Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
03 sie 2020, 11:56
Czy to normalne zjawisko w NC? Da się temu jakoś zaradzić?
Mam amortyzatory Bilstein B6 i sprężyny Eibach Pro Kit (dedykowany do przedlifta), czyli dość powszechnie spotykana konfiguracja. Tymczasem na nierównych drogach, zwłaszcza na hopkach, gdy auto zaczyna się bujać, przy prędkościach przekraczających 80 km/h i dwóch osobach w kabinie dość często zdarza się, że przycieram rurą łączącą tłumik środkowy z końcowym o asfalt.
Amortyzatory sprawdziłem na stacji diagnostycznej i nie ma żadnych objawów zużycia. Zarówno tłumik środkowy jak i końcowy jest przymocowany należycie, nic się nie zerwało.
-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
03 sie 2020, 12:01
Prośba o przeniesienie tego tematu do odpowiedniego działu. Z rozpędu wkleiłem nie tam, gdzie trzeba:)
-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
03 sie 2020, 12:18
Nie kojarzę takiego zjawiska w swojej NC. Owszem trzeba trochę uważać ale nie ma dramatu
Być może ma znaczenie fakt ze jestem lekki i pasażerka zazwyczaj tez
przy użyciu Tapatalka
-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
03 sie 2020, 13:03
Alex pisze: ↑03 sie 2020, 12:18
Nie kojarzę takiego zjawiska w swojej NC. Owszem trzeba trochę uważać ale nie ma dramatu
Być może ma znaczenie fakt ze jestem lekki i pasażerka zazwyczaj tez
przy użyciu Tapatalka
U mnie lekka jest tylko pasażerka. Ja niestety mam wagę dwóch lekkich pasażerek

A problem pojawił się przy obciążeniu 2 osoby + walizka w bagażniku.
-
janux
- Donator

- Posty: 312
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
03 sie 2020, 13:09
U mnie na B8 + Eibach zdarza się przytrzeć na progu zwalniającym, ale nigdy o asfalt i to przycieram katalizatorem tym środkowym co jest obok skrzyni.
-
mufasa
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
- Model: ND
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
03 sie 2020, 13:27
Miałem podobny problem, tylko u mnie osłona skrzyni biegów z jednej strony puściła, opadła i na większych nierównościach przycierała. Na pewno szurasz łączeniem wydechu?
janux pisze: ↑03 sie 2020, 13:09
U mnie na B8 + Eibach zdarza się przytrzeć na progu zwalniającym, ale nigdy o asfalt i to przycieram katalizatorem tym środkowym co jest obok skrzyni.
U mnie to samo, choć w wyjątkowych okolicznościach (czyt. na dziurawej, pofalowanej drodze) też zdarza się przytrzeć katem.
-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
03 sie 2020, 14:03
mufasa pisze: ↑03 sie 2020, 13:27
Miałem podobny problem, tylko u mnie osłona skrzyni biegów z jednej strony puściła, opadła i na większych nierównościach przycierała. Na pewno szurasz łączeniem wydechu?
janux pisze: ↑03 sie 2020, 13:09
U mnie na B8 + Eibach zdarza się przytrzeć na progu zwalniającym, ale nigdy o asfalt i to przycieram katalizatorem tym środkowym co jest obok skrzyni.
U mnie to samo, choć w wyjątkowych okolicznościach (czyt. na dziurawej, pofalowanej drodze) też zdarza się przytrzeć katem.
Tak, to łączenie jest zdecydowanie najniżej i tam są ślady przytarć. A problem występuje właśnie na pofalowanych drogach, kiedy auto zaczyna się bujać. Zauważyłem to, gdy jechałem w dwie osoby i z obciążonym bagażnikiem. Do tego dochodzi moja waga (ponad 100 kg).
-
pistenbully
- Donator

- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
03 sie 2020, 14:13
michalkow pisze: ↑03 sie 2020, 14:03
mufasa pisze: ↑03 sie 2020, 13:27
Miałem podobny problem, tylko u mnie osłona skrzyni biegów z jednej strony puściła, opadła i na większych nierównościach przycierała. Na pewno szurasz łączeniem wydechu?
janux pisze: ↑03 sie 2020, 13:09
U mnie na B8 + Eibach zdarza się przytrzeć na progu zwalniającym, ale nigdy o asfalt i to przycieram katalizatorem tym środkowym co jest obok skrzyni.
U mnie to samo, choć w wyjątkowych okolicznościach (czyt. na dziurawej, pofalowanej drodze) też zdarza się przytrzeć katem.
Tak, to łączenie jest zdecydowanie najniżej i tam są ślady przytarć. A problem występuje właśnie na pofalowanych drogach, kiedy auto zaczyna się bujać. Zauważyłem to, gdy jechałem w dwie osoby i z obciążonym bagażnikiem. Do tego dochodzi moja waga (ponad 100 kg).
Może czas tych amorków już przeminął. To dobijanie sugeruje, że są zużyte.
-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
03 sie 2020, 14:17
pistenbully pisze: ↑03 sie 2020, 14:13
michalkow pisze: ↑03 sie 2020, 14:03
mufasa pisze: ↑03 sie 2020, 13:27
Miałem podobny problem, tylko u mnie osłona skrzyni biegów z jednej strony puściła, opadła i na większych nierównościach przycierała. Na pewno szurasz łączeniem wydechu?
U mnie to samo, choć w wyjątkowych okolicznościach (czyt. na dziurawej, pofalowanej drodze) też zdarza się przytrzeć katem.
Tak, to łączenie jest zdecydowanie najniżej i tam są ślady przytarć. A problem występuje właśnie na pofalowanych drogach, kiedy auto zaczyna się bujać. Zauważyłem to, gdy jechałem w dwie osoby i z obciążonym bagażnikiem. Do tego dochodzi moja waga (ponad 100 kg).
Może czas tych amorków już przeminął. To dobijanie sugeruje, że są zużyte.
Taka była pierwsza myśl, ale w stacji diagnostycznej, do której pojechałem dziś, nic takiego nie stwierdzono.
-
format
- Donator

- Posty: 85
- Rejestracja: 04 cze 2020, 21:00
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
03 sie 2020, 14:34
michalkow pisze: ↑03 sie 2020, 14:17
Taka była pierwsza myśl, ale w stacji diagnostycznej, do której pojechałem dziś, nic takiego nie stwierdzono.
Z mojego doświadczenia wynika że sportowe amortyzatory na stacji diagnostycznej zawsze wykazują niewielkie zużycie, nawet jak są w stanie zupełnie agonalnym.
-
Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
05 sie 2020, 1:04
Jest sporo historii o tym, że badanie na SKP amorków niewiele wnosi do stanu. Ja swoje B8 z NB przed sprzedażą wysłałem do Zerkopolu na diagnostykę.
Sugerowałbym regenerację.
-
tytusr
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
-
Kontakt:
05 sie 2020, 9:14
Hmmm, mi się udało kilka razy delikatnie przytrzec osłona skrzyni biegów na wyjątkowo wysokich progach zwalniających. Mam zwykły seryjny amor z eibach prokit. Zazwyczaj przejeżdżając bardzo wolno nie zdarza się to, a często jeżdżę w konfiguracji po 2x100kg i coś co tam w bagażniku..
Co do badania amorów w skp to znajomy w Octavii z 300k przebiegu dalej miał zadowalający wynik, a przy hamowaniu koła mu się odrywały od asfaltu 🥺 Także... Wymienił amory i wszytko wróciło do normy
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 
-
pistenbully
- Donator

- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
05 sie 2020, 12:54
tytusr pisze: ↑05 sie 2020, 9:14
Co do badania amorów w skp to znajomy w Octavii z 300k przebiegu dalej miał zadowalający wynik, a przy hamowaniu koła mu się odrywały od asfaltu 🥺 Także... Wymienił amory i wszytko wróciło do normy
Hmm.. ja ostatnio niebieską byłem na badaniu (a tam B6) i wyniki po przejechaniu ścieżki z różnicami kilkudziesięciu procent na osi.
Ja mam już minę

,
a diagnosta na to:
"Pan się tak nie martwi, awarię mamy systemu!"
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
05 sie 2020, 18:39
michalkow pisze: ↑03 sie 2020, 14:03
mufasa pisze: ↑03 sie 2020, 13:27
Miałem podobny problem, tylko u mnie osłona skrzyni biegów z jednej strony puściła, opadła i na większych nierównościach przycierała. Na pewno szurasz łączeniem wydechu?
janux pisze: ↑03 sie 2020, 13:09
U mnie na B8 + Eibach zdarza się przytrzeć na progu zwalniającym, ale nigdy o asfalt i to przycieram katalizatorem tym środkowym co jest obok skrzyni.
U mnie to samo, choć w wyjątkowych okolicznościach (czyt. na dziurawej, pofalowanej drodze) też zdarza się przytrzeć katem.
Tak, to łączenie jest zdecydowanie najniżej i tam są ślady przytarć. A problem występuje właśnie na pofalowanych drogach, kiedy auto zaczyna się bujać. Zauważyłem to, gdy jechałem w dwie osoby i z obciążonym bagażnikiem. Do tego dochodzi moja waga (ponad 100 kg).
My to z moim psem biegamy, później dopiero do Miaty




Oczywiście żart....

-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
05 sie 2020, 18:44
A tak całkiem na poważnie , na B6/B8 plus Eibach ProKit nie było w moim ND kłopotu, ale przy sportline’ch to już totalna porażka - tyle że u mnie szurały nadkola
-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
24 sie 2020, 20:56
MMRS pisze: ↑05 sie 2020, 18:39
michalkow pisze: ↑03 sie 2020, 14:03
mufasa pisze: ↑03 sie 2020, 13:27
Miałem podobny problem, tylko u mnie osłona skrzyni biegów z jednej strony puściła, opadła i na większych nierównościach przycierała. Na pewno szurasz łączeniem wydechu?
U mnie to samo, choć w wyjątkowych okolicznościach (czyt. na dziurawej, pofalowanej drodze) też zdarza się przytrzeć katem.
Tak, to łączenie jest zdecydowanie najniżej i tam są ślady przytarć. A problem występuje właśnie na pofalowanych drogach, kiedy auto zaczyna się bujać. Zauważyłem to, gdy jechałem w dwie osoby i z obciążonym bagażnikiem. Do tego dochodzi moja waga (ponad 100 kg).
My to z moim psem biegamy, później dopiero do Miaty




