[NC] Swap silnika 1.8 na 2.0

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

NoPopatrz
Posty: 26
Rejestracja: 24 paź 2012, 15:29
Lokalizacja: Gdańsk

24 wrz 2015, 16:11

Witam !

Uszkodziłem silnik w moim NC, jedyny ratunek to kupić i wstawić nowy.
Jak wygląda swap 1.8 na 2.0 ? Podejmował się ktoś takiej operacji ?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3423
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

24 wrz 2015, 17:27

Zdradzisz jak udało Ci się zniszczyć silnik w NC?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 wrz 2015, 17:55

Żadna sztuka, to już kolejny przypadek na forum.
A co do swapa na 2,0 to jest możliwy, ale ja wsadzałbym od razu 2,5 z mazdy 6. W dziale technicznym pojawił się dokładny opis chyba przedwczoraj.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

24 wrz 2015, 18:10

za duzo kombinowania z mazdy 6 jezeli nie ma pojecia to sobie nie poradzi
Robertus
NoPopatrz
Posty: 26
Rejestracja: 24 paź 2012, 15:29
Lokalizacja: Gdańsk

24 wrz 2015, 18:44

Alan pisze:Żadna sztuka, to już kolejny przypadek na forum.
A co do swapa na 2,0 to jest możliwy, ale ja wsadzałbym od razu 2,5 z mazdy 6. W dziale technicznym pojawił się dokładny opis chyba przedwczoraj.



Nie mam czasu, ani tym bardziej wiedzy żeby rzeźbić i wstawić 2.5

Interesuje mnie, czy wstawienie 2.0 wiąże się z dużą liczbą komplikacji, czy jest to w miarę możliwie plug & play.
Cena na allegro 1.8 i 2.0 identyczna, stąd moje pytanie. Właściwie tylko to mnie trzyma przy próbie ratowania tego samochodu, czyli podniesienie mocy przez upgrade na 2.0. Jak wyjdzie, że za dużo roboty to sprzedam na żyletki i szukam nowej zabawki.
Szkoda, bo fajne auto.

Mx zjadł cały olej, nikt nie skontrolował i zatarł się poprzez brak smarowania. Użytkowany, jako czwarte auto. Regularnie serwisowany, nigdy nie było z tym problemu. Jestem trochę rozczarowany, że dosyć świeże auto, a żadna kontrolka check engine się w porę nie zapaliła, ani nikt w salonie nie przypominał (identyczne odstępy między przeglądami, ten sam salon), żeby sprawdzić poziom oleju, bo odstępy jakie proponuje producent między kolejnymi przeglądami to zbyt dużo km i może braknąć.

Jako ciekawostkę podam cenę nowego silnika w aso : 24.500 netto.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 wrz 2015, 19:15

NoPopatrz pisze:Cena na allegro 1.8 i 2.0 identyczna

2.0 w przeciwienstwie do 1.8 ma zmienna faze rozrzadu, idzie za tym wymiana lub dosztukowanie wiązki elektrycznej, wymiana komputera i przeprogramowanie immobilizerow.
Troche dlubania jest wiec nie jest to żadne P&P. No chyba, ze zrezygnujesz sie zmiennej fazy.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
NoPopatrz
Posty: 26
Rejestracja: 24 paź 2012, 15:29
Lokalizacja: Gdańsk

24 wrz 2015, 19:37

Fiveopac pisze:
NoPopatrz pisze:Cena na allegro 1.8 i 2.0 identyczna

2.0 w przeciwienstwie do 1.8 ma zmienna faze rozrzadu, idzie za tym wymiana lub dosztukowanie wiązki elektrycznej, wymiana komputera i przeprogramowanie immobilizerow.
Troche dlubania jest wiec nie jest to żadne P&P. No chyba, ze zrezygnujesz sie zmiennej fazy.


Mniej więcej jaki może być tego kosztorys ?
Powiedzmy, że zakup używanego silnika 6-7 tys. Jak dużo więcej musiałbym dołożyć na części i dodatkową robociznę, żeby znalazło się pod maską 2.0 zamiast 1.8 ?

Skrzynia pasuje ? Obecnie jest manual 5.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2019, 21:01 przez NoPopatrz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adam_F
Donator
Donator
Posty: 791
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Pyrlandia

25 wrz 2015, 22:52

Dorzucę swoje trzy grosze . Jakiś czas temu przechodziłem podobne dylematy co zrobić :
- Sprzedać na żyletki ?
- Remontować jednostkę którą mam ?
- Wymieniać motor na inny ? ( W moim wypadku miałem już 2.0 z obróconą panewką i walniętym wariatorem ( Fazatorem ) wiec nie miałem problemu już ze muszę kombinować z 1.8 jak u ciebie . tylko wsadzić drugi motor 2.0

Decyzja podjęta padło na wymianę jednostki napędowej znalazłem piękny , ładny ( podobno !!!! Silnik ) Mały przebieg Kupiłem. Mechanik zamontował Pojeździłem z 1500 - 2000 tyś km ii co co się okazało silnik też zajechany pobór oleju był w granicach 3 L na 1000km tak tyle spalał a taki piękny z allegro przy okazji się okazało że fazator też dostał nie działał w tym silniku.

Wiec decyzja kolejnego silnika nie kupie bo nie ma sensu się wkopać w kolejny tylko robimy remont :
Po Dokładnej analizie mechanika i wymianie to co było konieczne :

Pierścienie panewki , Fazator. Teraz mogę powiedzieć auto działa jak nigdy jak nowe !

Po odbiorze od mechanika nie byłem przekonany czy to wszystko będzie działać ( zraziłem się do NC ) Ale mechanik powiedział Adam to musi działać nie ma innej opcji te silniki 2.0 tak mają i siadają w każdej maździe nie pierwszy i nie ostatni taki silnik robiłem .
Wiec okk mówię sobie dajmy szansę !
Od remontu jest jakoś 3 miesiące dystans jaki pokonałem od tego czasu to 7 tyś km ! żadnego ubytku oleju nie zanotowałem auto ładnie wkręca się na obroty . ( Ważne jest też Dotarcie po reanimacji silnika ! Mój mechanik powiedział jak dobrze dotrzesz to się nacieszysz tą mazdą ! I tak jest !

W skrócie jak bym jeszcze raz podchodził do tego tematu to tylko i wyłącznie remontować na tym co się ma wtedy po robocie wiesz co masz a nie kupujesz kota w worku. Szkoda nerwów bo nigdy do końca nie wiesz w jakim stanie jest ten silnik co kupujesz.

To jest tylko moja spostrzeżenie na twoim miejscu bym zaprowadził do jakiegoś ogarniętego warsztatu niech zobaczą co dokładnie zostało zrobione i remontować wtedy masz pewność że będziesz jeździł a nie bawił się w kolejne naprawy. :kciuk:
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 wrz 2015, 6:38

NoPopatrz pisze:Mx zjadł cały olej, nikt nie skontrolował i zatarł się poprzez brak smarowania.
Jestem trochę rozczarowany, że dosyć świeże auto, a żadna kontrolka check engine się w porę nie zapaliła, ani nikt w salonie nie przypominał (identyczne odstępy między przeglądami, ten sam salon), żeby sprawdzić poziom oleju, bo odstępy jakie proponuje producent między kolejnymi przeglądami to zbyt dużo km i może braknąć.

sprawdzanie poziomu oleju to podstawowa rzecz ktora kazdy uzytkownik auta powinien regularnie wykonywac, nie ma co liczyc ze fabryczne interwaly wystarcza na cokolwiek. Sam sie o tym pare razy przekonalem:
- auto 1 ktore nigdy nie zuzywalo oleju nagle zaczelo to robic, niewiele bo niewiele ale na 15tys nie wystarczylo. Zorientowalm sie po tym ze zaczely stukac hydrauliczne popychacze, zaczalem sprawdzac ocb i wyszlo ze olej na minimum. Pacjent przezyl.
- auto 2 w ktorym wymienialem silnik (popsulem go poniewaz weszla 2ka zamiast 4ki przy 140 :oops: ) testowalem doglebnie przez 2 miesiace, sprawdzalem olej co pare dni i wszystko bylo idealnie. No to przestalem sprawdzac ... 2 miesiace pozniej mrugnela kontrolka poziomu oleju, okazalo sie ze filtr postanowil sie odkrecic i olej zostal wyrzygany. Ten pacjent tez przezyl :lol:

teraz sprawdzam w kazdym aucie plyny co 2 tygodnie. Podniesienie maski to moment a moze oszczedzic sporo kosztow i klopotow.


Wracajac do tematu: jesli faktycznie da sie 2.0 podpiac pnp bez zmiennej fazy to chyba bym tak zrobil. Wiazke i kompa mozna dolozyc pozniej a auto nie stoi smetnie tylko jezdzi
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 wrz 2015, 11:46

NoPopatrz pisze:
Fiveopac pisze:
NoPopatrz pisze:Cena na allegro 1.8 i 2.0 identyczna

2.0 w przeciwienstwie do 1.8 ma zmienna faze rozrzadu, idzie za tym wymiana lub dosztukowanie wiązki elektrycznej, wymiana komputera i przeprogramowanie immobilizerow.
Troche dlubania jest wiec nie jest to żadne P&P. No chyba, ze zrezygnujesz sie zmiennej fazy.


Mniej więcej jaki może być tego kosztorys ?
Powiedzmy, że zakup używanego silnika 6-7 tys. Jak dużo więcej musiałbym dołożyć na części i dodatkową robociznę, żeby znalazło się pod maską 2.0 zamiast 1.8 ?

Skrzynia pasuje ? Obecnie jest manual 5.

Nie mam pojecia, silnik powinien kosztowal ok 5 tys, elektronika i przerobka elektryki zapewne z 2 tys.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

27 wrz 2015, 19:37

Czy ktoś się orientuje czy w NCFL nie występują tego typu <przygody> ?
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

27 wrz 2015, 22:15

Mam nadzieję, że uda się niedrogo kupić nowy silnik lub wyremontować uszkodzony.
Natomiast uszkodzenie powstało "na własne życzenie" właściciela - olej przecież sprawdza się co każde (albo co drugie) tankowanie! A uwaga, że w salonie nie przypomnieli, że należy sprawdzać stan oleju rozbawiła mnie do łez :D
bonito
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

05 gru 2015, 8:41

czesc , koledzy a czy cos da ze przy 78000 km wymienie sobie panewki , aby uniknac takich sytuacji czy nic mi to nie da?
Robertus
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 gru 2015, 14:48

profilaktycznie wystarczy pilnowac poziomu oleju. Te silniki padaja raczej przez zaniedbanie ww. a nie wadliwa konstrukcje.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Adam_F
Donator
Donator
Posty: 791
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Pyrlandia

06 gru 2015, 19:02

Sprawdzaj poziom oleju częściej , regularnie go wymieniaj i będzie dobrze :kciuk:
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND :)
ODPOWIEDZ