie należy się łudzić że długo to podziała, zresztą kabelków jest w sumie 12 i jest szansa że niedługo urwie się kolejny. Co nie zmienia faktu że czekając na nowe wtyczki 2 tygodnie przejeżdzilem bez przygod
2b. rozwiązanie nieco bardziej porządne. Kupujemy zestaw nowych wtyczek do cewek:
wtyczki sa uzywane w Nissanach, Inifiniti Suzuki:
MOTOALL Ignition Coil Connector Plug Wire Harness Pigtail Wiring Loom 3-wire Female for Nissan Infiniti Suzuki J48817102 645-787 - 4pcs
np. na amazon.com
https://www.amazon.com/gp/product/B07H7 ... UTF8&psc=1
albo na Aliexpress po wpisaniu J48817102 645-787 w wyszukiwarke
https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... 02+645-787
i wymieniamy, najlepiej od razu wszystkie 4.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2021, 12:09 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
dane z samodiagnostyki OBD2 sa tu:
auta z USA maja od zawsze bardziej rozbudowane procedury diagnostyczne
rezultaty dla aut EU (moje auto)
wg. diagnostyki najlepsza sytuacja jest na cyl 3 (tę wtyczkę naprawiałem), a na pozostalych odrobinę gorzejauta z USA maja od zawsze bardziej rozbudowane procedury diagnostyczne
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2021, 8:21 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Prace w trakcie - instalacja zamiennikow wtyczek:

Finalnie zrobiłem wiazke tak:


Finalnie zrobiłem wiazke tak:

pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Dzięki Alexowi, który podesłał mi nowe wtyczki, korzystając z wolnej chwili w pracy
i ja wymieniłem, choć wydaje mi się że niepotrzebnie bo stare kabelki przy nich trzymały się mocno. W takim razie skąd wypadanie zapłonu 
...sporadyczne ale jednak, zobaczę czy teraz będzie coś lepiej.


...sporadyczne ale jednak, zobaczę czy teraz będzie coś lepiej.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

Myślę Ziolko73 że jednak potrzebnie. U Ciebie zarejestrowanych wypadnieć było więcej niż u mnie (bodaj 8 wobec 2-3), poza tym te kabelki to taka trochę tykająca bomba. Dziś jest ok a jutro albo za miesiąc już nie.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Teraz jakby lepiej zapierdzielał, albo zwykłe placebo.jak dodałem moduł kierunkowskazów to też jakby z 5 koni przybyło hehe. Nie ma chyba takiego benzyniaka żeby gdzieś tam zapłonu nie zgubił, kto to zresztą sprawdza oprócz mnie i Alexa

MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

no błagam, niechże lenistwo ma swoje granice ...
"na Aliexpress po wpisaniu J48817102 645-787 w wyszukiwarke"
"na Aliexpress po wpisaniu J48817102 645-787 w wyszukiwarke"
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Zrobiłem przed chwilą i mi wyskoczyły te wtyczki
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
matrix has us? 

- Załączniki
-
- wtyczki2.jpg (142.9 KiB) Przejrzano 1018 razy
-
- wtyczki.jpg (106.16 KiB) Przejrzano 1018 razy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Problem wypadającego zapłonu dotknął i mnie. Paczka już zamówiona, jednak zanim ona przyjdzie to będzie druga połowa maja.
Póki co, jako tako połatałem pokruszone kabelki, ale to jest ewidentnie na krótką metę.
Czy bez jednego cylindra można bezpiecznie (acz niekomfortowo) jeździć, czy grozi to jakimiś poważniejszymi konsekwencjami dla tłoków/panewek/skrzyni?
Póki co, jako tako połatałem pokruszone kabelki, ale to jest ewidentnie na krótką metę.
Czy bez jednego cylindra można bezpiecznie (acz niekomfortowo) jeździć, czy grozi to jakimiś poważniejszymi konsekwencjami dla tłoków/panewek/skrzyni?
-
- Donator
- Posty: 3564
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja bym nie ryzykowałlano pisze: ↑26 kwie 2021, 15:21Problem wypadającego zapłonu dotknął i mnie. Paczka już zamówiona, jednak zanim ona przyjdzie to będzie druga połowa maja.
Póki co, jako tako połatałem pokruszone kabelki, ale to jest ewidentnie na krótką metę.
Czy bez jednego cylindra można bezpiecznie (acz niekomfortowo) jeździć, czy grozi to jakimiś poważniejszymi konsekwencjami dla tłoków/panewek/skrzyni?
jesli chcemy jezdzic na 3 garach to nalezy odpiac wtyczke do wtryskiwacza. Nie polecam, przyjemnosc slaba ale awaryjnie można
Jesli juz jest cisnienie to mozna rozebrac wtyczki i dolutowac kable do pinów
Jesli juz jest cisnienie to mozna rozebrac wtyczki i dolutowac kable do pinów
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2021, 8:16 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Do rozbierania wtyczki ja potrzebowalem pomocy... ale w uproszczeniu..
Zdejmujesz ta biala zaślepkę z czoła wtyczki, po prostu trzeba ja ppdwazyc..
I następnie wypinasz pojedyncze piny... zatrzask pina jak pamiętam trzeba odciagnac na zewnatrz wtyczki..
Wtedy spokojnie możesz dorobić przewód do pina...
Wysłane z mojego telefonu.
Zdejmujesz ta biala zaślepkę z czoła wtyczki, po prostu trzeba ja ppdwazyc..
I następnie wypinasz pojedyncze piny... zatrzask pina jak pamiętam trzeba odciagnac na zewnatrz wtyczki..
Wtedy spokojnie możesz dorobić przewód do pina...
Wysłane z mojego telefonu.
odkopuje wątek
chcialem ostatnio zrobic diagnostyke i nastąpiło zdziwienie
nie ma zakładki ODB II ktora kiedys była - ??!!
czy ktos moglby sprawdzic czy tez tak ma?
chcialem ostatnio zrobic diagnostyke i nastąpiło zdziwienie
nie ma zakładki ODB II ktora kiedys była - ??!!
czy ktos moglby sprawdzic czy tez tak ma?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Mam
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex

były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting