Mam pytanko, dziś podłączyłem się do OBD w moje NCFL by sprawdzić temperaturę płynu chłodniczego
i wyszło mi przy temperaturze zew. 7 C jazda po mieście 80-85 C jazda po obwodnicy 140km/h 77 C
czy jest to prawidłowe, czy szykować się na wymianę termostatu?
[NC] Temp silnika 77-85 C
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
ma być w połowie skali
ja miałem tak że mi się wskaźnik zatrzymywał w 1/4, dogrzewał do 90 tylko w korkach i na postoju
termostat okazał się dobry, a padnięty czujnik temperatury, jakby co termostat mam
btw. niedługo ciepło, to nawet nie zauważysz
ja miałem tak że mi się wskaźnik zatrzymywał w 1/4, dogrzewał do 90 tylko w korkach i na postoju
termostat okazał się dobry, a padnięty czujnik temperatury, jakby co termostat mam

btw. niedługo ciepło, to nawet nie zauważysz

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Po wybudzeniu ze snu zimowego mojego NC-a zauważyłem, że wskaźnik temperatury dochodził do ok 1/4 skali i słabiej działało ogrzewanie.
Wcześniej wskazówka szybko dochodziła do połowy skali i zostawała tam nieporuszona, czy to w mieście, czy na szybszej trasie.
Podłączyłem więc czytnik ODB2 i pokazał maksymalną temperaturę płynu w okolicach 72-75°, przy szybszej jeździe spadała nawet do 65°.
W sobotę zmieniłem termostat na nowy, wpadł taki z temperaturą otwarcia 82°C - po tym, co napisał pavlacos, to się zastanawiam, czy nie nazbyt pochopnie
.
Dzisiaj rano testowałem NC-ka na odcinku 25km, temperatura otoczenia 8°, cykl "pozamiejski", spokojna jazda- wskazówka na środku skali wylądowała po ok. 6km i już tam została, temperatura odczytana podczas jazdy przez ODB2 - 85°C, wahania w zakresie 2-3° (szybsza jazda/postój na skrzyżowaniu).
To prawidłowa robocza temperatura płynu dla NC-ka?
Wcześniej wskazówka szybko dochodziła do połowy skali i zostawała tam nieporuszona, czy to w mieście, czy na szybszej trasie.
Podłączyłem więc czytnik ODB2 i pokazał maksymalną temperaturę płynu w okolicach 72-75°, przy szybszej jeździe spadała nawet do 65°.
W sobotę zmieniłem termostat na nowy, wpadł taki z temperaturą otwarcia 82°C - po tym, co napisał pavlacos, to się zastanawiam, czy nie nazbyt pochopnie

Dzisiaj rano testowałem NC-ka na odcinku 25km, temperatura otoczenia 8°, cykl "pozamiejski", spokojna jazda- wskazówka na środku skali wylądowała po ok. 6km i już tam została, temperatura odczytana podczas jazdy przez ODB2 - 85°C, wahania w zakresie 2-3° (szybsza jazda/postój na skrzyżowaniu).
To prawidłowa robocza temperatura płynu dla NC-ka?
Ale pełne otwarcie termostatu masz dopiero przy 94stC.
85 to tak ledwo rozgrzany silnik
ale fakt że w trakcie otwierania będzie się ona w tych okolicach utrzymać i dalej będzie rosnąć już bardzo powoli.
Pamiętajcie też gdzie jest czujnik temperatury płynu, a gdzie jest termostat
85 to tak ledwo rozgrzany silnik

