Spalanie NC 2,0

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 wrz 2022, 6:55

Nie, 70kmh to nie jest maltretowanie. Nie to napisałem, napisałem że ecodriving to maltretowaniem auta. Bo do 70kmh i z 70kmh można jechać na wiele sposobów, gdzie jeżdżenie eco to właśnie maltretowanie auta.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

05 wrz 2022, 7:38

Ale to się wzajemnie wyklucza, bo w tym przypadku 70km/h = ecodriving, a jeżdżę tak, bo na większości pozamiejskich dróg jednopasmowych (zwłaszcza w górach), jest często ograniczenie do 70km/h, no i tak jak pisał Peecer, szybciej nie trzeba, bo jest czas żeby delektować się widokami.

Miesiąc temu testowałem trasę do Zakopanego ze strony slowroad, rekomendowaną przez Mazda Polska. Nie dość że uniknąłem korków na Zakopiance, to jeszcze się świetnie zrelaksowałem na winklach, a wjazd do Białego Dunajca, od południa, po prostu bajka.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 wrz 2022, 8:29

Skoro utazsamiasz predkosc z ecodrivingiem to chyba nie wiesz co znaczy i jak sie wykonuje ecodriving. Serio, nie wiem czy mnie prowokujesz czy o co ci chodzi? ;)
Na zdjeciu widze ze masz obroty ponziej 1krpm. Tak jezdzisz? Nawet z gorki? No to to wlasnie jest ecodriving i maltretowanie silnika i skrzyni. Ja np w jakiekolwiek mx5, rzadko kiedy pozwalam autu zejsc ponizej 2krpm. Z taka jazda to raczej nie polecalbym ci nigdy ND. Mozesz taką od razu zakupic z dodatkową dmuwasą i skrzynią.
Chodzi mi o to ze jak umiesz piescic pedal gazu i masz z tego radoche to ok, ja tak nie jezdze, i w sumie nie obchdzoi mnie jak ty sobie jezdzisz. Moze wlasnie toczenie sie autem do maks 1500rpm na kazdym biegu sprawia ci radosc. Hamowanie silnikiem i przyspieszenia na wysokich biegach pewnie i powoduje ze mocno sie zbija z zuzycia paliwa. Niemniej, czy z eco czy bez niego, po prostu nie wierze w realne 5.3L na 2.0 NC.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

05 wrz 2022, 9:19

bjorm pisze:Na zdjeciu widze ze masz obroty ponziej 1krpm. Tak jezdzisz? Nawet z gorki? No to to wlasnie jest ecodriving i maltretowanie silnika i skrzyni.
A zakręt widzisz? Zwolniłem (zjazd z dużej górki) żeby zdjęcie zrobić w czasie jazdy, własnoręcznie, to ile miałem mieć w tym zakręcie, mając obie ręce zajęte telefonem? ObrazekObrazek
bjorm pisze:Skoro utazsamiasz predkosc z ecodrivingiem to chyba nie wiesz co znaczy i jak sie wykonuje ecodriving.
Nie, no nie wiem, bez problemu schodzę ze spalaniem poniżej 7l, co dla Ciebie jest wyzwaniem ale nie wiem co to ecodriving ...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka



Ostatnio zmieniony 05 wrz 2022, 9:19 przez monkahead, łącznie zmieniany 2 razy.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 wrz 2022, 9:38

monkahead pisze:
05 wrz 2022, 9:19
bjorm pisze:Na zdjeciu widze ze masz obroty ponziej 1krpm. Tak jezdzisz? Nawet z gorki? No to to wlasnie jest ecodriving i maltretowanie silnika i skrzyni.
A zakręt widzisz? Zwolniłem (zjazd z dużej górki) żeby zdjęcie zrobić w czasie jazdy, własnoręcznie, to ile miałem mieć w tym zakręcie, mając obie ręce zajęte telefonem? ObrazekObrazek
Tyle :kciuk:

tyle.PNG
tyle.PNG (885.88 KiB) Przejrzano 2581 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

05 wrz 2022, 17:49

Nie widzę zakrętu na tym zdjęciu

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 wrz 2022, 17:51

monkahead pisze:
05 wrz 2022, 17:49
Nie widzę zakrętu na tym zdjęciu ObrazekObrazek
Uwierz mi ze jest, tak jak wierzysz w twoje 5.3L 8-)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
SzymonCh
Posty: 256
Rejestracja: 14 wrz 2016, 12:08
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Cieszyn

19 wrz 2022, 6:57

Mi gdy miałem jeszcze stockowe auto wychodziło 6,5l w trasie - NCFL 2012r 2.0l motor
Obrazek
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

19 wrz 2022, 7:06

SzymonCh pisze:Mi gdy miałem jeszcze stockowe auto wychodziło 6,5l w trasie - NCFL 2012r 2.0l motor
Moje średnie spalanie z wczoraj, z blisko 300km, miasto, autostrada 1xx km/h żeby nie było że "zawalidroga", trasa pozamiejska, było już chłodno.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 312
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

