Mazda MX-5 NC jako daily driver?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mateush
Posty: 11
Rejestracja: 03 lip 2018, 18:10
Model: NC
Wersja: Brak

03 lip 2018, 18:21

Witam wszystkich,
Szukam samochodu maksymalnie 10 letniego do 40 tysięcy złotych.
Z racji swojej niepełonsprawności wymagana jest automatyczna skrzynia biegów.
Obejrzałem Volswagena Scricco, Chryslera 300c, BMW E60 i to nie to..
Znalazłem jednak Mazdę MX-5 (NC?) z 2012 roku https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx-5-xenony-naglosnienie-bose-fv-23-ID6zMhGo.html#fcaf1e8d75
W związku z tym mam parę pytań:
Jak z pracą automatów w miacie? Jest awaryjna czy raczej należy do tych "Idiotoodpornych"?
Mam prawie dwa metry wzrostu, zmieszczę się?
Jak się takim samochodem jeździ w zimę? Przy płóciennym dachu jest zimno? Hardtop jest zalecany?
Samochód będzie stał na dworzu.
Jakie są koszta eksploatacji i jak z awaryjnością tej wersji?
Poprzednim moim samochodem było BMW E36 Sedan 2.5l 170KM z automatem i mam doświadczenie w jeździe RWD, jednak jak to wygląda w przypadku miaty? Łatwo zerwać przyczepność? Czy w przypadku używania łopatek zmiany biegów można "piłować" na odcięciu, czy jednak zmienia biegi przy określonych obrotach silnika?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

03 lip 2018, 18:40

Piszesz o niepełnosprawności - zastanów się czy nie będzie Ci ona sprawiała kłopotu przy wsiadaniu/wysiadaniu - to jest niskie i ciasne auto. Jak miałem uraz kolana (który nie przeszkadzał w prowadzeniu auta) jeździłem mx tylko na przejażdżki, bo wysiadanie było właściwie na czworaka. Na wąskim miejscu parkingowym pod marketem chyba bym w ogóle nie dał rady.
Co do jazdy zimą raczej nie ma problemu, tylko pamiętaj że one korodują nawet jak w zimie stoją w garażu. No i trochę szkoda brezentowego dachu do parkowania zimą pod chmurką (ale oczywiście da się).
Ogrzewanie mają świetne więc zimno nie jest :)
Koszta utrzymania są raczej rozsądne, chyba że trafisz na lipny egzemplarz.
Co do automatu nie mam pojęcia jak zapewne większość ludzi tutaj bo generalnie automat do mx jest postrzegany trochę jak zbrodnia ;)
mateush
Posty: 11
Rejestracja: 03 lip 2018, 18:10
Model: NC
Wersja: Brak

03 lip 2018, 18:52

Dzięki za odpowiedź!
Generalnie wsiadanie nie sprawia mi problemu. Lekarz stwierdził, że nie wcisnę sprzęgła lewą nogą i dlatego mam automat wpisany w prawo jazdy ;)
Normalnie chodzę, jedynie czasami tupie
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

03 lip 2018, 18:57

Jakiś czas temu nawet było NC na forum z automatem do sprzedania. Jak poszukasz w dziale samochody sprzedam, to znajdziesz i zawsze możesz do właściciela zagadać. Podobno nie ma tragedii z tym automatem. NC na pewno jest bardziej cywilizowana niż NA i NB. Dopytaj, przymierz się i oceń. Z tym wzrostem, to jest tak, że każdy ma na to inne spojrzenie. Jak się komuś MX podoba, to się do niego zmieści niezależnie od wzrostu.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 312
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

03 lip 2018, 19:41

Tutaj masz nawet temat na forum dotyczący wysokiego wzrostu i jazdy mx-5 :)

http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=4725
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lip 2018, 20:25

