Łatwo jest się dostać do egr-a w silniku 1.8?
Pytam bo chciałem go zaślepić, a jak wiecie akurat w średnich prędkościach obrotowych silnika on się otwiera i niepotrzebnie zamula auto. Akurat ja w takim zakresie jeżdżę.
W swoim volvo zaślepiłem dziada i auto odrazu odżyło. Nie uwierzycie, ale ze 181ps zrobiło się 205ps i niutki też się wcześniej budzą (sprawdzone na hamowni)
EGR lokalizacja
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Trzeba zdjąć podszybie i blachę zasłaniającą otwór serwisowy/mocowanie rozpórki i wykazać się niezła zręcznością by wyciągnąć go na aucie... Nie lepiej go po prostu wyłączyć programowo? Chyba, że boisz się, że się fizycznie nie domyka?Ziolko73 pisze: ↑10 maja 2020, 10:27Łatwo jest się dostać do egr-a w silniku 1.8?
Pytam bo chciałem go zaślepić, a jak wiecie akurat w średnich prędkościach obrotowych silnika on się otwiera i niepotrzebnie zamula auto. Akurat ja w takim zakresie jeżdżę.
W swoim volvo zaślepiłem dziada i auto odrazu odżyło. Nie uwierzycie, ale ze 181ps zrobiło się 205ps i niutki też się wcześniej budzą (sprawdzone na hamowni)
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Raczej się domyka bo do 2tys obrotów idzie w miarę równo, potem lekki mułek i od ok 3500 znowu rwie do przodu. Podejrzewałem na początku że jakieś śmieci w układzie paliwowym mogą być czy coś, wlałem specyfik do czyszczenia wtrysków i jakby było lepiej, ale po wyjechaniu tego paliwa znowu podobnie.
W volvo miałem podobne objawy, ale tam przez egr miałem zaje...y cały dolot ( diesel ).
Wyczyściłem wszystko i normalnie rakieta
Nie wiem jak w emiksie, bo tam jak zaślepiłem egr to wchodził w tryb awaryjny, pomogło odpięcie wtyczki, tylko że świecił check, ale za to auto miało moc. Ostatecznie wyprogramowałem dziada i mam spokój i czysty dolot:)
W mazdzie jak zaślepię to check się zaświeci?
A może wystarczy odpiąć wtyczkę?
Ewentualnie jakie przybliżone koszta wyprogramowania egr-a ze sterownika?
Ktoś to bez problemu ogarnie?
W volvo miałem podobne objawy, ale tam przez egr miałem zaje...y cały dolot ( diesel ).
Wyczyściłem wszystko i normalnie rakieta

Nie wiem jak w emiksie, bo tam jak zaślepiłem egr to wchodził w tryb awaryjny, pomogło odpięcie wtyczki, tylko że świecił check, ale za to auto miało moc. Ostatecznie wyprogramowałem dziada i mam spokój i czysty dolot:)
W mazdzie jak zaślepię to check się zaświeci?
A może wystarczy odpiąć wtyczkę?
Ewentualnie jakie przybliżone koszta wyprogramowania egr-a ze sterownika?
Ktoś to bez problemu ogarnie?
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wypnij wtyczkę na próbę (średnio przyjemna czynność z racji dostępu i szczególnie jak nie była nigdy odpinana - chyba lepiej by odpiąć po prostu zasilanie ), wyrzuci błąd ale sprawdzisz, czy jest lepiej. Jeśli fizycznie się nie domyka, to efekt odpięcia może być mały. Jak będzie lepiej to ja mogę ci przeprogramować ECU i wyrzucić wszystko, co związane z egr.Ziolko73 pisze: ↑10 maja 2020, 19:08Raczej się domyka bo do 2tys obrotów idzie w miarę równo, potem lekki mułek i od ok 3500 znowu rwie do przodu. Podejrzewałem na początku że jakieś śmieci w układzie paliwowym mogą być czy coś, wlałem specyfik do czyszczenia wtrysków i jakby było lepiej, ale po wyjechaniu tego paliwa znowu podobnie.
W volvo miałem podobne objawy, ale tam przez egr miałem zaje...y cały dolot ( diesel ).
Wyczyściłem wszystko i normalnie rakieta
Nie wiem jak w emiksie, bo tam jak zaślepiłem egr to wchodził w tryb awaryjny, pomogło odpięcie wtyczki, tylko że świecił check, ale za to auto miało moc. Ostatecznie wyprogramowałem dziada i mam spokój i czysty dolot:)
W mazdzie jak zaślepię to check się zaświeci?
A może wystarczy odpiąć wtyczkę?
Ewentualnie jakie przybliżone koszta wyprogramowania egr-a ze sterownika?
Ktoś to bez problemu ogarnie?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie wiem jak jest w NC ale do Nb nie jest drogi - to jest kawałek plastiku z uszczelką na sprężynce

Edit:
Dziesięć funtów wielkobrytyjskich
https://www.mx5parts.co.uk/valve-mk3-35-p-2276.html
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Hola! Wstrzymaj konie!

Jedna na bloku, pod kolektorem dolotowym z którym jest bezpośrednio połączona(podobnie jak i egr), wyposażona jest we wspomniany kierunkowy zaworek i wychodzi z całkiem sprytnego separatora oleju przykręcanego do bloku. Wymiana zaworka w tej odmie to najlepszy sposób na wynalezienie ok.tysiąca nowych przekleństw. Polecam. 2,5/10.
Druga odma jest na górze pokrywy zaworów i nie posiada żadnego zaworka kierunkowego. Z tej właśnie odmy może dmuchać i ma wejście do dolotu zaraz przed przepustnicą. Sugeruje dołożyć oil catch tank na rurkę do tej odmy.