19 wrz 2022, 12:14

Ja również w stockowym NC 2.0 miałem w trasie spalanie koło 6.5-6.7l/100km przy prędkości około 120km/h
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

15 paź 2022, 19:52

Z pozdrowieniami dla @bjorm, dzisiejszy przejazd Sosnowiec - Zabrze - Sosnowiec, Drogową Trasą Średnicową, jazda zgodnie z przepisami :lol:
Załączniki
20221015_092735.jpg
20221015_092735.jpg (280.05 KiB) Przejrzano 2394 razy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

15 paź 2022, 20:29

Brawo! Nie zazdroszcze bo z takim spalaniem to musiala byc mega nudna przejazdzka :P
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

15 paź 2022, 20:35

Nie było tak źle, top down przy 15C, już pewnie ostatki w tym sezonie, na DTŚ jest sporo patroli w nieoznakowanych samochodach, trzeba uważać

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2730
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

17 paź 2022, 9:59

Czyli w Sosnowcu nawet paliwo nie chce się spalać ?
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 788
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: ND3 Homura
Lokalizacja: Mazury / Ełk

20 paź 2022, 7:35

:lol: U mnie dziś 11,5 na mokrym :)
bjorm pisze:
15 paź 2022, 20:29
Brawo! Nie zazdroszcze bo z takim spalaniem to musiala byc mega nudna przejazdzka :P
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 paź 2022, 9:03

U mnie zimą na krótkich odcinkach przy dojeździe do pracy 12l/100km.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 paź 2022, 12:05

monkahead pisze:
20 paź 2022, 9:03
U mnie zimą na krótkich odcinkach przy dojeździe do pracy 12l/100km.
Wow! Juz balem sie ze bedzie z 6.2 w porywach :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 paź 2022, 12:12

No cóż, na zimnym i po mieście, to spalanie w NC jest zabójcze ale tyle samo miałem w 2.0 DISI 151KM w Maździe 3 tylko że nie zimą

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 157
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

18 gru 2022, 23:38

bjorm pisze:
02 wrz 2022, 21:13
Nie no spoko, chyba nikomu nie udalo sie REALNIE zejsc ponizej 7L ale tobie udalo sie 5.3L :D
Obalam
W zeszłym roku robiłem przez dwa dni jeżdżąc na uczelnie trasę Wrocław - Kłodzko - Wrocław, w oba dni tankowałem, drugiego dnia tak wyglądała rzeczywista średnia
Załączniki
Screenshot_20221219_003519_Drivvo.jpg
Screenshot_20221219_003519_Drivvo.jpg (106.92 KiB) Przejrzano 2107 razy
Glmp
Posty: 22
Rejestracja: 12 paź 2022, 10:06
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Wrocław

19 gru 2022, 8:49

U mnie trasa Wrocław - Warszawa jadąc ciągle 120, czasem coś wyprzedzając mocniej to realne spalanie ~6.8, więc da się poniżej 7 bez problemu :p
Natomiast dynamiczna jazda zimą po mieście pokazuje drugie oblicze, spalanie w okolicy 14 xD
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 gru 2022, 8:52

@wromiata i oba tankowania od odbicia do odbicia? Nawet jeśli, to nadal ci daleko do 5.3L które podważałem.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 157
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

03 sty 2023, 17:50

bjorm pisze:
19 gru 2022, 8:52
@wromiata i oba tankowania od odbicia do odbicia?
Tak, oba do odbicia.
bjorm pisze:
19 gru 2022, 8:52
Nawet jeśli, to nadal ci daleko do 5.3L które podważałem
Odniosłem się tylko do Twojego komentarza, że realnie nikomu nie udało się zejść poniżej 7L/100km
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: NB
Lokalizacja: opolskie

06 sty 2023, 19:35

Najniższe jakie mi się udało osiągnąć spalanie realne to 5.9 l/100 km. 90km/h, 6 bieg, tempomat, na odcinku 120 km. Pusty samochód, klimatyzacji brak, zamknięty dach. Moim zdaniem niżej się nie da w tym samochodzie na prostej drodze. ND w takich samych warunkach schodzi do 4.7 l/100 km :roll:
Załączniki
IMG_2137.jpg
IMG_2137.jpg (238.55 KiB) Przejrzano 1993 razy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

06 sty 2023, 21:39

BOMI21 pisze:Najniższe jakie mi się udało osiągnąć spalanie realne to 5.9 l/100 km. 90km/h, 6 bieg, tempomat, na odcinku 120 km. Pusty samochód, klimatyzacji brak, zamknięty dach. Moim zdaniem niżej się nie da w tym samochodzie na prostej drodze. ND w takich samych warunkach schodzi do 4.7 l/100 km :roll:
No brawo, czyli nie tylko ja potrafię zejść ze spalaniem poniżej 6l ale faktycznie, trzeba jechać bardzo specyficznie, żeby taki wynik osiągnąć.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

06 sty 2023, 21:57

ND schodzi na 4,7, ale NC jednak jest cięższe o co najmniej 100 kg.
Plus Skyactive silnik w ND.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: NB
Lokalizacja: opolskie

06 sty 2023, 22:25

monkahead pisze:
06 sty 2023, 21:39
[...] faktycznie, trzeba jechać bardzo specyficznie, żeby taki wynik osiągnąć.
[...]
Pytanie tylko - po co :D . Taki wynik mi się udało osiągnąć bo jeździłem regularnie w godzinach nocnych między dwiema lokalizacjami, po porządnych, ale pustych drogach międzymiastowych. Zamulanie 90km/h w środku nocy nie było po prostu problemem.