Oczywiście żart....
Miata jest dobrym motywatorem do ćwiczeń. Gdyby nie to, to pewnie ważyłbym już ze 140kg:)
-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
24 sie 2020, 20:59
michalkow pisze: ↑24 sie 2020, 20:56
MMRS pisze: ↑05 sie 2020, 18:39
michalkow pisze: ↑03 sie 2020, 14:03
Tak, to łączenie jest zdecydowanie najniżej i tam są ślady przytarć. A problem występuje właśnie na pofalowanych drogach, kiedy auto zaczyna się bujać. Zauważyłem to, gdy jechałem w dwie osoby i z obciążonym bagażnikiem. Do tego dochodzi moja waga (ponad 100 kg).
My to z moim psem biegamy, później dopiero do Miaty




Oczywiście żart....
Miata jest dobrym motywatorem do ćwiczeń. Gdyby nie to, to pewnie ważyłbym już ze 140kg:)



-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
13 wrz 2020, 17:28
Po przeczytaniu wszystkich postów dochodzę do wniosku, że musi być to wina amorów. I teraz zastanawiam się, czy kupić nowe Bilsteiny czy też pójść w tani gwint typu Tein Street Advance Z. Cenowo wychodzi na to samo.
-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
15 wrz 2020, 18:37
Dziś mechanik zasugerował mi, że to może być wada sprężyn. Zwrócił uwagę na fakt, że tył siedzi ze 2 cm niżej niż przód. Miał ktoś kiedyś podobny problem z Eibachami?
-
tytusr
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
-
Kontakt:
16 wrz 2020, 9:07
michalkow pisze: ↑15 wrz 2020, 18:37
Dziś mechanik zasugerował mi, że to może być wada sprężyn. Zwrócił uwagę na fakt, że tył siedzi ze 2 cm niżej niż przód. Miał ktoś kiedyś podobny problem z Eibachami?
To normalne przy eibach prokit do ncfl. Mogę później zrobić jakąś fotkę. Tylne koła względem nadkola chowają się trochę bardziej.
Zaraz po instalacji ta różnica była bardziej wyraźna. Teraz widzę, że się trochę wyrównało (po kilku miesiącach).
Amory mam seryjne zwykle Mazda OEM. Opona 215/45 r17
-
Załączniki
-

- IMG_20200916_101653.jpg (5.11 MiB) Przejrzano 2115 razy
-

- IMG_20200916_101700_1.jpg (4.34 MiB) Przejrzano 2115 razy
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 
-
bjorm
- Donator

- Posty: 3823
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
16 wrz 2020, 12:00
Ty masz OEM amory w takim aucie?

-
MMRS
- Donator

- Posty: 1896
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
-
michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
16 wrz 2020, 13:09
tytusr pisze: ↑16 wrz 2020, 9:07
michalkow pisze: ↑15 wrz 2020, 18:37
Dziś mechanik zasugerował mi, że to może być wada sprężyn. Zwrócił uwagę na fakt, że tył siedzi ze 2 cm niżej niż przód. Miał ktoś kiedyś podobny problem z Eibachami?
To normalne przy eibach prokit do ncfl. Mogę później zrobić jakąś fotkę. Tylne koła względem nadkola chowają się trochę bardziej.
Zaraz po instalacji ta różnica była bardziej wyraźna. Teraz widzę, że się trochę wyrównało (po kilku miesiącach).
Amory mam seryjne zwykle Mazda OEM. Opona 215/45 r17
U mnie zeszły jeszcze niżej i to nie od razu, lecz dopiero po paru miesiącach. No ale temat już nieaktualny - uznałem, że to dobry pretekst, żeby przejść na gwint

-
tytusr
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
-
Kontakt:
16 wrz 2020, 14:32
bjorm pisze: ↑16 wrz 2020, 12:00
Ty masz OEM amory w takim aucie?
Jak padną to może kupie B8 bodajże pod ten prokit
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 
-
bjorm
- Donator

- Posty: 3823
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
16 wrz 2020, 14:38
tytusr pisze: ↑16 wrz 2020, 14:32
bjorm pisze: ↑16 wrz 2020, 12:00
Ty masz OEM amory w takim aucie?
Jak padną to może kupie B8 bodajże pod ten prokit
Jazda na OEM Vs bilstein to serio potężna różnica nawet dla takiego nooba jak ja...
-
tytusr
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
-
Kontakt:
14 gru 2020, 0:32
Ma ktoś porównanie po założeniu eibach prokit, seryjne amory lub B6 vs B8 a wpływ na obniżenie samochodu? Jest jakas różnica? Nb, trochę już jeżdżę w konfiguracji OEM Amor i prokit. Fajnie, ale jednak troszkę charakterystyka tłumienia wydaje się ping-pong-owa jak w starym Cadillacu

NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 