Zmiana wyglądu NC na NCFL
co i jak z czym
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Hej, szukałem ale nie znalazłem jeśli jest na forum to poproszę o linki.
Co potrzebuję aby zmienić przód z NC na NCFL ? zderzak i lampy rozumiem... czy to jest trudne i ile kosztuje mniej więcej? coś mi się przewinęło o jakiś adapterach ? Może ktos napisac czego potrzebuje aby tego dokonać?
Co potrzebuję aby zmienić przód z NC na NCFL ? zderzak i lampy rozumiem... czy to jest trudne i ile kosztuje mniej więcej? coś mi się przewinęło o jakiś adapterach ? Może ktos napisac czego potrzebuje aby tego dokonać?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Jest duzo o tym na forum.
Masz xenony wiec musisz znalezc zderzak z otworami albo sam je wykonac, dodatkowa robota.
Zderzak NC2 i NC3 maja inne belki, teoretycznie oba zderzaki da sie zamontowac do belki z NC1 (to co masz obecnie) ale jest to raczej druciarstwo.
Tak wiec przeszczep zderzaka nie jest latwy. Na miata net masz muuuuuuultum watkow o tym. Rowniez o przesczepie swiatel.
Adaptery powzalaja zachowac oryginalne lampy, ale adaptery kosztuja 900zl. A to tylko kawalek plastiku. Dziwne ze nikt tego nie ogaranl taniej do dzis. Zderzak mozesz tez dac do modelowania tak by pasowal do oryginalnych lamp przedliftowych. I to jest chyba najlepsza i najtansza opcja, zalezy tylko jak zostanie wykonane.
Poza tym znalezienie zderzaka z grillem, elementami grilla, duperelami wokol, itp to jest zabawy a zabawy.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=575126
https://rev9autosport.com/nc/rs-factory ... n-kit.html
https://www.instructables.com/Mazda-MX- ... onversion/
Masz xenony wiec musisz znalezc zderzak z otworami albo sam je wykonac, dodatkowa robota.
Zderzak NC2 i NC3 maja inne belki, teoretycznie oba zderzaki da sie zamontowac do belki z NC1 (to co masz obecnie) ale jest to raczej druciarstwo.
Tak wiec przeszczep zderzaka nie jest latwy. Na miata net masz muuuuuuultum watkow o tym. Rowniez o przesczepie swiatel.
Adaptery powzalaja zachowac oryginalne lampy, ale adaptery kosztuja 900zl. A to tylko kawalek plastiku. Dziwne ze nikt tego nie ogaranl taniej do dzis. Zderzak mozesz tez dac do modelowania tak by pasowal do oryginalnych lamp przedliftowych. I to jest chyba najlepsza i najtansza opcja, zalezy tylko jak zostanie wykonane.
Poza tym znalezienie zderzaka z grillem, elementami grilla, duperelami wokol, itp to jest zabawy a zabawy.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=575126
https://rev9autosport.com/nc/rs-factory ... n-kit.html
https://www.instructables.com/Mazda-MX- ... onversion/
Lampy do polifta wisza na allegro od dawna i czesto sie pojawiaja, ale niemal nigdy nie widzialem ich nieklejonych czy cos.
A jak nieklejone to 1000zl za lampe. Xenony poliftowe tez sie trafiaja. Najczesciej na aukcjach gdzie sprzedajacy niepisze nawet ze sprzedaje xenony, pewnie o tym nie wiedza nawet.
Dla kogos kto ma Xenony i chce przeszczep zderzak to jest katorga, chyba ze ma sie kogos kto przerobi poliftowe zwykle na X.
A jak nieklejone to 1000zl za lampe. Xenony poliftowe tez sie trafiaja. Najczesciej na aukcjach gdzie sprzedajacy niepisze nawet ze sprzedaje xenony, pewnie o tym nie wiedza nawet.
Dla kogos kto ma Xenony i chce przeszczep zderzak to jest katorga, chyba ze ma sie kogos kto przerobi poliftowe zwykle na X.
A szukales na forum? Nie wiecej niz miesiac temu byl o tym watek w dziale NC.
Pasują, do przedliftowych dolozysz zderzak liftowy i na odwrot, beda male szparki, w watku na forum sa linki do zdjec gdzie jest to pokazane.
viewtopic.php?f=72&t=32369&view=unread#unread
Pasują, do przedliftowych dolozysz zderzak liftowy i na odwrot, beda male szparki, w watku na forum sa linki do zdjec gdzie jest to pokazane.
viewtopic.php?f=72&t=32369&view=unread#unread
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Druciarstwo bo co, bo zderzak nie opiera się o belkę i nie ma przykręconych dwóch śrubek z tuzina? Bez jaj, w niczym to nie przeszkadza

