Spalanie NC 2,0
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Ja mam 10-11 miasto, autostrada z zamkniętym dachem poniżej 8. Rockatansky, który jeździ dynamicznie dobijał do 15 w mieście.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Możesz zobaczyć sobie mojego motostata:
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/73797
Generalnie mało jeżdżę po mieście, jeżdżę dość dynamicznie, a 10l/100km udało mi się przekroczyć chyba tylko raz... Nie wiem jak trzeba jeździć żeby mieć spalanie 15l/100km, chyba że mówimy o bardzo długim staniu w korkach.
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/73797
Generalnie mało jeżdżę po mieście, jeżdżę dość dynamicznie, a 10l/100km udało mi się przekroczyć chyba tylko raz... Nie wiem jak trzeba jeździć żeby mieć spalanie 15l/100km, chyba że mówimy o bardzo długim staniu w korkach.
Italiano pisze:jeżdże dynamicznie
To bardzo subiektywne pojęcie
Moje NC 2.0 pali na autostradzie przy jednostajnej jeździe 140-160 jakieś 9, w mieście 10-11, na trasie różnie (w zależności od humoru kierownika) 8-10. Jak są warunki i nastrój do startów spod świateł, to spalanie rośnie mocno, ale nigdy nie mierzyłem ile wtedy wciąga - stawiałbym jakieś 15.
Gdybyś szukał możliwości obniżenia spalania, zacząłbym od nowego filtra powietrza, może także "rzadszy" olej silnikowy (ja używam 5w30). Czasami usterki katalizatora mogą powodować wyższe spalanie.
bonito
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja po 20k km przejechanych NC stwierdzam, że spalanie jest wszelako rozmaite.
U mnie w mieście, jeżdżąc bardzo dynamicznie waha się między 10-15l/100km. Ale nie zdarza mi się schodzić poniżej 3000rpm bo Cobalt buczy.
Jakieś dojazdówki dłuższe to zwykle ok 10l/100km.
TrackDay ok 20l/100km
U mnie w mieście, jeżdżąc bardzo dynamicznie waha się między 10-15l/100km. Ale nie zdarza mi się schodzić poniżej 3000rpm bo Cobalt buczy.
Jakieś dojazdówki dłuższe to zwykle ok 10l/100km.
TrackDay ok 20l/100km
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Podobnie jak u Irka.
Średnie i statystykę masz w podpisie.
Średnie i statystykę masz w podpisie.
irekJ pisze:Ja po 20k km przejechanych NC stwierdzam, że spalanie jest wszelako rozmaite.
U mnie w mieście, jeżdżąc bardzo dynamicznie waha się między 10-15l/100km. Ale nie zdarza mi się schodzić poniżej 3000rpm bo Cobalt buczy.
Jakieś dojazdówki dłuższe to zwykle ok 10l/100km.
TrackDay ok 20l/100km
Mi kiedyś jak kupiłem poprzednią NC w drodze do domu spaliła 6,7/100 liczone przy dystrybutorze na całym baku. Jazda 120km/h po ekspresówce zza Wrocławia do Warszawy. To był mój najniższy wynik. Średnio zimą miasto/ trasa po połowie wychodziło niecałe 9l.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
normalna codzienna jazda w Wawie, korki, krótkie odcinki 10,5l
pozdr
pozdr
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Wczoraj zatankowałem do pełna i dziś również na tej samej stacji Shell.
2 dni bardzo różnej jazdy na przestrzeni jednego baku.
Życie pisze zaskakujące scenariusze.
Wczoraj baaaardzo się spieszyłem gdyż potrzebowałem szybko dojechać do Taty którego musiałem zawieźć do szpitala.
trasa S5 Poznań - Wrocław ( okolice ).
160 nonstop na tempomacie , chwilami do 220.
Dziś powrót tą samą trasą bardzo spokojnie - 110 km/h - tempomat.
Spalanie całkowite z tych dwóch róznych dni 8,1.
Ja tam uważam że eNCek daje rade, 500 km na jednym baku, i zapierd.....jak trzeba
2 dni bardzo różnej jazdy na przestrzeni jednego baku.
Życie pisze zaskakujące scenariusze.
Wczoraj baaaardzo się spieszyłem gdyż potrzebowałem szybko dojechać do Taty którego musiałem zawieźć do szpitala.
trasa S5 Poznań - Wrocław ( okolice ).
160 nonstop na tempomacie , chwilami do 220.
Dziś powrót tą samą trasą bardzo spokojnie - 110 km/h - tempomat.
Spalanie całkowite z tych dwóch róznych dni 8,1.
