Na dwóch stacjach diagnostycznych wskazują mi około 50% sprawności amortyzatorów.
Czy to norma przy charakterystyce MX5, czy zabierać się powoli za wymianę?
Amortyzatory bilstein a sprawność na przeglądzie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Z moich doświadczeń z trzema samochodami z różnymi przebiegami i bilsteinami w różnym stanie - powyżej 100 000km te amortyzatory zaczynają pomału tracić parametry, by przy 150 000km być już całkowitym śmietnikiem. Z tego co też mi powiedziano przy samochodach ze sztywniejszym zawieszeniem pomiary na SKP pokazują wyniki do których powinno się podchodzić z dystansem.
50 to już dawno śmietnik. Ja przy wynikach 70-75% miałem do wymiany zestaw tylny. Niby wyniki dobre ale tyl żył własnym, niekontrolowanym życiem. Wymiana na nowe i od razu inne prowadzenie. Od kiedy te ponad 70 procentowe okazaly się słabe, w ogóle nie jeżdżę na trzepaki. Gówno a nie pomiar. No chyba że właśnie pokaże ci 50 albo mniej, albo roznice między dwoma na poziomie 30 procent to może uznałbym to za coś miarodajnego.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Te trzepaki to jakiś joke. Znajomy w Octavii z 300 tys nalotu na taxi od nowości, pokazywało że ok, a koła po prostu odrywały się od ziemi i auto fruwało szczególnie na dohamowaniu przy nierównościach. U mnie 77 tys i też czuje że coś pływać zaczyna szczególnie po przejechaniu szkód górniczych poprzecznych na autostradzie przy większej prędkości
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Te trzepaki to jakiś joke. Znajomy w Octavii z 300 tys nalotu na taxi od nowości, pokazywało że ok, a koła po prostu odrywały się od ziemi i auto fruwało szczególnie na dohamowaniu przy nierównościach. U mnie 77 tys i też czuje że coś pływać zaczyna jak stary Cadillac, szczególnie po przejechaniu szkód górniczych poprzecznych na autostradzie przy większej prędkości
Bille chyba regeneruje się w zerkpolu, a nie wymienia
Bille chyba regeneruje się w zerkpolu, a nie wymienia
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- konopa
- Donator
- Posty: 744
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
Wystarczy złe ciśnienie w oponach albo ciężki ładunek w bagażniku i wyniki będą się drastycznie różnić.
https://autokult.pl/38339,test-amortyza ... w-i-maszyn
https://autokult.pl/38339,test-amortyza ... w-i-maszyn
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 525
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
A co powiecie na druga pare B6 ktora pada po niecałych 30.000? To jakis joke. Na stacji nowe miały z 70% teraz maja 50% ale ewidentnie znow to samo co poprzednie, czyli luzy. Wszystko inne wyeliminowane.
Czy Tein bedzie ciut troche bardziej wytrzymały?
Czy Tein bedzie ciut troche bardziej wytrzymały?