Czy ktoś wie czy to jest plugnplay?
Jesli nie to co musze dokupic przy swapie?
Tak, dokladnie, mam na mysli swap z 6biegow na 5biegow.
Oryginalnie auto z LSD.
SWAP skrzyni biegów
Z 6b na 5b
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Coś mi świta że wieloklin na wejściu skrzyni jest inny i przez to inne sprzęgo jest - ale to do potwierdzenia.
Czyli przy swapie musilabym tylko domowic nowe sprzeglo dedykowane pod 5b?niezalogowany pisze: ↑15 lis 2021, 11:54Coś mi świta że wieloklin na wejściu skrzyni jest inny i przez to inne sprzęgo jest - ale to do potwierdzenia.
- janux
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Też mi się wydaje, że tarcza sprzęgła pod 6b ma chyba 23 zęby na wieloklinie, a pod 5b chyba 22.niezalogowany pisze: ↑15 lis 2021, 11:54Coś mi świta że wieloklin na wejściu skrzyni jest inny i przez to inne sprzęgo jest - ale to do potwierdzenia.
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Potwierdzam, tak jest.janux pisze: ↑15 lis 2021, 12:21Też mi się wydaje, że tarcza sprzęgła pod 6b ma chyba 23 zęby na wieloklinie, a pod 5b chyba 22.niezalogowany pisze: ↑15 lis 2021, 11:54Coś mi świta że wieloklin na wejściu skrzyni jest inny i przez to inne sprzęgo jest - ale to do potwierdzenia.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
Zgadza sie, kiedys bylo cos rozkminiane na forum jakim cudem na allegro sa sprzedawane komplety sprzegiel do NC gdzie w opisie napisane jest zae pasuja do 1.8 i 2.0 jednoczeesnie, co nie moze byc prawda.
Czy dobrze rozumiem, ze przy swapie skrzyni musze po prostu miec tez kompletne sprzeglo do 5b i to wsio?
Czy dobrze rozumiem, ze przy swapie skrzyni musze po prostu miec tez kompletne sprzeglo do 5b i to wsio?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jednoczesne pasowanie do 1.8 i 2.0 jest prawda w sensie że występują fabryczne 2.0 ze skrzynią 5B (miewają też szpere)
Po wymianie samej skrzyni 6B na 5B zrobia się mocno długie przełożenia. Na trasę ok do miasta średnio.
Ciekawym rozwiązaniem jest skrzynia 5B plus dyfer z RX8, Otrzymujemy przełożenia 1-5 praktycznie takie jak w fabrycznej skrzyni 6B a dyfer z RX łatwo i tanio można znaleźć że szperą. Do miasta i do ścigania super. Niestety założenie dyfra z RX8 ma mało wspólnego z plug and play
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Po wymianie samej skrzyni 6B na 5B zrobia się mocno długie przełożenia. Na trasę ok do miasta średnio.
Ciekawym rozwiązaniem jest skrzynia 5B plus dyfer z RX8, Otrzymujemy przełożenia 1-5 praktycznie takie jak w fabrycznej skrzyni 6B a dyfer z RX łatwo i tanio można znaleźć że szperą. Do miasta i do ścigania super. Niestety założenie dyfra z RX8 ma mało wspólnego z plug and play
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Dzieki Alez za wytlumaczenie z tymi 5b w 2.0. Nie wiedzialem o tym.
Gdzies Five pisal niedawno co tam trzeba zrobic przy montazu dyfra z RX8. Poza polską na pewno nie będe sie tym zajmowac.
Niemniej ceny 5b na allegro są zaskakująco niskie. 500zl za skrzynie z 2010 z niby przebiegiem ponizej 100.000km to spoko deal.
Gdzies Five pisal niedawno co tam trzeba zrobic przy montazu dyfra z RX8. Poza polską na pewno nie będe sie tym zajmowac.
Niemniej ceny 5b na allegro są zaskakująco niskie. 500zl za skrzynie z 2010 z niby przebiegiem ponizej 100.000km to spoko deal.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Czy przypadkiem przy zmianie skrzyni 5/6 nie jest do wymiany również wał napędowy?
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Potwierdzam, wał tez trzeba zmienić. Ale to groszowa sprawa.recuperator pisze: ↑16 lis 2021, 8:58Czy przypadkiem przy zmianie skrzyni 5/6 nie jest do wymiany również wał napędowy?
Pozdrawiam, Danillo
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Zmieniałem dyfer przy skrzyni 5b na dyfer LSD z 6b (3.73). Plug and play. Nic więcej nie trzeba wymieniać. Co do przełożeń to wydłużają się sumarycznie o około 10 procent w takiej konfiguracji 5b plus szpera z 6B. Do jazdy daily bardzo fajnie. Czyli przy takich obrotach co wcześniej zamiast 50 jedziemy 55, zamiast 100 -110, 200-220. Może na tor krótsze przełożenia są lepsze, ale do daily... Nie wiem jak jest przy seryjnym silniku, czy odczuwa się większą mułowatość, ale ja sobie chwalę taką konfigurację przy 2.5 z kompresorem.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 