I wyglądają przy okazji jak kupa bo widać, że są doklejone

Tutaj masz wątek, są tam też fotki tych wspaniałych ramek - szukałeś, ale coś słabo bo jest na czwartej stronie działu NC

viewtopic.php?f=72&t=31204&view=unread#unread
Zderzak z kratką pod grill i ramkami halogenów kupiłem za 150zł, 3 częściowa listwa grilla w ASO to 3x ~90zł, boczne lotki ala dokładka 2x 90zł, zaślepka haka do holowania 2zł. Uchwyty halogenów kosztują kilka stówek i dopiero tutaj wjechało u mnie druciarstwo, ale są zamontowane mocno i solidnie.
Najdroższe w całej zabawie są lampy przednie - wcale nie niedostępne i wcale nie klejone - wersja bez xenonu kosztowała mnie 770zł za sztukę, wersja z xenonem jakieś 900 w górę przy czym pojawia się tu problem z kabelkami - tutaj trzebaby nad tym przysiąść, są na ten temat wątki na miata.net
Tu masz wątek, gdzie są wypisane wszystkie numery potrzebnych części - ja u siebie przeszczepiłem przód w zasadzie korzystając tylko z tego linka:
viewtopic.php?f=72&t=22461&p=414331&hil ... ni#p414331
A na deser fota mojej NC1 po całej akcji - niestety kolor się nie zgadza, tak to jest jak się daje elementy do lakierowania bez samochodu tylko z samą klapką wlewu paliwa

- Załączniki
-
- DSC_0403.jpg (11.31 MiB) Przejrzano 2229 razy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
luki_92_92 dzięki wielkie
teraz jest wszystko w jednym miejscu 
A Twoja Miata ......
wygląda super


A Twoja Miata ......

wygląda super

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Co sie tak obruszyles chlopie 
Druciarstwo napisalem bo sam Brozyn pisal ze tam jest duzo druciarstwa jesli idzie NC3 do belki z NC1.
Niemniej druciarstwa sie nie boje wiec na luzie. Fajnie ze udalo ci sie to ogarnac ale jakby mi lakiernik oddal taki kolor do reszty auta to bym chyba padł ze śmiechu... nie no masakra. ''Wisienka na torcie''.
Ceny za czesci tez ktore podajesz sa mocno promocyjne, to ze tobie udalo sie to dorwac w takich kwotach to szacunek, gratuluje, ale nie ma co robic z tego reguly.
Co to za dokladki progow masz? To idzie oryginalnie do OEMowych progow?

Druciarstwo napisalem bo sam Brozyn pisal ze tam jest duzo druciarstwa jesli idzie NC3 do belki z NC1.
Niemniej druciarstwa sie nie boje wiec na luzie. Fajnie ze udalo ci sie to ogarnac ale jakby mi lakiernik oddal taki kolor do reszty auta to bym chyba padł ze śmiechu... nie no masakra. ''Wisienka na torcie''.
Ceny za czesci tez ktore podajesz sa mocno promocyjne, to ze tobie udalo sie to dorwac w takich kwotach to szacunek, gratuluje, ale nie ma co robic z tego reguly.
Co to za dokladki progow masz? To idzie oryginalnie do OEMowych progow?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Nie obruszyłem się, wyluzuj - było na co odpowiedzieć, to odpowiedziałem z uśmiechem, bo może komuś przyda się info z pierwszej ręki. Sam brożyn tak napisał - no super, a sam luki napisał tak, robiłem to wiosną. Jeśli nie masz xenonu to jedynym druciarstw w moim przypadku jest pominięcie tej belki czyli pozbawienie się 2 miejsc gdzie przykręcasz belkę do zderzaka czy raczej zderzak do belki - i tak jest przykręcony od strony koła w 2 albo w 4 punktach, od góry w kilku-kilkunastu miwjscach (wszystkie śrubki idące od góry widoczne po otwarciu maski wzdłuż zderzaka) oraz od dołu spięte z osłoną pod silnikiem (nie pamiętam czy to jest na śrubki, kołki czy jak to tam sobie wymyślili) - jak chcesz to wymieniasz belkę i masz p&p, albo możesz coś przykręcić do niej i zderzak dopiero do tego czegoś, u mnie po prostu nie jest to przykręcone bo nie ma potrzeby - dla mnie śmiech a nie druciarstwo - i pominięcie dwóch uchwytów halogenów, które sumarycznie kosztują tyle co cała reszta przedsięwzięcia,a poradziłem sobie bez nich w dziesięć minut
jeśli jest xenon - jak u autora postu - to trzeba coś z elektryką dodatkowo ogarnąć, nie wiem co bo nie mam xenonu to nieszczególnie mnie to interesowało - ale chyba nie jest tak źle, bo widuje się jednak takie przekładki (może niekoniecznie na naszym forum, ale na miata.net czy instsgramie).
Co, nie było o co się przyczeić (inne pytanie - z jakiego powodu, piszesz posta to chyba logiczne że można spodziewać się czasem odpowiedzi jeśli jest więcej osób na forum niż jedna - nie rozumiem w czym problem - następnym razem może po wysłaniu posta pisz odrazu do moderatora żeby wątek blokował bo obawiasz się, że ktoś się do czegoś odniesie cytatami zamiast przepisywać z palca, bo chciał oszczędzić kilka minut, które teraz musi tracić na tłumaczenie się, bo myślisz że cię zaatakowałem co jest nie prawdą) to o kolor z którego sam się śmieję mi dopieczesz? Znajdź mi lakiernika, który ci za 70zł polakieruje zderzak nie wodząc samochodu na oczy - teraz zawiozę do niego, może mu lepiej wyjdzie - zrobimy porównanie
przy takiej cenie nawet nie chciało mi się strzępić języka w tym temacie, bo wiem że fura będzie foliowana na inny kolor w całości - miało być robione teraz na wiosnę ale padł silnik, więc pomęczę się jeszcze trochę z innym odcieniem. Faktycznie wyklucza to całkowicie możliwość pokazania zdjęcia, że mi się udało przerzucić zderzak i się wie o czym się mówi, zamiast opierać się na tym, że ktoś kiedyś gdzieś coś powiedział.
Ceny w aso nie były ani trochę promocyjne, takie są ceny w aso mirai Motors Zabrze i prawdopodobnie w każdym innym aso, część fantów byla przez nich ściągana z magazynu mazdy z Belgii, zaślepka haka nawet z Japonii (mimo regularnej ceny 7.20 brutto, dziś odebrałem kolejne dwie na zapas) bo w europie nie dostępna a także też nie jest tak, że mieli leżaki na magazynie i chętnie w promocji mi pogonili. Zadzwoń i zapytaj, numery wszystkich potrzebnych części masz w linku który wrzuciłem.
Dokładki na progach to GV Style do NA/NB. Ładnie wyglądają, ale z grubsza to zdecydowanie nie polecam, ciężko to utrzymać w czystości z powodu że buda schodzi się dołem do środka i dokładka idzie idealnie za oponą - niezależnie od warunków na drodze cały syf ląduje na nich. Fajne do stania w garażu, drugi raz bym z pewnością nie kupił.

Co, nie było o co się przyczeić (inne pytanie - z jakiego powodu, piszesz posta to chyba logiczne że można spodziewać się czasem odpowiedzi jeśli jest więcej osób na forum niż jedna - nie rozumiem w czym problem - następnym razem może po wysłaniu posta pisz odrazu do moderatora żeby wątek blokował bo obawiasz się, że ktoś się do czegoś odniesie cytatami zamiast przepisywać z palca, bo chciał oszczędzić kilka minut, które teraz musi tracić na tłumaczenie się, bo myślisz że cię zaatakowałem co jest nie prawdą) to o kolor z którego sam się śmieję mi dopieczesz? Znajdź mi lakiernika, który ci za 70zł polakieruje zderzak nie wodząc samochodu na oczy - teraz zawiozę do niego, może mu lepiej wyjdzie - zrobimy porównanie

Ceny w aso nie były ani trochę promocyjne, takie są ceny w aso mirai Motors Zabrze i prawdopodobnie w każdym innym aso, część fantów byla przez nich ściągana z magazynu mazdy z Belgii, zaślepka haka nawet z Japonii (mimo regularnej ceny 7.20 brutto, dziś odebrałem kolejne dwie na zapas) bo w europie nie dostępna a także też nie jest tak, że mieli leżaki na magazynie i chętnie w promocji mi pogonili. Zadzwoń i zapytaj, numery wszystkich potrzebnych części masz w linku który wrzuciłem.
Dokładki na progach to GV Style do NA/NB. Ładnie wyglądają, ale z grubsza to zdecydowanie nie polecam, ciężko to utrzymać w czystości z powodu że buda schodzi się dołem do środka i dokładka idzie idealnie za oponą - niezależnie od warunków na drodze cały syf ląduje na nich. Fajne do stania w garażu, drugi raz bym z pewnością nie kupił.
Nie no serio, widze ze masz jakis bol do mnie 
Fajnie ze koledze napisales co i jak, jak krowie na rowie, ja w ogole nie czulem sie zaatakowany twoim wypunktowaniem mnie. Potraktowalem twoje wypowiedzi jako po prostu dokladniejsze odpwoiedzi na pytania kolegi.
Mojej opinii o kolorze zderzaka tez nie bierz jako czepienie sie, serio nei wiem skad i gdzie ty czytasz ten pseudo jad z niby mojej strony.
Jakbym wiedzial ze auto ma byc oklejane i ze koles wzial 70zl to w ogole bym tego nie komentowal bo to zmienia postac rzeczy.
Odnosnie dokladek to fajnie wygladaja, i w sumie pewnie dzialaja lepiej niz najlepszy chlapacz, co dla mnie jest atutem.

Fajnie ze koledze napisales co i jak, jak krowie na rowie, ja w ogole nie czulem sie zaatakowany twoim wypunktowaniem mnie. Potraktowalem twoje wypowiedzi jako po prostu dokladniejsze odpwoiedzi na pytania kolegi.
Mojej opinii o kolorze zderzaka tez nie bierz jako czepienie sie, serio nei wiem skad i gdzie ty czytasz ten pseudo jad z niby mojej strony.
Jakbym wiedzial ze auto ma byc oklejane i ze koles wzial 70zl to w ogole bym tego nie komentowal bo to zmienia postac rzeczy.
Odnosnie dokladek to fajnie wygladaja, i w sumie pewnie dzialaja lepiej niz najlepszy chlapacz, co dla mnie jest atutem.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Nie mam żadnego bólu do ciebie - ale ten post wyglądał, jakby Cię zabolało że odpowiedziałem na kilka tematów
Zdecydowanie te progi nie działają w żadnym wypadku podobnie do chlapaczy - cały syf ląduje na nich, na błotnikach i na drzwiach. Czasem wyglądają jakbym jeździł na offroadzie jak ich nie myję codziennie. Serio, masakra jakaś, ja po kilku dniach byłem w szoku, że robi się na nich taki gnój i nikt nigdzie o tym nie wspomina tylko wszędzie w internecie się jarają jakie fajne i tanie dokładki, szkoda że ich taniość znika codziennie na myjni a a jeśli nie to wyglądają jakbyś rok nie myl samochodu

Zdecydowanie te progi nie działają w żadnym wypadku podobnie do chlapaczy - cały syf ląduje na nich, na błotnikach i na drzwiach. Czasem wyglądają jakbym jeździł na offroadzie jak ich nie myję codziennie. Serio, masakra jakaś, ja po kilku dniach byłem w szoku, że robi się na nich taki gnój i nikt nigdzie o tym nie wspomina tylko wszędzie w internecie się jarają jakie fajne i tanie dokładki, szkoda że ich taniość znika codziennie na myjni a a jeśli nie to wyglądają jakbyś rok nie myl samochodu

