Dolot HKS

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

24 wrz 2021, 11:27

Czy ktoś użytkuje taki dolot - HKS70020-AZ108 :?:
Proszę o opinie czy cokolwiek coś daje jego montaż ;)
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

24 wrz 2021, 12:51

Nie użytkuję, ale na oko to tylko dźwięk, w połączeniu z ewentualnym osłabieniem osiągów ze względu na wyższą temperaturę zasysanego powietrza.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 359
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

24 wrz 2021, 19:19

Jeżeli zrobiło to HKS to nie sadze, aby ten filtr powodował jakiekolwiek pogorszenie osiągów. Filtr ma na pewno mniejsze opory przepływu, a co do temperatury to rownież jest niezgorzej niż OEM, bo w tym miejscu powietrze wpadające do komory silnika nie zdarzy sie nagrzać zanim zostanie zassane przez filtr.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

24 wrz 2021, 20:46

Bez jakiejś przegrody lub osłony, jest tam tak samo ciepło jak bezpośrednio przy silniku. Niekoniecznie musi to odjąć koni jednak na pewno nie doda. Dźwięk owszem zrobi.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1060
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

24 wrz 2021, 21:59

Mam u siebie zmieniony dolot na custom zrobiony przez siebie + miałem stożek simoty zamontowany tak jak ten grzybek z hksa, po wymianie tego stożka na identyczny tylko w airboxie, też od simoty, a drugi koniec airboxa wpuszczony w otwór w pasie przednim auto nagle chodzi jakby miało z 10 koni więcej, odmuliło się totalnie, a szczególnie różnica jest widoczna w ciepły dzień w mieście. A jak chcecie konkretne dane, to przytoczę posta z mojego wątku, gdzie wrzuciłem jakie są temperatury w dolocie, foto dolotu jest na 6 stronie mojego wątku z samochodem jakby ktoś chciał zobaczyć:
luki_92_92 pisze:
01 sie 2021, 19:05
Wracając do dolotu - wcześniej był przerobiony dolot zakończony gołym stożkiem simota, który miał w wolnej chwili polecieć spod maski przed chłodnicę, jednak finalnie stanęło na największym dostępnym airboxie simota, którego drugi koniec wsadziłem w oemowy chwyt powietrza. Zrobiłem sobie test - szybkie okrążenie trasą dookoła miasta, następnie przez miasto (stanie, ruszanie), pod blokiem odczyt temperatury w dolocie przez obd. Nie będzie chyba zaskoczeniem, że jest różnica - ale może być zaskoczeniem, jak wielka.

Temp. Na dworze: 30°C
Temperatury po wspomnianym przejeździe:
Goły stożek: 40°C, jednak kilka chwil postoju i temperatura dobija do 78°C (!!!)
Airbox: 33°C

Spodziewałem się różnicy rzędu 10 stopni max. [...]
Obrazek
ODPOWIEDZ