Spalanie NC 2,0
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie, 70kmh to nie jest maltretowanie. Nie to napisałem, napisałem że ecodriving to maltretowaniem auta. Bo do 70kmh i z 70kmh można jechać na wiele sposobów, gdzie jeżdżenie eco to właśnie maltretowanie auta.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ale to się wzajemnie wyklucza, bo w tym przypadku 70km/h = ecodriving, a jeżdżę tak, bo na większości pozamiejskich dróg jednopasmowych (zwłaszcza w górach), jest często ograniczenie do 70km/h, no i tak jak pisał Peecer, szybciej nie trzeba, bo jest czas żeby delektować się widokami.
Miesiąc temu testowałem trasę do Zakopanego ze strony slowroad, rekomendowaną przez Mazda Polska. Nie dość że uniknąłem korków na Zakopiance, to jeszcze się świetnie zrelaksowałem na winklach, a wjazd do Białego Dunajca, od południa, po prostu bajka.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Miesiąc temu testowałem trasę do Zakopanego ze strony slowroad, rekomendowaną przez Mazda Polska. Nie dość że uniknąłem korków na Zakopiance, to jeszcze się świetnie zrelaksowałem na winklach, a wjazd do Białego Dunajca, od południa, po prostu bajka.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Skoro utazsamiasz predkosc z ecodrivingiem to chyba nie wiesz co znaczy i jak sie wykonuje ecodriving. Serio, nie wiem czy mnie prowokujesz czy o co ci chodzi?
Na zdjeciu widze ze masz obroty ponziej 1krpm. Tak jezdzisz? Nawet z gorki? No to to wlasnie jest ecodriving i maltretowanie silnika i skrzyni. Ja np w jakiekolwiek mx5, rzadko kiedy pozwalam autu zejsc ponizej 2krpm. Z taka jazda to raczej nie polecalbym ci nigdy ND. Mozesz taką od razu zakupic z dodatkową dmuwasą i skrzynią.
Chodzi mi o to ze jak umiesz piescic pedal gazu i masz z tego radoche to ok, ja tak nie jezdze, i w sumie nie obchdzoi mnie jak ty sobie jezdzisz. Moze wlasnie toczenie sie autem do maks 1500rpm na kazdym biegu sprawia ci radosc. Hamowanie silnikiem i przyspieszenia na wysokich biegach pewnie i powoduje ze mocno sie zbija z zuzycia paliwa. Niemniej, czy z eco czy bez niego, po prostu nie wierze w realne 5.3L na 2.0 NC.
Na zdjeciu widze ze masz obroty ponziej 1krpm. Tak jezdzisz? Nawet z gorki? No to to wlasnie jest ecodriving i maltretowanie silnika i skrzyni. Ja np w jakiekolwiek mx5, rzadko kiedy pozwalam autu zejsc ponizej 2krpm. Z taka jazda to raczej nie polecalbym ci nigdy ND. Mozesz taką od razu zakupic z dodatkową dmuwasą i skrzynią.
Chodzi mi o to ze jak umiesz piescic pedal gazu i masz z tego radoche to ok, ja tak nie jezdze, i w sumie nie obchdzoi mnie jak ty sobie jezdzisz. Moze wlasnie toczenie sie autem do maks 1500rpm na kazdym biegu sprawia ci radosc. Hamowanie silnikiem i przyspieszenia na wysokich biegach pewnie i powoduje ze mocno sie zbija z zuzycia paliwa. Niemniej, czy z eco czy bez niego, po prostu nie wierze w realne 5.3L na 2.0 NC.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
A zakręt widzisz? Zwolniłem (zjazd z dużej górki) żeby zdjęcie zrobić w czasie jazdy, własnoręcznie, to ile miałem mieć w tym zakręcie, mając obie ręce zajęte telefonem?bjorm pisze:Na zdjeciu widze ze masz obroty ponziej 1krpm. Tak jezdzisz? Nawet z gorki? No to to wlasnie jest ecodriving i maltretowanie silnika i skrzyni.
Nie, no nie wiem, bez problemu schodzę ze spalaniem poniżej 7l, co dla Ciebie jest wyzwaniem ale nie wiem co to ecodriving ...bjorm pisze:Skoro utazsamiasz predkosc z ecodrivingiem to chyba nie wiesz co znaczy i jak sie wykonuje ecodriving.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2022, 9:19 przez monkahead, łącznie zmieniany 2 razy.
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Tylemonkahead pisze: ↑05 wrz 2022, 9:19A zakręt widzisz? Zwolniłem (zjazd z dużej górki) żeby zdjęcie zrobić w czasie jazdy, własnoręcznie, to ile miałem mieć w tym zakręcie, mając obie ręce zajęte telefonem?bjorm pisze:Na zdjeciu widze ze masz obroty ponziej 1krpm. Tak jezdzisz? Nawet z gorki? No to to wlasnie jest ecodriving i maltretowanie silnika i skrzyni.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie widzę zakrętu na tym zdjęciu
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Mi gdy miałem jeszcze stockowe auto wychodziło 6,5l w trasie - NCFL 2012r 2.0l motor
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Moje średnie spalanie z wczoraj, z blisko 300km, miasto, autostrada 1xx km/h żeby nie było że "zawalidroga", trasa pozamiejska, było już chłodno.SzymonCh pisze:Mi gdy miałem jeszcze stockowe auto wychodziło 6,5l w trasie - NCFL 2012r 2.0l motor
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Z pozdrowieniami dla @bjorm, dzisiejszy przejazd Sosnowiec - Zabrze - Sosnowiec, Drogową Trasą Średnicową, jazda zgodnie z przepisami
- Załączniki
-
- 20221015_092735.jpg (280.05 KiB) Przejrzano 2394 razy
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie było tak źle, top down przy 15C, już pewnie ostatki w tym sezonie, na DTŚ jest sporo patroli w nieoznakowanych samochodach, trzeba uważać
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 788
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
U mnie zimą na krótkich odcinkach przy dojeździe do pracy 12l/100km.
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
No cóż, na zimnym i po mieście, to spalanie w NC jest zabójcze ale tyle samo miałem w 2.0 DISI 151KM w Maździe 3 tylko że nie zimą
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Obalam
W zeszłym roku robiłem przez dwa dni jeżdżąc na uczelnie trasę Wrocław - Kłodzko - Wrocław, w oba dni tankowałem, drugiego dnia tak wyglądała rzeczywista średnia
- Załączniki
-
- Screenshot_20221219_003519_Drivvo.jpg (106.92 KiB) Przejrzano 2107 razy
U mnie trasa Wrocław - Warszawa jadąc ciągle 120, czasem coś wyprzedzając mocniej to realne spalanie ~6.8, więc da się poniżej 7 bez problemu :p
Natomiast dynamiczna jazda zimą po mieście pokazuje drugie oblicze, spalanie w okolicy 14 xD
Natomiast dynamiczna jazda zimą po mieście pokazuje drugie oblicze, spalanie w okolicy 14 xD
Najniższe jakie mi się udało osiągnąć spalanie realne to 5.9 l/100 km. 90km/h, 6 bieg, tempomat, na odcinku 120 km. Pusty samochód, klimatyzacji brak, zamknięty dach. Moim zdaniem niżej się nie da w tym samochodzie na prostej drodze. ND w takich samych warunkach schodzi do 4.7 l/100 km
- Załączniki
-
- IMG_2137.jpg (238.55 KiB) Przejrzano 1993 razy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
No brawo, czyli nie tylko ja potrafię zejść ze spalaniem poniżej 6l ale faktycznie, trzeba jechać bardzo specyficznie, żeby taki wynik osiągnąć.BOMI21 pisze:Najniższe jakie mi się udało osiągnąć spalanie realne to 5.9 l/100 km. 90km/h, 6 bieg, tempomat, na odcinku 120 km. Pusty samochód, klimatyzacji brak, zamknięty dach. Moim zdaniem niżej się nie da w tym samochodzie na prostej drodze. ND w takich samych warunkach schodzi do 4.7 l/100 km
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
ND schodzi na 4,7, ale NC jednak jest cięższe o co najmniej 100 kg.