Pewnie byloby niebo lepiej gdyby nie byly piano blackluki_92_92 pisze: ↑26 lut 2021, 19:52Nie mam żadnego bólu do ciebie - ale ten post wyglądał, jakby Cię zabolało że odpowiedziałem na kilka tematów![]()
Zdecydowanie te progi nie działają w żadnym wypadku podobnie do chlapaczy - cały syf ląduje na nich, na błotnikach i na drzwiach. Czasem wyglądają jakbym jeździł na offroadzie jak ich nie myję codziennie. Serio, masakra jakaś, ja po kilku dniach byłem w szoku, że robi się na nich taki gnój i nikt nigdzie o tym nie wspomina tylko wszędzie w internecie się jarają jakie fajne i tanie dokładki, szkoda że ich taniość znika codziennie na myjni a a jeśli nie to wyglądają jakbyś rok nie myl samochodu![]()

-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Ramki halogenow kosztują ok 100 zł sztuka w carspeed. Tanio nie jest jak na kawałek plastiku. Ale wolałem uniknąć „druciarstwa” 
A zderzak FL do belki przedliftowej zamontował mi przywołany tu Brozyn i.... wyszło rewelacyjnie.l! Także taka sytuacja

A zderzak FL do belki przedliftowej zamontował mi przywołany tu Brozyn i.... wyszło rewelacyjnie.l! Także taka sytuacja

Pozdrawiam, Danillo
Wiekszosc lamp poliftowych xenonowych jest opisana ze nie ma przetwornicy.
Wiecie moze czy przetwornice z przedliftowych lamp po prostu wsadzam do polifta i po sprawie? Wydaje mi sie ze tak ale moze ktos mnie wyprowadzi z bledu
Wiecie moze czy przetwornice z przedliftowych lamp po prostu wsadzam do polifta i po sprawie? Wydaje mi sie ze tak ale moze ktos mnie wyprowadzi z bledu

Wszystko pasuje. Belka może zostać stara. Wszystko plug and play. Montaż przodu to 30 min max.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Pytanie mam, bo już nie wiem czy mam zwidy czy co, a mianowicie, czy klapa bagażnika w NCFL jest taka sama jak w NC?
Czy w NCFL ta górna krawędź jest taka wyostrzona?
Czy w NCFL ta górna krawędź jest taka wyostrzona?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
to chyba jest różnica ST vs PRHT
Klapy są identyczne dla NC i NCFL, różnica jest między ST i PRHT - PRHT ma zauważalnie inaczej wyprofilowaną krawędź - jest dosyć kwadratowa, kiedy w ST jest zaokrąglona.
Ale tak naprawdę to są dwie całkowicie różne klapy, mają różne wymiary.
W dodatku ta od PRHT jest stalowa, w ST aluminiowa.
Ale tak naprawdę to są dwie całkowicie różne klapy, mają różne wymiary.
W dodatku ta od PRHT jest stalowa, w ST aluminiowa.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Dziękuję
to rozjaśnia sytuacje:)
Zauważyłem różnice podczas oglądania tej lotki z eBay, na którą teraz jest organizowany zakup grupowy, przez monkahead ,wydaje mi się że ona lepiej się prezentuje i zgrywa w wersji z klapą od PRHT

Zauważyłem różnice podczas oglądania tej lotki z eBay, na którą teraz jest organizowany zakup grupowy, przez monkahead ,wydaje mi się że ona lepiej się prezentuje i zgrywa w wersji z klapą od PRHT

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
@BOMI21 nie żeby to miało jakieś znaczenie, ale jesteś pewien, że klapa z PRHT jest stalowa? Z tego co pamiętam nie mogłem zmierzyć grubości lakieru jak oglądałem auto przed zakupem, przez co założyłem, że tak jak przednia jest z jakiegoś lekkiego stopu.
Tak.niezalogowany pisze: ↑30 maja 2021, 21:36@BOMI21 nie żeby to miało jakieś znaczenie, ale jesteś pewien, że klapa z PRHT jest stalowa? Z tego co pamiętam nie mogłem zmierzyć grubości lakieru jak oglądałem auto przed zakupem, przez co założyłem, że tak jak przednia jest z jakiegoś lekkiego stopu.