kolektor wydechowy BBR GTI
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
4-1, ja bym 2gi raz nie instalował. Nie sądzę żeby marka robiła różnicę. Buczy wydech basowo na niskich, słychać go w całym zakresie. Nie wiem czy da się to jakoś wy-eliminowac. Przyrost mocy tylko w górnych partiach, a w środku wręcz może być spadek
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A kolektory od Fiveopaca, Brozyna czy Andy'ego nie są 4-1? Spadku na środku nie widać na wykresach
Przy obecnych akcjach z clem i kurierami BBR wygląda niezbyt kusząco.
Jeśli ma być koniecznie kolektor z katem to IL motorsport taki ma
przy użyciu Tapatalka
Przy obecnych akcjach z clem i kurierami BBR wygląda niezbyt kusząco.
Jeśli ma być koniecznie kolektor z katem to IL motorsport taki ma
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Gdzie masz jakikolwiek kolektor bez kata na forum który zrobił gdziekolwiek spadek mocy?
Dzwiek poprawia się zajebiscie. Na miata.net Joe pisał że sam kat OEM jest ok i to co najbardziej pomaga w wydechu z nowym kolektorem to kształt i wielkość pipeów.
Na forum sprzedawany jest nadal kolektor od Brożyna. Mam go i mocna szczerze polecic.
Zajebisty wynik.
Ja wlasnie dzis bylem na hamowni, wklejam nizej wyniki.
Kolektor Brozyna, midpipe OEM, koncowy IL, strojenie Romdrop.
EDIT: chociaz z logow wynika ze warunki pomiaru byly srednie. 10C na zewnatrz, 25C w dolocie i troche niskie cisnienie niz zazwyczaj jakie bylo w logach. Wiec jakby to wziac pod uwage to pewnie bylby pod 180 kucy.
Ja wlasnie dzis bylem na hamowni, wklejam nizej wyniki.
Kolektor Brozyna, midpipe OEM, koncowy IL, strojenie Romdrop.
EDIT: chociaz z logow wynika ze warunki pomiaru byly srednie. 10C na zewnatrz, 25C w dolocie i troche niskie cisnienie niz zazwyczaj jakie bylo w logach. Wiec jakby to wziac pod uwage to pewnie bylby pod 180 kucy.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2021, 14:11 przez bjorm, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wiele kolektorow tuningowych ma gniazdo tylko na jedna sonde. Drugiej nie podlacza sie wcale i wylacza przy strojeniu, mozna tez wspawac gdzies w wydech gniazdo i ja wkrecic. IL motorsport zalecal przeniesienie drugiej sondy za glowny katalizator, oferowali specjalna przedluzke kabli do tego.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
BBR 4-1 Catted MX-5 NC Manifold - https://bbrgti.com/products/bbr-4-1-cat ... 0502373440 - ten o, który pytam ma chyba dwa gniazda na sondy lambdaAlex pisze: ↑06 maja 2021, 14:00wiele kolektorow tuningowych ma gniazdo tylko na jedna sonde. Drugiej nie podlacza sie wcale i wylacza przy strojeniu, mozna tez wspawac gdzies w wydech gniazdo i ja wkrecic. IL motorsport zalecal przeniesienie drugiej sondy za glowny katalizator, oferowali specjalna przedluzke kabli do tego.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
no totalnie to nie. Sa kraje gdzie spaliny bada sie bardziej rygorystycznie i sa uzytkownicy dla ktorych ekologia ma jakis priorytet. Z pojedynczym katem spaliny dopoki silnik sie nie rozgrzeje smierdza zauwazalnie
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Badają gdzieś na zimnym? Serio pytam, nie wiem. Poza tym chyba nas w kwestii badań technicznych obowiązują przepisy kraju, z którego pochodzimy?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
W "zielonej" Norwegii, MX5 NCFL bez 1 kata, z 200pci 2 katem, łapie się w normach spalania
Co jest złego w kolektorze z katem - zmniejsza prędkość spalin przez co modyfikacja oprogramowania nie poprawia charakterystyki silnika Właśnie to, prócz poprawy dźwięku chciałbym uzyskać
Chyba na chwilę obecną tego nie ogarniam, dlatego założyłem ten wątek i proszę o fachową pomoc
Chyba na chwilę obecną tego nie ogarniam, dlatego założyłem ten wątek i proszę o fachową pomoc
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jakby co, to uprzedzam, że połączenie kolektora bez kata + randomowego nie OEM-owego tłumika końcowego może skutkować głośnością na granicy dopuszczalnej normy hałasu, ale to w ND. Natomiast przełożyło się to u mnie na przyrost mocy rzędu 35 KM i 20 nM, czyli... no każdy zrobi swoją kalkukację.