Pamiętajcie też gdzie jest czujnik temperatury płynu, a gdzie jest termostat

- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Pawlacos jutro mam szansę postać w korkach to zobaczę czy dojdzie do 90 i zrobię zdjęcie standardoego stanu wskaznika ale jakoś obd informuje, ze do tych 90 nie dochodzę, w czwartek będę na przeglądzie rejestracyjnym w japan-tech to pogadam czy maja płyn fl22 i ew niech mi wymienia tylko na jaki o otwarciu 77 stopni Celsjusza 85 czy 90?
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2018, 11:39 przez marzdin, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Bimbak pisze:Ale pełne otwarcie termostatu masz dopiero przy 94stC.
85 to tak ledwo rozgrzany silnikale fakt że w trakcie otwierania będzie się ona w tych okolicach utrzymać i dalej będzie rosnąć już bardzo powoli.
Pamiętajcie też gdzie jest czujnik temperatury płynu, a gdzie jest termostat
A nie 82 stopnie ?
W każdym razie, w korku spokojnie osiągniesz 101 stopni. Ja z grubszą chłodnicą osiągam w upalne dni okolice setki.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
a co ma płyn do tego, bo nie wiem?
aż tak akademicko bym do tego nie podchodził, u mnie było w 1/4 czyli niedogrzanie więc pozmieniałem co tam trzeba i jest na 1/2 (chyba się nie rusza, trza by trasę czy jakieś winkle sprawdzić)
czujnik jest z tyłu bloku, czy tam gdzieś koło skrzyni, termostat z przodu (tu niech lepsi dookreślą:))
ogólnie auto ma dość wydajne chłodzenie, jak popatrzysz ile powietrza wpada do komory ale jak trzyma konstans to dla mnie ok
aha termostat, to chyba 100 st otwarcie (przynajmniej jak się robi testy na wrzącej wodzie )
btw. teraz z motocyklem przerabiam temat - nie trzyma temp - jakiś urok na mnie padł termostatowy :/
aż tak akademicko bym do tego nie podchodził, u mnie było w 1/4 czyli niedogrzanie więc pozmieniałem co tam trzeba i jest na 1/2 (chyba się nie rusza, trza by trasę czy jakieś winkle sprawdzić)
czujnik jest z tyłu bloku, czy tam gdzieś koło skrzyni, termostat z przodu (tu niech lepsi dookreślą:))
ogólnie auto ma dość wydajne chłodzenie, jak popatrzysz ile powietrza wpada do komory ale jak trzyma konstans to dla mnie ok
aha termostat, to chyba 100 st otwarcie (przynajmniej jak się robi testy na wrzącej wodzie )

btw. teraz z motocyklem przerabiam temat - nie trzyma temp - jakiś urok na mnie padł termostatowy :/
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

unaimed1337 pisze:Bimbak pisze:Ale pełne otwarcie termostatu masz dopiero przy 94stC.
85 to tak ledwo rozgrzany silnikale fakt że w trakcie otwierania będzie się ona w tych okolicach utrzymać i dalej będzie rosnąć już bardzo powoli.
Pamiętajcie też gdzie jest czujnik temperatury płynu, a gdzie jest termostat
A nie 82 stopnie ?
W każdym razie, w korku spokojnie osiągniesz 101 stopni. Ja z grubszą chłodnicą osiągam w upalne dni okolice setki.
W manualu napisali, że otwiera się od 80-84, a pełne otwarcie osiaga przy 97 (wcześniej podałem mniej bo z głowy pisałem), ale wiadomo jak to jest z precyzją takich urządzeń

- marzdin
- Donator
- Posty: 356
- Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
- Model: Inny
- Wersja: NCFL mode by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Sory poprzedni post zedytowal mi tablet Plyn to FL 22 i na takim chcial bym dalej jezdzic, idą cieplejsze dni to pooglądam wskazówka w kazdym razie jest jedna kreske przed polowa wskaznika
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2018, 11:38 przez marzdin, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Marzdin
Podłączcie się do obd i zobaczcie jaką macie temperaturę płynu podczas jazdy na trasie. W mieście w korkach nawet z otwartym termostatem temperatura może być prawidłowa.
Tak na marginesie to jak miałem NC z USA to jesienią jak temperatury powietrza spadły to w trasie mimo prawidłowych wskazań wskażnika temp. wyskakiwał check engine z informacją o zbyt niskiej temperaturze płynu (niektóre wersje z ciepłych stanów USA miały termostaty otwierające się przy niższej temperaturze niż standardowo).
Tak na marginesie to jak miałem NC z USA to jesienią jak temperatury powietrza spadły to w trasie mimo prawidłowych wskazań wskażnika temp. wyskakiwał check engine z informacją o zbyt niskiej temperaturze płynu (niektóre wersje z ciepłych stanów USA miały termostaty otwierające się przy niższej temperaturze niż standardowo).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
marzdin pisze: w kazdym razie jest jedna kreske przed polowa wskaznika
ty to masz problemy

ale mnie też czasami dopada szpieg z krainy deszczowców, a wystarczy pozapierdalać troche i przechodzi

w mojej ocenie masz wszystko w porządku, jeżeli jest w okolicach połowy skali.
jn. w korku nic nie sprawdzisz (chyba że w zimie w mrozach), a faktycznie były wersje z innym poziomem otwarcia, ale ciebie to raczej nie dotyczy
z motocyklem np.: jest tak, że nigdy nie będzie trzymał temperatury (przynajmniej kawa) - przez te gadkę też się zeschizowałem . ale zapierdalanie pomogło

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