Ja jeździłem jedną zimę NC z manualem, a miałem też automat przez poł roku w sezonie letnim. Wzrostem bym się nie przejmował, choć najlepiej się osobiście przymierzyć, bo każdy ma inne proporcje ciała i inną tolerancję na ciasnotę.
Co do używania w zimie to nie widzę problemu, szczególnie w mieście, gdzie raczej drogi są odśnieżone, a zimy ostatnio praktycznie nie było. Dach znosi śnieg czy mrozy bez najmniejszego problemu. Powiedziałbym, że bez różnicy czy używany jest latem czy zimą. Automat nie ma szpery, więc może być trudniej ruszyć na śliskim, ale tak jak pisałem srogich zim w mieście się raczej u nas nie spotyka. Masz DSC, więc ono pomaga w utrzymaniu kierunku na śliskim.
Co do samego automatu to uchodzi za wytrzymały, nie słyszałem o tym by miał jakieś wady. W Stanach dużo tego jeździ i ludzie bardzo chwalą. Co do szybkości działania to ja nie narzekałem. Redukcja (nawet o kilka biegów) jest bardzo szybka, zmiana w górę wolniejsza, ale też całkiem nieźle. Gość, który kupił ode mnie mazde na jeździe próbnej stwierdził, że gdyby miał opaskę na oczach to mógłby pomyśleć, że to DSG. Może lekka przesada, ale jednak o czymś świadczy. Masz 6 biegów, więc nie ma czegoś takiego, że drugi bieg kończy się na 140km/h jak to czasami bywało w automatach. Biegi są fajnie krótkie jak w manualu, więc auto dobrze się wkręca na obroty. W trybie manualnym silnik sam nie zmienia biegu, jedziesz do odciny. Plusem są niskie obroty na 6ym biegu. Przy 100km/h masz tylko 2tys obr, więc ciszej i ekonomiczniej niż w manualu. Ogólnie ja bardzo lubię ten automat i chętnie bym nim jeszcze pojeździł. Krytykują w 90% Ci, którzy nigdy nim nie jechali ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2190
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

03 lip 2018, 20:36

Właśnie, odwalcie się od automatów :P
Jak chodzi o technikę wsiadania do miaty - w moim przypadku z ortezą na prawym kolanie miałem problem z wsiadaniem za kierownicę a jeszcze większy z wysiadaniem [co mnie jednak nie powstrzymało] za to na miejscu pasażera było ok.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
mateush
Posty: 11
Rejestracja: 03 lip 2018, 18:10
Model: NC
Wersja: Brak

03 lip 2018, 22:09

Nie zwracajcie uwagi na moją niepełnosprawność, jeśli chodzi o wsiadanie ;)
Bardziej mi chodzi o wzrost, czy się mieszcze
198cm+ 65kg waga (Patyk ze mnie)
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 578
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

03 lip 2018, 22:19

Może być ciężko. Całość się rozbija o proporcje twojego ciała. Skąd jesteś? Bo najprościej po prostu się przymierzyć do auta.
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2691
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

03 lip 2018, 23:10

Nie bój się automata..... wiem co pisze. Martw się tylko o wsiadanie i swój wzrost......
- wlasciciel AUTOMATA - MX-5 Sport Plus AT 2012
mateush
Posty: 11
Rejestracja: 03 lip 2018, 18:10
Model: NC
Wersja: Brak

03 lip 2018, 23:45

Okolice Torunia.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 709
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

04 lip 2018, 8:50

mateush pisze:Nie zwracajcie uwagi na moją niepełnosprawność, jeśli chodzi o wsiadanie ;)
Bardziej mi chodzi o wzrost, czy się mieszcze
198cm+ 65kg waga (Patyk ze mnie)


Będzie ci łeb wystawał poza dach, a pod hardtop możesz się nie zmieścić, mam 187 i to jest na styk, a i tak na trasie wieje w łeb. (pod dachem się mieszcze na cm, z tego co wiem hardtop jest jeszcze niższy po zamknięciu, a i np siedzenia skórzane wyżej (grzanie) - więc te wersje odpadają.

Drzwi są dość szerokie więc na wąskich parkingach jest kapa, zwłaszcza przy glebie
Dla mnie luz bo jest to element tego sznytu,ale jak kogoś zabieram to smędzi :P
W korkach też średnio, klima nie wyrabia, a z nawiewu leci ciepłe od silnika.
Po tygodniu we wro miałem dosyć, ale poza miastem - szafa gra :senkju:

Jeździłem zimą i grzanie jest wypas, u mnie śniegu za dużo nie było, ale jak je brałem od poprzedniego wł to musiałem dach wyprać i doczyścić karoserię, bo jednak stanie na zewnątrz robi swoje.
Nie mam szpery i nie zauważyłem za dużych strat w przyczepności :diablo:

btw. automat to św. graal, sam takiego szukałem
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 lip 2018, 10:13

W korkach też średnio, klima nie wyrabia, a z nawiewu leci ciepłe od silnika.

