Blaszki do obniżenia foteli od Jass Performance

Doznania

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

12 wrz 2021, 19:16

Instalacja JP w NC z regulacja wysokosci to bajka. Koncowki fotela OEM nie trzeba drylować tylko są na śrubki.
Dopasowanie blaszek petarda. Wszystko wpada na swoje miejsce od razu. W końcu dupsko niżej leży i zrobiło się więcej miejśca między prawym kolanem a karoserią.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2021, 20:36

Dziś szykowałem nowy fotel kierowcy, kupiony na forum, już miałem zamawiać blaszki od JS ale miałem jeszcze pod ręką blaszki Fivea.
Wpadłem na pomysł, żeby blaszek nie mocować pod płozą ale na płozie. Co daje nam kolejne 2cm niżej siedzisko, w sumie to powstaje w ten sposób obniżenie jak u JassPerf. Jedyne co to musiałem dokupić dłuższe śruby. Siedziska z blaszkami jeszce nie montowałem, ale nie sądzę by coś przeszkodziło w ich zamocowaniu bo przesunięcie otworu na karoserii po takiej zmianie mocowania jest minimalne.

Plusem tego rozwiązania jest to, że płoza nie leży na blaszce tylko na karoserii. Co chyba zwiększa bezpieczeństwo tego DIY.
Żeby płoza ułożyła się w przestrzeni pod blaszką i między garbem mocowania przy karoserii, trzeba odciąć jakies 8mm płozy, mniej więcej po dziurkach którę są już w płozie. To zresztą trzeba też zrobić przy montażu blaszek JP.

Foty słabe, dorobię jeszcze po montażu w aucie.


274_1446395964.jpg
Zalecany montaz.
274_1446395964.jpg (89.42 KiB) Przejrzano 2259 razy
rumJGpd.jpg
rumJGpd.jpg (54.9 KiB) Przejrzano 2263 razy
Tsjch2D.jpg
Tsjch2D.jpg (66.42 KiB) Przejrzano 2263 razy
CMCIXoF.jpg
CMCIXoF.jpg (39.16 KiB) Przejrzano 2263 razy
HqNoFTj.jpg
HqNoFTj.jpg (61.44 KiB) Przejrzano 2263 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 paź 2021, 21:16

Sprawdź najpierw czy takie mocowanie nie spowoduje problemów z odsunięciem fotela do końca. Wydaje mi się, że tak będzie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2021, 21:44

Fifkers pisze:
07 paź 2021, 21:16
Sprawdź najpierw czy takie mocowanie nie spowoduje problemów z odsunięciem fotela do końca. Wydaje mi się, że tak będzie.
Pewnie tak bedzie, ale dla mnie to nie problem, bo nigdy nie mialem fotela odsunietego na maksa do konca. Zazwyczaj mam go blizej frontu niz tylu. Wiec jesli ktos jezdzi z fotelem na maks do tylu to moje rozwiazanie pewnie nie bedzie dla niego.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 paź 2021, 21:50

Kiedyś podobnie kombinowałem z tymi blaszkami i ograniczenie odsuwania fotela było na tyle wyraźne, że zrezygnowałem i zamontowałem blaszki od spodu. A też w NC nie jeździłem z fotelem na maxa do tyłu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2021, 21:56

Fifkers pisze:
07 paź 2021, 21:50
Kiedyś podobnie kombinowałem z tymi blaszkami i ograniczenie odsuwania fotela było na tyle wyraźne, że zrezygnowałem i zamontowałem blaszki od spodu. A też w NC nie jeździłem z fotelem na maxa do tyłu.
Pewnie kazdy bedzie musial sam oblukac czy woli troche nizej fotel ale krotsza podroz po plozie czy na odwrot. Jutro sam to sprawdze jak to dla mnie dziala.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

08 paź 2021, 5:38

Widzę że macie doświadczenie z blaszkami, powiedzcie mi , ja jeżdżę z fotelem na maxa odsuniętym, czy blaszki od Fiva pozwalają na odsunięcie max fotela do tyłu?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 paź 2021, 7:22

Tomai pisze:
08 paź 2021, 5:38
Widzę że macie doświadczenie z blaszkami, powiedzcie mi , ja jeżdżę z fotelem na maxa odsuniętym, czy blaszki od Fiva pozwalają na odsunięcie max fotela do tyłu?
Z opisu blaszek Fivea

"Nasz zestaw blaszek obniżających do MX-5 zapewnia pełny zakres przesuwu seryjnej szyny i tym samym seryjną, pełną regulację odsunięcia fotela."
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 paź 2021, 9:10

Tak, można przesunąć na max do tyłu jeśli montujesz je "tradycyjnie" od spodu.
Ja dodatkowo przy użyciu imadła i młotka wygiąłem blaszki tak, żeby fotel schodził jeszcze niżej. Myślę, że efekt był zbliżony do tych amerykańskich blaszek za miliony monet.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 paź 2021, 19:51

Fifkers pisze:
08 paź 2021, 9:10
Tak, można przesunąć na max do tyłu jeśli montujesz je "tradycyjnie" od spodu.
Ja dodatkowo przy użyciu imadła i młotka wygiąłem blaszki tak, żeby fotel schodził jeszcze niżej. Myślę, że efekt był zbliżony do tych amerykańskich blaszek za miliony monet.
Zalozylem dzis moje frankesteiny i jest ok. Jak dla mnie bo w sumie musialem wykrecic jedna srube zeby wystarczylo mi dlugosci ruchu plozy.
Okazuje sie ze przy takim montazu nie potrzeba ucinac tych 8mm plozy, jak wczesniej pisalem.
W sumie jak patrze na foty to ten sam myk da sie zrobic z OEM blaszkami z foteli z regulacja wysokosci, tylko trzeba te dwie dluzsze sruby dokupic.
IMG_20211008_173158.jpg
IMG_20211008_173158.jpg (2.67 MiB) Przejrzano 2165 razy
IMG_20211008_174058.jpg
IMG_20211008_174058.jpg (2.64 MiB) Przejrzano 2165 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 157
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

10 paź 2021, 15:28

Czy ktoś się orientuje czy problem kijowego zwijania pasów w przedlifcie zwiększa się po montażu blaszek od Five'a?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 paź 2021, 16:32

Ja nie zauważyłem nasilenia tego problemu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

11 paź 2021, 16:19

wromiata pisze:
10 paź 2021, 15:28
Czy ktoś się orientuje czy problem kijowego zwijania pasów w przedlifcie zwiększa się po montażu blaszek od Five'a?
Za problem kijowego zwijania pasów odpowiadają kijowe przelotki w fotelach (do których jest nawet instrukcja serwisowa jak i na co je wymienić, żeby było dobrze), oraz zabrudzonej prowadnicy pasa widocznej po zdjęciu górnego plastiku w rogach za fotelami. U siebie przy okazji wymiany pasów przesmarowałem sylikonem do uszczelek te prowadnice i pasy zwijają się o niebo lepiej niż stare, a gdybym jeszcze wymienił te przelotki to powinny się wreszcie zwijać jak w normalnym samochodzie :lol:
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

11 paź 2021, 21:36

luki_92_92 pisze:
11 paź 2021, 16:19
wromiata pisze:
10 paź 2021, 15:28
Czy ktoś się orientuje czy problem kijowego zwijania pasów w przedlifcie zwiększa się po montażu blaszek od Five'a?
Za problem kijowego zwijania pasów odpowiadają kijowe przelotki w fotelach (do których jest nawet instrukcja serwisowa jak i na co je wymienić, żeby było dobrze), oraz zabrudzonej prowadnicy pasa widocznej po zdjęciu górnego plastiku w rogach za fotelami. U siebie przy okazji wymiany pasów przesmarowałem sylikonem do uszczelek te prowadnice i pasy zwijają się o niebo lepiej niż stare, a gdybym jeszcze wymienił te przelotki to powinny się wreszcie zwijać jak w normalnym samochodzie :lol:
Smarowales prowadnice czy zewnetrzna strone pasow rowniez?
O ktorych prowadnicach dokladnie piszesz?
Przelotki na fotelu mam te nowsze juz.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

11 paź 2021, 21:53

Na samym pasie jest taka blacha, przez którą przewleczony jest pas. Jak się zwija tudzież rozwija to się po tym przesuwa, więc opierniczyłem to sylikonem w sprayu i śmiga jak należy. Samych pasów oczywiście że nie smarowałem bo i po co.
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

12 paź 2021, 6:34

luki_92_92 pisze:
11 paź 2021, 21:53
Na samym pasie jest taka blacha, przez którą przewleczony jest pas. Jak się zwija tudzież rozwija to się po tym przesuwa, więc opierniczyłem to sylikonem w sprayu i śmiga jak należy. Samych pasów oczywiście że nie smarowałem bo i po co.
Czytałem że właśnie umycie, wysuszenie i psikniecie silikonem robi największą robotę.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 paź 2021, 11:21

wromiata pisze:
10 paź 2021, 15:28
Czy ktoś się orientuje czy problem kijowego zwijania pasów w przedlifcie zwiększa się po montażu blaszek od Five'a?
Gdybys o tym nie napisal to pewnie bym tego nie zauwazyl, ale dzis jednak zauwazylem ze gdy fotel lezy najnizej jak sie da, to jednak pod ostrym katem wchodzi do tego plastiku na fotelu. Po podwyzszeniu fotela, idzie to deko latwiej, smoother.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 157
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

13 paź 2021, 19:27

bjorm pisze:
13 paź 2021, 11:21
Gdybys o tym nie napisal to pewnie bym tego nie zauwazyl, ale dzis jednak zauwazylem ze gdy fotel lezy najnizej jak sie da, to jednak pod ostrym katem wchodzi do tego plastiku na fotelu. Po podwyzszeniu fotela, idzie to deko latwiej, smoother.
Na zdjęciu które wystawiłeś rzuciło mi się to w oczy dlatego wolałem zapytać przed zainwestowaniem w blaszki
Awatar użytkownika
Kova_lczyk
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
Model: NC
Wersja: PRHT 2.0 Sport
Lokalizacja: Płock

21 wrz 2022, 17:25

Czy jest ktoś kto znalazł złoty środek obniżenia fotela + regulacje ? Czy ktoś może sprzedaje ?

Będe wdzieczny za pomoc bo kask na MC mi sie nie mieści :D
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 wrz 2022, 17:41

Kova_lczyk pisze:Czy jest ktoś kto znalazł złoty środek obniżenia fotela + regulacje ? Czy ktoś może sprzedaje ?

Będe wdzieczny za pomoc bo kask na MC mi sie nie mieści :D
Na miata.net jest patent z obniżaniem samego siedziska fotela, bez ruszania tylnych mocowań, może to jest rozwiązanie dla Ciebie.

https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... tcount=270

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kova_lczyk
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
Model: NC
Wersja: PRHT 2.0 Sport
Lokalizacja: Płock

21 wrz 2022, 18:53

Ciekawe rozwiązanie, dzięki za pomysł! Musze rozebrać fotel i zobaczyć jak to ugryźć :D
Awatar użytkownika
Kova_lczyk
Posty: 35
Rejestracja: 12 lip 2022, 21:35
Model: NC
Wersja: PRHT 2.0 Sport
Lokalizacja: Płock

21 wrz 2022, 19:59

Czy chodzi o zmiane położenia tych blaszek?
Załączniki
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_95d.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_95d.jpg (80.81 KiB) Przejrzano 1543 razy
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 wrz 2022, 20:11

Tak, przeczytaj cały wątek od początku, ja podlinkowałem do swojego posta, bo pierwsza wersja tego moda jest moim zdaniem zła, zrób jak w wersji "chicken mod", na rysunku który wrzuciłem, widać o co chodzi.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Obrazek
Wesley
Posty: 3
Rejestracja: 17 sty 2024, 16:57
Model: NC
Lokalizacja: Gdynia

22 lut 2024, 18:14

Witam. Od ostatniego wpisu na temat blaszek upłynęło sporo czasu więc pozwolę sobie zapytać czy ktoś znalazł je gdzieś taniej niż w Jass Performance? A może ktoś ma na sprzedaż takie blaszki do fotela bez regulacji wysokości?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5476
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 lut 2024, 7:39

Wesley pisze:
22 lut 2024, 18:14
Witam. Od ostatniego wpisu na temat blaszek upłynęło sporo czasu więc pozwolę sobie zapytać czy ktoś znalazł je gdzieś taniej niż w Jass Performance? A może ktoś ma na sprzedaż takie blaszki do fotela bez regulacji wysokości?
No raczej :

Przedlift:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... ering-seat

Polift/przedlift z regulacją foteli:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... l-facelift

Lub bezpośrednio u mnie spod lady ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lut 2024, 9:10

spod lady wiadomo najlepiej 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Wesley
Posty: 3
Rejestracja: 17 sty 2024, 16:57
Model: NC
Lokalizacja: Gdynia

23 lut 2024, 10:55

Fiveopac pisze:
23 lut 2024, 7:39
Wesley pisze:
22 lut 2024, 18:14
Witam. Od ostatniego wpisu na temat blaszek upłynęło sporo czasu więc pozwolę sobie zapytać czy ktoś znalazł je gdzieś taniej niż w Jass Performance? A może ktoś ma na sprzedaż takie blaszki do fotela bez regulacji wysokości?
No raczej :

Przedlift:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... ering-seat

Polift/przedlift z regulacją foteli:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... l-facelift

Lub bezpośrednio u mnie spod lady ;)
Dzięki bardzo za szybkie info. Napisałem priv.
FKO GT
Posty: 12
Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:07
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: lewy pas

02 mar 2024, 19:12

Fiveopac pisze:
23 lut 2024, 7:39
No raczej :

Przedlift:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... ering-seat

Polift/przedlift z regulacją foteli:
https://blow-off.pl/blaszki-obnizajace- ... l-facelift

Lub bezpośrednio u mnie spod lady ;)
Mechanik sie rozpedzil i usunal tez przednie mocowanie fotela. Czy jest na to jakis patent, pasujacy do zestawu obnizajacego?
ODPOWIEDZ