Średnie spalanie w cyklu mieszanym 50 miasto / 50 trasa z 5 lat jazdy różnymi NC/NCFL (wszystkie 2.0) to 10.0 l/100 km, przy normalnej jeździe. Nie chce wyjść inaczej. Ten samochód po prostu bierze więcej paliwa niż powinien, i dopiero właśnie ND sobie z tym radzi.
Tomai pisze:
06 sty 2023, 21:57
ND schodzi na 4,7, ale NC jednak jest cięższe o co najmniej 100 kg.
Plus Skyactive silnik w ND.
Wychodzi 15% - 20% różnicy w masie między tymi dwoma, a różnica w spalaniu wynosi z 30% jak nie więcej :kciuk:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

07 sty 2023, 0:26

BOMI21 pisze:
06 sty 2023, 22:25
monkahead pisze:
06 sty 2023, 21:39
[...] faktycznie, trzeba jechać bardzo specyficznie, żeby taki wynik osiągnąć.
[...]
Pytanie tylko - po co :D . Taki wynik mi się udało osiągnąć bo jeździłem regularnie w godzinach nocnych między dwiema lokalizacjami, po porządnych, ale pustych drogach międzymiastowych. Zamulanie 90km/h w środku nocy nie było po prostu problemem.

Średnie spalanie w cyklu mieszanym 50 miasto / 50 trasa z 5 lat jazdy różnymi NC/NCFL (wszystkie 2.0) to 10.0 l/100 km, przy normalnej jeździe. Nie chce wyjść inaczej. Ten samochód po prostu bierze więcej paliwa niż powinien, i dopiero właśnie ND sobie z tym radzi.
Tomai pisze:
06 sty 2023, 21:57
ND schodzi na 4,7, ale NC jednak jest cięższe o co najmniej 100 kg.
Plus Skyactive silnik w ND.
Wychodzi 15% - 20% różnicy w masie między tymi dwoma, a różnica w spalaniu wynosi z 30% jak nie więcej :kciuk:
Bez przesady, u mnie 10 nigdy nie było.
Dojeżdżam do pracy 24 km spod Poznania ( właściwie nad :))
Jak wracam 17.00- 18.00 to korki też się zdarzają .
Spalanie 8,2. Jazda 110 km/h.
Na tej samej trasie
latem spalanie zwiększa się na 8,7 ale jadę szybciej , bez dachu, na większych/ cięższych kołach.

Robię około 1000 km miesięcznie już trzeci rok na tej samej trasie więc tankowanie/ spalanie mam cały czas jak na dłoni, tankuje 2 razy w miesiącu, na baku zrobię 460 - 490 km.

Najniższe spalanie na trasie 240 km jakie udało mi się uzyskać to 7,2 , ale nie wolniej niż 110-120 km/h.

Co do różnicy NC/ND napisałem wyraźnie o różnicy wagowej i silnikowej.
MZR w porównaniu do Skyactive to poprostu stara technologia.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

07 sty 2023, 14:54

Co do jazdy miejskiej mam identyczne odczucia co Bomi21-10L, w porywach do 11 na krótkich odcinkach na zimnym. Taki jest już ten motor, cieszyć się tylko że to nie 1.8-tam dopiero spalanie jest niewspółmierne do osiągów :P.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 sty 2023, 15:48

niech sie ktos odważy dac mi NC1.8 do wystrojenia, zobaczymy czy da sie mu nieco obnizyc apetyt ;-)

mi na 2.5 ze skrzynia 5b średnia z 4000km ktore zrobilem w 2022 wyszla 9.8. W miescie blizej 12, w trasie minimum co moge zejsc to ok 7.5
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

07 sty 2023, 16:23

Alex pisze:
07 sty 2023, 15:48
niech sie ktos odważy dac mi NC1.8 do wystrojenia, zobaczymy czy da sie mu nieco obnizyc apetyt ;-)

mi na 2.5 ze skrzynia 5b średnia z 4000km ktore zrobilem w 2022 wyszla 9.8. W miescie blizej 12, w trasie minimum co moge zejsc to ok 7.5
A strojone 2,0 z kolektorem pali mniej od serii?

Bo pamiętam że Five mi mówił po strojeniu że.pali mniej ale raczej przy upalaniu bo seria jest mocno podlana paliwem.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
ODPOWIEDZ