Z tej okazji jednocześnie się przywitam, wbrew nazwie w nicku padło na nc. Udało mi się kupić nc 2.0 mt prht 2010 w stanie bardzo dobrym, 30kkm zweryfikowanego przebiegu, trzymana pod kocem
Dwie kwestie:
Jaki serwis po długim czasie zastania?
Serwis olejowy + filtry został zrobiony 4 miesiące temu bodajże. Po zakupie auta wymieniłem opony i klocki, póki co auto działa bez zarzutu, poza jednym elementem - ladowaniem.
Auto przed zakupem zostało zweryfikowane: wykazano problem z ladowaniem jak na screenie. Przy okazji serwisu klocków sprawdzono stan ładowania i akumulator. "Jeździć obserwować".
Od zakupu pojawiają się problemy pod postacią:
1.niewielkiego falowania obrotów na biegu jałowym co mnie niepokoi (czy to kwestia ładowania?)
2.spadku obrotów w momencie finalnego zamykania okien - w momencie gdy już okna są zamknięte a silnik okien dopycha okna, spadają obroty.
3.auto od zakupu odpala od strzala, raz podczas cofania silnik się zdusił z powodu za małych obrotów (mea culpa) i zgasł, przy odpaleniu zamielil i nie odpalił. Odpuściłem zapłon i przy drugiej próbie po kilku sekundach odpalił od strzala. Drugi raz taka sytuacja gdy po nocy, pierwszy raz tego dnia, chcialem uruchomic auto
W ciągu ostatnich 3 dni sprawa się pogorszyła - alarm zaczyna płatać figle, dwukrotnie po otwarciu auta z pilota (czyli po teoretycznym wyłączeniu alarmu) bądź już po otwarciu auta z pilota i jego odpaleniu uruchomil się alarm
Jak rozwiązać problem? Od czego zacząć? Naprawiać/regenerować/wymieniać części?
Wstępnie podczas serwisu powiedziano mi że jeśli trzeba byłoby od czegos zapewne 3 elementów: akumulator, regulator napięcia, alternator.
Nie chcę tracić sezonu na zostawianie auta w serwisie. Mam bezpieczny parking i w sumie mógłbym zamykać auto kluczem o ile to wyeliminuje kwestie samoczynnego uruchamiania alarmu.
2.0 mt phrt - problem z alarmem i ładowaniem
Uspiona igła spod koca
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 09 maja 2021, 10:59
- Model: NB
- Lokalizacja: Przemyśl
- Załączniki
-
- Screenshot_20220807-104416_Samsung Notes.jpg (48.89 KiB) Przejrzano 1210 razy
Ostatnio zmieniony 08 sie 2022, 14:32 przez Em-ix-pięć-En-Be, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Na początek przeczyść przepustnicę (szmatka plus odrobina benz. ekstrakcyjnej) powinno pomóc na pierwsze dwie kwestie. Akumulator sproboj podładować prostownikiem. I ciesz się jazdą jak najczęściej. Serio, po pierwsze radocha, po drugie podczas jazdy akumulator jest doładowywany.
Odłączylbym też całkiem alarm, może się z nim coś dzieje, ze sporym prawdopodobieństwem syrena ma zużyty akumulatorek i ciągnie zbyt dużo prądu cały czas.
przy użyciu Tapatalka
Odłączylbym też całkiem alarm, może się z nim coś dzieje, ze sporym prawdopodobieństwem syrena ma zużyty akumulatorek i ciągnie zbyt dużo prądu cały czas.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Skoro badanie wykazało, że akumulator jest słaby i będzie niedługo wymagał wymiany, a samochód dodatkowo dużo stoi to ja bym ten akumulator wymienił. Dla mnie najprawdopodobniej on jest przyczyną. Objawy pasują.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 09 maja 2021, 10:59
- Model: NB
- Lokalizacja: Przemyśl
Sytuacja jeszcze bardziej się pogorszyła - alarm uruchamia się już bardzo często. Udałem się do serwisu i ponownie wykazano że akumulator jeszcze pociągnie jak i ładowanie nie jest najgorsze. Odnośnie falowania - również wskazano na konieczność oczyszczenia przepustnicy (jestem zielony i o ile to możliwe proszę o informację na temat tego jak to zrobić na własną rękę
) Na szczęście w dokumentacji pojazdu zawierała się broszura - autoalarmu od Mazdy, montowanego zapewne przez jakąś zewnętrzną firmę. System komunikuje problemy za pomocą diody LED po lewej stronie bądź syreny. System posiada możliwość zdiagnozowania problemu za pomocą tych elementów.
Dla potomnych - system po teście wykonał dwa sygnały syreną - błąd czujnika alarmu otwarcia maski/bagażnika.
Instrukcja posiada również wskazówki jak wprowadzić alarm w tryb serwisowego wyłączenia i tak też zrobiłem. Już wcześniej przeszukując internet - to najczęstsza przyczyna wadliwego funkcjonowania alarmu, zaraz po kiepskim ładowaniu.
Jeśli będzie taka potrzeba na forum, mogę wrzucić instrukcję od autoalarmu dla potomnych

Dla potomnych - system po teście wykonał dwa sygnały syreną - błąd czujnika alarmu otwarcia maski/bagażnika.
Instrukcja posiada również wskazówki jak wprowadzić alarm w tryb serwisowego wyłączenia i tak też zrobiłem. Już wcześniej przeszukując internet - to najczęstsza przyczyna wadliwego funkcjonowania alarmu, zaraz po kiepskim ładowaniu.
Jeśli będzie taka potrzeba na forum, mogę wrzucić instrukcję od autoalarmu dla potomnych

-
- Posty: 16
- Rejestracja: 09 maja 2021, 10:59
- Model: NB
- Lokalizacja: Przemyśl
Chociaż to trochę bez sensu, bo alarm potrafił się włączyć nawet po otwarciu auta i dopiero po uruchomieniu silnika... No nic, udam się chyba do aso
Te dodatkowe alarmy czy odcięcia zapłonów itp to najczęstsze przyczyny problemów z ładowaniem, lewym prądem itp. Weź to wyrzuć z auta i później potestuj jak auto się zachowuje bez tego pseudozabezpieczenia.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Możesz wrzucić tą instrukcję? Pisałem PW, żeby tu nie śmiecić, ale do tej pory nie odczytałeś, a też mam pewne problemy z alarmem - prawdopodobnie tym samymEm-ix-pięć-En-Be pisze: ↑08 sie 2022, 14:32Instrukcja posiada również wskazówki jak wprowadzić alarm w tryb serwisowego wyłączenia i tak też zrobiłem. Już wcześniej przeszukując internet - to najczęstsza przyczyna wadliwego funkcjonowania alarmu, zaraz po kiepskim ładowaniu.
Jeśli będzie taka potrzeba na forum, mogę wrzucić instrukcję od autoalarmu dla potomnych![]()

-
- Posty: 16
- Rejestracja: 09 maja 2021, 10:59
- Model: NB
- Lokalizacja: Przemyśl
Jezus, wybacz że tak późno, nie odczytałem :/
Załączam zdjęcia



Załączam zdjęcia