[NCFL] Jakie świece polecacie silnik 2.0L
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
[irekJ] a pamiętasz może model tych świec, no i czy Focie może kupić normalnie człowiek z ulicy bo kiedyś mogły kupować tylko zarejestrowane u nich firmy.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
marzdin pisze:[irekJ] a pamiętasz może model tych świec, no i czy Focie może kupić normalnie człowiek z ulicy bo kiedyś mogły kupować tylko zarejestrowane u nich firmy.
Z tego co pamiętam to w sklepach dla zwykłych zjadaczy chleba dostaniesz tylko jeden model NGK pasujący do NC 2.0. Wystarczy podać dane auta i znajdą w katalogu.
Ja tam kupuję różne drobiazgi od dłuższego czasu i nigdy nie miałem problemu kupić na człowieka z ulicy. Mówię o sklepie stacjonarnym na Legnickiej.
Do tego, jak dotąd, mają ceny ok 10% niższe niż sklepy internetowe z częściami i wszystko do odbioru następnego dnia.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Z jakiego powodu? Spotkałem się wieloma głosami, że świece irydowe można traktować jako niewymienne i że potrafią przeżyć silnik. Ba! Swego czasu miałem w rękach naukową rozprawę któregoś z producentów świec w której również pojawiła się sugestia, że świece irydowe można traktować jako element nie podlegający wymianom okresowym (komu jak komu, ale akurat producentowi najbardziej powinno zależeć na jak najczęstszych wymianach).
Nie twierdzę że wymiana jest zbędna, ale zastanawiam się jaki miałby być powód częstszych wymian?
Nie twierdzę że wymiana jest zbędna, ale zastanawiam się jaki miałby być powód częstszych wymian?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- patryk69
- Posty: 68
- Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
- Model: NC
- Wersja: 3rd Gen. Limited
- Lokalizacja: Warszawa/LBN
Dżunior pisze:Z jakiego powodu? Spotkałem się wieloma głosami, że świece irydowe można traktować jako niewymienne i że potrafią przeżyć silnik. Ba! Swego czasu miałem w rękach naukową rozprawę któregoś z producentów świec w której również pojawiła się sugestia, że świece irydowe można traktować jako element nie podlegający wymianom okresowym (komu jak komu, ale akurat producentowi najbardziej powinno zależeć na jak najczęstszych wymianach).
Nie twierdzę że wymiana jest zbędna, ale zastanawiam się jaki miałby być powód częstszych wymian?
Wcale nie podważam zaleceń producentów i nie wątpię w trwałość tego rodzaju świec. Jednak jeśli to jeden z kluczowych elementów układu zapłonowego mający pośredni wpływ na żywotność silnika, to chyba nie warto żałować tych paru stówek na wymianę, przecież nie robi się tego co rok

Zasugerowałem tak, ponieważ sam zastanawiam się nad wymianą. W moim NC obecny przebieg to 80k km i co jakiś czas mam problemy z rozruchem, częściej na ciepłym silniku. Akumulator ma pół roku, więc to nie on. Zauważyłem, że przy nawet niezbyt gwałtownym przyspieszaniu silnik szarpie tak do 1800 rpm i nie ma na to wpływu paliwo, 95, 98 czy 100 oktanów. No chyba, że taka jest jego charakterystyka, to wyprowadźcie mnie proszę z błędu.
To jedyny NC z jakim obcowałem i nie mam tak dużego doświadczenia jak Ty Dżunior, więc nie bij

A Wy co ile zmieniacie u siebie świece?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja w moim pięciolatku wymieniłem przy 80k km.
Jak byłem w ASO na przeglądzie to własnie powiedzieli, że zalecenie to 5 lat lub 100k km.
Choć akurat nie odczuwałem żadnych problemów jak i po wymianie nie widzę żadnej różnicy. Stare świece też nie wyglądały na zużyte w jakikolwiek sposób.
Jak byłem w ASO na przeglądzie to własnie powiedzieli, że zalecenie to 5 lat lub 100k km.
Choć akurat nie odczuwałem żadnych problemów jak i po wymianie nie widzę żadnej różnicy. Stare świece też nie wyglądały na zużyte w jakikolwiek sposób.
- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
5 lat Madzi już pękło , ale obserwuję, że jakoś zaczyna mi dziwnie działać silnik jk stopniowo wciskam gaz to idzie nawet od 2 tys obrotów, ale jak nagle depne to nie ma kopa, chyba że kręcę powyżej 5 tys. (mój stary fiat pod tym względem lepiej reagował) a szale goryczy przelało to jak podjeżdżałem pod bardo i aby przyśpieszyć musiałem redukować z 4 na 3-kę przy prędkości rzędu 60 do 70 km/h Po poczytaniu forum natrafiłem, że jest to znane zjawisko i jest to kwestia świec (nie obwiniam paliwa a Schella choć zawsze tankuje na BP), swoją drogą nie mam pojęcia jakie świece są po poprzednim właścicielu wiem tylko że było to kobieta z Poznania.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
tubuk pisze:A co mają świece do już uruchomionego silnika?
Maja i to calkiem sporo, nawet w dieslu.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w wspolczesnych dieslach swiece (żarowe!) wspomagaja samozaplon dzieki czemu czemu m.in silnik pracuje bardziej kulturalnie, jest lepszy sklad spalin w pewnych warunkach pracy etc.
W benzyniaku zas swieca zaplonowa inicjuje zaplon mieszanki. Brak zaplonu - brak pracy silnika badz danego cylindra w ogole. Slaby zaplon to nieprawidlowe rozchodzenie sie plomienia zapalonej mieszanki, misfire'y i tego typu zjawiska, w efekcie nieprawidlowe zachowania silnika typu dlawienie sie, szarpanie itp.
W benzyniaku zas swieca zaplonowa inicjuje zaplon mieszanki. Brak zaplonu - brak pracy silnika badz danego cylindra w ogole. Slaby zaplon to nieprawidlowe rozchodzenie sie plomienia zapalonej mieszanki, misfire'y i tego typu zjawiska, w efekcie nieprawidlowe zachowania silnika typu dlawienie sie, szarpanie itp.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
obawiam sie ze nie mam, diesle to zuo 