Nabij sobie klimę. U mnie mrozi jak zła :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

04 lip 2018, 12:37

Moim zdaniem MX-5 nie służy do jazdy zimą - oczywiście jak ktoś koniecznie chce to nie ma zakazu (podobnie jak wożenie cementu na budowę w bagażniku) :) Pytanie tylko, po co się męczyć i narażać auto na szybką korozję od soli... Mówię to z perspektywy aktywnego użytkownika (jakieś 20-30 tys. na rok, daily oprócz zimy). Jeżeli chodzi o to konkretne auto, oferta od handlarza sprowadzającego z USA, sprawdziłbym bym jego historię (stawiam na 80% że jest po wypadku).
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2691
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

04 lip 2018, 19:53

Fifkers pisze:
W korkach też średnio, klima nie wyrabia, a z nawiewu leci ciepłe od silnika.

Nabij sobie klimę. U mnie mrozi jak zła :)

+1 :kciuk:
mateush
Posty: 11
Rejestracja: 03 lip 2018, 18:10
Model: NC
Wersja: Brak

05 lip 2018, 20:26

Może ktoś zna alternatywy z automatyczną skrzynią biegów?
Mercedes SLK za drogi, Fiat 124 cabrio to samo..
Szukam czegoś z napędem na tył do 40 tysięcy..
W miacie się chyba zakochałem, ale to raczej miłość platoniczna..
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1226
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

05 lip 2018, 22:47

Chrysler Crossfire? To w sumie SLK ino tańsze.
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

06 lip 2018, 8:23

Boxter? 350Z?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

06 lip 2018, 9:47

mateush pisze:W miacie się chyba zakochałem, ale to raczej miłość platoniczna..


Nie poddawaj się !!! C'mon :D

Wbij się na jakiś spot - albo zagadaj w spotkaniach regionalnych, czy ktoś mógłby eNCeka podstawić na przymierzenie się.
Pamiętaj, że jest jeszcze opcja kubła - w tym siedzi się o wiele niżej i wygodniej (taborety z NC nie są w TOP 10 najwygodniejszych foteli samochodowych). Moim zdaniem człowiek uzbrojony w cierpliwość jest w stanie wyczekać na NCeka z automatem do 40k ... a może znajdzie tańszego, by tego kubła wsadzić?

Możesz też spróbować przedzwonić do Marcina z Roadsterów i zagadać, czy jest możliwość zdobycia takiej Mazdy jak szukasz.
Ale to już po przymiarce, bo Marcin pod Warszawą rezyduje i - chyba - samochodów nie dowozi.
Obrazek
mateush
Posty: 11
Rejestracja: 03 lip 2018, 18:10
Model: NC
Wersja: Brak

06 lip 2018, 12:56

Właśnie najgorsze jest to,że aktualnie nie posiadam żadnego samochodu i jedynie mogę liczyć na kogoś podwózkę a nie chce "dręczyć" kogoś, żeby mnie podwiózł do Warszawy(Ja Toruń), żeby tylko sprawdzić, że się nie mieszcze
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

06 lip 2018, 13:02

viewtopic.php?f=20&t=11483&start=540 i wizyta w Warszawie nie jest niezbędna.

Skrobnij tam - może uda ci się trafić na jakieś spotkanie.
Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3593
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

06 lip 2018, 13:28

Koniecznie podjedź na spota lub umów się z jakimś klubowiczem ze swojej okolicy. Przymiarka to podstawa. Wymiary człowieka to nie wszystko. Proporcje ciała mają duże znaczenie i jeden się zmieści a drugi nie. Ja na przykład jestem za duży do miaty - w związku z tym mam już trzecią ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 lip 2018, 13:54

Peecer jest z Torunia i nie dość, że ma NCFL to jeszcze z automatem. Może się z nim jakoś dogadasz na spotkanie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
ODPOWIEDZ