Plus Skyactive silnik w ND.
Plus Skyactive silnik w ND.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Pytanie tylko - po co . Taki wynik mi się udało osiągnąć bo jeździłem regularnie w godzinach nocnych między dwiema lokalizacjami, po porządnych, ale pustych drogach międzymiastowych. Zamulanie 90km/h w środku nocy nie było po prostu problemem.
Średnie spalanie w cyklu mieszanym 50 miasto / 50 trasa z 5 lat jazdy różnymi NC/NCFL (wszystkie 2.0) to 10.0 l/100 km, przy normalnej jeździe. Nie chce wyjść inaczej. Ten samochód po prostu bierze więcej paliwa niż powinien, i dopiero właśnie ND sobie z tym radzi.
Wychodzi 15% - 20% różnicy w masie między tymi dwoma, a różnica w spalaniu wynosi z 30% jak nie więcej
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Bez przesady, u mnie 10 nigdy nie było.BOMI21 pisze: ↑06 sty 2023, 22:25Pytanie tylko - po co . Taki wynik mi się udało osiągnąć bo jeździłem regularnie w godzinach nocnych między dwiema lokalizacjami, po porządnych, ale pustych drogach międzymiastowych. Zamulanie 90km/h w środku nocy nie było po prostu problemem.
Średnie spalanie w cyklu mieszanym 50 miasto / 50 trasa z 5 lat jazdy różnymi NC/NCFL (wszystkie 2.0) to 10.0 l/100 km, przy normalnej jeździe. Nie chce wyjść inaczej. Ten samochód po prostu bierze więcej paliwa niż powinien, i dopiero właśnie ND sobie z tym radzi.
Wychodzi 15% - 20% różnicy w masie między tymi dwoma, a różnica w spalaniu wynosi z 30% jak nie więcej
Dojeżdżam do pracy 24 km spod Poznania ( właściwie nad )
Jak wracam 17.00- 18.00 to korki też się zdarzają .
Spalanie 8,2. Jazda 110 km/h.
Na tej samej trasie
latem spalanie zwiększa się na 8,7 ale jadę szybciej , bez dachu, na większych/ cięższych kołach.
Robię około 1000 km miesięcznie już trzeci rok na tej samej trasie więc tankowanie/ spalanie mam cały czas jak na dłoni, tankuje 2 razy w miesiącu, na baku zrobię 460 - 490 km.
Najniższe spalanie na trasie 240 km jakie udało mi się uzyskać to 7,2 , ale nie wolniej niż 110-120 km/h.
Co do różnicy NC/ND napisałem wyraźnie o różnicy wagowej i silnikowej.
MZR w porównaniu do Skyactive to poprostu stara technologia.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Co do jazdy miejskiej mam identyczne odczucia co Bomi21-10L, w porywach do 11 na krótkich odcinkach na zimnym. Taki jest już ten motor, cieszyć się tylko że to nie 1.8-tam dopiero spalanie jest niewspółmierne do osiągów .
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
niech sie ktos odważy dac mi NC1.8 do wystrojenia, zobaczymy czy da sie mu nieco obnizyc apetyt
mi na 2.5 ze skrzynia 5b średnia z 4000km ktore zrobilem w 2022 wyszla 9.8. W miescie blizej 12, w trasie minimum co moge zejsc to ok 7.5
mi na 2.5 ze skrzynia 5b średnia z 4000km ktore zrobilem w 2022 wyszla 9.8. W miescie blizej 12, w trasie minimum co moge zejsc to ok 7.5
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
A strojone 2,0 z kolektorem pali mniej od serii?
Bo pamiętam że Five mi mówił po strojeniu że.pali mniej ale raczej przy upalaniu bo seria jest mocno podlana paliwem.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy