[NC] lekka zmiana brzmienia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sie 2017, 23:42
- Model: NC
Cześć
Chcę dowiedzieć się jak możliwie najmniejszym kosztem poprawić brzmienie mojej nc. Trochę poszperalem i wyszło mi że najlepszym rozwiązaniem jest tłumik Cobalt firmy Moss. Jestem kompletnie zielony w tym temacie więc poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie. Może da się zastosować inne rozwiązanie? Gdzie tanio kupić taki tłumik- jest sens wchodzić w używane?
Chcę dowiedzieć się jak możliwie najmniejszym kosztem poprawić brzmienie mojej nc. Trochę poszperalem i wyszło mi że najlepszym rozwiązaniem jest tłumik Cobalt firmy Moss. Jestem kompletnie zielony w tym temacie więc poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie. Może da się zastosować inne rozwiązanie? Gdzie tanio kupić taki tłumik- jest sens wchodzić w używane?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sie 2017, 23:42
- Model: NC
A i podkreślam, że jedynym celem jest fajne brzmienie A nie chcę się pakować w lepsze osiągi- nie ten budżet 

- m_g
- Donator
- Posty: 126
- Rejestracja: 01 maja 2015, 15:06
- Model: NC
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Wkładka zamiast filtra(?)
Czy poprawia brzmienie to kwestia dyskusyjna, ale na pewno jest głośniej
http://www.dexcraft.pl/filtry-powietrza-kn-mazda-mx-5-iii-nc/1408-filtr-powietrza-kn-mazda-mx5-2-0-2006-2009-kn-33-2335.html
Czy poprawia brzmienie to kwestia dyskusyjna, ale na pewno jest głośniej

http://www.dexcraft.pl/filtry-powietrza-kn-mazda-mx-5-iii-nc/1408-filtr-powietrza-kn-mazda-mx5-2-0-2006-2009-kn-33-2335.html
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
K&N niewiele zmienia w kwestii brzmienia, coś tam może słychać zasysanie powietrza.
No i minimalnie żwawiej chodzi.
Też się zastanawiam, natomiast obawiam się, że radia już nie bardzo będzie można słuchać bez dachu
No i minimalnie żwawiej chodzi.
Też się zastanawiam, natomiast obawiam się, że radia już nie bardzo będzie można słuchać bez dachu

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

popieram. zamiast wydech (tu czesto pojawia sie nieprzyjemne buczenie i rezonans) lepiej zmienic dolot. pojawia sie fajne basowe mruczenie podczas przyspieszania. oczywiscie trzeba zlikwidowac puszke szmerow, ktora likwiduje te dzwieki. wiec najlepszym rozwiazaniem jest stozek z grodzia na zimne powietrze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Miałem stożek w NC i nie widziałem jakiejś specjalnej różnicy w dźwięku. Tym bardziej wkładka do seryjnej puszki imho nie będzie poprawiała dźwięku.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
stratus pisze:Ja pokombinowałem sobie troche z kolektorkiem i mam dzwięki jak subaru gt turbo , i jest genialnie.a seryjne pierdzenie r4 mam już za sobą aha odkąd mam ten kolektor radia nie używam.
Kolektor wydechowy z kwasówy, polerowany....oprócz rasowego brzmienia będzie parę koni więcej....
- Wilko77
- Posty: 180
- Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
- Model: NA
- Wersja: relaksacyjna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A masz jakieś filmiki z tym?
2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
stratus pisze:Mam kolektor z kwasówy oprucz wzrostu mocy i momentu brzmienia nie zmienił dlatego wylądawał na pułce a ja zrobiłem sobie inny nierównoodległościowy i jest git
Potwierdzam, brzmi to zaskakująco dobrze

- Wilko77
- Posty: 180
- Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
- Model: NA
- Wersja: relaksacyjna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Fiveopac pisze:stratus pisze:Mam kolektor z kwasówy oprucz wzrostu mocy i momentu brzmienia nie zmienił dlatego wylądawał na pułce a ja zrobiłem sobie inny nierównoodległościowy i jest git
Potwierdzam, brzmi to zaskakująco dobrze
rzeczywiście, nawet na głośnikach w laptopie słychać różnicę. A jak wygląda efekt po stronie osiągów? Bo dupohamownia pewnie wykazuje wzrosty