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Witam, stary wątek ale na temat wiec nie bede nowego zakladac.
W torbie z fruktami znalazlem swiece o takie jak na foto. Wedle google pasuja do MX-5 ale 1.8 i rownoczesnie do Mazdy 3 2.0
Jak szukam po L34118110 to w ogole mazda nie wyskakuje, jak szukam po ITR6F13 to tylko 1.8 MX-5.
Czy one na pewno beda pasowac do 2.0 przedliftowego?
https://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX-5-I ... 1156852126
W torbie z fruktami znalazlem swiece o takie jak na foto. Wedle google pasuja do MX-5 ale 1.8 i rownoczesnie do Mazdy 3 2.0
Jak szukam po L34118110 to w ogole mazda nie wyskakuje, jak szukam po ITR6F13 to tylko 1.8 MX-5.
Czy one na pewno beda pasowac do 2.0 przedliftowego?
https://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX-5-I ... 1156852126
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Odkopuje, żeby nie zakładać nowego tematu.
Chcę wymienić świece w NCFL 2.0 i stoję przed wyborem:
1. NGK ILTR6A-13G (laser iridium)
2. Denso ITV20TT (iridium twin)
Czy pomiędzy tymi świecami jest jakaś istotna różnica? Nastawiony jestem na zakup tych NGK ale jeżeli ktoś ma w tym jakieś doświadczenie i może polecić coś sprawdzonego to chętnie wysłucham
Chcę wymienić świece w NCFL 2.0 i stoję przed wyborem:
1. NGK ILTR6A-13G (laser iridium)
2. Denso ITV20TT (iridium twin)
Czy pomiędzy tymi świecami jest jakaś istotna różnica? Nastawiony jestem na zakup tych NGK ale jeżeli ktoś ma w tym jakieś doświadczenie i może polecić coś sprawdzonego to chętnie wysłucham
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Włożyłem te Denso w zeszłym roku, około 10 tys km temu. Nic się nie dzieje złego.Bartlomiej pisze: ↑31 sie 2022, 9:37Odkopuje, żeby nie zakładać nowego tematu.
Chcę wymienić świece w NCFL 2.0 i stoję przed wyborem:
1. NGK ILTR6A-13G (laser iridium)
2. Denso ITV20TT (iridium twin)
Czy pomiędzy tymi świecami jest jakaś istotna różnica? Nastawiony jestem na zakup tych NGK ale jeżeli ktoś ma w tym jakieś doświadczenie i może polecić coś sprawdzonego to chętnie wysłucham
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Szukałem czegoś, i przypadkowo natknąłem się na tego posta z tamtego roku.Tomai pisze: ↑31 sie 2022, 15:41Włożyłem te Denso w zeszłym roku, około 10 tys km temu. Nic się nie dzieje złego.Bartlomiej pisze: ↑31 sie 2022, 9:37Odkopuje, żeby nie zakładać nowego tematu.
Chcę wymienić świece w NCFL 2.0 i stoję przed wyborem:
1. NGK ILTR6A-13G (laser iridium)
2. Denso ITV20TT (iridium twin)
Czy pomiędzy tymi świecami jest jakaś istotna różnica? Nastawiony jestem na zakup tych NGK ale jeżeli ktoś ma w tym jakieś doświadczenie i może polecić coś sprawdzonego to chętnie wysłucham
Na dzień dzisiejszy pewnie wsadziłbym NGK , bo dużo osób poleca.
To tak informacyjnie Denso już przejechały 21 tys i odpalają zawsze za pierwszym razem, spalanie na tym samym poziomie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy