Blaszki do obniżenia foteli od Jass Performance
Doznania
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Instalacja JP w NC z regulacja wysokosci to bajka. Koncowki fotela OEM nie trzeba drylować tylko są na śrubki.
Dopasowanie blaszek petarda. Wszystko wpada na swoje miejsce od razu. W końcu dupsko niżej leży i zrobiło się więcej miejśca między prawym kolanem a karoserią.
Dopasowanie blaszek petarda. Wszystko wpada na swoje miejsce od razu. W końcu dupsko niżej leży i zrobiło się więcej miejśca między prawym kolanem a karoserią.
Dziś szykowałem nowy fotel kierowcy, kupiony na forum, już miałem zamawiać blaszki od JS ale miałem jeszcze pod ręką blaszki Fivea.
Wpadłem na pomysł, żeby blaszek nie mocować pod płozą ale na płozie. Co daje nam kolejne 2cm niżej siedzisko, w sumie to powstaje w ten sposób obniżenie jak u JassPerf. Jedyne co to musiałem dokupić dłuższe śruby. Siedziska z blaszkami jeszce nie montowałem, ale nie sądzę by coś przeszkodziło w ich zamocowaniu bo przesunięcie otworu na karoserii po takiej zmianie mocowania jest minimalne.
Plusem tego rozwiązania jest to, że płoza nie leży na blaszce tylko na karoserii. Co chyba zwiększa bezpieczeństwo tego DIY.
Żeby płoza ułożyła się w przestrzeni pod blaszką i między garbem mocowania przy karoserii, trzeba odciąć jakies 8mm płozy, mniej więcej po dziurkach którę są już w płozie. To zresztą trzeba też zrobić przy montażu blaszek JP.
Foty słabe, dorobię jeszcze po montażu w aucie.
Wpadłem na pomysł, żeby blaszek nie mocować pod płozą ale na płozie. Co daje nam kolejne 2cm niżej siedzisko, w sumie to powstaje w ten sposób obniżenie jak u JassPerf. Jedyne co to musiałem dokupić dłuższe śruby. Siedziska z blaszkami jeszce nie montowałem, ale nie sądzę by coś przeszkodziło w ich zamocowaniu bo przesunięcie otworu na karoserii po takiej zmianie mocowania jest minimalne.
Plusem tego rozwiązania jest to, że płoza nie leży na blaszce tylko na karoserii. Co chyba zwiększa bezpieczeństwo tego DIY.
Żeby płoza ułożyła się w przestrzeni pod blaszką i między garbem mocowania przy karoserii, trzeba odciąć jakies 8mm płozy, mniej więcej po dziurkach którę są już w płozie. To zresztą trzeba też zrobić przy montażu blaszek JP.
Foty słabe, dorobię jeszcze po montażu w aucie.
Sprawdź najpierw czy takie mocowanie nie spowoduje problemów z odsunięciem fotela do końca. Wydaje mi się, że tak będzie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Pewnie tak bedzie, ale dla mnie to nie problem, bo nigdy nie mialem fotela odsunietego na maksa do konca. Zazwyczaj mam go blizej frontu niz tylu. Wiec jesli ktos jezdzi z fotelem na maks do tylu to moje rozwiazanie pewnie nie bedzie dla niego.
Kiedyś podobnie kombinowałem z tymi blaszkami i ograniczenie odsuwania fotela było na tyle wyraźne, że zrezygnowałem i zamontowałem blaszki od spodu. A też w NC nie jeździłem z fotelem na maxa do tyłu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Pewnie kazdy bedzie musial sam oblukac czy woli troche nizej fotel ale krotsza podroz po plozie czy na odwrot. Jutro sam to sprawdze jak to dla mnie dziala.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Widzę że macie doświadczenie z blaszkami, powiedzcie mi , ja jeżdżę z fotelem na maxa odsuniętym, czy blaszki od Fiva pozwalają na odsunięcie max fotela do tyłu?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Z opisu blaszek Fivea
"Nasz zestaw blaszek obniżających do MX-5 zapewnia pełny zakres przesuwu seryjnej szyny i tym samym seryjną, pełną regulację odsunięcia fotela."
Tak, można przesunąć na max do tyłu jeśli montujesz je "tradycyjnie" od spodu.
Ja dodatkowo przy użyciu imadła i młotka wygiąłem blaszki tak, żeby fotel schodził jeszcze niżej. Myślę, że efekt był zbliżony do tych amerykańskich blaszek za miliony monet.
Ja dodatkowo przy użyciu imadła i młotka wygiąłem blaszki tak, żeby fotel schodził jeszcze niżej. Myślę, że efekt był zbliżony do tych amerykańskich blaszek za miliony monet.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Zalozylem dzis moje frankesteiny i jest ok. Jak dla mnie bo w sumie musialem wykrecic jedna srube zeby wystarczylo mi dlugosci ruchu plozy.
Okazuje sie ze przy takim montazu nie potrzeba ucinac tych 8mm plozy, jak wczesniej pisalem.
W sumie jak patrze na foty to ten sam myk da sie zrobic z OEM blaszkami z foteli z regulacja wysokosci, tylko trzeba te dwie dluzsze sruby dokupic.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Za problem kijowego zwijania pasów odpowiadają kijowe przelotki w fotelach (do których jest nawet instrukcja serwisowa jak i na co je wymienić, żeby było dobrze), oraz zabrudzonej prowadnicy pasa widocznej po zdjęciu górnego plastiku w rogach za fotelami. U siebie przy okazji wymiany pasów przesmarowałem sylikonem do uszczelek te prowadnice i pasy zwijają się o niebo lepiej niż stare, a gdybym jeszcze wymienił te przelotki to powinny się wreszcie zwijać jak w normalnym samochodzie
Smarowales prowadnice czy zewnetrzna strone pasow rowniez?luki_92_92 pisze: ↑11 paź 2021, 16:19Za problem kijowego zwijania pasów odpowiadają kijowe przelotki w fotelach (do których jest nawet instrukcja serwisowa jak i na co je wymienić, żeby było dobrze), oraz zabrudzonej prowadnicy pasa widocznej po zdjęciu górnego plastiku w rogach za fotelami. U siebie przy okazji wymiany pasów przesmarowałem sylikonem do uszczelek te prowadnice i pasy zwijają się o niebo lepiej niż stare, a gdybym jeszcze wymienił te przelotki to powinny się wreszcie zwijać jak w normalnym samochodzie
O ktorych prowadnicach dokladnie piszesz?
Przelotki na fotelu mam te nowsze juz.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Czytałem że właśnie umycie, wysuszenie i psikniecie silikonem robi największą robotę.luki_92_92 pisze: ↑11 paź 2021, 21:53Na samym pasie jest taka blacha, przez którą przewleczony jest pas. Jak się zwija tudzież rozwija to się po tym przesuwa, więc opierniczyłem to sylikonem w sprayu i śmiga jak należy. Samych pasów oczywiście że nie smarowałem bo i po co.
Gdybys o tym nie napisal to pewnie bym tego nie zauwazyl, ale dzis jednak zauwazylem ze gdy fotel lezy najnizej jak sie da, to jednak pod ostrym katem wchodzi do tego plastiku na fotelu. Po podwyzszeniu fotela, idzie to deko latwiej, smoother.
- Kova_lczyk
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
- Model: NC
- Wersja: PRHT 2.0 Sport
- Lokalizacja: Płock
Czy jest ktoś kto znalazł złoty środek obniżenia fotela + regulacje ? Czy ktoś może sprzedaje ?
Będe wdzieczny za pomoc bo kask na MC mi sie nie mieści
Będe wdzieczny za pomoc bo kask na MC mi sie nie mieści
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na miata.net jest patent z obniżaniem samego siedziska fotela, bez ruszania tylnych mocowań, może to jest rozwiązanie dla Ciebie.Kova_lczyk pisze:Czy jest ktoś kto znalazł złoty środek obniżenia fotela + regulacje ? Czy ktoś może sprzedaje ?
Będe wdzieczny za pomoc bo kask na MC mi sie nie mieści
https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... tcount=270
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Kova_lczyk
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
- Model: NC
- Wersja: PRHT 2.0 Sport
- Lokalizacja: Płock
Ciekawe rozwiązanie, dzięki za pomysł! Musze rozebrać fotel i zobaczyć jak to ugryźć
- Kova_lczyk
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
- Model: NC
- Wersja: PRHT 2.0 Sport
- Lokalizacja: Płock
Czy chodzi o zmiane położenia tych blaszek?
- Załączniki
-
- UNADJUSTEDNONRAW_thumb_95d.jpg (80.81 KiB) Przejrzano 1543 razy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tak, przeczytaj cały wątek od początku, ja podlinkowałem do swojego posta, bo pierwsza wersja tego moda jest moim zdaniem zła, zrób jak w wersji "chicken mod", na rysunku który wrzuciłem, widać o co chodzi.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Witam. Od ostatniego wpisu na temat blaszek upłynęło sporo czasu więc pozwolę sobie zapytać czy ktoś znalazł je gdzieś taniej niż w Jass Performance? A może ktoś ma na sprzedaż takie blaszki do fotela bez regulacji wysokości?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5476
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
No raczej :
Przedlift:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... ering-seat
Polift/przedlift z regulacją foteli:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... l-facelift
Lub bezpośrednio u mnie spod lady
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
spod lady wiadomo najlepiej
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dzięki bardzo za szybkie info. Napisałem priv.Fiveopac pisze: ↑23 lut 2024, 7:39No raczej :
Przedlift:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... ering-seat
Polift/przedlift z regulacją foteli:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... l-facelift
Lub bezpośrednio u mnie spod lady
Mechanik sie rozpedzil i usunal tez przednie mocowanie fotela. Czy jest na to jakis patent, pasujacy do zestawu obnizajacego?Fiveopac pisze: ↑23 lut 2024, 7:39No raczej :
Przedlift:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... ering-seat
Polift/przedlift z regulacją foteli:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... l-facelift
Lub bezpośrednio u mnie spod lady