Kierunkowskazy autostradowe NCFL1
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czy jest jakiś sposób (poza dodatkowym niefabrycznym modułem z Allegro) aby zrobić w NCFL1 kierunkowskazy autostradowe? Czyli "dotykam" raz manetkę, a sygnalizator miga 3x. Nie ukrywam że brakuje mi tego bajeru w tym aucie
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Potrzebny nie jest żaden "moduł z Allegro", a po prostu przekaźnik z taką funkcją. Ja kupiłem taki w zacnej firmie TapTurn - są różne wersje, mnie wystarczyła ta najprostsza. Przesyłka z Kanady nadeszła za kilka dni Wymienia się po prostu standardowy przekaźnik na nowy.
Jaka cena wyszla wraz z przesylka i clem?bonito pisze: ↑09 cze 2020, 9:24Potrzebny nie jest żaden "moduł z Allegro", a po prostu przekaźnik z taką funkcją. Ja kupiłem taki w zacnej firmie TapTurn - są różne wersje, mnie wystarczyła ta najprostsza. Przesyłka z Kanady nadeszła za kilka dni Wymienia się po prostu standardowy przekaźnik na nowy.
To urzadzenie ma jakies plusy vs normalny modul komfortu z allegro za 60zl?
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Właśnie czegoś takiego szukałem ... niestety nie da się tego już kupić na ich stronie, autor rozwiązania zmarł
http://www.autowindow.com/notice
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 288&page=4
Nie wiesz przypadkiem gdzie coś takiego można jeszcze dostać?
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
O żesz ty! - szkoda, gość był bardzo fajny i konkretny (mailowałem z nim z okazji zakupu).
Nie wiem czy jeszcze ktoś robi taki zintegrowany przerywacz, ale wspomniany już "moduł komfortu" z Allegro będzie spełniał tę samą rolę (jedyna wada, że trzeba się trochę pobawić w dopięcie tego do instalacji zamiast prostej wymiany).
Nie wiem czy jeszcze ktoś robi taki zintegrowany przerywacz, ale wspomniany już "moduł komfortu" z Allegro będzie spełniał tę samą rolę (jedyna wada, że trzeba się trochę pobawić w dopięcie tego do instalacji zamiast prostej wymiany).
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie masz przypadkiem ori przekaźnika? Jeśli dałoby się go otworzyć i zrobić zdjęcia płytki, może da się go przerobić na "tap turn"...
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Mam oryginalny przekaźnik, ale trzymam jako "rezerwę" i raczej nie chcę otwierać. Myślę że samodzielna przeróbka tak czy inaczej jest bez sensu - musiałbyś zaprojektować układ elektroniczny i dopiąć go do oryginalnych "styków" przełączających.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Hmm same zdjęcia płytki PCB może dałyby już jakiś pogląd jak trudne to jest zadanie, w końcu ten koleś to zrobił sam. Pracuję w firmie która ma R&D w elektronice
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na razie chcemy tylko porównać płytki PCB i zobaczyć co z tego wyjdzie, na pewno słyszałeś o czymś takim jak benchmarking i analiza wykonalności. SmartTop to raczej wyższy poziom ale nie twierdzę, że nie do zrobienia na zasadzie "inżynierii odwrotnej".
Rozmawiałem już wstępnie z gościem z R&D, powiedział że się temu przyjrzy. Zdjęcia płytki PCB TapTurn już mam, co prawda trochę nieostre ale są widoczne opisy komponentów na PCB, do porównania schematu PCB powinny wystarczyć. Teraz potrzeba zdjęcie PCB z ori przekaźnika. Kto może zrobić?
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Te duże elementy z których da się odczytać numery to tylko przekaźniki. Potrzebne są numerki z IC1 oraz IC2.
Jakość zdjęć uniemożliwia ich odczytanie. Ponadto, przy takiej jednostkowej produkcji autor równie dobrze mógł ścierać oznaczenia, jako ochronę przed kopiowaniem (ja tez bym tak zrobił).
Mało tego, jeśli te IC są programowalne, to jeszcze trzeba zrobić dump (który autor mógł zablokować np FUSEbitami).
Gdyby tylko hardware reverse engineering był taki prosty...... (-:
Jakość zdjęć uniemożliwia ich odczytanie. Ponadto, przy takiej jednostkowej produkcji autor równie dobrze mógł ścierać oznaczenia, jako ochronę przed kopiowaniem (ja tez bym tak zrobił).
Mało tego, jeśli te IC są programowalne, to jeszcze trzeba zrobić dump (który autor mógł zablokować np FUSEbitami).
Gdyby tylko hardware reverse engineering był taki prosty...... (-:
-
- Donator
- Posty: 187
- Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.0
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nie wiem ile tam pinów sterujących jest potrzebnych, ale takie coś powinno się dać bardzo łatwo zakodzić nawet na 8pinowym ATTINY (rozmiarem podobne do tych IC1, IC2), które ma 6 portów wejścia/wyjścia. Jakbyście nie znaleźli numerków do IC1 i IC2 to mogę wam zakodzić coś takiego i udostepnić źródła/binarkę do wrzucenia. Możliwe jest, że IC1 i IC2 to będzie timer 555.
@lm-
Wydaje się, że zrobienie samego "kierunkowskazu autostradowego" na 555 to jest najprostsza i najlepsza droga.
Oryginalny autor (świeć Panie nad jego duszą) najprawdopodobniej poszedł w programowalne IC (stawiam na PICa, względnie atmela) i jakąś zewnętrzną pamięć. Pobieżna lektura instrukcji obsługi oryginalnego TapTurna wskazuje, że jest to układ programowalny z czterema innymi funkcjami niż tylko 4x blink kierunkowskazem.
Wydaje się, że zrobienie samego "kierunkowskazu autostradowego" na 555 to jest najprostsza i najlepsza droga.
Oryginalny autor (świeć Panie nad jego duszą) najprawdopodobniej poszedł w programowalne IC (stawiam na PICa, względnie atmela) i jakąś zewnętrzną pamięć. Pobieżna lektura instrukcji obsługi oryginalnego TapTurna wskazuje, że jest to układ programowalny z czterema innymi funkcjami niż tylko 4x blink kierunkowskazem.
-
- Donator
- Posty: 187
- Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.0
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
@lano
No tak, czytając instrukcje można mieć niemalże 100% pewności, że jest to jakiś programowalny mikrokontroler. Na 555 można jedynie zrobić to 3 krotne miganie z regulacją ilość mignięć oraz długość za pomocą 2 potencjometrów. A to i tak 1 555 nie wystarczy i trzeba co najmniej ze 2 (na każdą stronę auta), a do tego jeszcze trzeba się bawić aby timer odpowiednio resetować, żeby działał od "zera" po machnięciu kierunkowskazem. Raczej nie jestem specjalistą od układu 555, ale jak się zastanowię to wydaje mi się ostra rzeźba na nim by zrobić coś takiego. Może się jednak mylę i da się to ogarnąć na 1 555 jakoś.
Mi się jednak wydaje żeby taki przekaźnik był mały i spełniał minimum funkcji to jednak MCU wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że kod na podstawowe miganie to ile? ze 100 linijek w C?
No tak, czytając instrukcje można mieć niemalże 100% pewności, że jest to jakiś programowalny mikrokontroler. Na 555 można jedynie zrobić to 3 krotne miganie z regulacją ilość mignięć oraz długość za pomocą 2 potencjometrów. A to i tak 1 555 nie wystarczy i trzeba co najmniej ze 2 (na każdą stronę auta), a do tego jeszcze trzeba się bawić aby timer odpowiednio resetować, żeby działał od "zera" po machnięciu kierunkowskazem. Raczej nie jestem specjalistą od układu 555, ale jak się zastanowię to wydaje mi się ostra rzeźba na nim by zrobić coś takiego. Może się jednak mylę i da się to ogarnąć na 1 555 jakoś.
Mi się jednak wydaje żeby taki przekaźnik był mały i spełniał minimum funkcji to jednak MCU wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że kod na podstawowe miganie to ile? ze 100 linijek w C?
@lm-
Masz całkowitą rację.
Samo zrobienie trzykrotnego mignięcia po chwilowym naciśnięciu dźwigienki przy użyciu zewnętrznej elektroniki jest stosunkowo proste (i nie wymaga ogromu wiedzy elektryczno-elektroniczno-programistycznej). Możliwym problemem będzie ewentualna potrzeba wpięcia się gdzieś poza obwód przekaźnika (prawdopodobnie tak będzie łatwiej i taniej).
Reverse Engineering oryginalnego TapTurna to drogą przez mękę, wręcz niewyobrażalna.
Stworzenie "własnej" wersji TapTurna - odtworzenie oryginalnego efektu używając innych komponentów - do zrobienia na podstawie znanego i oczekiwanego zachowania samochodu.