Ja tam uważam że eNCek daje rade, 500 km na jednym baku, i zapierd.....jak trzeba
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
biorac pod uwage obecne ceny paliwa ten watek moze cieszyc sie powodzeniem
moje osobiste wrazenie jest takie ze 2.0 (fakt ze strojone i z chinskim kolektorem) pali najmniej z calej rodziny MZR. 1.8 pali nieprzyzwoicie duzo (miasto 11-12, trasa 9, czasem mniej jesli ma humor). 2.5 pali niewiele wiecej (w miescie 12-13, w trasie 8 +/- 0.5) za to 2.0 mniej. udawalo mi sie zejsc <10 w miescie i do jakis 7.cos w trasie.
moje osobiste wrazenie jest takie ze 2.0 (fakt ze strojone i z chinskim kolektorem) pali najmniej z calej rodziny MZR. 1.8 pali nieprzyzwoicie duzo (miasto 11-12, trasa 9, czasem mniej jesli ma humor). 2.5 pali niewiele wiecej (w miescie 12-13, w trasie 8 +/- 0.5) za to 2.0 mniej. udawalo mi sie zejsc <10 w miescie i do jakis 7.cos w trasie.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Ostatnio byłem kuszony ostrymi wałkami w Kuźni Mocy, jak to jest ze spalaniem wtedy ?
Oczywiście przy deptaniu to wiadomo że więcej bo więcej kunia i banana na twarzy
Ale np. równa trasa z prędkościami 110-120 km/h ? Porównując seryjne wałki do tych ostrych od Fiva?
Oczywiście przy deptaniu to wiadomo że więcej bo więcej kunia i banana na twarzy
Ale np. równa trasa z prędkościami 110-120 km/h ? Porównując seryjne wałki do tych ostrych od Fiva?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
W mojej 2.0 bez żadnych modyfikacji wyniki mam następujące: w 100% trasie najniżej zszedłem na 7,6l, w 100% mieście wyniki potrafią znacznie sie różnic miedzy 9,6l do 11,3l. Jeżdżę na 98. Zaczynam podejrzewać ze na tak zróżnicowane spalanie w mieście może mieć wpływ jakość paliwa lub dystrybutor zawyżający rachunek, ale może to tylko moja zbytnia podejżliwość (-;
- byebye
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Ja przy 2.0 stock zszedłem do minimum 6.98, średnio 8.46 po 15tys km w cyklu mieszanym. Najgorszy wynik 13.3 w jeździe na krótkich dystansach w zimie. Mierzone przy tankowaniach po dłuższych dystansach, jako że przedlift nie pokazuje zużycia
- Peecer
- Donator
- Posty: 2685
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
To tak tylko wrzucę zrzuty ekranu z aplikacji,
MX-5 2.0 Miata - "automat"
MX-5 2.0 Sport - "manual"
Ogólnie - najniższe spalanie udało się zrobić w Norwegii.
Największe w Pirenejach i w samym Paryżu. Tam dobiłem do 15 l/100 km.
MX-5 2.0 Miata - "automat"
MX-5 2.0 Sport - "manual"
Ogólnie - najniższe spalanie udało się zrobić w Norwegii.
Największe w Pirenejach i w samym Paryżu. Tam dobiłem do 15 l/100 km.
- Załączniki
-
- MX-5 2.0 Miata - "automat"
- 93E025F1-5EB2-48DA-A36B-30DD08DC941C.png (1.6 MiB) Przejrzano 3839 razy
-
- MX-5 2.0 Miata - "automat"
- D3300809-2084-4F60-8463-6A9C0BDAD6FE.png (1.34 MiB) Przejrzano 3839 razy
-
- MX-5 2.0 Sport - "manual"
- C84C3210-4CFA-4E8B-BDD8-D1DEAA8EB9AA.png (1.15 MiB) Przejrzano 3839 razy
-
- MX-5 2.0 Sport - "manual"
- F46557DA-9364-40C8-BC45-99783C5A25DE.png (1.58 MiB) Przejrzano 3839 razy
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Chyba tylko Warszawiacy mogą mierzyć się z mieszkańcami Wrocławia w wielkości korków, a co za tym idzie w wysokości spalania.
Najnizsze spalanie zaliczone na trasie Wrocław - Kłodzko - Wrocław - Kłodzko - Wrocław 6,5l/100km
13,5 wychodziło mi na zimówkach w korku z odpaloną klimą, żeby szyby nie zaparowały.
Teraz gdy paradoksalnie przestaję korzystać z klimy i mam letnie opony, to przeważnie mam spalanie podobne do średniego i mieści się w zakresie 10,5-11,5l/100km (jazda tylko po mieście na krótkich odcinkach)
2.5 z kolektorem, strojeniem Five'a i przepustnicą wydechu
- Załączniki
-
- Screenshot_20220518-220401_Drivvo.jpg (41.22 KiB) Przejrzano 3824 razy
Ostatnio zmieniony 18 maja 2022, 22:04 przez wromiata, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
OOO.... to widzę wszyscy podeszli kompleksowo do tematu....ok....
Kolektor , filtr K&N, strojenie Five.
Moje najniższe spalanie - trasa- 110km/h - 7,2 L/100
Najwyższe to połaczenie trasy 120km/h / - Poznań - Tor Łodź i kilka sesji po torze -jakieś 60 -70km po torze w sumie dało 11,9 L/100 km.
Kolektor , filtr K&N, strojenie Five.
Moje najniższe spalanie - trasa- 110km/h - 7,2 L/100
Najwyższe to połaczenie trasy 120km/h / - Poznań - Tor Łodź i kilka sesji po torze -jakieś 60 -70km po torze w sumie dało 11,9 L/100 km.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 788
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Ja w 60tys mieście, samo miasto 2.0 mam 13 l teraz przy 15 stopniachwromiata pisze: ↑18 maja 2022, 21:12Chyba tylko Warszawiacy mogą mierzyć się z mieszkańcami Wrocławia w wielkości korków, a co za tym idzie w wysokości spalania.
Najnizsze spalanie zaliczone na trasie Wrocław - Kłodzko - Wrocław - Kłodzko - Wrocław 6,5l/100km
13,5 wychodziło mi na zimówkach w korku z odpaloną klimą, żeby szyby nie zaparowały.
Teraz gdy paradoksalnie przestaję korzystać z klimy i mam letnie opony, to przeważnie mam spalanie podobne do średniego i mieści się w zakresie 10,5-11,5l/100km (jazda tylko po mieście na krótkich odcinkach)
2.5 z kolektorem, strojeniem Five'a i przepustnicą wydechu
W dużym mieście chociaż jest gdzie się rozpędzić - u mnie odpalanie, światła, światła, gaszenie
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
polemizowalbym czy Warszawa jest az tak bardzo zakorkowanym miastem. Jest tam duzo kilkupasmowek, jezdzi sie w niektorych godzinach i miejscach bardzo sprawnie. Lodz jest totalnie rozkopana w centrum a troche dalej pasy sa pozabierane na buspasy wiec srednie predkosci bywaja dramatycznie male. Jeszcze troche zaczne do pracy jezdzic rowerem i bedzie szybciej
moj rekord spalania 1.8 to 7.2/100 gdy jechalem do Bydgoszczy i juz chyba czula ze Five jest przygotowany by ja wyrwac xD Max to chyba 20-25 na torze Kielce albo Jastrzab
rekord spalania czarnej 2.5 to bodaj 7.36/100 troche krajowek+ekspresowka 110-120 czy jakos tak. W druga strone chyba 30/100 na Torze Modlin. Szarej 2.5 jeszcze mam malo danych ale z niezrozumialych dla mnie powodow w miescie pali mniej mimo krotszego dyfra. No chyba ze nieszczesne opony wielosezonowe daja az tak mniejszy opor niz Federale na czarnej
moj rekord spalania 1.8 to 7.2/100 gdy jechalem do Bydgoszczy i juz chyba czula ze Five jest przygotowany by ja wyrwac xD Max to chyba 20-25 na torze Kielce albo Jastrzab
rekord spalania czarnej 2.5 to bodaj 7.36/100 troche krajowek+ekspresowka 110-120 czy jakos tak. W druga strone chyba 30/100 na Torze Modlin. Szarej 2.5 jeszcze mam malo danych ale z niezrozumialych dla mnie powodow w miescie pali mniej mimo krotszego dyfra. No chyba ze nieszczesne opony wielosezonowe daja az tak mniejszy opor niz Federale na czarnej
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- wromiata
- Donator
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Tak, między 22, a 6 już jest całkiem luźno na ulicach
Rzeczywiście popatrzyłem na rankingi i Łódź jest na 1. miejscu, a Wrocław dopiero na 3. U nas też od paru lat zmieniono politykę dotyczącą dróg: bardzo dużo buspasów, ścieżek rowerowych kosztem ulicy, zamykania centrum przed samochodami oraz poduszek berlińskich na dwupasmowej drodze wojewódzkiej, a do tego remonty dróg kilku sąsiadujących ze sobą ważniejszych arterii komunikacyjnych. To spalanie 13,5l/100km wyszło mi chyba jak ostatnio częściej jeździłem w godzinach szczytu - 3,5 km do pracy pokonane w 40 minut xD
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie średnio wychodzi:
- miasto 10/11,
- mieszany i na trasie (przepisowo) 8/9.
Szału nie ma ze spalaniem ale chociaż radość z jazdy jest.
Raz udało mi się zejść w cyklu miejskim do 8,5 ale pewnie się to nie powtórzy.
Pomijając spalanie to najbardziej zaskoczył mnie krótki 6 bieg - 3000 obrotów to jakieś 110 km/h
- miasto 10/11,
- mieszany i na trasie (przepisowo) 8/9.
Szału nie ma ze spalaniem ale chociaż radość z jazdy jest.
Raz udało mi się zejść w cyklu miejskim do 8,5 ale pewnie się to nie powtórzy.
Pomijając spalanie to najbardziej zaskoczył mnie krótki 6 bieg - 3000 obrotów to jakieś 110 km/h