ku zdziwieniu dotknal mnie w NCku problem ktory przerabialo wielu posiadaczy NA, w tym ja. Z rzadka ale jednak szyby nie chcialy sie podniesc badz opuscic. Dodatkowo przycisk "auto" nie funkcjonowal. W koncu mnie to zirytowalo na tyle ze sie za to zabralem
1. przelacznik da sie zdemontowac bez sciagania calej konsoli. Jest on wcisniety na 4 metalowe zatrzaski by wyjac modul nalezy zdjac oslone hamulca recznego, wlozyc reke namacac

2. nastepnie otwieramy modul (4 zatrzaski dookola)
i mamy na wierzchu plytke drukowana ze zlaczami, przelacznikami i przekaznikiem (lub kilkoma - sa rozne wersje np. PRHT ma inna).
Jak widać w prostszych wersjach auta obwod jest zrobiony podobnie jak w NA - duży prąd silników szyb puszczony poprzez przełączniki. Cokolwiek prymitywne rozwiązanie
W mojej wersji (funkcja auto w dół szyby kierowcy) jest 1 przekaźnik, więc odciąża tylko jeden tor prądowy z czterech.
Podejrzewam ze w wersji najbiedniejszej bez funkcji auto nie ma w ogóle żadnego przekaźnika, tylko przełączniki - i wtedy mamy juz dokladnie jak w NA

swoją drogą zastanawia mnie sposob jego sterowania - 16 nóżkowy scalak do sterowania przekaźnikiem

4. ogladamy w poszukiwaniu zimnych lutow (przelaczniki i styki zlacza). Jesli trzeba przelutowujemy. Przelaczniki otwieramy do wyczyszczenia
ten zaczynał już mieć dosc ja uzylem do wyczyszczenia srodkow firmy Kontakt Chemie, kolejno KONTAKT 60 -> KONTAKT WL -> KONTAKT 61 (UWAGA - ta kolejnosc jest wazna!) pierwszy preparat rozpuszcza tlenki i inne zabrudzenia, drugi płucze, trzeci smaruje styki
by wyczyscic drugi przelacznik trzeba wylutowac diode LED 5. nastepnie nalezy calosc zmontowac z powrotem. Ja musialem jeszcze wyczyscic okolice samych plastikow przyciskow, gdyz siersc jakiegos nie znanego mi zwierzecia przyblokowala ruch przycisku na tyle ze nie dzialala funkcja auto


naprawiony modul testujemy w aucie, jesli dziala poprawnie zatrzaskujemy w konsoli

watek na miata.net o podobnym problemie (inny typ przelacznika bo PRHT)
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768