Mam pytanie o mechanizm różnicowy MS03-27-200A to jest torsen czy Fuji NCFL, ew kaki byście polecali ? torsena czy płytkowe ? podobno był jakiś temat na FB o tym, ale nie mogę znaleźć. A tu przykład obu mechanizmów
https://tomson.com.pl/search.php?text=s ... _JWqTY0uP4
Torsen vs płytkowy LSD
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pafko71
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 gru 2014, 10:17
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5
- Lokalizacja: Trzebnica
Chyba błąd w temacie, Torsen to jeden z typów LSD, niemniej jednak w czasach, gdy ceny używanej i mało wytrzymałej OEM Fuji dochodzą do 3k PLN, a dostępność nie jest wielka, wielu z nas rozważa zakup nowej szpery. I tu prośba do Forumowiczów, którzy mają wiedzę(rozpoznali temat) o opisanie możliwości jakie aktualnie mamy, która blokada do jakiego celu, wytrzymałość, itp. . Marzdin przesłał link do blokad, które google wypluwa jako pierwsze po haśle mx5 nc LSD;)(jedna to Torsen, druga płytkowa) , dodatkowo słyszałem o OS Giken(ale to ponoć cena około 8k PLN).
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Seryjnie NC/NCFL mają Fuji, torsena nigdy w NC nie było.marzdin pisze: ↑30 paź 2021, 19:53Mam pytanie o mechanizm różnicowy MS03-27-200A to jest torsen czy Fuji NCFL, ew kaki byście polecali ? torsena czy płytkowe ? podobno był jakiś temat na FB o tym, ale nie mogę znaleźć. A tu przykład obu mechanizmów
https://tomson.com.pl/search.php?text=s ... _JWqTY0uP4
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Właśnie się zastanawiam nad wymianą, bo wygląda że mi szpera umarła (młody powiesił się na dziurze i kręciło się tylko jedno wolne koło) i się zastanawiam czy wymienić na płytkowe czy torsena, co będzie bardziej korzystne i trwałe głównie miasto, trasa, górskie serpentynki
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Do jazdy na co dzień torsen będzie lepszym wyborem IMO. Płytka to zawsze może jakieś dodatkowe dźwięki generować i z czasem wymaga wymiany płytek. A torsen będzie bezobslugowy, cichy i wieczny np. Quaife.marzdin pisze: ↑01 lis 2021, 15:14Właśnie się zastanawiam nad wymianą, bo wygląda że mi szpera umarła (młody powiesił się na dziurze i kręciło się tylko jedno wolne koło) i się zastanawiam czy wymienić na płytkowe czy torsena, co będzie bardziej korzystne i trwałe głównie miasto, trasa, górskie serpentynki
Jesli płytkowa to najłatwiej kupić japońskiego Kaaza za ok 4500. Wspomniany OS Giken podobno lepszy - to pytanie do specjalistów dlaczego?? ale cena jest x 1,5. W US widziałem jeszcze Cusco w cenie zbliżonej do Kaaza.
Pozdrawiam, Danillo
- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Szkoda, że nikt nie przeniósł dyskusji o tym z FB na forum, było by dla potomnych, np. takich jak ja 
Edit: no i zgłupiałem, test na szutrze obie opony zostawiają ślady, gdzieś jeszcze muszę znaleźć miejsce z luźnym poboczem i asfaltem, zobaczę co wtedy

Edit: no i zgłupiałem, test na szutrze obie opony zostawiają ślady, gdzieś jeszcze muszę znaleźć miejsce z luźnym poboczem i asfaltem, zobaczę co wtedy
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
- Gieras
- Donator
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
W swoim NC nie sprawdzałem, ale mam płytkowe LSD w Civicu i jak podniosę samochod to kręcąc jednym kołem, drugie zawsze sie zakręci.
To teraz mnie zdziwiłeś, byłem pewien że w przedliftowym NC z 2.0 występował Torsen

Może pomyłka z NB? NBFL od 2003 już miały Fuji.Tajgeree pisze:To teraz mnie zdziwiłeś, byłem pewien że w przedliftowym NC z 2.0 występował Torsen
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Tak jak pisze wyżej Gieras, jak podnoszę tyłek pontonu to oba koła się kręcą w jedna stronę przy próbach manipulacji.