Blokada drzwi pasażera

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

03 paź 2020, 21:54

Witam, od kilku miesięcy nie działa u mnie zamykanie drzwi z pilota. Gdy otwieram drzwi za pomocą kluczyka blokada kierowcy się odbezpiecza, a pasażera różnie. Raz się otworzy, raz nie, to samo z zamykaniem. Kończy się więc tym, że ręcznie muszę obracać zamknięcie od środka. Denerwujące.

Zdemontowałem wreszcie boczki, cięgna działają w porządku, doszedłem do "elektromagnesu". Przynajmniej myślałem, że to jest elektromagnes. Napięcie na wtyczce jest, i rzeczywiście nie obraca się mechanizm dźwigni wychodzący z "elektromagnesu". Dobra, mamy przyczynę, rozkręcam od reszty mechanizmu klamki i zamka. Japończycy stwierdzili że obudowy "elektromagnesu" nikt nie będzie rozbierał, więc zamiast śrub zdecydowali się na klej :evil: . W tym momencie okazało się, że w środku jest mały silnik elektryczny z przekładnią ślimakową, koło zębate i dźwignia. Strasznie skomplikowany system. Przetestowałem silniczek, okazało się że moc którą generował nie była w stanie ruszyć całego mechanizmu, a więc mamy głównego winowajce.

Rozebrałem silniczek, komutator cały, szczotki całe, ale wszystko w jakimś smarze. Pewnie syf zbyt mocno izolował szczoty i komutator. 10 min czyszczenia benzynką, trochę oleju na tulejki i składamy z powrotem. Efekt był jak przy przejściu z 1.8l na 2.5l, silniczek miał moc by poruszyć cały mechanizm. Ale tutaj pojawia się problem, nie mam pojęcia jak to złożyć z powrotem. Poniżej kilka fot, ktoś ma pomysły? Alternatywą jest kupno całego modułu, wolałbym kupić sprawny, nie rozbierany, ma ktoś może? Widziałem na allegro cały zestaw za 130 zł (archiwalny), mi wystarczy tylko moduł blokady za jakieś 70/80 zł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

12 paź 2020, 17:49

Udało się kupić cały zestaw z linkami za 70 zł z anglika. Sam element, mimo że posiadał dodatkowe wyjście do zamka udało się bez problemu zamienić i wszystko działa tak jak należy. Stary moduł udało się złożyć, ale nie działa tak sprawnie jak powinien. Po kilku odblokowaniach silniczek zaczyna dawać za małą moc.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 paź 2020, 18:04

Ten typ tak ma, zaczyna słabnąć i na koniec zdycha całkiem. Ja kupowałem zamki bodaj z Mazdy 6, cena rzędu 50-70zl. Zamek pasażera był identyczny, kierowcy inny (albo inna generacja) ale siłownik ten sam. Przelozylem i śmiga

Najgorszy problem był gdy coś źle złożyłem i nie sprawdziwszy zatrzasnąłem drzwi po czym okazało się że nie ma możliwości ich niczym otworzyć. Godzine z kolegą kombinowalismy jak dogiąć drucik i jak go włożyć do zamka w niewygodnej pozycji by otworzyć... A jakie szczęście było gdy się otworzyly...

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ODPOWIEDZ