witam jestem nowy na forum a posiadaczem mx-a od września 2020
mam na pewno dużo pytań ale najbardziej ciekawi mnie wtyczka po stronie pasażera
zdemontowałem schowek i znalazłem wtyczkę nie wiadomo do czego
czy ktoś wie o co chodzi i do czego ona służy?
wolna wtyczka mx5 nc 2011
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Wtyczka do modułu poziomowania świateł xenonowych.
witam
trochę zaczełem grzebać w aucie i odkryłem następną wolną wtyczkę pod plastykiem obok lewarka hamulca ręcznego. co to może być
trochę zaczełem grzebać w aucie i odkryłem następną wolną wtyczkę pod plastykiem obok lewarka hamulca ręcznego. co to może być
- Załączniki
-
- 20210505_201339.jpg (2.15 MiB) Przejrzano 1243 razy
-
- 20210505_201234.jpg (1.72 MiB) Przejrzano 1243 razy
Niech kolega nie szuka dalej, bo takich wtyczek w NC potrafi być kilkanaście sztuk. Tak samo jest cała masa pustych punktów i elementów montażowych, które nie są wykorzystywane. Ta wtyczka jest prawdopodobnie wykorzystywana przy selektorze biegów w automacie, albo przy innej wersji przełącznika szyb.
Jest zaskakująco dużo różnic między wiązką elektryczną US a EU. Amerykańskie nie mają układu poziomowania xenonów, a to już jest cała masa kabli, dwa czujniki przy kołach, moduł elektroniczny pod deską. Nie mają też spryskiwaczy do lamp, więc dodatkowo mają standardowo mniejszy zbiornik, nie mają pompy płynu, nie mają spryskiwaczy w zderzaku. Tylne lampy świecą obie jednocześnie podczas cofania, w bagażniku jest przełącznik od blokady klapy bagażnika, na drzwiach są dodatkowe przełączniki do blokady drzwi, radio ma dodatkową instalację do obsługi radia SIRIUS. Wszystkie NC, włącznie z przedliftami mają instalację do tempomatu, dostępny był także automat już na początku produkcji. Z przodu są świecące boczne markery, ale nie ma na przykład migaczy na błotnikach. Ogólnie wozy z USA zawsze będą nieco inne 

- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie trzeba tak daleko szukać, akurat wiązki są różne nawet na poszczególne kraje europy, wszystko zależy od tego gdzie jakie wyposażenie producent zdecydował się oferować w danym modelu. Japończyków to tak bardzo nie dotyka bo w europie niewiele znaczą dlatego są dostępne dwie-trzy wersje + kolor i tyle z konfigurowania. Obecnie to już też nieco inaczej działa, bo u większych graczy wiązki tworzy się na bieżąco pod konkretny VIN, tzw tailored wiring, żeby nie marnować kasy na zbędne kable i konektory. Temat podłapany z marek premium, gdzie taki proces ma zastosowanie od lat, teraz robią tak też zwykłe vw czy niektóre fordy.