Hamburgery sprzedają końcowe z rezonatorami dedykowane sytuacji, w której pozbywasz się kata. Muszę zaromansować z Ulterem żeby kilka decybeli u siebie zbić w każdym razie, więc uczulam innych na bazie swoich doświadczeń. xd
Hamburgery sprzedają końcowe z rezonatorami dedykowane sytuacji, w której pozbywasz się kata. Muszę zaromansować z Ulterem żeby kilka decybeli u siebie zbić w każdym razie, więc uczulam innych na bazie swoich doświadczeń. xd
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Dlatego ja zostawilem sobie OEM koncowki na wypadek wezwania na kontrole gdy ktos mnie uprzejmie zglosi.Hookie pisze: ↑06 maja 2021, 19:07Jakby co, to uprzedzam, że połączenie kolektora bez kata + randomowego nie OEM-owego tłumika końcowego może skutkować głośnością na granicy dopuszczalnej normy hałasu, ale to w ND. Natomiast przełożyło się to u mnie na przyrost mocy rzędu 35 KM i 20 nM, czyli... no każdy zrobi swoją kalkukację.
Hamburgery sprzedają końcowe z rezonatorami dedykowane sytuacji, w której pozbywasz się kata. Muszę zaromansować z Ulterem żeby kilka decybeli u siebie zbić w każdym razie, więc uczulam innych na bazie swoich doświadczeń. xd
Dla mnie dzwiek z kol bez kata i wg wielu, glosnym ILem, po miesiacu jazyd wydaje sie nadal za cichy. No ale nie jezdze powyzej 110kmh i nie ma tu autostrad wiec da sie zyc. Inna sprawa kiedy masz dluzsze odcinki i jedziesz 140-160kmh, wtedy jest juz ciezko w aucie. Niemal nie da sie rozmawiac w druga osobą.
A odnosnie dlaczego kolektor lepiej i wiecej daje do wynikow bez kata to jest to chyba prosta zasada.
Dajesz silnikowi lepsze warunki do wydechu, lzej sie silnikowi wydala spaliny. Zostawiasz kata to niwelujesz to co chcesz uzyskac bo nadal zostawias na drodze spalin wąskie gardlo i hamulec dla nich.
Hookie: masz shamowane auto przed kolektorem i po modzie? Sam kolektor i mod daly ci 35KM i 20Nm? Brzmi baaaaardzo optymistycznie.
Ciekawe ze disitune osiaga jakies 5-7Nm a gdzie tam dopiero 20Nm...
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mam shamowane auto, wykresy wrzucałem bodaj u siebie w wątku. Strojenie u Disi, a kolektor od MMRS 4-2-1. Drugiego hamowania po jakimś czasie nie robiłem, ale praktyka pokazała, że po paruset km te 2-3 KM przybywa, więc sobie 187,5 KM do 190 KM zaokrągliłem. Club ND1 ma seryjnie 155 KM.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Mnie wkurza basowy dźwięk w przedziale 1,5 -2k RPM wyjątkowo wieśniacki. Myślę że przy 4-2-1 może być lepiej pod względem nie-basowania bo udawanie Mustanga z R4 nie pasuje mi do mx-5. Zresztą słychać jakieś tam buczenie w całym zakresie od tych "odetkanych" wydechów. Moim ideałem byłby wydech cichszy zdecydowanie niż seria i do tego żeby był bez kata zintegrowanego z kolektorem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Trzeba pamietac ze ty masz tam kompresor jeszcze wiec to swoje tez robi do dzwieku.
Niemniej nie wydaje mi sie zeby mazda cos udawala. Taki dzwiek masz na takim secie i nie sa to dzwieki z glosnikow...
Jak chcesz mocy to musi byc dzwiek, chcesz zajebistych doznac w lozku to nie zrobisz tego na cichą myszkę
Niemniej nie wydaje mi sie zeby mazda cos udawala. Taki dzwiek masz na takim secie i nie sa to dzwieki z glosnikow...
Jak chcesz mocy to musi byc dzwiek, chcesz zajebistych doznac w lozku to nie zrobisz tego na cichą myszkę
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Przed kompresorem bas był taki sam, bo buczy gdy kompresor i tak nic nie dmucha, no i słYchać takie delikatne buczenie w całym zakresie, ale już nie-basowe. Ogólnie irytuje przy dłuższej jeździe że stałą prędkością. Nie jest jakoś specjalnie głośne, ale ostatnio pomimo szumu wiatru cały czas to słyszę nawet przy większych prędkościach typu 240 kmh. Przy seryjnym wydechu przy 160+ słychać praktycznie tylko wiatr
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm