NCFL PHRT przecieka, tylko co?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Dziś zauważyłem, malutką kałużę w nogach pasażera, wygląda, jak by lało się z tyłu schowka, mam pytanko, czy jest tam jakaś rureczka, która mogła mi się odłączyć i po kilku dniach deszczu woda przedostała się do wnętrza czy bardziej regulacja dachu?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
czyli muszę częściowo podnieść dach, odkręcić krateczkę na odpływie i spróbować czymś przetkać,
aaaa i woda pojawiła mi się cieknąc od przodu kabiny, więc to chyba odpływy
aaaa i woda pojawiła mi się cieknąc od przodu kabiny, więc to chyba odpływy
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
Miałem ten sam problem, może bez kałuży, ale przy okazji sprzątania znalazłem nad nogami pasażera pod schowkiem przednim zardzewiały element od konstrukcji pod deską rozdzielczą. Nie wyglądało to dobrze i po myciu samochodu sprawdziłem, czy zbiera się tam woda. Niestety, zbierała się na właśnie tym zardzewiałym elemencie. Zdjąłem ten kawałek plastiku między bokiem deski rozdzielczej, a drzwiami od strony pasażera i to samo od strony kierowcy. Z obu stron samochodu widać po rdzy, że woda się dostawała pod deskę rozdzielczą i to co metalowe to już rude, a najgorzej wygląda ten dolny element, na którym się woda zatrzymywała.
Kiedyś czytałem gdzieś o konieczności dodatkowego uszczelniania śrub na podszybiu, a ja głupi uszczelniłem, ale zaślepki
Co się okazuje, że mocowanie plastiku pod szybą (plastik pod wycieraczkami) jest na śruby, które wchodzą w plastikowy element, który to wchodzi na wcisk w blachę. Jak się go wyjmie, to jest dziura na wylot prosto pod deskę rozdzielczą - czyli tędy dostaje się woda. Uszczelnienie fabrycznie zastosowane rozsypuje się w rękach po paru latach, więc puszcza wodę i wszystko w środku rdzewieje w dół. Na świeżo właśnie wyjąłem śruby, grubo wytrzymałym uszczelniaczem poleciałem dookoła plastiku, w który wchodzi śruba, przykręciłem z powrotem wszystko i zanim wsadziłem zaślepki to jeszcze w te dziury też grubo wlałem, ale tak by był dostęp do śruby. Na koniec zaślepki i zobaczymy przy następnym myciu, czy rozwiąże to problem. Następny etap to usunięcie rdzy i zabezpieczenie tego... Co do uszczelniacza, to jest to jakiś wytrzymały do 300stopni (do uszczelniania silników), ale najważniejsze, że w razie czego przyjemnie się go zeskrobuje i nie zostawia śladów.
Filmik, który porusza ten temat i mi pomógł: https://www.youtube.com/watch?v=SICtskHMzdI
Kiedyś czytałem gdzieś o konieczności dodatkowego uszczelniania śrub na podszybiu, a ja głupi uszczelniłem, ale zaślepki

Filmik, który porusza ten temat i mi pomógł: https://www.youtube.com/watch?v=SICtskHMzdI
- emixfajf
- Donator
- Posty: 659
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
ox1 pisze:Miałem ten sam problem, może bez kałuży, ale przy okazji sprzątania znalazłem nad nogami pasażera pod schowkiem przednim zardzewiały element od konstrukcji pod deską rozdzielczą. Nie wyglądało to dobrze i po myciu samochodu sprawdziłem, czy zbiera się tam woda. Niestety, zbierała się na właśnie tym zardzewiałym elemencie. Zdjąłem ten kawałek plastiku między bokiem deski rozdzielczej, a drzwiami od strony pasażera i to samo od strony kierowcy. Z obu stron samochodu widać po rdzy, że woda się dostawała pod deskę rozdzielczą i to co metalowe to już rude, a najgorzej wygląda ten dolny element, na którym się woda zatrzymywała.
Kiedyś czytałem gdzieś o konieczności dodatkowego uszczelniania śrub na podszybiu, a ja głupi uszczelniłem, ale zaślepkiCo się okazuje, że mocowanie plastiku pod szybą (plastik pod wycieraczkami) jest na śruby, które wchodzą w plastikowy element, który to wchodzi na wcisk w blachę. Jak się go wyjmie, to jest dziura na wylot prosto pod deskę rozdzielczą - czyli tędy dostaje się woda. Uszczelnienie fabrycznie zastosowane rozsypuje się w rękach po paru latach, więc puszcza wodę i wszystko w środku rdzewieje w dół. Na świeżo właśnie wyjąłem śruby, grubo wytrzymałym uszczelniaczem poleciałem dookoła plastiku, w który wchodzi śruba, przykręciłem z powrotem wszystko i zanim wsadziłem zaślepki to jeszcze w te dziury też grubo wlałem, ale tak by był dostęp do śruby. Na koniec zaślepki i zobaczymy przy następnym myciu, czy rozwiąże to problem. Następny etap to usunięcie rdzy i zabezpieczenie tego... Co do uszczelniacza, to jest to jakiś wytrzymały do 300stopni (do uszczelniania silników), ale najważniejsze, że w razie czego przyjemnie się go zeskrobuje i nie zostawia śladów.
Filmik, który porusza ten temat i mi pomógł: https://www.youtube.com/watch?v=SICtskHMzdI
Prawda to..
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
- janux
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Z doświadczenia powiem, ze jak wyjmiesz schowek to powinieneś dać radę dojść ręką od dołu do tego plastiku w który wkręcana jest śruba trzymająca podszybie. Wtedy będziesz mógł lekko nagiąć zatrzaski które trzymają element. Ja u siebie wyjmowałam ten plastik żeby go lepiej uszczelnić.