I jeszcze czwarte wyjście - gotowy z Allegro moduł spełniający warunki pierwszej możliwości.
Masz całkowitą rację.
Samo zrobienie trzykrotnego mignięcia po chwilowym naciśnięciu dźwigienki przy użyciu zewnętrznej elektroniki jest stosunkowo proste (i nie wymaga ogromu wiedzy elektryczno-elektroniczno-programistycznej). Możliwym problemem będzie ewentualna potrzeba wpięcia się gdzieś poza obwód przekaźnika (prawdopodobnie tak będzie łatwiej i taniej).
Reverse Engineering oryginalnego TapTurna to drogą przez mękę, wręcz niewyobrażalna.
Stworzenie "własnej" wersji TapTurna - odtworzenie oryginalnego efektu używając innych komponentów - do zrobienia na podstawie znanego i oczekiwanego zachowania samochodu.
I jeszcze czwarte wyjście - gotowy z Allegro moduł spełniający warunki pierwszej możliwości.
@lm-
https://www.youtube.com/watch?v=WSLDe1XjI28
Przepiękny potworek. Ale założenia PoC spełnia ;-)
No to cóż, trzeba by się dobrać do oryginalnego przerywacza, sprawdzić jakie piny i gdzie są wyprowadzone i pomyśleć.
https://www.youtube.com/watch?v=WSLDe1XjI28
Przepiękny potworek. Ale założenia PoC spełnia ;-)
No to cóż, trzeba by się dobrać do oryginalnego przerywacza, sprawdzić jakie piny i gdzie są wyprowadzone i pomyśleć.
-
- Donator
- Posty: 187
- Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.0
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Hmmm, no nie spełnia bo to jest zwykły migacz zrobiony na 555 w trybie astabilnym. Zrobisz zwarcie i będzie klikać w nieskończoność, wyłączysz to przestanie. Tam nie ma funkcji, że pykniesz to raz i dostaniesz 3 impulsy. Do tego potrzebujesz minimum dwóch 555, jeden w astabilnym, a drugi jako multiwibrator monostabilny, a i tutaj musiałbyś rozwiązać problem resetowania stanu w multiwibratorze - a do tego potrzebowałbyś KOLEJNY 555 w trybie bistabilnym i bramką OR. I pozostaje problem, że na 555 pierwsze mignięcie będzie nistabilne - tj. raz będzie krótkie, raz dłuższe do momentu aż się clock ustabilizuje. A to wszystko do jednej strony Aczkolwiek astabilny 555 można by dzielić, więc zostaje minimum 5 timerów 555. Na moje oko, bo może ktoś mądrzejszy jest w stanie wymyśleć coś mądrzejszego
Moim zdaniem 555 to zły trop, zwłaszcza, że na attiny, które jest tak samo duże jak 555, można to zrobić prawilnie, ze stabilnym pierwszym mignięciem i dodatkowymi funkcjami.
Moim zdaniem 555 to zły trop, zwłaszcza, że na attiny, które jest tak samo duże jak 555, można to zrobić prawilnie, ze stabilnym pierwszym mignięciem i dodatkowymi funkcjami.
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Dajcie spokój, robienie tego typu elektroniki w dzisiejszych czasach na piechotę to masochizm.
Raz jeden w życiu zrobiłem układ na bramkach. Trochę mi się nudziło a trochę chodziło też o to by choć raz coś takiego stworzyc. Nawet działało. No i wystarczy.
Raz jeden w życiu zrobiłem układ na bramkach. Trochę mi się nudziło a trochę chodziło też o to by choć raz coś takiego stworzyc. Nawet działało. No i wystarczy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
@lm-
Przepraszam, masz całkowitą rację. Chyba byłem pod wpływem jakichś środków odurzających gdy to pisałem, że samo przerywanie wziąłem za realizację. Ewidentnie jakieś neurony mi nie skontaktowały w głowie...
Przepraszam, masz całkowitą rację. Chyba byłem pod wpływem jakichś środków odurzających gdy to pisałem, że samo przerywanie wziąłem za realizację. Ewidentnie jakieś neurony mi nie skontaktowały w głowie...
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Odświeżę temat.
Czy ktoś już znalazł rozwiązanie na komfortowe kierunkowskazy, oprócz instalowania uniwersalnego modułu z Allegro?
Czy jest już jakiś nowy patent na wzór tego przetwornika TapTurn?
Czy ktoś już znalazł rozwiązanie na komfortowe kierunkowskazy, oprócz instalowania uniwersalnego modułu z Allegro?
Czy jest już jakiś nowy patent na wzór tego przetwornika TapTurn?
- niezalogowany
- Posty: 263
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
A co Ci nie pasuje w uniwersalnym z allegro ?
Ja właśnie instaluje sobie taki AM.011. Wpinam się ładnie w przerywacz zaraz pod kierownicą. Jedyna niedogodność tego modułu jaką widzę, to to, że podczas migania generowanego przez moduł nie klikają przekaźniki.
(oczywiście jak to ja - zawsze sobie za krótkie kabelki utnę... )
Ja właśnie instaluje sobie taki AM.011. Wpinam się ładnie w przerywacz zaraz pod kierownicą. Jedyna niedogodność tego modułu jaką widzę, to to, że podczas migania generowanego przez moduł nie klikają przekaźniki.
(oczywiście jak to ja - zawsze sobie za krótkie kabelki utnę... )
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Daj znać jak coś znajdziesz ciekawego.Bartlomiej pisze:Odświeżę temat.
Czy ktoś już znalazł rozwiązanie na komfortowe kierunkowskazy, oprócz instalowania uniwersalnego modułu z Allegro?
Czy jest już jakiś nowy patent na wzór tego przetwornika TapTurn?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Dodam, że kiedyś kupiłem ten moduł kierunkowskazow z allegro o powiem tak. Jest to beznadziejne rozwiązanie OK autostradowka działa po otrzymaniu impulsu kierunkowskaz nam mignie 3 lub 4 razy zależy od wyboru zworki. Natomiast gdy włączymy kierunkowskaz to samego dolu aż nam zaskoczy to przy wyłączeniu go to po 1 sekundzie jeszcze 3 lub 4 razy nam mignie bo modul dostał impuls. Uważam to za beznadzieję rozwiązanie i u mnie ten moduł został zdemontowany po pierwszej przejażdżce autem. Bezsensu wydane 60zl
- niezalogowany
- Posty: 263
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
OMG, co wy za szajs kupujecie? Mam wspomnianego wyżej AM.011.1 i nic takiego jak pisze @bezel się nie dzieje. Fakt, mój kosztował chyba około stówki.
Ktoś wyżej chciał zdjęcia ori przerywacza, proszę bardzo: Wygląda to na wręcz katalogową implementację układu U2044B. Można by to w sumie dość niewielkim effortem przerobić na wersję komfortową, lub też zrobić coś jak TapTurn, ale nie wiem skąd wtedy brać wtyki pasujące do oryginalnej wtyczki.
Ktoś wyżej chciał zdjęcia ori przerywacza, proszę bardzo: Wygląda to na wręcz katalogową implementację układu U2044B. Można by to w sumie dość niewielkim effortem przerobić na wersję komfortową, lub też zrobić coś jak TapTurn, ale nie wiem skąd wtedy brać wtyki pasujące do oryginalnej wtyczki.
Ja mam takie coś i tego nie polecam
https://allegro.pl/oferta/polski-modul- ... 0036189157
https://allegro.pl/oferta/polski-modul- ... 0036189157
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
https://allegro.pl/oferta/modul-komfort ... 6758888410
(Nie testowałem)
Tutaj sprzedawca zaznacza że włączenie awaryjnych nie załącza modułu, bardzo na plus jest też to że po wyłączeniu modułu czas do załączenia się ponownie modułu wynosi minimum 1 sekunda. Dodatkowo jako bajery są funkcje takie jak coming home oraz reverse help.
Trochę kusi, aby przetestować.
(Nie testowałem)
Tutaj sprzedawca zaznacza że włączenie awaryjnych nie załącza modułu, bardzo na plus jest też to że po wyłączeniu modułu czas do załączenia się ponownie modułu wynosi minimum 1 sekunda. Dodatkowo jako bajery są funkcje takie jak coming home oraz reverse help.
Trochę kusi, aby przetestować.
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja miałem moduł za ok 60zl i jedyna wada była taka że zbyt krótkie załączenie awaryjnych powodowało parę mignięć bodaj w prawo. Ale już załączenie na 2 cykle było ok
Miałem też problemy po pierwszym zaprogramowaniu, zrobiłem drugi raz i już było dobrze
przy użyciu Tapatalka
Miałem też problemy po pierwszym zaprogramowaniu, zrobiłem drugi raz i już było dobrze
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting