Blaszki do obniżenia foteli od Jass Performance

Doznania

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

12 wrz 2021, 19:16

Instalacja JP w NC z regulacja wysokosci to bajka. Koncowki fotela OEM nie trzeba drylować tylko są na śrubki.
Dopasowanie blaszek petarda. Wszystko wpada na swoje miejsce od razu. W końcu dupsko niżej leży i zrobiło się więcej miejśca między prawym kolanem a karoserią.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2021, 20:36

Dziś szykowałem nowy fotel kierowcy, kupiony na forum, już miałem zamawiać blaszki od JS ale miałem jeszcze pod ręką blaszki Fivea.
Wpadłem na pomysł, żeby blaszek nie mocować pod płozą ale na płozie. Co daje nam kolejne 2cm niżej siedzisko, w sumie to powstaje w ten sposób obniżenie jak u JassPerf. Jedyne co to musiałem dokupić dłuższe śruby. Siedziska z blaszkami jeszce nie montowałem, ale nie sądzę by coś przeszkodziło w ich zamocowaniu bo przesunięcie otworu na karoserii po takiej zmianie mocowania jest minimalne.

Plusem tego rozwiązania jest to, że płoza nie leży na blaszce tylko na karoserii. Co chyba zwiększa bezpieczeństwo tego DIY.
Żeby płoza ułożyła się w przestrzeni pod blaszką i między garbem mocowania przy karoserii, trzeba odciąć jakies 8mm płozy, mniej więcej po dziurkach którę są już w płozie. To zresztą trzeba też zrobić przy montażu blaszek JP.

Foty słabe, dorobię jeszcze po montażu w aucie.


274_1446395964.jpg
Zalecany montaz.
274_1446395964.jpg (89.42 KiB) Przejrzano 426 razy
rumJGpd.jpg
rumJGpd.jpg (54.9 KiB) Przejrzano 430 razy
Tsjch2D.jpg
Tsjch2D.jpg (66.42 KiB) Przejrzano 430 razy
CMCIXoF.jpg
CMCIXoF.jpg (39.16 KiB) Przejrzano 430 razy
HqNoFTj.jpg
HqNoFTj.jpg (61.44 KiB) Przejrzano 430 razy
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

07 paź 2021, 21:16

Sprawdź najpierw czy takie mocowanie nie spowoduje problemów z odsunięciem fotela do końca. Wydaje mi się, że tak będzie.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2021, 21:44

Fifkers pisze:
07 paź 2021, 21:16
Sprawdź najpierw czy takie mocowanie nie spowoduje problemów z odsunięciem fotela do końca. Wydaje mi się, że tak będzie.
Pewnie tak bedzie, ale dla mnie to nie problem, bo nigdy nie mialem fotela odsunietego na maksa do konca. Zazwyczaj mam go blizej frontu niz tylu. Wiec jesli ktos jezdzi z fotelem na maks do tylu to moje rozwiazanie pewnie nie bedzie dla niego.
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

07 paź 2021, 21:50

Kiedyś podobnie kombinowałem z tymi blaszkami i ograniczenie odsuwania fotela było na tyle wyraźne, że zrezygnowałem i zamontowałem blaszki od spodu. A też w NC nie jeździłem z fotelem na maxa do tyłu.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

07 paź 2021, 21:56

Fifkers pisze:
07 paź 2021, 21:50
Kiedyś podobnie kombinowałem z tymi blaszkami i ograniczenie odsuwania fotela było na tyle wyraźne, że zrezygnowałem i zamontowałem blaszki od spodu. A też w NC nie jeździłem z fotelem na maxa do tyłu.
Pewnie kazdy bedzie musial sam oblukac czy woli troche nizej fotel ale krotsza podroz po plozie czy na odwrot. Jutro sam to sprawdze jak to dla mnie dziala.
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3418
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

08 paź 2021, 5:38

Widzę że macie doświadczenie z blaszkami, powiedzcie mi , ja jeżdżę z fotelem na maxa odsuniętym, czy blaszki od Fiva pozwalają na odsunięcie max fotela do tyłu?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

08 paź 2021, 7:22

Tomai pisze:
08 paź 2021, 5:38
Widzę że macie doświadczenie z blaszkami, powiedzcie mi , ja jeżdżę z fotelem na maxa odsuniętym, czy blaszki od Fiva pozwalają na odsunięcie max fotela do tyłu?
Z opisu blaszek Fivea

"Nasz zestaw blaszek obniżających do MX-5 zapewnia pełny zakres przesuwu seryjnej szyny i tym samym seryjną, pełną regulację odsunięcia fotela."
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

08 paź 2021, 9:10

Tak, można przesunąć na max do tyłu jeśli montujesz je "tradycyjnie" od spodu.
Ja dodatkowo przy użyciu imadła i młotka wygiąłem blaszki tak, żeby fotel schodził jeszcze niżej. Myślę, że efekt był zbliżony do tych amerykańskich blaszek za miliony monet.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

08 paź 2021, 19:51

Fifkers pisze:
08 paź 2021, 9:10
Tak, można przesunąć na max do tyłu jeśli montujesz je "tradycyjnie" od spodu.
Ja dodatkowo przy użyciu imadła i młotka wygiąłem blaszki tak, żeby fotel schodził jeszcze niżej. Myślę, że efekt był zbliżony do tych amerykańskich blaszek za miliony monet.
Zalozylem dzis moje frankesteiny i jest ok. Jak dla mnie bo w sumie musialem wykrecic jedna srube zeby wystarczylo mi dlugosci ruchu plozy.
Okazuje sie ze przy takim montazu nie potrzeba ucinac tych 8mm plozy, jak wczesniej pisalem.
W sumie jak patrze na foty to ten sam myk da sie zrobic z OEM blaszkami z foteli z regulacja wysokosci, tylko trzeba te dwie dluzsze sruby dokupic.
IMG_20211008_173158.jpg
IMG_20211008_173158.jpg (2.67 MiB) Przejrzano 332 razy
IMG_20211008_174058.jpg
IMG_20211008_174058.jpg (2.64 MiB) Przejrzano 332 razy
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 116
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

10 paź 2021, 15:28

Czy ktoś się orientuje czy problem kijowego zwijania pasów w przedlifcie zwiększa się po montażu blaszek od Five'a?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

10 paź 2021, 16:32

Ja nie zauważyłem nasilenia tego problemu.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 930
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

11 paź 2021, 16:19

wromiata pisze:
10 paź 2021, 15:28
Czy ktoś się orientuje czy problem kijowego zwijania pasów w przedlifcie zwiększa się po montażu blaszek od Five'a?
Za problem kijowego zwijania pasów odpowiadają kijowe przelotki w fotelach (do których jest nawet instrukcja serwisowa jak i na co je wymienić, żeby było dobrze), oraz zabrudzonej prowadnicy pasa widocznej po zdjęciu górnego plastiku w rogach za fotelami. U siebie przy okazji wymiany pasów przesmarowałem sylikonem do uszczelek te prowadnice i pasy zwijają się o niebo lepiej niż stare, a gdybym jeszcze wymienił te przelotki to powinny się wreszcie zwijać jak w normalnym samochodzie :lol:
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

11 paź 2021, 21:36

luki_92_92 pisze:
11 paź 2021, 16:19
wromiata pisze:
10 paź 2021, 15:28
Czy ktoś się orientuje czy problem kijowego zwijania pasów w przedlifcie zwiększa się po montażu blaszek od Five'a?
Za problem kijowego zwijania pasów odpowiadają kijowe przelotki w fotelach (do których jest nawet instrukcja serwisowa jak i na co je wymienić, żeby było dobrze), oraz zabrudzonej prowadnicy pasa widocznej po zdjęciu górnego plastiku w rogach za fotelami. U siebie przy okazji wymiany pasów przesmarowałem sylikonem do uszczelek te prowadnice i pasy zwijają się o niebo lepiej niż stare, a gdybym jeszcze wymienił te przelotki to powinny się wreszcie zwijać jak w normalnym samochodzie :lol:
Smarowales prowadnice czy zewnetrzna strone pasow rowniez?
O ktorych prowadnicach dokladnie piszesz?
Przelotki na fotelu mam te nowsze juz.
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 930
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

11 paź 2021, 21:53

Na samym pasie jest taka blacha, przez którą przewleczony jest pas. Jak się zwija tudzież rozwija to się po tym przesuwa, więc opierniczyłem to sylikonem w sprayu i śmiga jak należy. Samych pasów oczywiście że nie smarowałem bo i po co.
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

12 paź 2021, 6:34

luki_92_92 pisze:
11 paź 2021, 21:53
Na samym pasie jest taka blacha, przez którą przewleczony jest pas. Jak się zwija tudzież rozwija to się po tym przesuwa, więc opierniczyłem to sylikonem w sprayu i śmiga jak należy. Samych pasów oczywiście że nie smarowałem bo i po co.
Czytałem że właśnie umycie, wysuszenie i psikniecie silikonem robi największą robotę.
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 1844
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: NC
Lokalizacja: NO/PL

13 paź 2021, 11:21

wromiata pisze:
10 paź 2021, 15:28
Czy ktoś się orientuje czy problem kijowego zwijania pasów w przedlifcie zwiększa się po montażu blaszek od Five'a?
Gdybys o tym nie napisal to pewnie bym tego nie zauwazyl, ale dzis jednak zauwazylem ze gdy fotel lezy najnizej jak sie da, to jednak pod ostrym katem wchodzi do tego plastiku na fotelu. Po podwyzszeniu fotela, idzie to deko latwiej, smoother.
マツダ恋人 || 2.5 NC 235KM/325Nm + 2.0 NC 175KM/205Nm ||
Kiedyś: NCFL 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 116
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

13 paź 2021, 19:27

bjorm pisze:
13 paź 2021, 11:21
Gdybys o tym nie napisal to pewnie bym tego nie zauwazyl, ale dzis jednak zauwazylem ze gdy fotel lezy najnizej jak sie da, to jednak pod ostrym katem wchodzi do tego plastiku na fotelu. Po podwyzszeniu fotela, idzie to deko latwiej, smoother.
Na zdjęciu które wystawiłeś rzuciło mi się to w oczy dlatego wolałem zapytać przed zainwestowaniem w blaszki
ODPOWIEDZ