2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
- Wilko77
- Posty: 180
- Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
- Model: NA
- Wersja: relaksacyjna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
stratus pisze:Wydaje mi sie że duł sie poprawił a góra troche straciła,takie moje odczucia
mam wrażenie, że to może też wynikać z dupohamowni, bo dół brzmi lepiej, a góra już bardziej "standardowo"

2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
- michalkow
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1997
- Lokalizacja: Ćmielów
Odkopuję stary temat, ale może warto się podzielić wrażeniami. Zamontowałem tę wkładkę w NC i:
- poprawiła się reakcja samochodu na gaz,
- brzmienie zmieniło się ale nieznacznie (słychać faktycznie zasysanie powietrza, wydaje mi się też, że jest nieco głośniej).
Wkładka powoduje więc zmianę brzmienia, ale bardzo bardzo lekką. Zresztą to jest jedynie skutkiem ubocznym jej zastosowania a nie jej celem.
a jakich przyrostow mozna sie spodziewac na fabrycznym kompie ? fabryczny komp da sie zmodyfikowac?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Około 15 koni, na lepszym paliwie ~ 20 choć to jak zwykle także zależy od kondycji silnika

Strojenie oczywiście na fabrycznym kompie.
- MorpheusJG
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
- Model: NC
Może spróbuj delikatnie wybebeszyć końcowy tlumik. Kiedyś widziałem na necie jak on w środku wygląda. Też się nad tym zastanawiałem i może się tym zajmę w tym roku. Są przegrody itp. Może warto spróbować trochę wyciąć środek. To minimalny koszt robiąc samemu. Zrobiłem tak w cbr600 tylko że tam usunąłem wszystko ze środka i jest o wiele lepiej a moc jak była tak jest. Więc udało się bez straty mocy w całym zakresie obr.
Szukam czegos podwojnego by zmienic brzmienie w 2.0 ale nie wiem na co sie zdecydowac.
Czy macie jakies porownania? Np Cobalt vs Cobra czy Ulter? Mam Racing Beat w mojej norweskiej 1.8 i wydaje mi sie, ze to bardzo przyjemny wydech.
Ktos wie jak sie ma glosnosc takiego ultera czy cobalta do racing beat czy do innych?
Moze znacie jakies inne firmy do 1500zl z dobra jakoscia ale nie za glosne?
Moze cos zdecydowanie odradzacie?
Czy macie jakies porownania? Np Cobalt vs Cobra czy Ulter? Mam Racing Beat w mojej norweskiej 1.8 i wydaje mi sie, ze to bardzo przyjemny wydech.
Ktos wie jak sie ma glosnosc takiego ultera czy cobalta do racing beat czy do innych?
Moze znacie jakies inne firmy do 1500zl z dobra jakoscia ale nie za glosne?
Moze cos zdecydowanie odradzacie?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Do tego jeśli jest się cierpliwym i wypali Cobalta to zaczyna drzeć japę w naprawdę zjawiskowy sposób. Do tego stopnia, że w moim przypadku z wkurwu na hałas przerodziło się w to uzależnienie od wkręcania motoru na wyższe obroty 

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
odkopie troche temat, z tym ze chcialbym podejsc od nieco innej strony. Tak ogolnie to ja glosnych wydechow na codzien nie lubie ale okazjonalnie czemu nie
Wiec chcialbym zrobic wydech przelaczany. Może ktoś się pochwali rozwiązaniem które zrobił na bazie OEM wydechu?
fajnie byloby gdyby zmiana osiagów była na plus
silnik 2.5 wiec oddech się mu przyda (tzn. obecnie jeszcze siedzi 1.8 ale zanim sie do tego zabiore to go juz raczej nie bedzie
)
mialbym pewien pomysl sterowania ww. wydechem zaleznie od obrotow. PCM ma 2 wyjscia do sterowania klapkami w dolocie. Zazwyczaj (2.0 i 2.5 sterowane PCM z 2.0) wykorzystuje sie tylko jedno z nich (IMTV), drugie jest wolne (IMRC)

fajnie byloby gdyby zmiana osiagów była na plus

silnik 2.5 wiec oddech się mu przyda (tzn. obecnie jeszcze siedzi 1.8 ale zanim sie do tego zabiore to go juz raczej nie bedzie

mialbym pewien pomysl sterowania ww. wydechem zaleznie od obrotow. PCM ma 2 wyjscia do sterowania klapkami w dolocie. Zazwyczaj (2.0 i 2.5 sterowane PCM z 2.0) wykorzystuje sie tylko jedno z nich (IMTV), drugie jest wolne (IMRC)
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl